Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 11:39:14
FS UIC-X wagens en hun varianten door 1200blauw
Vandaag om 11:38:41
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 11:21:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:20:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 11:19:27
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 109595 keer)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4489
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #210 Gepost op: 24 maart 2018, 12:06:34 »
Vooral doorgaan  (y) (y)

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3769
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #211 Gepost op: 24 maart 2018, 21:46:58 »
Indrukwekkend hoe mooi!

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 825
    • kusee.nl
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #212 Gepost op: 24 maart 2018, 22:06:34 »
Prachtige foto's. Soms zit ik me af te vragen of ik naar model of naar werkelijkheid aan het kijken ben
Mijn complimenten voor dit fraais.
Wim K

OpaMarc

  • Offline Offline
  • Berichten: 79
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #213 Gepost op: 25 maart 2018, 11:18:46 »
Onwaarschijnlijk realistisch (y)
Mvgr,

Marc

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5799
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #214 Gepost op: 25 maart 2018, 12:55:15 »
 (y)
net even doorgelezen
heel mooi gedaan

Timaximus

  • Offline Offline
  • Berichten: 742
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #215 Gepost op: 25 maart 2018, 14:01:53 »
Zeer mooi verweerde baan.

En leuke toepassingen van SMD leds. Knap gesoldeerd.

Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)

MvG,

Timaximus.
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #216 Gepost op: 25 maart 2018, 18:02:30 »
Hallo allemaal,

Dank wederom voor de complimenten  (y)



Alleen is het viaduct met zulke dergelijke grote betonrot en zichtbare scheuren in een staat dat deze per direct afgesloten zou moeten worden voor publiek en verkeer, zowel er overheen als onderdoor.  ;)


@ Timaximus:

Jouw bovenstaande opmerking bewaar ik even daar deze onderdeel is van het tweede gedeelte van de scenery in wording rondom de brug. :)


Wordt vervolgd dus...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8132
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #217 Gepost op: 25 maart 2018, 20:28:24 »
Bouwkeet ernaast en wat steigers en klaar  :angel:

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #218 Gepost op: 23 juni 2018, 17:05:47 »
Daar zal te zijner tijd aan worden gewerkt....en ook aan heel wat andere dingen...maar nu even niet...


In afwachting van het winterseizoen 141 447-3 en 140 195-9:




Groet,

Sven

« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2018, 23:52:39 door Bert van Gelder »

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3769
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #219 Gepost op: 23 juni 2018, 21:28:23 »
Leuk om weer wat van je te lezen en zien Sven!

Ben je nu volledig in zomerstop of zijn er toch nog wat projectjes gaande?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #220 Gepost op: 24 juni 2018, 13:33:56 »
Hoi Jelmer en allemaal,

Eigenlijk zomerstop, maar vanwege het wat mindere weer de andere hobby's even opzij geschoven en weer de treinenkamer ingedoken.
Bovendien heb ik na het zien van de prachtige voorserie BR 120.0 (tijdens een bezoek aan het DB-Museum te Koblenz-Luetzel vorige week) weer wat inspiratie opgedaan om mijn H0 120.0 weer eens uitvoerig te bekijken.

Eerlijk gezegd bekijk ik het stokoude Fleischmann exemplaar altijd met wat gemengde gevoelens:
Ik heb er van alles aan gedaan om er iets van te maken maar het blijft bij gebrek aan beter een "oldie" uit de zeventiger jaren. Zo heb ik de aandrijving (op slechts één draaistel!) naar Faulhaber omgebouwd, de aansturing gedigitaliseerd met sounddecoder en de verlichting omgebouwd met tweekleuren-LED. Verder is er wat aan het uiterlijk gedaan om de loc een beetje te laten "bijblijven" met de rest van het voertuigpark, maar de lelijke tweedelige lockast met de aangegoten handgrepen op de fronten en naast de deuren zijn lastig te verhelpen.

Waarom zijn er zoveel dubbel-ontwikkeling in modelbaanland, maar is er geen fatsoenlijke BR 120.0 in H0 te krijgen?
LS Models heeft al jaren geleden iets moois beloofd maar nooit ten uitvoer gebracht.
Mätrix blijft qua techniek en uitvoering achter. Op basis van de technisch goed lopende 22603/22604 is helaas nooit een voorserie uitgebracht. Van de andere voorseries bestaan vooralsnog alleen locs met slechts één aangedreven draaistel. Bovendien is hierbij de lockast van de voorserie op de draaistellen van een serie-loc geplant. 
ACME durf ik na behoorlijk wat slechte recencies betreffende de techniek/rij-eigenschappen en de nazorg (reserve-onderdelen) niet aan. Bovendien vind ik de prijs wel érg fors voor een 4-assige eloc.
Lima had reeds mooie dubbele cardanaandrijving maar een bedaagde opbouw.

Voor Roco/Piko/LSM ligt hier toch een prachtige mogelijkheid om nu eens eindelijk een optisch en technisch deugdelijk exemplaar uit te brengen?
Wellicht ga ik het nog in dít leven nog meemaken... ;)   

Nog wat pics...

120 001-2 voor de loods BW Waldberg:




Op het eerste gezicht lijkt het nog wat. Zodra je even wat beter kijkt valt de lelijke tweedeling van de locomotiefkast en de aangegoten handgrepen onmiddelijk op:



Hier met ingeschakelde sluitseinlampen. De draaistellen en de dakuitrusting zijn eigenlijk nog prima:



De "verspringingen" in de handgrepen naast de deuren zijn helaas niet te verhelpen:


Hier het sein vrij "Ra12" om het depot uit te mogen rangeren:



In Rusland gaan ze zo weer voetballen...Groetjes uit Waldberg
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2018, 13:36:16 door waldberg »

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5799
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #221 Gepost op: 24 juni 2018, 16:40:05 »
Ik volgdit al vanaf je start
Je bouwt hele mooie dingen
Maar wat ik nergens kan vinden een baanplan
Dan hebben we een beetje orientatie waar wat gebouwd is

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #222 Gepost op: 24 juni 2018, 19:20:15 »
Hoi Jerry,

Bedankt voor jouw reactie.  (y)

Een compleet baanplan van het geheel is er helaas niet. Je zult het met de omschrijving van de baan in de hier neergeschreven tekst en/of de bijgaande foto's moeten doen. Sorry..  :-\


Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22093
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #223 Gepost op: 24 juni 2018, 19:25:13 »
Hoi Sven,

Wat een prachtige loods op de foto van een paar posts terug  (y)
Het zal wel eigenbouw zijn want ik ken hem niet.
Dit zien we graag!
Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #224 Gepost op: 24 juni 2018, 19:38:43 »
Hoi Wim,

Dat is een wat aangepaste "Wagenhalle" van de firma Faller.