Google+
Doel:€250.00
Donaties:€31.80

Per saldo:€-218.20

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 01:51:02
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 01:29:40
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Rondje_HO
Vandaag om 00:00:09
Raadplaatje door Mar-Cas
23 juni 2017, 23:54:56
Bad Harzwald, de bouw. door VFR
23 juni 2017, 23:52:53
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
23 juni 2017, 23:45:11
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
23 juni 2017, 23:44:33
Foutmelding IB2 " systeemfout geen Loconet" door vt175
23 juni 2017, 23:22:46
DSB verkoopt 15 treinstellen ic2 door Michel van den Hof
23 juni 2017, 22:32:32
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
23 juni 2017, 22:25:44
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Stedahult
23 juni 2017, 22:13:07
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door NS8714
23 juni 2017, 22:08:23
Een kijkje bij Piko in China door lrrw
23 juni 2017, 22:03:55
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door Hendrik Jan
23 juni 2017, 21:38:45
Project: PERŠTEJN (station CSD rond 1990 aan Duitse grens, HO 150x40) door Maurice K
23 juni 2017, 21:29:20
De bouw van een overweg door Peter.v.L
23 juni 2017, 21:06:19
3D/RM-IG: NS seinen (H0) door ruudns
23 juni 2017, 20:45:21
ESU Lokprogrammer, ervaringen gevraagd door crabbcharles
23 juni 2017, 20:40:11
Piko 2017 door Basilicum
23 juni 2017, 20:32:37
Artitec 2017 door Wijktrein
23 juni 2017, 19:24:00
Afmetingen lokloods Erstfeld Zwitserland door Alexmoba
23 juni 2017, 19:23:11
Nieuwe foto-emmer gezocht door Paul de Goede
23 juni 2017, 19:19:20
h0 en smalspoor naast- en door elkaar door martijn v m
23 juni 2017, 18:18:35
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door tuurtje
23 juni 2017, 18:16:25
Poll NS 1500 door Casmir
23 juni 2017, 18:15:08
VERPLAATST: Qbuzz Groningen/Drenthe door NS264
23 juni 2017, 18:15:01
Klein Duits kopstationnetje door Lucien
23 juni 2017, 17:48:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
23 juni 2017, 17:25:32
Modelspoorbeurs Houten 1 juli a.s. door ca.gorter
23 juni 2017, 16:47:27
Watergebouwen een zomerse aanbieding door 3dscaleworks
23 juni 2017, 15:11:14
  

Auteur Topic: Piko h0 NS 2200  (gelezen 22534 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1982
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #180 Gepost op: 18 juni 2017, 11:36:17 »
Bij de trein op jouw foto zit de AB (slechts 1 op vijf rijtuigen) ook nog eens in het midden.
Grtz!
Tedo

Bert van Gelder

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2749
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #181 Gepost op: 18 juni 2017, 13:20:13 »
We dwalen een beetje af, mag het weer terug naar de Piko NS2200?

Wat beter is, we maken even een draadje: "wat past er achter de Piko NS2200", of "In welke uitvoering...etc."

Gr, Bert
Team moderatoren

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2244
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #182 Gepost op: 18 juni 2017, 13:35:13 »
Bij de trein op jouw foto zit de AB (slechts 1 op vijf rijtuigen) ook nog eens in het midden.
Het rijtuig achter de energiewagen is ook een AB.
@Bert: een apart draadje lijkt mij overbodig als het gaat om wat er achter een 2200 kan hangen: alles namelijk.
Ik zal mij gaan gedragen ;)

Groet, Frank

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3091
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #183 Gepost op: 18 juni 2017, 13:38:15 »
Ik heb nog niemand een opmerking zien maken over de frontnummerplaat, daarom een vraag aan de 2200-specialisten op dit forum:

Bij het getoonde Piko H0-model zit de frontnummerplaat duidelijk te hoog. Normaliter loopt de afgeronde bovenkant van het deel waarin de letters NS staan in rechte lijn met de bovenzijde van de eerste grote deuren in de zijhuiven en de aldaar bevestigde Allan-fabrieksplaten. De frontnummerplaat zou dus iets moeten zakken, hetgeen Piko wel niet meer zal aanpassen...

