Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 09:38:41
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:24:22
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:22:45
Zoekfunctie ?
door
henk
Vandaag
om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Matthijs van Heijningen
Vandaag
om 07:51:56
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld. (gelezen 2514 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12301
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Gepost op:
10 oktober 2017, 17:37:15 »
foto Prorail
De laatste trein heeft deze brug gepasseerd. De "Oude Botlekbrug" heeft zijn langste tijd gehad. Afgelopen zondag de 8
ste
oktober 2017 is door de Matador de Val tussen de heftorens weggehaald en naar Vlaardingen vervoerd om te worden onttakeld. (mooi woord voor slopen) De Heftorens en aanbruggen zullen spoedig volgen.
«
Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 19:41:54 door Bert van Gelder. Reden: Titel onduidelijk
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Einde van een era.
«
Reactie #1 Gepost op:
10 oktober 2017, 17:56:17 »
Er is nog even sprake van geweest door lokale politici om de brug een paar kilometer zuidelijker te verplaatsen naar het Spui, om de pont daar te vervangen, en zo een extra ontsluiting te krijgen, maar dat voorstel heeft het niet gehaald.
Maar wel bizar wat je op deze foto ziet, en vooral ook niet ziet. Aan deze zijde van de brug ligt de Botlek spoortunnel er ook nog onderdoor, en aan de andere kant de Botlek autotunnel. En de nieuwe Botlekbrug is de grootste en hoogste hefbrug in Europa.
«
Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 17:59:44 door jowi
»
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12301
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #2 Gepost op:
10 oktober 2017, 21:59:28 »
en heeft ook de meeste storingen
de 100ste is reeds gepasseerd
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4229
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #3 Gepost op:
10 oktober 2017, 22:10:10 »
En zo had de Matador ook weer wat te doen. Druk beessie. Zal vast van de week weer eens voor een open Brienenoordbrug staan denk.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
ArjanB
Offline
Berichten: 1407
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #4 Gepost op:
10 oktober 2017, 22:45:18 »
Allen,
In Januari 2002 zag het er nog zo uit vanaf het water
Arjan
«
Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 22:50:49 door ArjanB
»
Gelogd
NL baan in Canada
(
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=71130.msg3221692419#msg3221692419
)
VictorPM
Offline
Berichten: 534
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #5 Gepost op:
10 oktober 2017, 22:50:02 »
^^ Zo! Dat kun je je nu al bijna niet meer voorstellen, zonder dat grote bakbeest ernaast...
Gelogd
VictorPM
Offline
Berichten: 534
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #6 Gepost op:
10 oktober 2017, 22:51:30 »
Linkje naar een betreffend topic op een collega-forum:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=57265.msg1194352#msg1194352
En naar nog een ander forum:
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=983424#p983424
«
Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 22:53:21 door VictorPM
»
Gelogd
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #7 Gepost op:
19 februari 2019, 19:20:10 »
Ik weet niet of het hier thuis hoort. Maar er is wat vertraging.
https://www.ad.nl/voorne-putten/weer-miljoenenstrop-voor-botlekbrug~aa475f99/
Hoe en wat is uit dit bericht wat lastig te halen.
«
Laatst bewerkt op: 19 februari 2019, 19:21:58 door vanderHoek
»
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #8 Gepost op:
19 februari 2019, 20:43:19 »
Vreemd artikel weer. Het was toch altijd al de bedoeling om er sporen overheen te leggen (ook al ligt er een spoortunnel)?
Maar daar hebben ze dan bij de bouw geen rekening mee gehouden? Serieus? Dat kan ik me niet voorstellen. Zo dom zijn ze nou ook weer niet bij Rijkswaterstaat. De spoorbaan is ook duidelijk te zien op de foto hierboven. En dan gaat het artikel ineens verder met het verhaal dat het probleem niet is dat de brug er niet voor geschikt is, maar dat eea logistiek gezien niet handig is en het daarom vertraagd?
Wat is het nou?
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2277
Bnlx treinendokter.
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #9 Gepost op:
19 februari 2019, 21:31:06 »
Als volledig civiel ingenieurs analfabeet, en de nodige moeite met lezen maak ik het volgende op uit het stukje in de AD.
Bij de planning is men te optimistisch geweest en activiteiten gerelateerd aan de verwijdering van de voorlopige spoorvoorziening tergelijkertijd met de aanleg van de permanente spoorvoorziening. De daaruit volgende tijdvoordeel is bij aanvang van de daadwerkelijke werkzaamheden niet mogelijk gebleken, daar de afbraakploeg de opbouwploeg in de weg zit.
Het in de weg zitten kan veel meer betekennen dan de letterlijke betekenis. Het kan het fysiek in de wegzitten (een de afbraakploeg draait een schroe los, de opbouwploeg direct weer vast), logistiek (De vrachtwagens van de spoorwerkzaamheden zitten elkaar in de weg) of tegenwoordig een hot item; veiligheid (te veel hotwork op één plek).
Uiteindelijk komt het erop neer dat tijdens de planning bepaalde activiteiten geacht werden tegelijkertijd te worden uitgevoerd, terwijl bij de gedetaileerde dag tot dag planning, dat niet werkt.
De financiele strop bestaat nu dus uit de langere werkzaamheden om het spoor gereed te maken achter elkaar uit te voeren, de voorgespiegelde synergie is geen werkelijkheid geworden. De noeste werkers moeten langer betaald worden.
(Overigens hebben de bruggenbouwers daar geen monopolie op, bij grote projecten in de offshore zie je dat ook. Een ander voorbeeld is de gelijktijdige ontwikkelling van prototypes en productie modellen: Fyra, JSF, ... de lijst is oneindig. Mijn scepsis nivo stijgt dan ook naar onovertroffen hoogtes als een klant het woord synergie bezigt.)
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.