Google+
Doel:€250.00
Donaties:€117.54

Per saldo:€-132.46

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-11-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mass am See door mass am see
Vandaag om 01:37:56
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 01:10:45
Bouw en vooral vervuilen / Weatheren van huisjes. door NS264
Vandaag om 00:32:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
Vandaag om 00:01:43
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door hooidonk
17 november 2017, 23:58:52
BNLS Baanbreker - NS 1300 Grote Groene van MK modelbouwstudio's door Ivo tB
17 november 2017, 23:35:26
040T KDL 11 - een franse smalspoorloc in 0e door JeanR
17 november 2017, 23:30:44
BNLS Module: "Chicago Union" door Hendrik Jan
17 november 2017, 23:28:03
Digikeijs DR4024 servo decoder - maximale uitslag servo's door Martin Domburg
17 november 2017, 23:25:30
Wie gaat er naar de Spoor Groep Zuid tentoonstelling door JeanR
17 november 2017, 23:18:05
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
17 november 2017, 23:12:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
17 november 2017, 23:11:48
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 november 2017, 22:23:39
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Vinkendrecht
17 november 2017, 22:04:19
Prijs z21 start door Diedrik
17 november 2017, 21:31:51
(TTAS) "Keep Calm And Put The Kettle On" door St00mboy
17 november 2017, 21:26:25
Info over blauwe platen door Fritsprt
17 november 2017, 21:23:33
Hoe Jouef transformator aansluiten op rails? door Diedrik
17 november 2017, 21:09:11
Binnenverlichting artitec DE1 door VAM65
17 november 2017, 20:43:20
Märklin H0-baan, op 2,0*2,5m door bink79
17 november 2017, 20:19:48
Trix DB-189 22378 ESU of toch mLD/3 ?? door HansKarel
17 november 2017, 19:37:12
Terschellinger Spoor door FritsT
17 november 2017, 19:35:32
Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig door Peter Kleton
17 november 2017, 19:18:46
Geknoei in 0 door Henk ho/0
17 november 2017, 18:20:36
Schwarzburg door JaJo
17 november 2017, 18:07:00
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door +++2010***
17 november 2017, 17:43:40
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
17 november 2017, 17:32:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door +++2010***
17 november 2017, 17:28:46
Fremo haven: KNZ Hengelo door Hans_omBC
17 november 2017, 17:26:35
Workshop iTrain of Rocrail door Voske
17 november 2017, 17:25:23
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 5326 keer)

+++2010***

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #60 Gepost op: 14 november 2017, 18:58:00 »
Fijn te lezen dat je zo open staat voor reacties  (y). Mij trok dit draadje al veel eerder de aandacht toen ik de derde foto zag met de 110 en prototype, die laatste mij redelijk onbekend. N.a.v. de Eierkopf vond ik dat ik nu toch even moest ingrijpen. ;D
Jan

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #61 Gepost op: 17 november 2017, 15:39:34 »
Haha... ingrijpen.  (y)


Nou, grijp dan zo nu en dan maar eens even goed in... :)



De 194 178-0 kon trouwens ook wel een kleine ingreep gebruiken:

Het derde frontsein boven op de neus is bij het H0-model van de "Barbara-loc" door Roco helaas een beetje als een stiefkindje behandeld: Dit sein bestaat slechts uit een uit plastic gegoten dummy die ik eerst met een mini-boortje en later ( vanwege de conische vorm van het lampenhuis) met een passende maat kruiskopschroevendraaiertje heel voorzichtig verder heb "uitgehold".

Schuin onderin het uitgeholde lampenhuis werd een gaatje voor de twee draadjes komende van de inmiddels ingelijmde warmwitte SMD LED geboord. Het éne draadje gaat direct de "snuit" van de krokodil in. Het andere draadje maakt (net als bij het grote voorbeeld) eerst nog een soort van kleine lus op het front van de loc.

Tenslotte wordt de LED in het lampenhuis ingegoten met Kristal Kleer en de draadjes in het inwendige van de loc aan de stroomtoevoer aangesloten. Daarbij heb ik net zo lang een beetje met verschillende weerstanden zitten spelen totdat het licht dezelfde intensiteit en kleur had als de onderste twee lampen.


Wanneer dat alles gebeurd is ziet het er zo uit:

 




Het lampenhuis hangt nagenoeg zo goed als vrij van het locfront, wat natuurlijk ook de bedoeling is  ;):





Zo ziet het ingeschakelde driepunts-frontsein er uit:





Deze loc kan alvast weer de baan op. Hopelijk kan de échte 194 178-0 dat weldra ook weer. 


Tot zover maar weer...
« Laatst bewerkt op: 17 november 2017, 15:46:29 door waldberg »

Jean

  • Offline Offline
  • Berichten: 64
  • DB baantje Tp-4a Schwarzburg Heimat
    • Schwarzburg Heimat
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #62 Gepost op: 17 november 2017, 16:07:28 »
Citaat:
"Daarbij heb ik net zo lang een beetje met verschillende weerstanden zitten spelen totdat het licht dezelfde intensiteit en kleur had als de onderste twee lampen."


En welke weerstand is het uiteindelijk geworden?

Gr,
Jean

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #63 Gepost op: 17 november 2017, 20:31:50 »
Hallo Jean,

Ben op 4.7K Ohm 1/4 Watt gekomen, maar bij nader inzien ga ik toch voor een wat grotere weerstand daar ik het topsein t.o.v. de onderste twee lampen toch ietwat te fel vind branden.


bink79

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #64 Gepost op: 17 november 2017, 21:48:21 »
Wauw prachtig dat depot dat ziet er mooi uit ook mooie locs heb je  (y)

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #65 Gepost op: Vandaag om 01:10:45 »
Thanks "bink79",   


Hier dan speciaal voor jou nog een plaatje van het depot met wat locs eromheen (weliswaar geen actueel plaatje, maar er is momenteel e.e.a. aan verbouwing aan de baan gaande en ik moet nog nieuwe plaatjes schieten).  ;)

De BR211 links vooraan is daar nog nét vers van de pers en steekt, nog niet vervuild zijnde, behoorlijk af bij de rest van het spul: