Google+
Doel:€250.00
Donaties:€150.94

Per saldo:€-99.06

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-08-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Karst Drenth
Vandaag om 01:16:12
Eerste Hengelose Elektrische Locomotief ESS 3201 door Rockerbox2
Vandaag om 00:43:49
Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 00:23:22
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door tothebeach
Vandaag om 00:09:46
Eerste baanplan spoor N door Erik
17 augustus 2017, 23:30:36
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door AlfaArjen
17 augustus 2017, 23:29:58
Plus en min bij digitaal? door Klaas Zondervan
17 augustus 2017, 23:09:59
BMB 00-modulebaan, Scenery door Hans van de Burgt
17 augustus 2017, 23:04:21
Rangeren met de Sik - 120x40 in H0 door jandcargo
17 augustus 2017, 23:00:23
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Paralectic
17 augustus 2017, 22:58:48
Dienbladbaan in spoor 0: Tea Tray Depot door Edsko Hekman
17 augustus 2017, 22:52:19
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
17 augustus 2017, 22:39:54
SBB/BLS/RhB enz. Info door Swiss_fan
17 augustus 2017, 22:29:50
Karlsruhe - Basel voorlopig onderbroken door Luit
17 augustus 2017, 22:08:17
Bouw Bahnhof Lippramsdorf in spoor Nul door bernhard67
17 augustus 2017, 21:56:36
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Milocomarty
17 augustus 2017, 21:51:41
Piko h0 NS 2200 door henk
17 augustus 2017, 21:32:09
Bouw GTL-8 kit van WEKRA door Christoph
17 augustus 2017, 21:30:47
Schakeling voor kleurkeuze leds door Menno
17 augustus 2017, 21:19:32
Grote baan in spoor 1 door Ad Cleijsen
17 augustus 2017, 21:15:45
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door FransS
17 augustus 2017, 20:59:43
Oosterbeekbrug bis door Falcon10
17 augustus 2017, 20:58:08
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
17 augustus 2017, 20:50:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
17 augustus 2017, 20:47:24
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Stedahult
17 augustus 2017, 20:35:07
S.S. en H.S.M. goederenwagens door ingenium
17 augustus 2017, 20:24:08
Bouw van een omC bij de SGB in Goes. door Reinier Z.
17 augustus 2017, 20:12:22
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
17 augustus 2017, 20:02:41
Klein Duits kopstationnetje door Lucien
17 augustus 2017, 19:31:46
NS1200, hoe verf verwijderen i.v.m. overspuiten loc door Bjor
17 augustus 2017, 19:22:42
  

Auteur Topic: Bouw van een omC bij de SGB in Goes.  (gelezen 3191 keer)

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 9327
    • sleutelspoor
Bouw van een omC bij de SGB in Goes.
« Gepost op: 11 augustus 2017, 16:56:09 »
Nu ik een aardige verzameling plaatjes van de door de SGB te bouwen omC heb opgebouwd lijkt het mij voor anderen ook leuk om hiervan kennis te nemen. Ik zal als eerste beginnen met een beknopte geschiedenis van de ringlijn door de zak van Zuid-Beveland zodat er enige achtergrond komt in het waarom van de aanschaf van deze omC’s.

Op 14 februari 1914 werd te Utrecht de SZB (Spoorweg Maatschappij Zuid-Beveland) opgericht, maar door de eerste Wereldoorlog werden de plannen tot 1919 in de ijskast gezet. Hielden de spoorwegen zich tijdens deze periode rustig, de autobusondernemingen deden dit beslist niet. Daarom vroegen velen zicht af of het nog wel verstandig was de tramplannen door te zetten. In 1924 vond de eerste aanbesteding voor de tramlijnen door Zuid-Beveland plaats. gunning werd verleend om een depot met zeven sporen aan te leggen.


Er werd een begin gemaakt met de aanleg van de ringlijn van Goes-Hoedekenskerke-Borssele-’s-Heer Arendskerke en Goes.Er werd gedeeltelijk gebruik gemaakt van de hoofdlijn naar Middelburg. De tramlijnen naar Wolphaarddijkseveer en Wemeldingen vertrokken vanaf de voorzijde van het station Goes. De lijn naar Wolphaardsdijkseveer liep over eigen spoor parallel aan de hoofdlijn en boog bij ’s-Heer Arendskerke af naar het noorden.
Speciaal voor deze tramlijnen bestelde NS bij Allan in Rotterdam, HAWA in Hannover en Beynes in Haarlem een serie van acht lichte motorrijtuigen. Deze omC’s werden ondergebracht in de serie 901-908.









