Wat zijn we aan het bouwen? > Banen of diorama's

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw

(1/7595) > >>

Wim Vink:
Hallo allen.

Ben sinds een aantal jaren aan het bouwen aan mijn eerste modeltrein baan. Soms met (lange) pauzes. Dit jaar stop ik er met veel plezier meer tijd in. Ik noem het een bijna eeuwig durend project. Maak niets uit want het gaat mij eigenlijk alleen om het bouwen. Met treintjes rijden heb ik wat minder.
De baan is een U-baan. De lange poten zijn 4 m en de korte poot 2,80 m. De lange poten zijn 1,00 m diep. De korte poot 1,25 m.
Ik zal regelmatig wat foto's (kiekjes) plaatsen van de vorderingen. Zal weinig tekst toevoegen. Niet mijn ding. En foto's zeggen nu eenmaal meer dan duizend woorden.

PS
Heb ook nog een andere modelbouw hobby:
www.mil-mod.nl












Reinout van Rees:
Wel een grappig sfeertje!

De bovenste etage heeft een beetje een Rijn-luchtje. Is dat de bedoeling? Het tunnelportaal staat volgens mij tussen Koblenz en Mainz aan de Rijn. En zoals de trein vlak langs de stadsmuur rijdt, dat heb je ook in die buurt.

Reinout

g-j:
Prachtige binnenkomer! Kom maar op met die foto's met minder woorden. Leuk dit.

Groet, Gert-Jan

Wim Vink:
Hoi Reinout.

Ja dat sfeertje met Rijn-luchtje is echt mijn bedoeling. Maar alleen op de bovenste "etage".
Op het laagste niveau wordt het allemaal veel "technischer" met o.a. twee draaischijven (grote en klein van Fleischmann) lokloodsen enz., enz. Probeer het zoveel mogelijk afwisselend te maken :-)

Wim Vink:
Nog even een plaatje van een gedeelte van de onderbouw.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie