Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door mass am see
Vandaag om 08:35:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjen B.
Vandaag om 08:27:59
NS bestelt 88 extra sprinters door Sander.
Vandaag om 08:13:26
Een oude Roco E44 in een nieuw jasje door Bahn-AG
Vandaag om 08:00:20
Raadplaatje door Vierkant
Vandaag om 07:40:38
BNLS Werkspoor - De Oersik NS122 van MesuModellen door sander1985
Vandaag om 07:34:55
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Eric B
Vandaag om 07:31:39
Modeltrein Expo On traXS! 15-16-17 maart 2019 door Ben
Vandaag om 07:27:14
Dat overkomt mij niet. door Noordernet
Vandaag om 07:08:48
NS modelbaan Hoekdam H0 door Dash 8
Vandaag om 05:57:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:38:31
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door jakeman
Vandaag om 01:30:28
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door Martijnstein
Vandaag om 01:07:30
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Michel Zethof
Vandaag om 00:03:28
's-Heer Heinkenspolder door NS264
20 februari 2019, 23:57:29
Jos en Sven bouwen een nieuw H0e diorama voor Rail 2019 door grove den
20 februari 2019, 23:52:45
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Sven
20 februari 2019, 23:19:21
Hulp gevraagd voor baanplan, thema: Nijmeegse kolenlijn in h0 door NS264
20 februari 2019, 23:16:09
PWM controller via ali-express door tothebeach
20 februari 2019, 22:58:17
Schwarzwald boerderij door EricZmS
20 februari 2019, 22:49:58
Depot 2 door NS264
20 februari 2019, 22:49:48
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
20 februari 2019, 22:27:54
Lima Hondekop komt moeizaam in beweging door Klaas Zondervan
20 februari 2019, 22:16:37
BMB-Module: “Wateringbury” door Remco_Nzo
20 februari 2019, 21:53:10
Geen Captrain meer in Belgie vanaf vannacht 23:59uur door Floris
20 februari 2019, 21:10:27
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht. door Biessendorf
20 februari 2019, 21:05:32
Terug naar het begin, van digitaal naar analoog. Ben ik de enige? door DJV
20 februari 2019, 20:56:14
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Luit
20 februari 2019, 20:52:41
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 februari 2019, 19:58:08
LA Yard in 0 door Ronald Halma
20 februari 2019, 19:32:14
  

Auteur Topic: Eerste baanplan spoor N  (gelezen 15928 keer)

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #105 Gepost op: 22 juni 2018, 23:42:22 »
Ik heb de berichten nog even de laatste berichten gelezen over die beruchte keerlus, als ik het goed heb begrepen is het de rode spoor van het station naar het schaduwstation de keerlus.

Hoe kan ik dit anders oplossen zonder zo keerlus module te gebruiken maar toch de treinen naar het schaduwstation te laten rijden.

Mvg
Erik

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Online Online
  • Berichten: 1260
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #106 Gepost op: 23 juni 2018, 00:26:16 »
Zo is de keerlus weg;



Je vindt het blijkbaar geen probleem om de verkeerde kant op te rijden, dan zou je er nog 2 wissels bij kunnen maken (in rose) zodat je ook weer terug van de binnen- naar de buitenbaan kan.

« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 10:14:27 door 72sonett »
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16688
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #107 Gepost op: 23 juni 2018, 08:38:52 »
@Erik, waarom wil je per se die keerlus vermijden?
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #108 Gepost op: 23 juni 2018, 10:27:16 »
Lijkt mij gewoon ingewikkeld om die er tussen te zetten en ik snap het eerlijk gezegd ook niet hoe je zo keerlus moet aansluiten vandaar.

Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16688
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #109 Gepost op: 23 juni 2018, 10:38:17 »
Zo ingewikkeld is dat niet. Gewoon precies doen wat in de handleiding staat. En als je daar niet uit komt praten we je wel bij.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #110 Gepost op: 23 juni 2018, 11:05:36 »
Oke nu weet ik het even niet meer als ik kies voor het gedeelte met de keerlus , welke keerlus module kan ik dan het beste gebruiken , de besturing is met de multimuis samen met expressnetli en koploper.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Online Online
  • Berichten: 1260
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #111 Gepost op: 23 juni 2018, 11:13:41 »
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 11:32:01 door 72sonett »
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16688
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #112 Gepost op: 23 juni 2018, 11:20:31 »
Je kan elke keerlusmodule gebruiken die in de handel is. Het maakt niet uit welk besturingssysteem je gebruikt, alle keerlusmodules werken op alle digitale spoorbanen.
Er zijn 2 soorten:
-de modules die werken op basis van kortsluiting. Die polen de keersectie snel om als er bij het in- of uitrijden van de keersectie kortsluiting ontstaat.
-de modules die werken op basis van detectie, die schakelen de keersectie al om voordat de kortsluiting ontstaat. Een voorbeeld daarvan is de eXtreme keerlus van rosoft.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #113 Gepost op: 23 juni 2018, 12:27:13 »
Dus daar zit het probleem in het schaduw station is de inrij spoor apart maar wordt later de uit rij spoor , en dit alles veroorzaakt de keerlus.