Dit zijn rijtuigen uit de eerste serie welke nog met kunstleder beklede banken hadden.

De lijnen hadden in totaal zestien stations en dertien los-en laadplaatsen. Daar naast waren er voor reizigers nog enkele stopplaatsen op verzoek voorzien. De stations waren in drie klassen verdeeld, maar leken sprekend op elkaar. Op 18 mei 1927 vond de feestelijke opening van de drie tramlijnen op Zuid-Beveland plaats, en zeven jaar later vierde men de ‘Feestelijke”sluiting van deze lijnen voor het personenverkeer. Bij het uitzetten van de tramlijnen is door de NS een fundamentele vergissing gemaakt. Men hoopte zoveel mogelijk passagiers te vervoeren en de dorpen zo min mogelijk overlast te bezorgen met het omvangrijke goederenvervoer. Deze blunder wreekte zich al snel. De trampassagiers moesten minimaal anderhalf tot twee kilometer lopen om bij het station of halteplaats te komen. De autobus stopte meestal op meerdere plaatsen in het dorp Niet zo gek dus dat de reiziger massaal voor de autobus koos. De lijn op Wolphaarsdijk was nog niet eens de slechtste. Zes tot zevenmaal per dag werd het station bediend. Op dinsdag, als het in Goes markt was, waren de treinen goed vol, maar voor de rest was het rustig. Op het laatst zat het vervoer op gemiddeld 8 reizigers per dag. Alle lijnen werden gesloten, alleen de lijn Goes-Hoedekenskerke, in aansluiting op het veer naar Terneuzen bleef open. Het goederenvervoer daarentegen deed het prima  Op de diverse stations diende het inhaalspoor tevens als laad-en losplaats. Vooral het vervoer van de peeën in het laatste kwartaal van het jaar floreerde. Voor de rest van het jaar werd het goederenvervoer door de afvoer van piepers en juin en van de aanvoer van steenkool gedomineerd. Ook was het vervoer van stukgoed en dat van landbouwwerktuigen belangrijk.


In 1942 werden op last van de Duitse bezetter de lijnen naar Wolphaarddijkseveer en Wemeldingen opgeheven en het tracé gedeeltelijk opgebroken. Hermann had het staal in de Heimatt waarschijnlijk ergens anders dringend voor nodig. Van deze twee korte lijnen is heden ten dage nog maar weinig terug te vinden. Beide stationsgebouwen bestaan nog steeds. Een verlaten dijkcoupure bij ’s-Heer Arendkerke en een vervallen brug in Goes herinneren nog aan deze lijnen die nimmer meer hersteld zijn. In 1944 was de bezetter reeds begonnen met het opbreken van de ringlijn, maar de oprukkende Canadezen konden verhinderen dat er niet meer verdween dan het stukje tussen Nieuwdorp en Borssele. Op 18 juli 1945 reden de eerste stoomtrams weer op de ringlijn. Om diverse redenen besloot de NS op 4 mei 1947 de gehele personendienst in Zuid-Beveland te staken. Het goederenvervoer bleef wel doorgaan met 1 trein per dag die de gehele lij bediende. Tijdens de bietencampagne reden er nog wel eens twee extra treinen per dag om de zware treinen van de dertien los- en laadplaatsen op te halen. Na 1956 schakelde de dienst over van stoom- naar dieseltractie. Het baanvak Hoedenskerke - Borssele bleef tot 1972 voor het goederenvervoer in gebruik. De westelijke tak van de overgebleven lijn door de zak van Zuid-Beveland, takte bij ’s-Heer Arendskerke af van de hoofdlijn Goes-Middelburg en ging vandaar verder als Sloelijn naar het Sloegebied bij Vlissingen  Door een dijkverzwaring bij Borssele moest een deel van de ringlijn worden opgebroken, er verdwenen ook delen bij Oudeland-Nieuwdorp.


