Doel:€250.00
Donaties:€190.00

Per saldo:€-60.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 12:50:18
Welke lok is favoriet om op het grootspoor mee te rijden? door Rick 91
Vandaag om 12:46:51
Buitenlust door MWS
Vandaag om 12:45:46
De bouw van Nieuwdam H0 door Rick 91
Vandaag om 12:35:49
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 12:31:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 12:18:46
De opdracht voor de fotowedstrijd voor november/december "de spoorwegovergang" door mass am see
Vandaag om 12:09:43
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 11:27:35
ESU ECoS en Märklin CS (60215), hulp gevraagd. door borotof
Vandaag om 11:21:07
Gelijmde styreen (?) weer losmaken: mogelijk? door MOVisser
Vandaag om 10:49:28
Luchtfoto's van Nederland in de jaren 20 en 30 van de 20e eeuw door Jeff
Vandaag om 10:43:18
Stroomloos maken stuk spoor bij DCC? door Ronald Koerts
Vandaag om 10:40:55
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door meino
Vandaag om 10:25:23
Lima TGV tussenwagens door Martijn_vK
Vandaag om 10:24:55
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door MarcNL
Vandaag om 09:26:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Chris Westerduin
Vandaag om 09:15:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Sobat Kras
Vandaag om 09:06:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:46:57
NS Vakwerk-bovenleidingsmasten in Ho van Mesu Models door Joran
Vandaag om 08:17:48
NS 2801 van MK modelbouwstudio door ruudns
Vandaag om 08:11:33
  

Auteur Topic: Rocky Rail 6400  (gelezen 5359 keer)

Hennik

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: Rocky rail 6400
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2018, 21:22:22 »
Zou inderdaad er jammer zijn... Ik zou ook nog wel interesse hebben in 1 of 2 geel/grijze uitvoeringen

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1254
    • Biesje.nl
Re: Rocky rail 6400
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2018, 00:57:21 »
Blijft een mooi model. Geen spijt dat ik toen mijn Trixjes heb weggedaan (y) Ik was niet zo kritisch en heb toen gewoon een grijs/gele 6480 gekocht. Dat er een R op staat voor radiobediening wat eventueel niet in mijn tijdperk zou passen is dan jammer :P .

Ben ook wel benieuwd naar de reden waarom er geen reruns komen. Het model is erg mooi en rijdt goed en had een goede prijs. Wellicht waren er toch teveel Märklin/Trixen en Liliputs op de markt? De fantasie Piko tel ik even niet mee...

Mvg,

Robert

jurrie-burrie

  • Offline Offline
  • Berichten: 139
Re: Rocky rail 6400
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2018, 09:55:49 »
6515 en 6520 waren alleen aangekondigd en nooit uitgeleverd toch?
Zal ze alsnog opnemen in de lijst ;).

Hallo.

Ik ben in het bezit van een Rocky rail 6515 cargo.
Vorig jaar gekocht ergens.
Bij mijn vaste winkel anw-modeltrein.eu staan ze nog als bestelbaar.

Groet jurgen
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2018, 09:58:11 door jurrie-burrie »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3803
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Rocky rail 6400
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:13:09 »
Gemiste kans dat bijvoorbeeld de oer uitvoering niet meer zal komen... denk dat er best belangstelling voor zal zijn.
Hoewel buiten mijn tijdperk had ik graag een 6401 of 6402 gehad zonder windleiplaten.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 5036
  • ***
Re: Rocky rail 6400
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2018, 21:36:01 »
Citaat
6515 en 6520 waren alleen aangekondigd en nooit uitgeleverd toch?
Zal ze alsnog opnemen in de lijst
Lijst is weer bij gewerkt ;)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3929
Re: Rocky rail 6400
« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2018, 21:58:12 »
Overigens een kleine waarschuwing: let er bij het kopen op of de loc goed recht is. Onlangs zag ik een beetje vreemde RR 6400 in de vitrine staan bij een grote speelgoedwinkel in Rotterdam. Bij nadere inspectie samen met de verkoper bleek dat de omloop c.q. bodemplaat over de hele lengte allerlei bollingen had. Als een stuk karton wat nat geworden was en daarna weer opgedroogd. De winkelier heeft de loc direct achter gezet voor retournering aan RR, helaas alvorens ik er een goede foto van kon maken.

