Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauw Gauwes
Vandaag om 16:51:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:50:28
HOHENZOLLERN Modelik tram 1:45 en 1:25 door NS1220
Vandaag om 16:36:15
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 16:35:31
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Wim Vink
Vandaag om 16:34:06
Spoor op industrieterrein Lage Weide door NS1220
Vandaag om 16:26:47
Digikeijs Servo's servobeugel gezocht door ceuleer
Vandaag om 16:22:31
Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland door Ronald Halma
Vandaag om 16:14:26
(Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen" door Martin Domburg
Vandaag om 16:10:51
Fleischmann 4472, Plan V pantograaf stoel? door RobertH
Vandaag om 16:00:09
Tandwielen van as Rocomotortje afkrijgen door meino
Vandaag om 15:59:20
Fleischmann lichtsein knipperend maken. M.b.v. Viessmann 5065 mogelijk? door Timo
Vandaag om 15:49:55
Raadplaatje door RhBfan
Vandaag om 15:49:52
NS 8100 in Spoor-1 door JaJo
Vandaag om 15:42:49
Nieuwe bekabeling geeft problemen. Suggesties voor storingzoeken? door gvandersel
Vandaag om 15:27:00
Status van de Arduino zelf naar uitgang zetten? door gvandersel
Vandaag om 15:18:31
Philotrain NS C10c (ex. SS), kit 15c door MathynK
Vandaag om 15:06:52
Verwerking S88 signalen door gvandersel
Vandaag om 14:58:42
Font wisselnummers door spoorzeven
Vandaag om 14:56:54
Heljan containerkraan hijsmechanisme werkt niet door zuylen
Vandaag om 14:29:50
Modelbouwer gezocht ..... door RobVille
Vandaag om 14:28:10
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door gvandersel
Vandaag om 14:13:43
De ‘gewone’ NS sik in spoor 1? door becasse
Vandaag om 13:59:53
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Anthony
Vandaag om 13:49:52
Benodigdheden ROCO Multimaus in combinatie met Itrain door Bert V
Vandaag om 13:21:11
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door nkob
Vandaag om 12:03:19
BNLS Werkspoor - C10c rijtuig in schaal 0 door 1795
Vandaag om 11:45:42
Projekt 083-338 door Basilicum
Vandaag om 10:14:20
Heen, En en Weer: de tram. door DE-II
Vandaag om 08:49:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 08:38:40
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 13673 keer)

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #90 Gepost op: 05 november 2018, 13:11:49 »
Erg gaaf die VB2N! Wat zijn je ervaringen met de kwaliteit van Vitrains?

Groet,
Roderik

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #91 Gepost op: 05 november 2018, 14:56:53 »
In één woord: goed. Vergeleken bij bijv. LS Models iets goedkoper maar wel veel nog aan te zetten details. Handgrepen van de kop stuurstandrijtuig zijn van metaal, klikken heel stevig in het plastic. De verschillende metalen treeplankjes (bijv. boven de buffers, niet goed zichtbaar op de foto) klikken er ook makkelijk in maar zitten toch niet zo definitief vast, twee waren er al zoek na kort tochtje van werktafel naar boekenkast (om op ooghoogte te kunnen begluren ;-) als door een wonder vond ik er eentje weer terug. Belangrijk deze dingen dus met een beetje lijm erin te schuiven. Stuurstand heeft een 8-polige decoderplug, voor de front-en sluitseinen, werkt heel goed.

Ik wacht nog op mooiere schroefkoppeling om de bufferbalk af te maken.
Stroomafname stuurstandrijtuig gebeurt door koperen stripjes die tegen een soort binnen-wielband aandrukken. Degelijk systeem maar ik wil ze nog wat terugbuigen, rijtuig loopt nu erg zwaar zodat als de loc trekt, de rijtuigen erg uit elkaar getrokken worden.
gr, Diederik

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #92 Gepost op: 05 november 2018, 20:16:09 »
Bedankt voor de toelichting! Is de locomotief die je er voor hebt staan ook van Vitrains?

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2018, 00:51:52 »
LS Models, de BB16710. De Vitrains BB16500'tjes hebben duidelijk mooiere voorruiten maar verder schijnt het allemaal wat minder te zijn. Benieuwd naar de BB17000 waar R37 mee gaat komen, die kan straks prima voor/achter deze trein staan, als hij in de juiste livrée komt.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4842
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #94 Gepost op: 06 november 2018, 10:02:10 »
Zie overigens ook dit topic met enkele links naar foto's etc.  :)

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77447.0

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #95 Gepost op: 06 november 2018, 19:41:17 »
Bedankt voor de link, ze hebben leuke dingen bij Vitrains  :)

