Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 10:14:57
Voith Maxima met Uhlenbrock decoder rijdt te lang door in windigipet door pallie
Vandaag om 10:12:10
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Floris Dilz
Vandaag om 10:07:16
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 10:06:52
Railad ombouwen door Floris Dilz
Vandaag om 10:05:09
MB-module: "L'Esimé" door sdz1976
Vandaag om 10:02:24
Experimenteren met Arduino - Mardec, reageert wel op DCC signaal van MultiMaus door NTeering
Vandaag om 09:51:49
Update: baan in de tropen door HIJ
Vandaag om 09:51:03
Baan ontwerp door Debvd
Vandaag om 09:31:43
Rocky rail 6400 door Daan!
Vandaag om 09:24:13
Spoor 1 locs programmeren met IBI door Ernst Jorissen
Vandaag om 08:36:41
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rotterdam
Vandaag om 08:36:23
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 08:16:01
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door rjr
Vandaag om 07:51:36
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door JaJo
Vandaag om 07:36:23
De Wadlander, een eilandbaan. door Ronald van der kooi
Vandaag om 06:43:40
(BNLS Modulebaan) 27 oktober 2018 Generale repetitie tbv Eurospoor in Eindhoven. door Age van Dijk
Vandaag om 00:08:06
ACME BR187 openen door Falcon10
17 oktober 2018, 23:08:49
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
17 oktober 2018, 23:07:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Joop_L
17 oktober 2018, 23:02:55
Projekt 083-338 door jerrytrein
17 oktober 2018, 22:57:14
Een Roco 2418 omnummeren: passend alternatief nummer gezocht door spock
17 oktober 2018, 22:32:36
Rangeerstukje bas door haes
17 oktober 2018, 22:31:41
  

Auteur Topic: The Intercontinental Railroad Company  (gelezen 7454 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #45 Gepost op: 21 januari 2018, 14:13:04 »

Mn VT11.5 stond in de boekenkast op ca 1,65m hoogte. Tijdens afstoffen van planken daarboven, staande op kruk, veegde schoonmaakster met haar boezem het hele treinstel de afgrond in. Resultaat: een doosje onderdelen, gelukkig compleet. Achterzijde zamac onderstel van een van de motorwagens beetje verbogen maar niet tè.
Eigenlijk kwam het me heel goed uit want ik wilde al een tijdje de interieurs en draaistellen een kwastje geven en de wielen van hun glimmer afhelpen.
Handgrepen bij de deuren komen t.z.t. als het ding zijn definitieve plek op de Inter-Continental heeft gevonden.
Maar wat ben ik blij met die Humbrol 110! Verdund in de thinner echt de perfecte kleur voor draaistellen, wielen, apparaten  onder de wagenbak.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3739
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #46 Gepost op: 21 januari 2018, 16:40:35 »
Ben ik effe blij dat ik geen schoonmaakster heb  :o

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3561
    • Modeltrein projecten
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #47 Gepost op: 21 januari 2018, 17:36:21 »
Serieus. Je weet niet wat je mist. Zeker met een zo’n boezem.

Weer eens wat anders dan met de bezem. :laugh:
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #48 Gepost op: 21 januari 2018, 22:11:16 »
o, o dit gaat helemaal de verkeerde kant uit, had nooit over "mammalian protuberances" (Zappa) moeten beginnen. Maar ja dat treinstel lag toch echt aan duigen.

Heb er zojuist twee Zimo sounddecoders oudere type voor besteld (voor het treinstel dan hè) met het geluid er al ingestopt door verkoper. Leuk projectje.
gr, Diederik

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 4991
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #49 Gepost op: 21 januari 2018, 22:56:59 »
Ach, als je conceptual continuity maar in orde is.
Dat is toch de crunch of the biscuit, mijn waarde.