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1502
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #21 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:02:41 »
De reden ervan kan ik alleen naar gissen.
Mijn informatie van de 6400 is niet langer gewenst voor een vervolg serie... :'(
Gr. Silvester

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2191
    • Flickr
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:14:43 »
Blijft een bespottelijke gedachte dat ondanks de vraag de meest algemeen gekende variant niet gemaakt wordt, gewoon omdat men niet wil.
Gewoon de standaard geel-grijze NS variant, blijkbaar teveel gevraagd. Je hoeft niets aan de mal aan te passen, gewoon zoals de locs die er al zijn zonder Railion-stickers of R-tekens.
Wat voor reden zou men daar toch voor hebben!?!?
Ik ga in elk geval geen variant kopen die ik eigenlijk niet wil. Dan maar wachten tot een andere fabrikant een derde en nu wel serieuze poging gaat wagen ooit....
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2014
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #23 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:42:48 »
Zo denk ik er exact ook over, Sicco!
Grtz!
Tedo

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 3169
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #24 Gepost op: 20 oktober 2018, 22:52:30 »
Vraag me uberhaupt af of er winst is genaakt op dit project. Vaak wordt hier geschreven over hoge kosten van mallen. Iemand die een inschatting kan maken of de kosten gedekt zijn?

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2014
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2018, 23:02:55 »
Als je de versie waar kennelijk de meesten op zitten te wachten niet kan/wil uitbrengen, dan wil je kennelijk ook niets (extra’s) verdienen. Degene achter de RR 6400 is in ieder geval geen commerciële hoogvlieger, en heeft de markt niet goed verkent.
Grtz!
Tedo

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #26 Gepost op: 20 oktober 2018, 23:40:43 »
Zou het misschien met onze kritieken destijds op het (voor wat betreft de NS 6480) te dik gedrukte NS nummer & -logo op de cabinezijkant te maken kunnen hebben? ::) ???

Wellicht ging dat de producent niet in de koude kleren zitten of verkocht de NS (6480) versie door bovenstaande minder vlot dan gedacht/gehoopt. Misschien dat hij daardoor niet meer aan een NS versie wil of durft?
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2018, 23:45:25 door Bartje81 »

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1254
    • Biesje.nl
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #27 Gepost op: 21 oktober 2018, 02:53:07 »
Ik heb dit al eens vaker geopperd maar het lijkt alsof sommige fabrikanten liever eerst met vreemde eendjes beginnen. De gedachte is dat als ze met het model beginnen die iedereen wil hebben dat ze de rariteiten zoals de minder bekende locs minder goed kunnen verkopen. Dus brengen ze eerst de minder gewilde varianten uit, hopende dat mensen deze eerst kopen en dan later alsnog het model wat ze eigenlijk willen hebben.

Ik ben er ook in getrapt en heb al jaren een Plan V met DE logo liggen, wachtende totdat er eindelijk een 'echte' plan V uitkomt in de bekende gele jas met reclamebanen en normale 1e klas strepen.

Misschien was dit ook het idee bij Rocky Rail: eerst met zoveel mogelijk varianten uitkomen tegen een mooie prijs (ik vond de loc helemaal niet duur kan ik mij herinneren) en dan later scoren met het de normale grijs/gele. Ik weet niet hoeveel grijs/gele 6480 modellen gemaakt zijn maar wellicht hebben deze de markt al verzadigd en is het niet interessant om nog met een variant te komen zonder de radio 'R' en waarvoor de mal aangepast moet worden (mits die 'zijspoilers' op de neus er af moeten).

Kan ook wezen dat ze ons allemaal zeurpieten vinden natuurlijk met onze kritiek van dikke cijfers en logo's. Deze discussie woedt ook al jaren: als we teveel zeuren dan gaan fabrikanten ons overslaan. De grote fabrikanten kijken gewoon naar cijfers en marktprognoses en trekken zich niet heel veel van aan van 'zeurpieten' maar luisteren hopelijk wel naar opbouwende kritiek. Voor kleinere ondernemingen gaat onderbuik gevoel misschien wel meewegen.

Wat ook nog kan is dat Rocky Rail gewoon niet zit te wachten op die hele heisa en het al druk genoeg heeft met alle andere projecten.

Ik weet in ieder geval dat ik nog steeds blij ben met mijn 6480, ondanks wat problemen met de geluidsdecoder die prima zijn opgelost destijds door Rocky Rail zelf. De dikke nummers en logo's storen mij niet en de uitvoering in grijs geel met radio 'R' en neusvleugelspoilers is voor mij normaal genoeg.

