Google+
Doel:€250.00
Donaties:€92.15

Per saldo:€-157.85

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rollenbank in Spoor-1 door Bert Mengerink
Vandaag om 11:56:18
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 11:54:39
Opnieuw beginnen met hobby door Rondje_HO
Vandaag om 11:51:30
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Rondje_HO
Vandaag om 11:50:19
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Rondje_HO
Vandaag om 11:47:56
Westlandbaan door Hielke
Vandaag om 11:46:14
Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig? door Wim Hesselink
Vandaag om 11:45:00
Schwarzburg door tuurtje
Vandaag om 11:42:38
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door laurent
Vandaag om 11:37:16
Foto/Filmtopic Laurent door laurent
Vandaag om 11:36:15
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
Vandaag om 11:23:54
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:22:36
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 11:15:09
Smalspoormodelbouwdagen Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 10:51:16
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Floris Dilz
Vandaag om 10:36:27
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 10:23:18
Fleischmann Lint: Loksound overleden, vervanging? door spock
Vandaag om 09:47:01
Projekt 083-338 door tuurtje
Vandaag om 09:11:11
Mara Harbor door Corny121
Vandaag om 08:50:30
Corneliënstadt 2.0 door Corny121
Vandaag om 08:48:57
Detectie/blokken. door henk
Vandaag om 08:28:06
  

Auteur Topic: Eerste baanplan spoor N  (gelezen 10574 keer)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #90 Gepost op: 12 juni 2018, 12:08:38 »
Als beneden echt een keerlus is hoe zou ik dit dan volgens jullie moeten oplossen om geen keerlus module te gebruiken?

Gr.
Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15923
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #91 Gepost op: 12 juni 2018, 12:19:49 »
Je kan het keerlusprobleem vermijden door de overloopwissels weg te laten. Waarom zitten die er eigenlijk?
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #92 Gepost op: 12 juni 2018, 12:25:22 »
Om de treinen ook naar het schaduwstation te laten rijden , daarom heb ik zo overloop wissel er tussen gezet

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 1102
    • El Carrilet
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #93 Gepost op: 12 juni 2018, 12:34:38 »
Het bovendeel is dubbelspoor, in één richting...  Ga je dan achteruit rijdend naar beneden?
El Carrilet

Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone, C5503, ALE-L21 or SM-G900F using Tapatalk.

MH

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15923
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #94 Gepost op: 12 juni 2018, 13:29:16 »
Inderdaad, ik vroeg me ook af hoe de treinenloop dan is.

Als je de zaak toch zo wil laten, waarom wil je het dan zonder keerlusmodule oplossen?
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #95 Gepost op: 12 juni 2018, 13:45:53 »
Ik ga vanavond verder bestuderen om te kijken hoe ik het ga oplossen  .

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #96 Gepost op: 12 juni 2018, 21:26:55 »
Ik heb het station gedeelte beetje veranderd er is een klein uitwijk spoor gekomen voor de loc te kunnen keren om naar het schaduw station te gaan en enkel op de blauwe sporen wordt er in 2 richtingen gereden .

Overzicht van de kleuren.
Paars : komt van het schaduwstation en gaat naar het hoofdstation.
Rood  : komt van het hoofd station en gaat naar het schaduwstation.
Geel   : stations sporen.
Blauw : stations sporen + een kleine uitwijk spoor en om aan de andere kant van de trein weer aan te kunnen koppelen.
Oranje : sluit aan op het paarse spoor.
Groen : sluit aan op het rode spoor.

Ik heb met de computer muis de binnenkant van de oranje rails gevolgd en volgens mij zit daar geen keerlus nu in en ik zie ook geen keerlus in de schaduwstation , misschien zit hij er wel maar dan zit deze heel goed verstopt.

 

Mvg
Erik

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #97 Gepost op: 12 juni 2018, 21:32:59 »
Oja belangrijke info misschien nog.

Ik ga peco  N rails code 55  gebruiken besturing is de roco multiemuis samen met expressnetLI en koploper.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15923
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #98 Gepost op: 12 juni 2018, 21:43:39 »
Er zit nog steeds een keerlus in. Je hebt de wisselverbinding alleen maar verplaatst.
Maak eens een denkbeeldige rit. Begin linksboven bij de twee rode wissels. Rij via het rode spoor naar het schaduwstation en kom terug via het paarse spoor. Over de wisselverbinding rij je dan naar het punt tussen de twee rode wissels. Je staat nu op het punt waar je vertrok, maar wel met je loc andersom.

Het type rails en het besturingssysteem doen er niks toe. Het gaat in dit geval om de structuur van het sporenplan.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #99 Gepost op: 12 juni 2018, 21:59:46 »
Inderdaad ik heb hier thuis nog een printplaat voor een keerlus module te maken moet alleen de losse componenten kopen en ik kan die toch in het schaduwstation aansluiten alleen de vraag is waar?

Erik

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15923
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #100 Gepost op: 12 juni 2018, 23:06:52 »
Voor de plaatsing van de keerlus heb je ruimte zat. Het kan in het rode spoor vanaf de kruising tot aan het eerste wissel dat je tegenkomt in het schaduwstation. Of in het paarse spoor vanaf het wissel waar het oranje spoor aftakt tot aan het eerste wissel dat je tegenkomt in het schaduwstation. In beide trajecten kan je een plaats kiezen die voor de montage het makkelijkst uitkomt.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #101 Gepost op: 19 juni 2018, 20:06:55 »
Zo mijn hoek is opgeruimd de baanplan ligt klaar laat jet weekend maar komen zodat ik de eerste meter rails kan plaatsen.



Mvg
Erik

lex stoom

  • Niet gehinderd door enige vorm van kennis
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • stoom en diesel
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #102 Gepost op: 19 juni 2018, 22:00:28 »

  Vraagje hoe rij je eigenlijk terug naar je schaduwstation zonder achteruit te rijden  ??? ??? ???


  met vr grt Alex.

Erik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
  • treinen snuffelaar
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #103 Gepost op: 22 juni 2018, 23:00:47 »
Ik heb het hoofd station iets aangepast zo heb ik van de gele midden spoor wat in 2 richting verkeer wordt aangesloten op het rode spoor , en ik heb onderaan 1 extra spoor bij gemaakt , normaal gezien zou ik niet in de problemen moeten komen met de 2 sporen die naar en van het schaduwstation komen.



mvg
Erik

P.S Hopelijk is er nu geen keerlus probleem met deze kleine aanpassing
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2018, 23:08:46 door Erik »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15923
    • Pagina van klaas
Re: Eerste baanplan spoor N
« Reactie #104 Gepost op: 22 juni 2018, 23:31:57 »
Nog steeds een keerlus, maar geen probleem. Met een keerlusmodule eenvoudig op te lossen.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)