Zo, nu nog even een imaginaire gitaarsolo pielen,
Hendrik Jan
Ja, nee, precies!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #50 Gepost op: 21 januari 2018, 23:05:12 »
jaja, the torture goes on...  goeie arbeidsvitaminen zijn dat ;-)
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #51 Gepost op: 08 februari 2018, 11:52:52 »

Een kleine stap voor de modeltreinhobbyist maar een grote stap voor de Intercontinental Railroad, de eerste wisselstraten. Het ligt allemaal nog los, eerst maar eens precies de plaats bepalen.  No fornicate-ups this time, please.
Bij de doodlopende opstelsporen (naar de camera toe) toch maar een spoor erbij om het beschikbare oppervlak volledig uit te melken. Ik had nog een rechts wissel over, helaas geen links maar wat zou het.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #52 Gepost op: 12 februari 2018, 17:14:16 »
Nog even wat droogzwemmen:

Het DEV rijtuig, een Jouef B10c10, staat na een beetje vijlen een millimeter lager op zn pootjes, op de juiste hoogte.
gr, Diederik

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 3739
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #53 Gepost op: 17 maart 2018, 22:05:39 »
Ik kwam deze toevallig tegen, die vindt jij ook vast wel leuk :)

https://flic.kr/p/4Bz4TM

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #54 Gepost op: 26 april 2018, 10:45:52 »
Bloed, zweet, blaren en niet echt superstrak maar het gaat de goede kant uit, de eerste 13 wissels liggen.

 


En meteen verschijnen er locomotieven op de rails, als een soort onkruid. Hier een Pennsy line-up met een verdwaalde Erie Berkshire ertussen.

gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #55 Gepost op: 26 april 2018, 10:47:32 »
Ik kwam deze toevallig tegen, die vindt jij ook vast wel leuk :)

https://flic.kr/p/4Bz4TM

Ja, de foto's van Gerard van Vliet,
wie kent ze niet? ;-)
gr, Diederik

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1772
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #56 Gepost op: 26 april 2018, 14:44:05 »
Mooi Diederik

Ik zie dat ik niet al je broadway limited rijtuigen heb gekocht ;-) Ik kom wel eens kijken naar die mooie samenstellingen als je spoor ligt.

Welke Pennsylvania loks zijn dat ?

Martijn
Martijn

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #57 Gepost op: 26 april 2018, 19:26:56 »
Van voor naar achter een K4s van Broadway Limited, T1 (idem), RF-16 Sharknose (idem), Erie S1 van - naam vergeten, Fukojama of zoiets, messing import uit Korea, jaren '80 en achteraan een Mätrix GG1. Vies kleurtje bruin heeft dat ding eigenlijk, het lijkt soms meer paars.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #58 Gepost op: 27 april 2018, 09:37:09 »
Schakelpaneel, om ook zonder computer de boel beetje handig te kunnen bedienen.

Nu nog even het echte werk: 16 knopjes en 32 ledjes aansluiten. En misschien ook ledjes aan de bezetmelders, straks verdwijnt dit niveau uit zicht.
gr, Diederik

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • The perfect is the enemy of the good
Re: The Intercontinental Railroad Company
« Reactie #59 Gepost op: 27 juni 2018, 22:41:27 »
Het plaatje waar ik het schakelpaneel op geschilderd heb, bleek 1mm te dik. Schakelaartjes kunnen nèt niet vastgeschroefd. Nu kan ik ze wel gaan lijmen, maar, hm, niet ideaal.:'( 
Intussen maar wat aan het weatheren geslagen, een aardig treintje, 12 bakken, met rijtuigen van R37, (UIC-Y 4x B10, 2xA9 C160) Ree (UIC-Y B groen, 2x korte DEV B10), Roco (DEV Dds, C160), Jouef HJ (DEV B10 C160), LS Models (GrilExpress).
Voor het eerst de airbrush gebruikt, bevalt prima! Van alle rijtuigen de wielen en draaistellen demonteren, wielen eruit halen, wielen tussen twee latjes geklemd, de 96 wielen zaten in 5 minuten in de verf! (vgl, met de kwast, 1,5 uur) En beter ook! Wielen uit de draaistellen van REE en R37 halen is wel een crime, maar vooral bij R37 helaas onvermijdeliljk, de rijtuigen uit de eerste serie hebben echt fel glimmende wielen. 



En twee passagiers in het REE UIC-rijtuig geplakt, nadat ik ongeveer 1/2 van hun lichaam af had gevijld. Nu zitten ze keurig met hun hoofden ter hoogte van de hoofdsteunen. Zó hoort het dus, jongens!  :police: :angel: ;)
 
Een volgende stap, die ik nog niet durf te zetten, is het weatheren van de daken.
gr, Diederik