Google+
Doel:€250.00
Donaties:€9.65

Per saldo:€-240.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 14-07-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:16:59
Westlandbaan door John18
Vandaag om 02:11:10
Bouwpakket van een CIWL LX rijtuig van Amati door ArjanB
Vandaag om 00:01:40
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door ingenium
19 juli 2018, 23:57:08
De toekomst van de modelspoorhobby door NS264
19 juli 2018, 23:42:39
Pfarrerwinkel bahn door NS264
19 juli 2018, 23:16:24
Nieuw in de winkel ! door ex-DR V100
19 juli 2018, 23:15:27
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
19 juli 2018, 22:54:00
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door dimo1_dimo1
19 juli 2018, 22:41:17
Keerlus, of niet keerlus...dat is de vraag. door Jelmer
19 juli 2018, 22:35:45
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
19 juli 2018, 22:19:18
Printplaat met DCC connector van ESU door Remunj
19 juli 2018, 22:08:19
Conrad wisselaandrijving, geschikt voor Peco Elektrofrog? door Robert E
19 juli 2018, 21:40:21
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jelmer
19 juli 2018, 21:35:39
Schragenhave (1:45) door RobK
19 juli 2018, 21:26:14
Raadplaatje door Klaas Zondervan
19 juli 2018, 21:25:41
Een kleine museumbaan (H0) door DJV
19 juli 2018, 20:45:13
CDU gebruiken voor wissels en seinen op Marklin M-rail baan (beginnersvraag) door 72sonett
19 juli 2018, 20:04:10
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door St00mboy
19 juli 2018, 20:01:45
Bouw van een NCS rijtuig C10c jaren dertig door Weerd
19 juli 2018, 19:59:11
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 22437 keer)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 3321
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #135 Gepost op: 12 januari 2018, 21:08:04 »
SUPER Sven!!  (y)

Hoop het ooit nog een keer in het echt te kunnen zien.

mvg
Wim
Met vriendelijke groet,
Wim

Bert V

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #136 Gepost op: 12 januari 2018, 21:21:04 »
Citaat
Ik heb de trapleuning onderaan ter hoogte van de eerste trede in verticale positie gebogen zodat dit einde van de leuning in de grond geprikt is.

Is uiteraard gewoon ook een prima keuze; zal ongetwijfeld ook best wel ergens in het echt zo voorkomen dus:  (y)

Verder is het allemaal ontzettend mooi. Wat mij het meest opvalt is dat het allemaal zo mooi op elkaar afgestemd is; het is gewoon een scène die je in het echt zo maar ergens tegen kan kon komen. Top! (y) (y)

Groeten,
Bert
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 21:23:46 door Bert V »

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2855
    • Lacus Flevo
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #137 Gepost op: 12 januari 2018, 21:57:45 »
Naar mijn idee is dat alleen het geval bij een 'vrijstaande' trap; die moet extra stevigheid hebben maar als hij al verankerd zit in een rotswand hoeft dat toch niet:



Enfin, Sven, je ziet zelf maar hoe je het wilt hebben..... ;)

Groeten,
Bert

Hoi Bert

Is dat een foto van de Teufelsslucht  ?

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Bert V

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #138 Gepost op: 12 januari 2018, 23:26:06 »
Geen idee Arthur, ik kon in mijn eigen digitale archief geen plaatje vinden en mijn foto's uit het pre-digitale tijdperk zijn wat te omvangrijk om dat even op te zoeken. ik heb dus gewoon even gegoogeld en dit plaatje gevonden uit de grensstreek tussen Duitsland en Luxemburg.

Groeten,
Bert

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2855
    • Lacus Flevo
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #139 Gepost op: 12 januari 2018, 23:32:27 »
Dan is het de Teuffelsslucht  (y) gezien de locatie die je opgeeft


Moet je een keer gelopen hebben in je leven.

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 1581
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #140 Gepost op: 13 januari 2018, 00:26:36 »
Wat een pracht van een draadje, dat ik dit nog niet eerder ontdekte  (y) (y)


Grtz,

samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 187
    • Altwied im Westerwald
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #141 Gepost op: 13 januari 2018, 10:27:14 »
Erg mooi Sven! :D Geweldig wat je op slechts 10 cm diepte hebt gedaan!  (y)
Het transformatorhuisje spreekt me ook erg aan. Ik heb hetzelfde model en in iets andere kleuren geschilderd dan de standaard Kibri kleuren. Jouw toevoegingen van details als de transformator aan de buitenzijde en de extra draden vind ik erg geslaagd. Inspirerend zelfs! (ik ga je idee dus maar copieren als je het niet erg vindt... ;) )
Groet, Wim
Zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #142 Gepost op: 19 januari 2018, 16:34:05 »
Hoi Wim Hesselink en andere lezers,

Leuk dat mijn geknutsel inspirerend werkt  (y)
Neen, kopiëren vind ik niet erg. Per slot van rekening doen wij dat als modelspoorders sowieso allemaal al.
Men probeert bepaalde elementen en/of technieken die jou aanspreken over te nemen voor de creaties. Zo is het nu eenmaal. Doet de mensheid in zijn generaliteit. Helemaal niet erg dus...