Hopelijk kunnen de mensen die nog wachten op hun ideale model nog geholpen worden. We hebben als forum wel vaker dingen voor elkaar gekregen. En anders is er misschien een andere partij die het 6400 project over wilt nemen net zoals bij de Artitec 6300 is gebeurt?

Dit zijn iig een paar ideeën van mij over het onderwerp. Het is pure speculatie (wel suikervrij) en niet bedoelt om Rocky Rail een hak te zetten maar puur om er achter te komen hoe en waarom. We willen natuurlijk allemaal dat fabrikanten gewilde modellen gaan maken en voorkomen dat fabrikanten de handdoek in de ring gaan gooien. Maar we moeten ook beseffen dat de fabrikanten (zeker de kleinere die gelimiteerde series uitbrengen) het soms moeilijk hebben om een redelijke marge te halen, zeker als mensen zeggen: goh wat een mooi model, ik zal het kopen zodra ie in de dump gaat. Natuurlijk is het leuk om goedkoop een super mooi model te kopen, maar ook al kost een loc 300 euro (willekeurig bedrag), de fabrikant zal er hoogstens een paar tientjes aan verdienen, en daar moet dan ook nog het personeel en de service van betaalt worden.

Vriendelijke groet,

Robert

Dijkhuizen

  • Offline Offline
  • Berichten: 15
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #28 Gepost op: 21 oktober 2018, 06:02:50 »
Robert, je vergeet even (of je wist het niet) te vermelden dat Rocky Rail na het uitbrengen van de 6400-loc failliet is geweest. Het huidige Rocky Rail is een doorstart van het vorige Rocky Rail, alleen tamelijk waarschijnlijk met wat minder financiële armslag.

Bron: https://www.faillissementsdossier.be/nl/faillissement/819168/rocky-rail.aspx

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2191
    • Flickr
Re: Rocky Rail 6400
« Reactie #29 Gepost op: 21 oktober 2018, 06:42:51 »
We hebben het hier niet perse over de versie zonder windleiplaten. Natuurlijk, daar is ook wel vraag naar, maar het punt waar het vooral gaat is het niet (willen) uitbrengen van de versie tussen 1990 en 1996, toen de hele serie hetzelfde was: gewoon geelgrijs, windleiplaten, en verder geen fratsen. Dat is een significant beeld van de jaren negentig dat dankzij de omissie van die meest voorkomende variant ontbreekt. En dat terwijl het niet meer of minder is dan de 6480-variant zonder de R-tekens. Die versie met R-tekens is sowieso een niche-uitvoering, want maar héél kort bestaan.

De 'kritiek' op de 6400 betrof echt kleine dingetjes, volgens mij was het algehele beeld flink positief, en waarom zou men op basis daarvan beslissen geen vervolgseries te doen? Er is echt geen enkele fabrikant die zegt dat ze stoppen met geld verdienen omdat 'wij' zeuren. Ja die discussie is er vaak maar maakt hem niet minder belachelijk of irrelevant. En was dat faillissement niet vóór de 6400? En was dat niet een deel van het bedrijf?

Over het uitbrengen van vreemde eendjes. Ja, dat is wel degelijk beleid bij fabrikanten weet ik uit eerste hand en op zich is dat ook beleid dat een positief effect op de verkoop heeft, mits en alleen je de gewone versies daarna ook uit gaan brengen. De reden erachter is om de minder bekende varianten ook überhaupt te kúnnen maken. Je verkoopt die namelijk ook aan mensen die niet kunnen wachten en het niet veel uitmaakt welke versie ze van hun favoriete model hebben. Als je met die varianten op het eind pas komt ben je die groep kwijt, want die hebben dan al de 'gewone' variant net als de puristen. Dat is de reden dat dat gedaan wordt, niet om te kijken of de gewone variant wel goed gaat verkopen, want dat zegt niks. Als dat de reden is in dit geval, dan is dat een klok-en-klepel verhaal. Om een voorbeeld te geven. Stel dat een fabrikant zich aan de (V)IRM gaat wagen, toch een veel voorkomend, maar onderling weinig verschillend treintype. Men zou dan kunnen beginnen met de lekker-lezen variant. Een variant die je aan de straatstenen niet kwijt raakt als je die als zesde of zevende variant gaat uitbrengen, en hoogstens zal verkopen als je hem als eerste uitbrengt. Echter, verkoopcijfers schatten van de VIRM in standaard uitvoering op basis van die van de lekker-lezen variant is net zo belachelijk als het klinkt.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2018, 06:44:45 door Sicco Dierdorp »
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen