Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van Schellenbach door Falcon10
Vandaag om 19:10:28
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Sobat Kras
Vandaag om 19:06:11
CONTRANS; een werkende containerkraan in H0 door NS1220
Vandaag om 19:05:19
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door Sobat Kras
Vandaag om 19:00:54
Tramstraat in Waterland in H0m door martijn v m
Vandaag om 18:55:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:54:54
BMB 00-modulebaan, Scenery door Bert van Gelder
Vandaag om 18:50:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door SimonSt
Vandaag om 18:16:37
Oersik in schaal 1 door AB 7216
Vandaag om 18:02:19
Ermehuizen anno 1974 door DE-II
Vandaag om 17:48:36
N-baan Ardennen 2.90-1.22 mtr. Trix mobile station 66955 DCC door vanderHoek
Vandaag om 17:36:11
Stoomtram Backer & Rueb in 1:87 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:28:41
Raadplaatje door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:58
NL Baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 17:01:40
Weert, maar anders door spoorzeven
Vandaag om 16:39:53
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door dwem
Vandaag om 16:07:56
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door jakeman
Vandaag om 15:58:09
Hof Tramrails, met welke lijm zit spoorstaaf vast aan bedding? door Ronald Halma
Vandaag om 15:16:07
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:57:18
Diorama in Wijnkist door wouter-
Vandaag om 14:17:21
Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door gvandersel
Vandaag om 13:54:21
LSModels 2018 door Peter Crossrail
Vandaag om 13:22:40
  

Auteur Topic: Europa is wel klaar met de HSL  (gelezen 10400 keer)

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #75 Gepost op: 11 oktober 2017, 13:38:32 »
Citaat
Het zegt echt bijzonder weinig. Een bedrijf met de overheid als enige aandeelhouder functioneert zoals die aandeelhouder het belieft.

Daar komt het inderdaad op neer... en de overheid kan het door hemzelf op papier gezette woord soms heel ruim interpreteren ;)
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2017, 16:20:59 door ReneN »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 15484
    • Pagina van klaas
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #76 Gepost op: 11 oktober 2017, 15:05:21 »
Inderdaad gaat het ten koste van het dividend als NS een boete wegens wanprestatie wordt opgelegd.
Mij lijkt dat boetesysteem contraproductief. Door een boete op te leggen onttrek je geld aan het bedrijf wat ze juist goed kunnen gebruiken om de prestaties te verbeteren.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7830
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #77 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:01:05 »
Anderzijds kan je evengoed zeggen,als men dmv die boetes al niet lering trekt en dingen verbeterd,waarom zou men zich dan druk maken om prestaties ?
Ze zijn zelf grotendeels de regels voor bv aan besteding van mat voor HSL gaan schrijven,en dat brengt men naar buiten om te zien wie iets te bieden heeft.
Ondanks waarschuwingen dat ze zich hiermee wel in een erg nauw hoekje zouden drijven ,drukte men door,om naderhand de zure appels aan gereikt te krijgen.
Dat zegt in mijn ogen iets over de mentaliteit.
Je omschrijft iets,waarvoor andere je waarschuwen dat dat zo tot weinig goeds kan komen en met oogkleppen op druk je je zin door.
Men wordt er blijkbaar niet genoeg voor "gestraft" ,want ze trekken erg traag lering uit zo'n proces.
Ofwel men (lijkt) persoonlijke visie boven wanprestatie+boete te plaatsen.
Ik weet niet of het huidige concept wat nu word gebouwd een verbetering is in de trend van werkt t,maar t lullige is wel dat boete's en dergelijke gewoon verhaald worden op de reiziger.
Want ook nu(even praten over NS in t algemeen) hoort men dat bepaalde dingen duurder worden bepaald door de regering en t 1ste wat r uitkomt is dat treinkaartjes duurder gaan worden met 6-9%
Men speelt de koste van fouten waarschijnlijk net zo goed ri reiziger dmv verhoging van de prijzen van treinkaartjes.
Daar voelen ze over de langere termijn dus zelf niks van,en dus geen gevoel van "straf" krijgen wil je niet want dat gaat "zeer"doen.... )

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #78 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:05:11 »
Treinkaartje wordt niet 6-9% duurder. Het wordt 3% duurder omdat men bepaald heeft dat het kaartje uit de belasting tarief van 6% gehaald wordt en naar tarief 9% gaat.
Groeten Joop, machinist Lls

Martijnstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1412
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #79 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:38:14 »
Lang wazig verhaal, maar de conclusie van de onderzoekscommissie HSL was dat het de gedeelde schuld van de regering en NS was.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 23:34:02 door Bert van Gelder »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17277
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #80 Gepost op: 13 oktober 2017, 08:20:13 »
Treinkaartje wordt niet 6-9% duurder. Het wordt 3% duurder omdat men bepaald heeft dat het kaartje uit de belasting tarief van 6% gehaald wordt en naar tarief 9% gaat.

Nee, het lage btw-tarief gaat van 6 naar 9 procent. Geldt dus ook voor je boodschappen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #81 Gepost op: 13 oktober 2017, 08:28:12 »
Treinkaartje wordt niet 6-9% duurder. Het wordt 3% duurder omdat men bepaald heeft dat het kaartje uit de belasting tarief van 6% gehaald wordt en naar tarief 9% gaat.

