Google+
Doel:€250.00
Donaties:€117.54

Per saldo:€-132.46

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-11-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mass am See door mass am see
Vandaag om 01:37:56
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
Vandaag om 01:10:45
Bouw en vooral vervuilen / Weatheren van huisjes. door NS264
Vandaag om 00:32:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
Vandaag om 00:01:43
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door hooidonk
17 november 2017, 23:58:52
BNLS Baanbreker - NS 1300 Grote Groene van MK modelbouwstudio's door Ivo tB
17 november 2017, 23:35:26
040T KDL 11 - een franse smalspoorloc in 0e door JeanR
17 november 2017, 23:30:44
BNLS Module: "Chicago Union" door Hendrik Jan
17 november 2017, 23:28:03
Digikeijs DR4024 servo decoder - maximale uitslag servo's door Martin Domburg
17 november 2017, 23:25:30
Wie gaat er naar de Spoor Groep Zuid tentoonstelling door JeanR
17 november 2017, 23:18:05
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
17 november 2017, 23:12:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
17 november 2017, 23:11:48
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 november 2017, 22:23:39
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Vinkendrecht
17 november 2017, 22:04:19
Prijs z21 start door Diedrik
17 november 2017, 21:31:51
(TTAS) "Keep Calm And Put The Kettle On" door St00mboy
17 november 2017, 21:26:25
Info over blauwe platen door Fritsprt
17 november 2017, 21:23:33
Hoe Jouef transformator aansluiten op rails? door Diedrik
17 november 2017, 21:09:11
Binnenverlichting artitec DE1 door VAM65
17 november 2017, 20:43:20
Märklin H0-baan, op 2,0*2,5m door bink79
17 november 2017, 20:19:48
Trix DB-189 22378 ESU of toch mLD/3 ?? door HansKarel
17 november 2017, 19:37:12
Terschellinger Spoor door FritsT
17 november 2017, 19:35:32
Utrecht Centraal en Leidsche Rijn 4-sporig door Peter Kleton
17 november 2017, 19:18:46
Geknoei in 0 door Henk ho/0
17 november 2017, 18:20:36
Schwarzburg door JaJo
17 november 2017, 18:07:00
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door +++2010***
17 november 2017, 17:43:40
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
17 november 2017, 17:32:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door +++2010***
17 november 2017, 17:28:46
Fremo haven: KNZ Hengelo door Hans_omBC
17 november 2017, 17:26:35
Workshop iTrain of Rocrail door Voske
17 november 2017, 17:25:23
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 68574 keer)

AdLoc

  • Tijdperk V-VI-Nederlands - Baanbouw Kleindrecht
  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Esu-Roco-RockyRail-MCC Car system-LSmodels
    • Kleindrecht
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #525 Gepost op: 09 november 2017, 16:05:35 »
Er zit een extra stukje op je koppeling, die heb je nu niet geplaatst.....
Kijk op je oude piko koppeling, daar moet een hulsje om zitten.
Die eraf halen en om je rocokoppeling klikken.

Aha... vanavond even kijken op de originele koppeling.
Waarschijnlijk gedaan om de bufferbalk goed te kunnen plaatsen.
Want die zit moet er tussen passen.

Bedankt weer!  (y)
Ad
« Laatst bewerkt op: 09 november 2017, 16:07:18 door AdLoc »
Ontkoppel je hersens op tijd!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 16908
  • Woehoe!! (like Homer)
    • Het Groterdam Project
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #526 Gepost op: 09 november 2017, 16:40:42 »
Sjust.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Tineke!

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
  • Ben uitgeblust
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #527 Gepost op: 14 november 2017, 19:48:36 »
Afgelopen vrijdag heb ik mijn 2327 in ontvangst mogen nemen. Alles werkt perfect totdat ik in het schemer ging rijden. Wat blijkt, het zwaailicht op de cabine blijft zwak branden. Je ziet het eigenlijk pas goed als het donker is.

Hij werkt wel (knipperen) als je hem aanzet, maar na uitzetten blijft deze weer zwak nagloeien. Ik heb even contact op genomen met de leverancier en na controle bij de exemplaren die hij nog had bleek het daarbij ook zo te zijn. Het betreft nummer 2373.