Vandaag heb ik van papier en verenstaaldraad wat verkeersborden voor de Wilhelmstrasse geknutseld. Niets bijzonders maar wel heel leuk om te doen.
Op karton afgedrukte borden (met dank aan Huib Maaskant) uitknippen en op de houder plakken. Daarna de boel verven en klaar.


Een beetje recht knippen en plakken is nog een hele toer bij zulk klein spul:



voorzichtig de bordjes ook van achteren in de kleur van de paal verven:



Inmiddels is de aansluiting van de Wilhelmstrasse op de doorgaande weg bij de tunnel naar Waldberg een feit.
Op de kruising de zojuist vervaardigde richtingsborden:




Dat was het even voor nu. Inmiddels is het werk aan de betonnen brug achter de locloods in volle gang.


Wordt vervolgd dus....  ;)





Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 3321
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #143 Gepost op: 19 januari 2018, 16:37:20 »
Prachtig Sven. Ben zeer benieuwd wat we allemaal nog te zien krijgen!

mvg
Wim
Met vriendelijke groet,
Wim

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2555
  • gewoon lekker met treinen spelen
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #144 Gepost op: 19 januari 2018, 16:43:33 »
Hoi Sven,


erg fraai ,geniet iedere keer weer opnieuw van je foto updates.
inspireert zeer zeker.


mvgr Evert en Bas 

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #145 Gepost op: 19 januari 2018, 19:25:41 »
Wat een mooie baan ontstaat hier.

Groet, Sicco Jan

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #146 Gepost op: 19 januari 2018, 21:27:10 »
Hallo en dank voor de leuke reacties!

Feedback is altijd leuk en regelmatig kan ik goed verder met jullie prima bruikbare wenken en tips.  (y)



Project "Wilhelmstrasse" is wat mij betreft zo goed als af er daarmee stopt hierbij uiteraard dan ook de reportage over dit onderwerp. Ik denk dat er ook wel genoeg gezegd en gefotografeerd is. Anders wordt het alleen maar meer van hetzelfde.

Hierbij dan nog een hele kleine compilatie met wat pics die ik zojuist nog even heb gemaakt:



De Wilhelmstrasse is eindelijk aangesloten op de doorgaande weg richting de gemeentekern van Waldberg. Het kruispunt is eindelijk af. Ook is de overgang nu voorzien van waarschuwingslichten.Helaas zijn de wegvoertuigen uit de 70-80iger jaren die hier moeten wachten tot het rode licht gedooft is nog steeds ergens per post onderweg. :'(   





Hier de trapleuning waarmee het voor mijn gevoel nog aardig goed is gekomen...Bedankt voor het helpen meedenken...  (y)




Overzichtsplaatje van het kruispunt met de onlangs geplaatste knipperlichtinstallatie:





De overkapping naast de hoeve. Hier moeten nog steeds een landbouwtrekker en wat overige landbouwspulletjes in, helaas ook nog steeds onderweg:



Het hoofdspoor ter hoogte van de locloods. Hier is de zichtbare scheidingslijn van waaruit het straks verder gaat met de bouw.
Achter de loods is in een later stadium op plompe wijze door de overheid een Bundesstrasse aangelegd die het spoorwegtafereel achter de loods enigszins abrupt doorsnijdt. Vandaar ook de keuze voor een betonnen brug waarover later dus meer...




Deze mannen laten zich door niets van de wijs brengen en gaan gewoon door met hun werkzaamheden aan de voorzijde van de loods:




Ook hier weer dezelfde scheidingslijn. Zoals het bord aangeeft stopt het hier voor Waldberg; maar niet voor lang.
Ondertussen wordt er weer druk verdergebouwd. Zodra ik daarmee een beetje op de rit ben ik het is het tonen waard kom ik weer terug.




Voor nu de groeten aan alle Beneluxspoorders  (y)

Juroen

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #147 Gepost op: 20 januari 2018, 09:03:09 »
Erg mooi Sven.

Steeds als je draadje tussen de 'recente berichten' staat kijk ik even!

Groet, Juroen

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 3321
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #148 Gepost op: 20 januari 2018, 18:48:12 »
Het is mooi en het wordt alleen maar mooier  (y)

mvg
Wim
Met vriendelijke groet,
Wim

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7887
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #149 Gepost op: 21 januari 2018, 12:15:49 »
Dat stukje heb je i.d.d. mooi afgewerkt,en met de trap is ook alles goed gekomen zie ik  (y)