Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Werps Soldeerworkshop
door
orientexpress
Vandaag
om 14:39:08
Zoekfunctie ?
door
nighttrain1
Vandaag
om 14:34:20
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken
door
Jelmer
Vandaag
om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
The Intercontinental Railroad Company
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
16
Omlaag
Auteur
Topic: The Intercontinental Railroad Company (gelezen 41354 keer)
CC72067
Offline
Berichten: 183
Frankrijk - Région Sud - V/VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #90 Gepost op:
05 november 2018, 13:11:49 »
Erg gaaf die VB2N! Wat zijn je ervaringen met de kwaliteit van Vitrains?
Groet,
Roderik
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #91 Gepost op:
05 november 2018, 14:56:53 »
In één woord: goed. Vergeleken bij bijv. LS Models iets goedkoper maar wel veel nog aan te zetten details. Handgrepen van de kop stuurstandrijtuig zijn van metaal, klikken heel stevig in het plastic. De verschillende metalen treeplankjes (bijv. boven de buffers, niet goed zichtbaar op de foto) klikken er ook makkelijk in maar zitten toch niet zo definitief vast, twee waren er al zoek na kort tochtje van werktafel naar boekenkast (om op ooghoogte te kunnen begluren ;-) als door een wonder vond ik er eentje weer terug. Belangrijk deze dingen dus met een beetje lijm erin te schuiven. Stuurstand heeft een 8-polige decoderplug, voor de front-en sluitseinen, werkt heel goed.
Ik wacht nog op mooiere schroefkoppeling om de bufferbalk af te maken.
Stroomafname stuurstandrijtuig gebeurt door koperen stripjes die tegen een soort binnen-wielband aandrukken. Degelijk systeem maar ik wil ze nog wat terugbuigen, rijtuig loopt nu erg zwaar zodat als de loc trekt, de rijtuigen erg uit elkaar getrokken worden.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
CC72067
Offline
Berichten: 183
Frankrijk - Région Sud - V/VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #92 Gepost op:
05 november 2018, 20:16:09 »
Bedankt voor de toelichting! Is de locomotief die je er voor hebt staan ook van Vitrains?
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #93 Gepost op:
06 november 2018, 00:51:52 »
LS Models, de BB16710. De Vitrains BB16500'tjes hebben duidelijk mooiere voorruiten maar verder schijnt het allemaal wat minder te zijn. Benieuwd naar de BB17000 waar R37 mee gaat komen, die kan straks prima voor/achter deze trein staan, als hij in de juiste livrée komt.
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8133
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #94 Gepost op:
06 november 2018, 10:02:10 »
Zie overigens ook dit topic met enkele links naar foto's etc.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77447.0
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
CC72067
Offline
Berichten: 183
Frankrijk - Région Sud - V/VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #95 Gepost op:
06 november 2018, 19:41:17 »
Bedankt voor de link, ze hebben leuke dingen bij Vitrains
Ik ben zelf in afwachting van een tijdperk V/VI BB25500 of BB8500, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben denk ik.
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #96 Gepost op:
15 november 2018, 20:13:37 »
Verwijderen van het draaistel van een LSM Gril Express moet je
heel voorzichtig
doen, anders breekt het draaipunt-palletje (hoe heet dat ding ook weer??) af. Nieuw draaipunt-palletje van 3mm polystyreen, op draaistel vastgelijmd, wat gelukt is dankzij een tip ergens op het forum
. Draaistel eerst met Polymax ingesmeerd, dat er weer afgeveegd tot een heel dun laagje bleef liggen, dat op laten drogen. Daarna beetje Max Repair op het polystyreen draapunt-palletje en voilá, het lijkt waarachtig wel te werken! Tot nu toe, in ieder geval.
(Draaistel zal dus altijd apart opgetild moeten worden maar ja, zo gaat het in het echt ook dacht ik)
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Rondje_HO
Offline
Berichten: 8133
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #97 Gepost op:
15 november 2018, 21:45:35 »
Vanwege de prijs dacht ik eigenlijk dat ze van goud waren gemaakt, niet van broos plastic
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #98 Gepost op:
15 november 2018, 22:50:32 »
ja des te spannender om lekker de kwast er tegenaan te douwen
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #99 Gepost op:
17 november 2018, 18:10:59 »
Een VTU in originele uitvoering, dus nog zonder de 4 openklapbare raampjes in het midden van het rijtuig. Die zijn pas later gekomen, nadat bleek dat de drukgolf van een met hoge snelheid kruisende trein schade kon veroorzaken. De precieze details daarvan weet ik (nog?) niet, wel dat je ze op oude foto's geregeld voorbij ziet komen. Dus ook op de Inter-Continental!