Hij gaat nu contact op nemen met Piko wat hiervan de oplossing kan zijn.

Zijn er hier ook exemplaren die dit hebben? En zo ja hebben jullie al een oplossing?


« Laatst bewerkt op: 14 november 2017, 21:47:24 door Spoorrelais. Reden: Nummer veranderd »
De bouw van Berkendam is begonnen.

Paducah

  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #528 Gepost op: 14 november 2017, 19:59:58 »
Net even gekeken bij beide Piko 2200-en, en inerdaad, na het uitzetten blijven de zwaailampen nog even branden, ik denk dat dit door de stroombuffer (Elco?) komt die erinzit om tijdelijk energie op te slaan om over slechte rails of wissels te rijden.

Als ik op de Multimaus op STOP sruk dan stopt de loc maar de laatst opgelichte zwaailamp blijft nog even branden.

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
  • Ben uitgeblust
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #529 Gepost op: 14 november 2017, 20:03:42 »
Bij mij blijft hij gewoon zwak branden. Hij gaat pas uit als de spanning van de Multimaus gaat.
De bouw van Berkendam is begonnen.

Mug

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #530 Gepost op: 14 november 2017, 20:07:49 »
Bij mij deed hij het helemaal niet.
Het zwaailicht krijgt zijn voeding door 2 verende messing stiftjes die op 2 contactvlakjes op de print drukken.
Deze print buigt ietsjes door waardoor het contact niet optimaal is.

Bij het stroomloos maken van de loc gaat het zwaailicht aan de cabine zijde constant branden,zowel bij ingeschakeld als uitgeschakeld zwaailicht, om vervolgens langzaam uit te gaan.
Blijkbaar ontladen van het powerpack.

Grtz. Frits
« Laatst bewerkt op: 14 november 2017, 20:14:47 door Mug »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1994
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #531 Gepost op: 14 november 2017, 21:12:28 »
Staat bij de 2327 de vishaak net iets verder naar achteren?
De lok’s met grijs chassis hadden een iets grotere vishaak dan die met gele rand, maar deze stonden wel op dezelfde plaats als bij de andere met grijze rand.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2017, 21:18:06 door Tedo »
Grtz!
Tedo

Mug

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #532 Gepost op: 15 november 2017, 00:04:55 »
Ja inderdaad, was mij nog niet eens opgevallen maar bij de 2327 zit
de vishaak 2mm verder naar achteren.

Frits

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2371
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #533 Gepost op: 15 november 2017, 00:26:42 »
De positie van de 'vishaak' is wel correct hoor voor de NS 2327.

Je zou eerder kunnen concluderen dat dit bij de Piko NS 2342 niet juist is.
Piko heeft dit voor de NS 2327 dus wel goed gedaan en dus waarschijnlijk op gecorrigeerd.

Oordeel zelf maar.


En de Ns 2342 te Maastricht sept.1989.


Jeroen
« Laatst bewerkt op: 15 november 2017, 00:54:45 door Thowra »
We're all riders on this train.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1994
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #534 Gepost op: 15 november 2017, 07:28:55 »
Eens, bij de 2342 staat deze op dezelfde plaats:
Bron: John Law Flickr

De eerste onderste punt staat recht boven de kier tussen de twee deuren.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2017, 07:30:30 door Tedo »
Grtz!
Tedo

AdLoc

  • Tijdperk V-VI-Nederlands - Baanbouw Kleindrecht
  • Offline Offline
  • Berichten: 215
  • Esu-Roco-RockyRail-MCC Car system-LSmodels
    • Kleindrecht
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #535 Gepost op: 16 november 2017, 15:24:30 »
Hoi,

Nog even wat over de cabine.

Ik zie dat er al mensen zijn geweest die de cabine 'opgeleukt' hebben...
Maar hoe krijg je die er netjes uit?
Ik vind dat je de het cabinehuis vrij ver uit moet buigen om de binnenkant er uit te krijgen.
Er zit een flinke 'knobbel' in waar het schroefje in vastgezet wordt.
Of doe ik iets verkeerd???

Groeten,
Ad
Ontkoppel je hersens op tijd!