De C905 heeft in 1927 nog de twee kleuren van in dienst stelling. Goes 3-8-1927. Waldorp verz. Hesseling


Dit rijtuig is er een uit de vervolg serie. Dat is duidelijk waarneembaar te zien aan de koelwaterelementen op het dak. In 1940 heeft de C911 in Hoedekenskerke niet te klagen over belangstelling. 1940, Voerman verz. Hesseling


De C913 op zijn geboorte grond. Thans is de Allanfabriek ook eigendom van de SGB geworden. Kalender W&W. verz Hesseling.


Een slecht bezette C914 op de veerstoep in Hoedekenskerke


Dat de 900 niet alleen dienst deden op Zuid-Beveland, op het eind kwam het regenmatig voor dat zij gezien werden in zowel Vlissingen als Roosendaal. Hier de 914 samen met de NS2119 in Vlissingen


Eerlijk hout kon men vinden in de 911 en verder. In de voor de Zeeuwse lijnen gebouwde 900-en waren de banken bekleed met kunstleder. Kalender W&W.


De C916 tijdens een NVBS excursie in 1937 te Gouda.


Zo eindigde de meeste omC-s hun actieve leven. Eelco Storm


Tot voor kort was het tot hier en niet verder


Viel ook niet veel verder te gaan.


Wat overgebleven is van de lijn naar Wolphaardsdijk


Deze VT23 ex 798 643 gaat een geheel nieuw licht over de SGB strooien.


Net zoals bij de ZLSM, maar dan anders ;D

Op donderdag 18 februari 2010 arriveerde er nieuw materieel bij de Stoomtrein Goes – Borsele (SGB). Het gaat om zogeheten diesel-motorwagens van Duitse origine, waarmee de SGB in 2010 de museale treindiensten wil uitbreiden


Hier de nieuw verworven aanwinsten in de sneeuw. Het zijn de 796 680, 996 770, 996 783 en de 798 643 van de WEMEG. De VT 23 ex 798 643 heeft op de zijkant het opschrift Steiermarkische Landesbahnen.


002 Nogmaals de nieuwe aanwinsten van uit een ander perspectief. De beide blauwen VT/VS komen van de Prignitzer Eisenbahngesellschaft


003 Het gaf bij onze oosterburen nog al wat verwarring waar deze Deutche Schienenbusse naar toe zouden gaan. Ein Zettel in jedem Wagenfenster weist darauf hin das es sich um eine Überführungsfahrt  nach Emmerich handelt. Bleibt die Frage, wo die Fuhre hingeht. Emmerich - also vielleicht zu unseren Nachbarn in Holland?


004 Later kwamen de meldingen binnen waar het transport allemaal wel niet gezien was. Demnach liefen einige Schienenbusse hinter 221 113 durch Paderborn


005  Het was wel koud


006 Blauwe Jacob


007 Eindelijk op Zeeuwse bodem.
Het nieuwe treintype zal op geselecteerde dagen tussen de stoomtreinen door gaan rijden. Bijzonder is dat de motorwagen niet alleen zal stoppen op de bekende stoomtreinstations Goes, Kwadendamme en Hoedekenskerke, maar ook op de stations die door de stoomtrein worden overgeslagen. Het gaat daarbij om de stations van ’s-Gravenpolder/’s-Heer Abtskerke, Nisse en Baarland.



009 010 De Busse werden gelijk grondig geïnspecteerd voor dat zij de loods in gingen


Wat is nu eigenlijk een motorwagen? Een motorwagen is een soort bus op rails: een spoorrijtuig met eigen aandrijving en stuurstanden voor de wagenvoerder die op eigen kracht kan rijden zonder hulp van een locomotief.Bij de opening van de spoorlijntjes door Zuid-Beveland in 1927 introduceerde de NS hier de motorwagen als modern en economisch alternatief voor de dure stoomtreinen. De SGB wil deze tijden laten herleven en zal daarom een replica bouwen van deze NS-motorwagens. De bouw hiervan zal enige jaren in beslag nemen en daarom wil de SGB eerst starten met de al genoemde Duitse motorwagens welke uit de jaren ’50 stammen. Dankzij deze zogeheten “Schienenbus” kan de motorwagendienst dit jaar reeds van start gaan.