(Heb er een rijtuig voor moeten opofferen
maar ik kan er nu nog 2 verbouwen)
op de Sauvages-helling, 1978, detail van foto door DM Costes, uit Trains de France, années '70
«
Laatst bewerkt op: 17 november 2018, 18:14:57 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #100 Gepost op:
06 januari 2019, 16:45:35 »
Ik zou nog een fotootje plaatsen van hoe ik - (onder Michaëls en Eriks deskundige leiding ;-) de delen voor het "tafelblad" voor klimspiraal / westlus uitteken op platen underlayment.
In de lat die over de plaat ligt, zitten de gaten waarmee we buitenradius, binnenradius en grens tussen klimspiraal (binnen, 3 sporig) en westlus (buiten, 2 sporig) aftekenen. Om 3 delen uit een 80 bij 120 cm plaat te halen moet de lat telkens 40 cm naar beneden, het past nèt op een klein hoekje na.
Ik hoop dat dit enigszins begrijpelijk is ;-)
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #101 Gepost op:
06 januari 2019, 21:28:25 »
Inmiddels gaan Erik en Michaël als een dolle, om te beginnen met veel van wat ik gedaan had, te slopen. Wissels had ik aan elkaar gesoldeerd, bedrading ook niet goed. Ze zijn ontzettend eigenwijs maar het vervelendste is nog, dat ze meestal gewoon gelijk hebben! Ik dus erg dankbaar met hun hulp.
Vooralsnog is de brug van de oostlus klaar (op een storing na die tijdens testen boven water kwam) zijn de wisselstraten van de oostlus bijna klaar waarbij de wissels zo geïnstalleerd zijn dat ze er later uit zijn te halen zonder dat de hele boel gesloopt hoeft te worden, de wisselmotoren zijn van onder de tafel naar de voorkant verhuisd.
In het rails aan elkaar solderen wat ik gedaan had, is ongeveer 1/5 van de soldeerverbindingen alweer kaduuk. Nu dus vervangen door raillasjes, en lesje geleerd
.
Hier een sporenplannetje van niveau 0
(1)
dat Erik "even" in Anyrail gemaakt heeft:
In het klimspiraal krijgt elk spoor een passeerspoor, en beneden komt er een aparte keerlus (westlus niveau 0?) voor de stofzuiger/poetstrein - alweer een ideetje van Erik.
Best een cultuuromslag. Mijn motto was: grote stappen snel thuis. Hun motto is: als we het doen, doen we het meteen goed. Vooralsnog hebben ze mijn zegen - al duurt het vele malen langer voordat er iets rijdt, de kans dat het straks goed is, is vele malen groter ;-)
(1) Dit het is het onderste niveau. Erboven komen er nog 2. Noemen we het onderste niveau 0 en ga je dan naar 1 en 2? Niveau 2 is het modelgedeelte. Of is het modelgedeelte niveau 0 en heb je daaronder -1 en -2?
Anders gezegd, is hier een standaard voor? Of doet iedereen maar wat? Zo ja wat doe jij, lezer?
«
Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 21:44:18 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Kronefan
Offline
Berichten: 265
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #102 Gepost op:
06 januari 2019, 21:42:16 »
wauw, kwam dit vandaag voor het eerst tegen. Wat ongelofelijk mooi zo'n grote baan en blij dat je de hulp hebt !
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 1095
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #103 Gepost op:
06 januari 2019, 21:47:42 »
bedankt!
Gelogd
gr, Diederik
https://youtube.com/user/limosalimosa
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
BNLS trambaan-deelnemer
Offline
Berichten: 8387
Nooit uitgeklust....
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #104 Gepost op:
06 januari 2019, 22:21:41 »
Erik en Michaël:
De baan word ook top! Ik ben heel benieuwd.
Gelogd
Grasland
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
16
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
The Intercontinental Railroad Company