Overige spoorzaken > Grootspoor

Heerlen - Aken in het nieuws

(1/10) > >>

JKER:
Ik kon zo gauw geen bestaand topic vinden, vandaar..

http://www.1limburg.nl/europees-geld-voor-verbetering-spoor-heerlen-aken?context=section-1

http://www.aachener-zeitung.de/mobile/lokales/region/zugstrecke-zwischen-aachen-und-heerlen-eu-stellt-28-millionen-euro-bereit-1.1713240

Luc2000:
Werd eens tijd.....2 agglomeraties met beiden meer dan 200.000 inwoners, die nu nog verbonden zijn met een dieseltrein en een bus.....

Rob van Kooy:
Hallo,

Uit Duitse persberichten lijkt het erop dat de bovenleiding  op  het Nederlandse deeltraject vanaf Heerlen tot aan het Duitse  grenspunt naar Nederlandse  maatstaven zal   worden aangelegd.   Voorbij het Nederlands -Duitse grenspunt zou de  bovenleiding van   het aansluitende korte  Duitse  deeltraject tot aan het station  Herzogenrath naar Duitse maatstaven worden aangelegd.  Er doet zich dan de vraag  voor hoe precies de  spanningssluis zal  ontstaan en het Nederlandse seinstelsel zal  worden  aangesloten op het Duitse. Interessant is ook  om nog te weten welk doorgaand  bi-courant elektrisch  tractiematerieel  tussen Nederland en Duitsland  zal worden ingezet.   

Gegroet,

Rob van Kooy 

Falkenberg:
Nou, gewoon FLIRT3, net op als alle andere elektrische lijnen tussen NL en D. Toegelaten, bestaan onderhoudsinfrastructuur en alle vervoerders die zouden inschrijven hebben dat materieel al.

Rick:
Dat heeft toch te maken met dit bericht, daarvoor zijn al tricourante FLIRT3 stellen in aanbouw.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie