Doel:€250.00
Donaties:€115.00

Per saldo:€-135.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs 4088cs en intellibox 2 blijft aangeven alls bezet door Roy Hendriks
Vandaag om 20:56:06
CVs instellen bij koppeling van HK2 (Piko) aan HK4 (Artitec) door Gerrit K
Vandaag om 20:53:45
inbouw Piko 2200 ESU loksound decoder in Roco 2200 roco 63926 door henk
Vandaag om 20:53:41
Modelbaan, nog zonder naam ..... door RobVille
Vandaag om 20:50:41
SSN naar Maastricht vandaag 15-12 door Thom
Vandaag om 20:45:07
2 Motoren DCC, serie of parallel aansluiten? door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:41:14
ASB wielen vervangen voor gewone wielen door ivanzon
Vandaag om 20:33:30
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 20:32:35
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:31:52
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door g-j
Vandaag om 20:31:42
Digitaal beginnen en je eigen treinbesturingsprogramma maken. door TrixExpress
Vandaag om 20:26:48
MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door 72sonett
Vandaag om 20:23:05
DJH Modelloco NS 3931 in de revisie. door Weerd
Vandaag om 20:22:10
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 20:19:33
Reparatie HAG motor door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:09:36
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Daniels
Vandaag om 20:03:57
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door martijn v m
Vandaag om 19:57:58
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 19:55:35
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 19:40:07
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Remco vM
Vandaag om 19:23:56
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 18:27:25
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
Vandaag om 18:23:57
Pronsfeld door Reinout van Rees
Vandaag om 18:22:27
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Reinout van Rees
Vandaag om 18:20:41
Loc- en wagonbouw spoor 1 & 0 door Ronald Koerts
Vandaag om 18:18:35
Beginnersvragen Fleischmann analoog door 72sonett
Vandaag om 18:11:15
Onderdelen voor Liliput BR95, artnr. 9503 door Silvolde
Vandaag om 17:44:32
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door Martin Welberg
Vandaag om 17:39:18
Köf'je kopen? En zo ja, welke dan? door Edgar
Vandaag om 17:11:08
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Wim Vink
Vandaag om 17:02:24
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 10165 keer)

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #90 Gepost op: 05 november 2018, 13:11:49 »
Erg gaaf die VB2N! Wat zijn je ervaringen met de kwaliteit van Vitrains?

Groet,
Roderik

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #91 Gepost op: 05 november 2018, 14:56:53 »
In één woord: goed. Vergeleken bij bijv. LS Models iets goedkoper maar wel veel nog aan te zetten details. Handgrepen van de kop stuurstandrijtuig zijn van metaal, klikken heel stevig in het plastic. De verschillende metalen treeplankjes (bijv. boven de buffers, niet goed zichtbaar op de foto) klikken er ook makkelijk in maar zitten toch niet zo definitief vast, twee waren er al zoek na kort tochtje van werktafel naar boekenkast (om op ooghoogte te kunnen begluren ;-) als door een wonder vond ik er eentje weer terug. Belangrijk deze dingen dus met een beetje lijm erin te schuiven. Stuurstand heeft een 8-polige decoderplug, voor de front-en sluitseinen, werkt heel goed.

Ik wacht nog op mooiere schroefkoppeling om de bufferbalk af te maken.
Stroomafname stuurstandrijtuig gebeurt door koperen stripjes die tegen een soort binnen-wielband aandrukken. Degelijk systeem maar ik wil ze nog wat terugbuigen, rijtuig loopt nu erg zwaar zodat als de loc trekt, de rijtuigen erg uit elkaar getrokken worden.
gr, Diederik

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #92 Gepost op: 05 november 2018, 20:16:09 »
Bedankt voor de toelichting! Is de locomotief die je er voor hebt staan ook van Vitrains?

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2018, 00:51:52 »
LS Models, de BB16710. De Vitrains BB16500'tjes hebben duidelijk mooiere voorruiten maar verder schijnt het allemaal wat minder te zijn. Benieuwd naar de BB17000 waar R37 mee gaat komen, die kan straks prima voor/achter deze trein staan, als hij in de juiste livrée komt.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4100
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #94 Gepost op: 06 november 2018, 10:02:10 »
Zie overigens ook dit topic met enkele links naar foto's etc.  :)

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=77447.0

CC72067

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Frankrijk V-VI
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #95 Gepost op: 06 november 2018, 19:41:17 »
Bedankt voor de link, ze hebben leuke dingen bij Vitrains  :)

Ik ben zelf in afwachting van een tijdperk V/VI BB25500 of BB8500, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben denk ik.

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #96 Gepost op: 15 november 2018, 20:13:37 »
Verwijderen van het draaistel van een LSM Gril Express moet je heel voorzichtig doen, anders breekt het draaipunt-palletje (hoe heet dat ding ook weer??) af. Nieuw draaipunt-palletje van 3mm polystyreen, op draaistel vastgelijmd, wat gelukt is dankzij een tip ergens op het forum  (y). Draaistel eerst met Polymax ingesmeerd, dat er weer afgeveegd tot een heel dun laagje bleef liggen, dat op laten drogen. Daarna beetje Max Repair op het polystyreen draapunt-palletje en voilá, het lijkt waarachtig wel te werken! Tot nu toe, in ieder geval.
(Draaistel zal dus altijd apart opgetild moeten worden maar ja, zo gaat het in het echt ook dacht ik)

gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4100
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #97 Gepost op: 15 november 2018, 21:45:35 »
Vanwege de prijs dacht ik eigenlijk dat ze van goud waren gemaakt, niet van broos plastic  ;D

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #98 Gepost op: 15 november 2018, 22:50:32 »
ja des te spannender om lekker de kwast er tegenaan te douwen 8)
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 703
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #99 Gepost op: 17 november 2018, 18:10:59 »
Een VTU in originele uitvoering, dus nog zonder de 4 openklapbare raampjes in het midden van het rijtuig. Die zijn pas later gekomen, nadat bleek dat de drukgolf van een met hoge snelheid kruisende trein schade kon veroorzaken. De precieze details daarvan weet ik (nog?) niet, wel dat je ze op oude foto's geregeld voorbij ziet komen. Dus ook op de Inter-Continental!



(Heb er een rijtuig voor moeten opofferen  :-X maar ik kan er nu nog 2 verbouwen)


op de Sauvages-helling, 1978, detail van foto door DM Costes, uit Trains de France, années '70
« Laatst bewerkt op: 17 november 2018, 18:14:57 door clickmaniac »
gr, Diederik