Google+
Doel:€250.00
Donaties:€92.15

Per saldo:€-157.85

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gaan we ooit door heel Europa met de trein in plaats van het vliegtuig? door 72sonett
Vandaag om 12:59:41
Fleischmann Lint: Loksound overleden, vervanging? door Duvel
Vandaag om 12:59:17
Westlandbaan door Hielke
Vandaag om 12:52:48
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 12:39:54
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Rondje_HO
Vandaag om 12:31:06
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Wies
Vandaag om 12:30:04
via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:24:51
Projekt 083-338 door Tulpendaal
Vandaag om 12:24:22
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door Floris Dilz
Vandaag om 12:23:07
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:02:08
Rollenbank in Spoor-1 door Bert Mengerink
Vandaag om 11:56:18
Opnieuw beginnen met hobby door Rondje_HO
Vandaag om 11:51:30
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door Rondje_HO
Vandaag om 11:47:56
Schwarzburg door tuurtje
Vandaag om 11:42:38
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door laurent
Vandaag om 11:37:16
Foto/Filmtopic Laurent door laurent
Vandaag om 11:36:15
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
Vandaag om 11:23:54
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:22:36
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 11:15:09
Smalspoormodelbouwdagen Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 10:51:16
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door Floris Dilz
Vandaag om 10:36:27

Auteur Topic: Reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleve (niet) van de baan  (gelezen 10308 keer)

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Reactivering spoorlijn Nijmegen - Kleve (niet) van de baan
« Reactie #90 Gepost op: 23 juni 2018, 11:56:06 »
Voor zover ik weet is er de afgelopen decennia met enige regelmaat aangedrongen op heropening van het spoor naar Kleef. Alleen bleek telkens dat niemand de reizigersaantallen die zoiets zouden rechtvaardigen, aannemelijk kon maken.
Wat is dan die magische grens qua reizigers aantallen dat het wel zou rechtvaardigen ?
En wie berekent dat ?
Als dat dezelfde mensen zijn die de afgelopen jaren grote projecten hebben berekend die telkens duurder uitvielen dan zou ik daar ook niet al te veel waarde aan hechten  ;)  ;D
En als er is gesteld dat geen enkele verbinding winst gevend is,waarom moet er dan een magisch reizigers getal zijn om heropening te rechtvaardigen ?

Ben

• Online Online
« Reactie #91 Gepost op: 23 juni 2018, 12:01:17 »
Matthijs,

Ik ben ter plaatse bekend. In Nijmegen e.o. is helemaal geen capaciteit probleem rond vervoer van scholieren en studenten. Een spoorlijn voegt hier echt niets aan toe. De busverbinding is ook nog eens veel flexibeler, meer opstapplaatsen etc..

Gr, Ben.

henk

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 23 juni 2018, 12:26:15 »
En als er is gesteld dat geen enkele verbinding winst gevend is,waarom moet er dan een magisch reizigers getal zijn om heropening te rechtvaardigen ?

Er zijn best winstgevende lijnen, maar dit terzijde. OV mag geld kosten als daarmee in een vervoersbehoefte wordt voorzien. Helaas zijn de beschikbare middelen niet oneindig en dus wordt gekeken hoe groot die behoefte nu helemaal is en welk probleem nu helemaal zou worden opgelost. Er is hier de afgelopen decennia al meermalen ingeschat dat die behoefte niet zo heel groot is en er geen serieus probleem zou worden opgelost. Ik denk terecht. Wat Groesbeek betreft zou er wel een probleem ontstaan.

Al die praat over het opzij schuiven van de gemeente Berg en Dal, kan ik al helemaal niet volgen. De vermeende voordelen zouden juist de inwoners van Berg en Dal ten goede moeten komen. Maar kennelijk schatten die de voordelen niet heel hoog in. Brede onvrede over de opstelling van de gemeente zie ik niet. Naar mijn mening zitten de drammers in dit geval vooral bij de voorstanders.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2018, 12:50:45 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

matthijs-spoor3

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 23 juni 2018, 16:29:21 »
Matthijs,

Ik ben ter plaatse bekend. In Nijmegen e.o. is helemaal geen capaciteit probleem rond vervoer van scholieren en studenten. Een spoorlijn voegt hier echt niets aan toe. De busverbinding is ook nog eens veel flexibeler, meer opstapplaatsen etc..

Gr, Ben.

een probleem is een groot woord idd.Een spoorlijn voegt daar in mijn mening echter altijd wat toe. Wat ik probeer te zeggen vanuit mijn ervaringen, als dagelijks gebruiker van die bussen, is dat een extra trein naar Heyendaal als bijkomend voordeel heeft, dat je Hogeschool studenten deels uit de bussen haalt. Dit gebeurt nu al voor een deel, maar studenten die bijvoorbeeld met de ic Roosendaal-Zwolle reizen hebben een krappe aansluiting. Ik weet dat dit een beetje denken in luxeproblemen is, maar het zou het leven soms net een beetje makkelijker maken ;)