Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cranicher Altbahn door Hans Grasmaijer
Vandaag om 08:48:08
Smalspoormodelbouwdagen Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 08:43:55
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 08:43:40
TT-baan Heinenoord door NS264
Vandaag om 08:40:32
Klein Duits kopstationnetje door NS264
Vandaag om 08:36:50
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Stedahult
Vandaag om 08:36:39
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door NS264
Vandaag om 08:34:31
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:27:58
Piko RRF 102 Driepuntsverlichting door Stedahult
Vandaag om 08:22:19
beginnen met digitaal Marklin HO c-rails door wimpietje
Vandaag om 07:07:38
Opnieuw beginnen met hobby door wimpietje
Vandaag om 07:05:25
Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87. door Scratchbuilt
Vandaag om 06:45:16
Projekt 083-338 door Tulpendaal
Vandaag om 06:10:06
Mara Harbor door Milocomarty
Vandaag om 01:25:28
Martin's geknoei met groen.. door Milocomarty
Vandaag om 01:08:49
Oersik in schaal 1 door JAB van Ree
Vandaag om 00:35:55
19 Toen door Deetrein
Vandaag om 00:29:15
Klæder fra Haderslev. door sdz1976
18 september 2018, 23:57:57
Een nieuwe motor voor de Dapol A4 (N spoor) door Sven
18 september 2018, 23:50:27
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:47:48
Eurospoor 2018 door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:45:46
VERPLAATST: BNLS-Module: "Bh0UB's" door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:40:31
VERPLAATST: BNLS module (N): BNUB door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 september 2018, 23:38:05
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:35:55
VERPLAATST: BNLS-Module: "L'Esimé" door Reinout van Rees
18 september 2018, 23:10:35
Montage bouwkit Weinert BR 93 door mwdb
18 september 2018, 22:59:48
Probleem automatisch rijden Rocrail. door San-Markos
18 september 2018, 22:54:15
Bierbrouwerij h0f (55 x 35 cm) door sdz1976
18 september 2018, 22:45:53
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door BrightonBelle
18 september 2018, 22:30:53
  

Auteur Topic: Eerste baanplan spoor N  (gelezen 10513 keer)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #105 Gepost op: 22 juni 2018, 23:42:22 »
Ik heb de berichten nog even de laatste berichten gelezen over die beruchte keerlus, als ik het goed heb begrepen is het de rode spoor van het station naar het schaduwstation de keerlus.

Hoe kan ik dit anders oplossen zonder zo keerlus module te gebruiken maar toch de treinen naar het schaduwstation te laten rijden.

Mvg
Erik

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #106 Gepost op: 23 juni 2018, 00:26:16 »
Zo is de keerlus weg;



Je vindt het blijkbaar geen probleem om de verkeerde kant op te rijden, dan zou je er nog 2 wissels bij kunnen maken (in rose) zodat je ook weer terug van de binnen- naar de buitenbaan kan.

« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 10:14:27 door 72sonett »
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15917
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #107 Gepost op: 23 juni 2018, 08:38:52 »
@Erik, waarom wil je per se die keerlus vermijden?
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #108 Gepost op: 23 juni 2018, 10:27:16 »
Lijkt mij gewoon ingewikkeld om die er tussen te zetten en ik snap het eerlijk gezegd ook niet hoe je zo keerlus moet aansluiten vandaar.

Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15917
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #109 Gepost op: 23 juni 2018, 10:38:17 »
Zo ingewikkeld is dat niet. Gewoon precies doen wat in de handleiding staat. En als je daar niet uit komt praten we je wel bij.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #110 Gepost op: 23 juni 2018, 11:05:36 »
Oke nu weet ik het even niet meer als ik kies voor het gedeelte met de keerlus , welke keerlus module kan ik dan het beste gebruiken , de besturing is met de multimuis samen met expressnetli en koploper.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #111 Gepost op: 23 juni 2018, 11:13:41 »
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 11:32:01 door 72sonett »
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15917
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #112 Gepost op: 23 juni 2018, 11:20:31 »
Je kan elke keerlusmodule gebruiken die in de handel is. Het maakt niet uit welk besturingssysteem je gebruikt, alle keerlusmodules werken op alle digitale spoorbanen.
Er zijn 2 soorten:
-de modules die werken op basis van kortsluiting. Die polen de keersectie snel om als er bij het in- of uitrijden van de keersectie kortsluiting ontstaat.
-de modules die werken op basis van detectie, die schakelen de keersectie al om voordat de kortsluiting ontstaat. Een voorbeeld daarvan is de eXtreme keerlus van rosoft.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #113 Gepost op: 23 juni 2018, 12:27:13 »
Dus daar zit het probleem in het schaduw station is de inrij spoor apart maar wordt later de uit rij spoor , en dit alles veroorzaakt de keerlus.