Ik ben zelf in afwachting van een tijdperk V/VI BB25500 of BB8500, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben denk ik.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #96 Gepost op: 15 november 2018, 20:13:37 »
Verwijderen van het draaistel van een LSM Gril Express moet je heel voorzichtig doen, anders breekt het draaipunt-palletje (hoe heet dat ding ook weer??) af. Nieuw draaipunt-palletje van 3mm polystyreen, op draaistel vastgelijmd, wat gelukt is dankzij een tip ergens op het forum  (y). Draaistel eerst met Polymax ingesmeerd, dat er weer afgeveegd tot een heel dun laagje bleef liggen, dat op laten drogen. Daarna beetje Max Repair op het polystyreen draapunt-palletje en voilá, het lijkt waarachtig wel te werken! Tot nu toe, in ieder geval.
(Draaistel zal dus altijd apart opgetild moeten worden maar ja, zo gaat het in het echt ook dacht ik)

gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4842
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #97 Gepost op: 15 november 2018, 21:45:35 »
Vanwege de prijs dacht ik eigenlijk dat ze van goud waren gemaakt, niet van broos plastic  ;D

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #98 Gepost op: 15 november 2018, 22:50:32 »
ja des te spannender om lekker de kwast er tegenaan te douwen 8)
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #99 Gepost op: 17 november 2018, 18:10:59 »
Een VTU in originele uitvoering, dus nog zonder de 4 openklapbare raampjes in het midden van het rijtuig. Die zijn pas later gekomen, nadat bleek dat de drukgolf van een met hoge snelheid kruisende trein schade kon veroorzaken. De precieze details daarvan weet ik (nog?) niet, wel dat je ze op oude foto's geregeld voorbij ziet komen. Dus ook op de Inter-Continental!



(Heb er een rijtuig voor moeten opofferen  :-X maar ik kan er nu nog 2 verbouwen)


op de Sauvages-helling, 1978, detail van foto door DM Costes, uit Trains de France, années '70
« Laatst bewerkt op: 17 november 2018, 18:14:57 door clickmaniac »
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #100 Gepost op: 06 januari 2019, 16:45:35 »
Ik zou nog een fotootje plaatsen van hoe ik - (onder Michaëls en Eriks deskundige leiding ;-) de delen voor het "tafelblad" voor klimspiraal / westlus uitteken op platen underlayment.

In de lat die over de plaat ligt, zitten de gaten waarmee we buitenradius, binnenradius en grens tussen klimspiraal (binnen, 3 sporig) en westlus (buiten, 2 sporig) aftekenen. Om 3 delen uit een 80 bij 120 cm plaat te halen moet de lat telkens 40 cm naar beneden, het past nèt op een klein hoekje na.
Ik hoop dat dit enigszins begrijpelijk is ;-)
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #101 Gepost op: 06 januari 2019, 21:28:25 »
Inmiddels gaan Erik en Michaël als een dolle, om te beginnen met veel van wat ik gedaan had, te slopen. Wissels had ik aan elkaar gesoldeerd, bedrading ook niet goed. Ze zijn ontzettend eigenwijs maar het vervelendste is nog, dat ze meestal gewoon gelijk hebben! Ik dus erg dankbaar met hun hulp.
Vooralsnog is de brug van de oostlus klaar (op een storing na die tijdens testen boven water kwam) zijn de wisselstraten van de oostlus bijna klaar waarbij de wissels zo geïnstalleerd zijn dat ze er later uit zijn te halen zonder dat de hele boel gesloopt hoeft te worden, de wisselmotoren zijn van onder de tafel naar de voorkant verhuisd.
In het rails aan elkaar solderen wat ik gedaan had, is ongeveer 1/5 van de soldeerverbindingen alweer kaduuk. Nu dus vervangen door raillasjes, en lesje geleerd  :angel:.
Hier een sporenplannetje van niveau 0 (1) dat Erik "even" in Anyrail gemaakt heeft:

In het klimspiraal krijgt elk spoor een passeerspoor, en beneden komt er een aparte keerlus (westlus niveau 0?) voor de stofzuiger/poetstrein - alweer een ideetje van Erik.   
Best een cultuuromslag. Mijn motto was: grote stappen snel thuis. Hun motto is: als we het doen, doen we het meteen goed. Vooralsnog hebben ze mijn zegen - al duurt het vele malen langer voordat er iets rijdt, de kans dat het straks goed is, is vele malen groter ;-)

(1) Dit het is het onderste niveau. Erboven komen er nog 2. Noemen we het onderste niveau 0 en ga je dan naar 1 en 2? Niveau 2 is het modelgedeelte. Of is het modelgedeelte niveau 0 en heb je daaronder -1 en -2?
Anders gezegd, is hier een standaard voor? Of doet iedereen maar wat? Zo ja wat doe jij, lezer?
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 21:44:18 door clickmaniac »
gr, Diederik

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #102 Gepost op: 06 januari 2019, 21:42:16 »
wauw, kwam dit vandaag voor het eerst tegen. Wat ongelofelijk mooi zo'n grote baan en blij dat je de hulp hebt !

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #103 Gepost op: 06 januari 2019, 21:47:42 »
bedankt!
gr, Diederik

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 6296
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #104 Gepost op: 06 januari 2019, 22:21:41 »
Erik en Michaël: (y)

De baan word ook top! Ik ben heel benieuwd.