Ik had toen alles zovaak gecontrolleerd dat ik er zeker van was dat er geen keerlus in was maar dus toch.

Zit nu te kijken hoe ik die kerlus in het schaduw station eruit kan halen want ik vind zo module toch prijzig( wat ook normaal is )
Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 16688
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #114 Gepost op: 23 juni 2018, 12:33:38 »
Ik zie twee mogelijkheden om een keerlus te vermijden:
-of je volgt het voorstel van 72sonett in bericht #106
-of je vervangt de lus in het kopstation door een bundel kopsporen waardoor elke trein achteruit terug moet keren.
Het volgende optreden van "Without" is op 23 en 24 februari 2019 in de Zeelandhallen te Goes.

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #115 Gepost op: 23 juni 2018, 12:46:22 »
Ik ga voor het voorstel van 72sonet bericht .

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 1972
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #116 Gepost op: 23 juni 2018, 13:47:23 »
Ik snap de baan niet... als je netjes links en rechts rijdt, op de gele sporen, dan kom je nooit het schaduwstation meer in. Maar je moet wel steeds de buitenste sporen kruisen, en die kunnen wel vanuit het ss een rondje rijden, en weer terug het ss in. Er is ook geen mogelijkheid (tenzij je achteruit rijd) om van de buitenste baan goed (!) op de binnenste te komen en andersom.

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken... en goed kijken hoe je wilt rijden. Ik neem aan (maar kan het mis hebben) dat je ss de hele baan moet bedienen en niet alleen de buitenste ring. Of je moet de buitenste ring automatisch laten rijden en binnenste met de hand ofzo?

Een keerlus is absoluut geen probleem. Het enige waar je aan moet denken is dat de lus lang genoeg is om een hele trein op te zetten, maar dat zit wel goed zo te zien.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 13:49:05 door jowi »

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Online Online
  • Berichten: 1260
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #117 Gepost op: 23 juni 2018, 15:46:02 »
Citaat van: Erik
... ik vind zo module toch prijzig
Tja... je kunt het ompolen binnen de keerlus ook zelf doen met een dubbelpolig schakelaartje van nog geen euro, maar dan moet je wel zelf nadenken i.p.v. dat door een computer te laten doen. :)

Je hebt in principe een dubbelsporige baan, niets anders dan een dubbel ovaal waarvan één deel over het andere gevouwen is. Ik zou op ieder spoor dan ook steeds in één richting rondjes willen rijden. Er is vast wel iets te bedenken waarmee je met een grote lus van het ene spoor op het andere kan komen (en van het andere terug op het ene) zonder achteruit of 'verkeerdom' te rijden, met bovendien een enkelsporige 'af-' en 'oprit' naar en van een schaduwstation.

Maar het is jouw plannetje, als jij het zo mooi vindt, moet je het gewoon zo bouwen.
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #118 Gepost op: 23 juni 2018, 15:59:51 »
Alles kan nog veranderen ik moet nu nog eerst het schaduw station maken en dan pas de rest.

Maar misschien krijgt het schaduw station ook nog een face lift tijdens het bouwen zodat de op en afrit een eigen opstel sporen krijgen.

Erik

  • Online Online
  • Berichten: 1732
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #119 Gepost op: 26 juni 2018, 23:15:07 »
Ik bekijk de laatste voorstel  72sonet, ik moet idd in het station even achteruit rijden  maar dat vind ik persoonlijk niet erg .

Maar ik heb iets anders bedacht als ik nu de roze wissels in het station weg haal en ik zet 2wissels tussen de groene en oranje spoor wordt dit dan een kortsluiting ?
Want dan kan ik namelijk op bepaalde stukken 2 richtingen rijden .

Mvg
Erik
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2018, 23:33:47 door Erik »