Ik had toen alles zovaak gecontrolleerd dat ik er zeker van was dat er geen keerlus in was maar dus toch.

Zit nu te kijken hoe ik die kerlus in het schaduw station eruit kan halen want ik vind zo module toch prijzig( wat ook normaal is )
Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15917
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #114 Gepost op: 23 juni 2018, 12:33:38 »
Ik zie twee mogelijkheden om een keerlus te vermijden:
-of je volgt het voorstel van 72sonett in bericht #106
-of je vervangt de lus in het kopstation door een bundel kopsporen waardoor elke trein achteruit terug moet keren.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #115 Gepost op: 23 juni 2018, 12:46:22 »
Ik ga voor het voorstel van 72sonet bericht .

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #116 Gepost op: 23 juni 2018, 13:47:23 »
Ik snap de baan niet... als je netjes links en rechts rijdt, op de gele sporen, dan kom je nooit het schaduwstation meer in. Maar je moet wel steeds de buitenste sporen kruisen, en die kunnen wel vanuit het ss een rondje rijden, en weer terug het ss in. Er is ook geen mogelijkheid (tenzij je achteruit rijd) om van de buitenste baan goed (!) op de binnenste te komen en andersom.

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken... en goed kijken hoe je wilt rijden. Ik neem aan (maar kan het mis hebben) dat je ss de hele baan moet bedienen en niet alleen de buitenste ring. Of je moet de buitenste ring automatisch laten rijden en binnenste met de hand ofzo?

Een keerlus is absoluut geen probleem. Het enige waar je aan moet denken is dat de lus lang genoeg is om een hele trein op te zetten, maar dat zit wel goed zo te zien.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 13:49:05 door jowi »

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #117 Gepost op: 23 juni 2018, 15:46:02 »
Citaat van: Erik
... ik vind zo module toch prijzig
Tja... je kunt het ompolen binnen de keerlus ook zelf doen met een dubbelpolig schakelaartje van nog geen euro, maar dan moet je wel zelf nadenken i.p.v. dat door een computer te laten doen. :)

Je hebt in principe een dubbelsporige baan, niets anders dan een dubbel ovaal waarvan één deel over het andere gevouwen is. Ik zou op ieder spoor dan ook steeds in één richting rondjes willen rijden. Er is vast wel iets te bedenken waarmee je met een grote lus van het ene spoor op het andere kan komen (en van het andere terug op het ene) zonder achteruit of 'verkeerdom' te rijden, met bovendien een enkelsporige 'af-' en 'oprit' naar en van een schaduwstation.

Maar het is jouw plannetje, als jij het zo mooi vindt, moet je het gewoon zo bouwen.
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #118 Gepost op: 23 juni 2018, 15:59:51 »
Alles kan nog veranderen ik moet nu nog eerst het schaduw station maken en dan pas de rest.

Maar misschien krijgt het schaduw station ook nog een face lift tijdens het bouwen zodat de op en afrit een eigen opstel sporen krijgen.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #119 Gepost op: 26 juni 2018, 23:15:07 »
Ik bekijk de laatste voorstel  72sonet, ik moet idd in het station even achteruit rijden  maar dat vind ik persoonlijk niet erg .

Maar ik heb iets anders bedacht als ik nu de roze wissels in het station weg haal en ik zet 2wissels tussen de groene en oranje spoor wordt dit dan een kortsluiting ?
Want dan kan ik namelijk op bepaalde stukken 2 richtingen rijden .

Mvg
Erik
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2018, 23:33:47 door Erik »