Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€90.00
Per saldo:
€-160.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:19:02
Het Belgische forum
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 09:17:42
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:09:59
MB-module "Dolce far N-te"
door
Marc tramt
Vandaag
om 08:38:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
AB 7216
Vandaag
om 08:19:16
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS
door
Michiel 80
Vandaag
om 08:03:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Luc2000
Vandaag
om 07:37:33
MB-module: "L'Esimé"
door
Daniels
Vandaag
om 07:21:21
Start met TT
door
SimonSt
Vandaag
om 06:13:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 05:21:01
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
jandejager
Vandaag
om 04:28:09
NL Baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 03:38:50
Roco NS Sik Pimpen, kleur groen gezocht.
door
Biessendorf
Vandaag
om 01:10:34
Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
door
Sven
Vandaag
om 00:25:04
BMB 00-modulebaan, Algemeen.
door
Pinkelpa
Vandaag
om 00:22:50
Skapa.modell
door
Zillertalbahn002
Vandaag
om 00:15:34
01TREFF Maarn, 16 &17 februari
door
ingenium
Vandaag
om 00:08:59
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts
door
SuperSylvester
17 februari 2019, 22:56:05
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann.
door
wob
17 februari 2019, 22:46:23
Welke soort printplaat
door
Dartje75
17 februari 2019, 22:34:55
Piko 2019
door
Quinzeedied
17 februari 2019, 22:20:44
NS 4500 van MK Modelbouwstudio's
door
roadster36
17 februari 2019, 22:16:10
Luck Feinmechanik
door
Erik_omBC
17 februari 2019, 22:04:46
Depot 2
door
Hans Reints
17 februari 2019, 21:59:10
Sluiting traject Geldermalsen-Elst?
door
Martin Hornis
17 februari 2019, 21:34:56
BNLS trammodule: “Jewels of the HTM”
door
martijn v m
17 februari 2019, 21:26:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
St00mboy
17 februari 2019, 21:25:10
Kappen DH1 Wadloper
door
Biesje
17 februari 2019, 21:19:57
Westlandbaan
door
Christoph
17 februari 2019, 21:04:16
NS modelbaan Hoekdam H0
door
guus43
17 februari 2019, 20:40:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
The Intercontinental Railroad Company
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omlaag
Auteur
Topic: The Intercontinental Railroad Company (gelezen 11297 keer)
CC72067
Offline
Berichten: 11
Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #90 Gepost op:
05 november 2018, 13:11:49 »
Erg gaaf die VB2N! Wat zijn je ervaringen met de kwaliteit van Vitrains?
Groet,
Roderik
Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #91 Gepost op:
05 november 2018, 14:56:53 »
In één woord: goed. Vergeleken bij bijv. LS Models iets goedkoper maar wel veel nog aan te zetten details. Handgrepen van de kop stuurstandrijtuig zijn van metaal, klikken heel stevig in het plastic. De verschillende metalen treeplankjes (bijv. boven de buffers, niet goed zichtbaar op de foto) klikken er ook makkelijk in maar zitten toch niet zo definitief vast, twee waren er al zoek na kort tochtje van werktafel naar boekenkast (om op ooghoogte te kunnen begluren ;-) als door een wonder vond ik er eentje weer terug. Belangrijk deze dingen dus met een beetje lijm erin te schuiven. Stuurstand heeft een 8-polige decoderplug, voor de front-en sluitseinen, werkt heel goed.
Ik wacht nog op mooiere schroefkoppeling om de bufferbalk af te maken.
Stroomafname stuurstandrijtuig gebeurt door koperen stripjes die tegen een soort binnen-wielband aandrukken. Degelijk systeem maar ik wil ze nog wat terugbuigen, rijtuig loopt nu erg zwaar zodat als de loc trekt, de rijtuigen erg uit elkaar getrokken worden.
Gelogd
gr, Diederik
CC72067
Offline
Berichten: 11
Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #92 Gepost op:
05 november 2018, 20:16:09 »
Bedankt voor de toelichting! Is de locomotief die je er voor hebt staan ook van Vitrains?
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #93 Gepost op:
06 november 2018, 00:51:52 »
LS Models, de BB16710. De Vitrains BB16500'tjes hebben duidelijk mooiere voorruiten maar verder schijnt het allemaal wat minder te zijn. Benieuwd naar de BB17000 waar R37 mee gaat komen, die kan straks prima voor/achter deze trein staan, als hij in de juiste livrée komt.
Gelogd
gr, Diederik
Rondje_HO
Offline
Berichten: 4497
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #94 Gepost op:
06 november 2018, 10:02:10 »
Zie overigens ook dit topic met enkele links naar foto's etc.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77447.0
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
CC72067
Offline
Berichten: 11
Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #95 Gepost op:
06 november 2018, 19:41:17 »
Bedankt voor de link, ze hebben leuke dingen bij Vitrains
Ik ben zelf in afwachting van een tijdperk V/VI BB25500 of BB8500, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben denk ik.
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #96 Gepost op:
15 november 2018, 20:13:37 »
Verwijderen van het draaistel van een LSM Gril Express moet je
heel voorzichtig
doen, anders breekt het draaipunt-palletje (hoe heet dat ding ook weer??) af. Nieuw draaipunt-palletje van 3mm polystyreen, op draaistel vastgelijmd, wat gelukt is dankzij een tip ergens op het forum
. Draaistel eerst met Polymax ingesmeerd, dat er weer afgeveegd tot een heel dun laagje bleef liggen, dat op laten drogen. Daarna beetje Max Repair op het polystyreen draapunt-palletje en voilá, het lijkt waarachtig wel te werken! Tot nu toe, in ieder geval.