Kleine schade heb je zo..




Kan zo in dienst genomen worden (wat uiteraard niet is gebeurd)


De stuurtafel

10 april 2010

Na aankomst en 1e inspectie zijn de vier railbussen binnen gezet. Het is de bedoeling dat twee bussen  de onderdelen gaan leveren voor de nieuw te bouwen replica’s van de omC uit de eerste serie 900 en de andere twee voorlopig opgeknapt worden om spoedig op genomen te worden in de dienst regeling  op Baarland. Het is 10 april 2010 als ik weer een bezoek aan de remise breng

Het lijkt ogenschijnlijk rustig maar er is al genoeg gedaan


Schoongemaakt en geïnventariseerd


Het grootste deel van de graffiti is verdwenen wat al een veel beter beeld opleverd


Dit is dus duidelijk een pluk rijtuig



Uitgenomen as met overbrenging

mei 2011

Het is 11 mei als deze schilders uit een leer/werk aan het werk zijn

Met Zoveel jonge schilders kan het alleen maar opschieten.


Er zijn altijd wel vrijwilligers van de SGB in de buurt die een oogje in het zeil houden

2011

Het Duitse uiterlijk is er een beetje vanaf. Duidelijk een SGB aanwinst geworden die laat zien wat de bedoeling is..


Steekt wel af tegen het andere materieel.


De motorwagen is niet het enige project waar ze hier in Goes mee bezig zijn.

Werkzaamheden in mei 2012


De vorm komt er al aardig in


Zeker als je het van opzij ziet

november 2012














Ook dit zijn onderdelen van de omC909
b]Wordt vervolgd [/b][/i]
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2017, 17:12:15 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jewannes

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re: omC bij de SGB
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:31:02 »
Meer over de geschiedenis van de Spoorweg-Maatschappij "Zuid Beveland" is (met juist gespelde plaatsnamen) hier te vinden: http://szbstoom.nl/pagina's/szb-historie.html 

Citaat
In 1942 werden op last van de Duitse bezetter de lijnen naar Wolphaarddijkseveer en Wemeldingen opgeheven en het tracé gedeeltelijk opgebroken. Hermann had het staal in de Heimatt waarschijnlijk ergens anders dringend voor nodig. Van deze twee korte lijnen is heden ten dage nog maar weinig terug te vinden. Beide stationsgebouwen bestaan nog steeds.

Zo ver ik weet, bestaat het station van Wemeldinge niet meer, maar wel dat van Kattendijke.

Met vriendelijke groet,
Jewannes.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 13869
    • Pagina van klaas
Re: omC bij de SGB
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:44:13 »
Als je weet waar je moet kijken zijn er nog wel overblijfselen te vinden. Bijvoorbeeld in de Weel bij de Heerenpolderweg. In dit water ligt een dam waar de spoorlijn over heeft gelopen. De spoorlijn is opgebroken, maar de dam moet blijven liggen. Er loopt nl. een hoofdwaterleiding door die indertijd parallel aan het spoor is aangelegd.
In de omringende wegen zit nog steeds een bult op de plaats waar ze de spoorlijn kruisten.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Haarlems Spoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
Re: omC bij de SGB
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2017, 23:37:11 »
http://www.martijnvanvulpen.nl/materieel/dieseltreinstellen/792-motorrijtuigen-ombc-en-omc

Citaat
In 1938 en 1939 zijn de omC 903-908 omgebouwd tot montagewagen voor de elektrificatie van de verschillende hoofdlijnen. De omC 901 en 902 en de reeks omC 911-916 rijden nog enkele jaren in de reizigersdienst en gaan in 1949 terzijde. De 912 en 916 zijn hierna van hun tractie-installatie ontdaan om in de sproeitrein te worden ingezet. In 1974 is de voormalige omC 916 als laatste voormalige motorrijtuig gesloopt.

De laatste heeft het dus tot en met 1974 'volgehouden' .  Jammer dat er niks van bewaard is gebleven. Wel een leuk initiatief van de SGB om een replica te bouwen.  :)
Groet;
Jeroen

Paul de Goede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1957
Re: omC bij de SGB
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2017, 14:55:55 »
Even voor de helderheid: de SGB heeft dus vier railbussen op de kop getikt. Werd daar nu de helft van geplukt voor de bouw van OMC's en de andere helft om makkelijk waterdicht vervoer voor ritten te hebben of worden ze op termijn allemaal gesloopt (de railbussen dan, niet de OMC's....).