En de reguliere prijsstijging dan? Die komt er ook nog gewoon bij, let op mijn woorden!

Met vriendelijke groet,

Rinus Vos
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 17277
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #82 Gepost op: 13 oktober 2017, 08:36:50 »
Natuurlijk. De beloofde koopkrachtverbetering wordt sowieso alleen realiteit bij loonsverhogingen van meer dan 3 procent per jaar, aldus de berekeningen van het Centraal Planbureau.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #83 Gepost op: 13 oktober 2017, 11:13:39 »
De tariefsverhogingen zijn de laatste jaren rond de 2 procent geweest, volgens NS inflatiecorrectie. Dit is deels een leugen, omdat de inflatie lager was. De invoering van de OV-chipkaart en het schrappen van een aantal voordeelregelingen leidden daarnaast al tot extra tariefsverhogingen. Bovendien is NS geen onbelangrijke speler in onze markteconomie, en draagt dus op deze manier zelf bij aan een "verzonnen" inflatie.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #84 Gepost op: 13 oktober 2017, 12:06:07 »
Nee, het lage btw-tarief gaat van 6 naar 9 procent. Geldt dus ook voor je boodschappen.
Zeg ik toch ? ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2064
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #85 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:14:36 »
Niet helemaal. Als iets wat 100 euro kost ex 6% BTW heeft kost dit 106 euro. Met 9% BTW dus 109 wat dan een verschil van 3 euro oplevert. Maar die 3 euro is geen "3% duurder" want 1% van 106 euro is 1,06 en 3% dus 3,18. Effectief is de stijging dus wat lager dan 3%, hoeveel kun je uitrekenen, ik ben namelijk mijn rekenmachine een beetje kwijt en die zit in 21% BTW en dus koop ik geen nieuwe.
MfG, Arjan

NS8714

  • Altijd bereid!
  • Offline Offline
  • Berichten: 8585
    • Mijn fotoarchief
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #86 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:16:46 »
Heren,

Ik denk dat het weer tijd wordt terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp.
Bij voorbaat dank  (y)

Eelco Storm
team forummoderatoren BNLS
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.twitter.com/stormcou een poging tot treintjestwitter

www.modulebaan.nl lekker moduleren

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 5934
  • Spoor N
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #87 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:58:44 »
Het artikel is nou ook niet echt kloppend te noemen, dan sta je daar al met 1-0 achter.

Citaat
over de trein, die bestaat uit opgelapte intercitytreinstellen en Traxx-locomotieven die nog niet half de snelheid halen die een ├ęchte HSL-trein kan bereiken
De ICD rijdt op de HSL 160 km/u, de Thalys rijdt er met 300.  Of de Thalys telt niet mee als ''echte hogesnelheidstrein' of de auteur kiest ervoor om een negatieve toon neer te zetten. Dat het ook geen treinstellen zijn zal de auteur wel niet weten.

Citaat
Op een willekeurige doordeweekse dag rijden op het Nederlands deel van het traject iets meer dan tien treinen op en neer tussen Amsterdam en Parijs
Dat klinkt als weinig voor de lezer, maar alleen de Thalys wordt hier geteld (de ICD is immers geen echte hogesnelheidstrein maar dat wordt niet vermeld).
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 15:44:36 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met verdwaald Duits en Zwitsers materieel).

56 *

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2152
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #88 Gepost op: 13 oktober 2017, 18:32:00 »
Wellicht moeten we de auteur vertellen dat een aantal Thalysdiensten met dubbele stellen worden uitgevoerd. Dan kan je echt lachen. ;D ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 | C Rails | Multiprotokol | D | A | CH

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 526
    • Project Althofen
Re: Europa is wel klaar met de HSL
« Reactie #89 Gepost op: 23 oktober 2017, 14:08:10 »
Nederland is wel klaar met de luchtvaart. Alle omliggende gemeenten van Rotterdam The Hague Airport zijn inmiddels tegen uitbreiding van vluchten en openingstijden omdat ze de overlast zat zijn en de uitbreiding vooral nodig is voor meer goedkope vluchten naar pretbestemmingen. Die leiden nauwelijks tot werkgelegenheid. Ik ben benieuwd hoe dat met Schiphol en Lelystad afloopt. Ik denk dat Schiphol onderschat hoe groot de weerstand inmiddels is. Daar heeft de 5e baan ook niet aan geholpen omdat er in de laatste 20 jaar veel meer mensen overlast zijn gaan ervaren; in plaats van weinig mensen met heel sterke hinder, hebben nu veel mensen matige hinder. En als de plannen rond Lelystad doorgaan worden dat er nog veel meer (de hele Veluwe komt erbij) (ok, daar woont niemand, maar het is wel een hele nieuwe doelgroep om hinder over uit te storten)

Moet je dit artikel maar eens lezen.  ;)

https://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/blog/paul-grove-politiek-luchtvaart-en-vakministers?utm_source=Luchtvaartnieuws+-+Zakenreisnieuws&utm_campaign=6d67ea4328-EMAIL_CAMPAIGN_2017_09_18&utm_medium=email&utm_term=0_df5c469e6c-6d67ea4328-80334501
Groeten

Olav