Het zegt echt bijzonder weinig. Een bedrijf met de overheid als enige aandeelhouder functioneert zoals die aandeelhouder het belieft.
Inderdaad gaat het ten koste van het dividend als NS een boete wegens wanprestatie wordt opgelegd.
Treinkaartje wordt niet 6-9% duurder. Het wordt 3% duurder omdat men bepaald heeft dat het kaartje uit de belasting tarief van 6% gehaald wordt en naar tarief 9% gaat.
Nee, het lage btw-tarief gaat van 6 naar 9 procent. Geldt dus ook voor je boodschappen.
over de trein, die bestaat uit opgelapte intercitytreinstellen en Traxx-locomotieven die nog niet half de snelheid halen die een échte HSL-trein kan bereiken
Op een willekeurige doordeweekse dag rijden op het Nederlands deel van het traject iets meer dan tien treinen op en neer tussen Amsterdam en Parijs
Nederland is wel klaar met de luchtvaart. Alle omliggende gemeenten van Rotterdam The Hague Airport zijn inmiddels tegen uitbreiding van vluchten en openingstijden omdat ze de overlast zat zijn en de uitbreiding vooral nodig is voor meer goedkope vluchten naar pretbestemmingen. Die leiden nauwelijks tot werkgelegenheid. Ik ben benieuwd hoe dat met Schiphol en Lelystad afloopt. Ik denk dat Schiphol onderschat hoe groot de weerstand inmiddels is. Daar heeft de 5e baan ook niet aan geholpen omdat er in de laatste 20 jaar veel meer mensen overlast zijn gaan ervaren; in plaats van weinig mensen met heel sterke hinder, hebben nu veel mensen matige hinder. En als de plannen rond Lelystad doorgaan worden dat er nog veel meer (de hele Veluwe komt erbij) (ok, daar woont niemand, maar het is wel een hele nieuwe doelgroep om hinder over uit te storten)