'Ernie!' 'Ja Bert.' 'Waarom ligt er een banaan op de rails?' 'Wat zeg je Bert?'.....

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 727
    • Dwangrail.nl
Re: omC bij de SGB
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2017, 15:06:10 »
Van de vier railbussen, twee motorwagens en twee bijwagens, is een set hersteld en in dienst gesteld op de SGB lijn.
De overige twee zijn ontdaan van onderdelen, en is het onderstel verbouwd om als basis te dienen voor de replica omC. De restanten van deze twee donors zijn of worden afgevoerd.
Als beide motorwagens af zijn, zal de huidige railbusset worden verkocht. Dus als je interesse hebt  (y)

Groeten Arjen
Anything good in life is either illegal, immoral or fattening.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 13869
    • Pagina van klaas
Re: omC bij de SGB
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:05:50 »
Als beide motorwagens af zijn, zal de huidige railbusset worden verkocht. Dus als je interesse hebt  (y)
Die tweede wordt uiterlijk wel een omC, maar ik heb begrepen dat daar geen motor in komt.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 727
    • Dwangrail.nl
Re: omC bij de SGB
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2017, 17:24:10 »
Hij wordt wel voorbereid voor het plaatsen van een motor, maar volgens mij is dit voor later.
Anything good in life is either illegal, immoral or fattening.

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 9327
    • sleutelspoor
Re: omC bij de SGB
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2017, 11:03:10 »
We gaan weer verder  in 2013.



Zo was de situatie en voortgang op 5 juli 2013


De vorm van het rijtuig zit er duidelijk in


Er gaat heel wat hout en plaatwerk in zo'n omC






Midden console met de rookgas doorvoer


Stukje techniek wat zelden te zien zal zijn


Begin van de stuurtafel en voor de gene die het nog nier wisten is dat een sluitsein


Zonder noodrem geen ritten


Nieuw aangemaakte raamsponningen voor de tochtraampjes


Nu nog leeg, maar straks een bonk techniek.




Blijft leuk de opmerkingen in krijt te lezen


Nog een paar jaartjes wachten en dan mag de ketting weg.


Op een koude 8 januari 2014 zag het er zo uit. Het casco omhoog gehouden door de hefblokken.


Net als bij het origineel moeten er heel wat nagels geklonken worden.


Voor dit klinken heeft de SGB in eigenbeheer enkele hulpstukken ontwikkeld


Klinkhamer het compressor


Nieuw aangemaakte steunen voor de treeplanken


Ondanks subliem klinkwerk ontkom je niet aan een stukje lassen.


Tijdelijke rust voor de motorwagen


Zo stonden de zaken er voor op 21 mei '14


Klinknagels en een echt zakraam.


Nog even en de 900 staat op eigen benen.


Het was op 3 juli een wonderschone dag.


Nog een paar jaartjes en dan zijn zij overbodig geworden.

bezoek 31-8-2015

Na een redelijk lange poos wee een bezoek gebracht


Het eerste wat opviel op 31 augustus waren de kleuren die op het rijtuig waren aangebracht


Schitterend gedaan


Hieruit spreekt liefde voor je vak/Hobby


De luchtketels


Stuurstand in wording


Tochtraampjes. Let eens op de "wenkbrauwen" boven de ramen


Stuurstand aan de andere zijde


Buffers zoals ze behoren te zijn.


Waar zouden we zijn zonder de lijmtangen?


Ook hier schiet het al aardig op

We zijn in het jaar 2016 aangeland


Zo op het eerste gezicht is er niet veel veranderd of gedaan, maar schijn bedriegt


Het zijn de kleine dingen die het doen!


Zitten op eerlijk hout


Tussen mooie panelen, ook van eerlijk hout!


Het dak is/zijn van massief houten planken


Je hebt er er nooit over, maar als het er niet is is dat heel snel merkbaar


Stuurstand




Mooi afgedraaid en in de verf. Klaar voor montage onder het stel.


Deze zijn voor onder de bijwagen, heeft nog even de tijd!