(Draaistel zal dus altijd apart opgetild moeten worden maar ja, zo gaat het in het echt ook dacht ik)
Gelogd
gr, Diederik
Rondje_HO
Offline
Berichten: 4497
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #97 Gepost op:
15 november 2018, 21:45:35 »
Vanwege de prijs dacht ik eigenlijk dat ze van goud waren gemaakt, niet van broos plastic
Gelogd
Met vr. groet, Martijn.
Mijn banen:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,70445.0.html
Nieuw; nu met foto's:
https://www.flickr.com/gp/151072373@N04/240tu5
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #98 Gepost op:
15 november 2018, 22:50:32 »
ja des te spannender om lekker de kwast er tegenaan te douwen
Gelogd
gr, Diederik
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #99 Gepost op:
17 november 2018, 18:10:59 »
Een VTU in originele uitvoering, dus nog zonder de 4 openklapbare raampjes in het midden van het rijtuig. Die zijn pas later gekomen, nadat bleek dat de drukgolf van een met hoge snelheid kruisende trein schade kon veroorzaken. De precieze details daarvan weet ik (nog?) niet, wel dat je ze op oude foto's geregeld voorbij ziet komen. Dus ook op de Inter-Continental!
(Heb er een rijtuig voor moeten opofferen
maar ik kan er nu nog 2 verbouwen)
op de Sauvages-helling, 1978, detail van foto door DM Costes, uit Trains de France, années '70
«
Laatst bewerkt op: 17 november 2018, 18:14:57 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #100 Gepost op:
06 januari 2019, 16:45:35 »
Ik zou nog een fotootje plaatsen van hoe ik - (onder Michaëls en Eriks deskundige leiding ;-) de delen voor het "tafelblad" voor klimspiraal / westlus uitteken op platen underlayment.
In de lat die over de plaat ligt, zitten de gaten waarmee we buitenradius, binnenradius en grens tussen klimspiraal (binnen, 3 sporig) en westlus (buiten, 2 sporig) aftekenen. Om 3 delen uit een 80 bij 120 cm plaat te halen moet de lat telkens 40 cm naar beneden, het past nèt op een klein hoekje na.
Ik hoop dat dit enigszins begrijpelijk is ;-)
Gelogd
gr, Diederik
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #101 Gepost op:
06 januari 2019, 21:28:25 »
Inmiddels gaan Erik en Michaël als een dolle, om te beginnen met veel van wat ik gedaan had, te slopen. Wissels had ik aan elkaar gesoldeerd, bedrading ook niet goed. Ze zijn ontzettend eigenwijs maar het vervelendste is nog, dat ze meestal gewoon gelijk hebben! Ik dus erg dankbaar met hun hulp.
Vooralsnog is de brug van de oostlus klaar (op een storing na die tijdens testen boven water kwam) zijn de wisselstraten van de oostlus bijna klaar waarbij de wissels zo geïnstalleerd zijn dat ze er later uit zijn te halen zonder dat de hele boel gesloopt hoeft te worden, de wisselmotoren zijn van onder de tafel naar de voorkant verhuisd.
In het rails aan elkaar solderen wat ik gedaan had, is ongeveer 1/5 van de soldeerverbindingen alweer kaduuk. Nu dus vervangen door raillasjes, en lesje geleerd
.
Hier een sporenplannetje van niveau 0
(1)
dat Erik "even" in Anyrail gemaakt heeft:
In het klimspiraal krijgt elk spoor een passeerspoor, en beneden komt er een aparte keerlus (westlus niveau 0?) voor de stofzuiger/poetstrein - alweer een ideetje van Erik.
Best een cultuuromslag. Mijn motto was: grote stappen snel thuis. Hun motto is: als we het doen, doen we het meteen goed. Vooralsnog hebben ze mijn zegen - al duurt het vele malen langer voordat er iets rijdt, de kans dat het straks goed is, is vele malen groter ;-)
(1) Dit het is het onderste niveau. Erboven komen er nog 2. Noemen we het onderste niveau 0 en ga je dan naar 1 en 2? Niveau 2 is het modelgedeelte. Of is het modelgedeelte niveau 0 en heb je daaronder -1 en -2?
Anders gezegd, is hier een standaard voor? Of doet iedereen maar wat? Zo ja wat doe jij, lezer?
«
Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 21:44:18 door clickmaniac
»
Gelogd
gr, Diederik
Kronefan
Offline
Berichten: 110
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #102 Gepost op:
06 januari 2019, 21:42:16 »
wauw, kwam dit vandaag voor het eerst tegen. Wat ongelofelijk mooi zo'n grote baan en blij dat je de hulp hebt !
Gelogd
clickmaniac
Offline
Berichten: 739
The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #103 Gepost op:
06 januari 2019, 21:47:42 »
bedankt!
Gelogd
gr, Diederik
Edsko Hekman
Team Beurzen & PR
Offline
Berichten: 6245
Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: The Intercontinental Railroad Company
«
Reactie #104 Gepost op:
06 januari 2019, 22:21:41 »
Erik en Michaël:
De baan word ook top! Ik ben heel benieuwd.
Gelogd
Grasland
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
...
5
6
[
7
]
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
The Intercontinental Railroad Company