Op 22-9 staat de 909 op eigen benen


Historisch niet juist, maar wie maalt hierom.


Spaghetti salade!












Koelelementen voor op het dak.


Netjes geparkeerd naast een opknappertje ;)


Zoals eerder gezegt, het zijn de kleine dingen die het doen.

Tweede rijtuig


Op 18 september 2016 was men al druk bezig met het karkas van de tweede omC.






Een paar dagen later, dat was op de 16e, zag het er al zo uit.

Hierna 2017







 
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2017, 14:49:54 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 9327
    • sleutelspoor
Re: omC bij de SGB
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2017, 11:07:39 »
2017

Op 28 april van dit jaar weer bezoekje gebracht



Aan alle kanten en alle disciplines werd hard gewerkt


Mag ik de speciale aandacht voor dit wonder mooi geslaagde hekwerk!







25-juli 2017





Op deze dag vinden we beide omC-s naast elkaar, en......Het rijtuig heet nu officieel C909


Netjes opgeruimde stuurtafel


Lampje is nooit weg


Oude tijden herleven


Voor de bijwagen


Koelelementen op het dak


De handrem



De bijwagen begint ook op te schieten






en de laatste van deze serie.

Ik hoop dat u een goed zicht heb verkregen over de bouw van deze replica.
Op naar de volgende visite in Goes


« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2017, 23:29:50 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 3730
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Bouw van een omC bij de SGB in Goes.
« Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2017, 22:45:06 »
Prachtig fotoverslag Sobat (y) mooi om zoveel toewijding, vakmanschap en historisch besef tot dit resultaat te zien leiden.
Morgen ben ik klaar

Sobat Kras

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 9327
    • sleutelspoor
Re: Bouw van een omC bij de SGB in Goes.
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2017, 14:49:57 »
Vandaag, 16 augustus, even wezen kijken.


en zag de Railbus ingezet worden voor een instructie rit naar Hoedekenskerke




Voor de paal gelopen en wachten op vrijgave


Veiligheidshekje in gesloten toestand


Alles moet goed werken


Het sluit perfect


Ook aan het interieur word hard gewerkt. De banken zijn naar/bij de stoffeerder


Echt bagagerekken


Aan de netten word hard gewerkt. Gelukkig kunnen de Zeeuwen nog knopen en Boeten.


Het rijtuig is van de nodige opschriften voorzien, gestoken scherp en zuiver ;D
Helaas slecht te fotograferen.


Vergissingen zijn nu uitgesloten.


Als je nog wat kan missen, de bus staat voor de kijker rechts.


Bij de SGB kan je niet verdwalen.


Tiet voor een pafke.....

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2769
Re: Bouw van een omC bij de SGB in Goes.
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2017, 15:34:01 »
Wanneer kan ik mee met de Omc? ;D Het wordt nu al een plaatje!

martinh

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
  • Grote schuif
Re: Bouw van een omC bij de SGB in Goes.
« Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2017, 15:50:36 »
Wanneer kan ik mee met de Omc?

Wellicht eerder dan je denkt  :), maar ik zeg er direct bij dat dit met een slag om de arm is. Zaterdag 30 september en 1 oktober zijn er "dieseldagen" bij de SGB. Afhankelijk van de uitkomst van de proefritten hoopt de werkgroep haar die dagen rijdend te kunnen tonen op het terrein in Goes (mogelijk gecombineerd met de mogelijkheid het publiek korte ritjes aan te bieden op het terrein). Verder is er de mogelijkheid om haar te fotograferen in een line-up met Plan U 114 en de DE 41 (beide NSM) die deze dagen te gast zullen zijn en meedraaien in de dienstregeling (voor degenen die na het afschaffen van de publieksritten van het NSM het meerijden met deze veteranen hebben moeten missen een uitgelezen kans om dit ruimschoots in te halen  8) )

Groeten,

Martin

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Bouw van een omC bij de SGB in Goes.
« Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2017, 17:17:53 »
Het zal een mooie trouwfoto worden wanneer het omCtje haar "partner" Jaap - Blokkendoos mC9002 - ontmoet. Een fraai koppel - zelfde kleurstelling, zelfde bouwperiode. Ben waarschijnlijk niet de enige met dat idee...  ;)