Of was de plaatsing op deze loc conform dit locnummer? Er zijn locs bekend waar de frontplaat nog hoger zat, zoals de 2309. Dat laatste is ook te zien in het boek van Beumer & Dierdorp.

En bij de VSM 2233 zit de frontplaat overigens weer te laag  ;)

Wie heeft een verklaring?

Grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2017, 16:15:36 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

eenop87

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #184 Gepost op: 18 juni 2017, 13:49:49 »
Zucht!

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #185 Gepost op: 18 juni 2017, 14:59:25 »
Ik heb nog niemand een opmerking zien maken over de frontnummerplaat, daarom een vraag aan de 2200-specialisten op dit forum:

Of was de plaatsing op deze loc conform dit locnummer? Er zijn locs bekend waar de frontplaat nog hoger zat, zoals de 2309. Dat laatste is ook te zien in het boek van Beumer & Dierdorp.

Wie heeft een verklaring?

Grtz,
Wim
Vanwaar die zucht??
Ik vind dit een terechte vraag, Jawel vraag en geen opmerking!

Ik was er nog niet in dit tijdperk,  en foto's bezit ik ook niet dus ook ik ben benieuwd of iemand dit kan bevestigen.

Zet Piko een detailkanon neer en dan toch deze misser,  zou zonde zijn.

Dus ook ik ben benieuwd of iemand hier wat duidelijkheid over heeft.

Grtz

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 13676
    • Pagina van klaas
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #186 Gepost op: 18 juni 2017, 17:29:18 »
Ik vind het ook wel een terechte vraag. En daarom heb ik het boek van Dierdorp & Beumer even helemaal doorgebladerd.
Het is op de foto's lastig te zien, maar mijn algemene indruk is dat de bovenkant van de frontplaat ietsje hoger zit dan de bovenlijn van de huifdeuren. En bij het Piko model zit hij twee ietsjes hoger.

In het genoemde boek vond ik ook twee uitzonderingen:
blz. 176: bij de 2309 zit de frontplaat veel hoger, de bovenkant van de plaat zit op gelijke hoogte met de middens van de bovenste seinlampen.
blz. 260: bij de 2278 zit de plaat duidelijk lager dan de bovenlijn van de huifdeuren.

En dan de vraag of Piko het gaat aanpassen. Zou kunnen, want volgens mij is die frontplaat opgestempeld, dus met een kleine aanpassing van de instelling te verhelpen.
Take it slow, the pace is not what matters, it's the direction that you go. (J.R. Cash)

rvp

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #187 Gepost op: 18 juni 2017, 17:32:50 »

De frontnummerplaat op de cabine was bij de hogere nummers ook wat lager geplaatst, het betrof hier, in elk geval, de nrs 2281 t/m 2300
De bovenkant plaat liep gelijk aan de onderkant van de ramen.
Ook bij de 2297 was dat dus het geval.
Hierbij een uitsnede van mijn foto van de loc, gemaakt te Vaassen op het racc. naar de AIV op 23.12.1965.



Groet, Rein
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2017, 17:08:31 door rvp »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 4992
  • Spaar ze allemaal.
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #188 Gepost op: 18 juni 2017, 17:36:21 »
Bij de NS 2233 van de VSM zitten zowel de voor als de achterplaat op een nogal afwijkende hoogte gemonteerd, of ze in de NS tijd ook zo hebben gezeten weet ik niet.

Stephan.

Trainhunter

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #189 Gepost op: 18 juni 2017, 17:45:17 »
@klaas en @rvp,

Dank voor deze verduidelijking  (y)
Hier kunnen we alvast wat mee,  nu hopen dat Piko ook een beetje meeluisterd/meeleest  ;)

Grtz

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 875
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #190 Gepost op: 18 juni 2017, 18:40:04 »
Wim,

Ook bij de 2297 was dat dus het geval.
Hierbij een uitsnede van mijn foto van de loc, gemaakt te Vaassen op het racc. naar de AIV op 23.12.1965.



Groet, Rein
Bij deze kan ook mijn opmerking over de letter t van ton op de stelbalk de prullenbak in.
PIKO heeft dit goed gedaan, er stond toen nog geen t achter.

mvg, Erich

P.S. sorry voor je 'slapelose' nacht Wim W. ;)
Geen beter weer dan de brandweer

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #191 Gepost op: 19 juni 2017, 12:42:20 »
Hier lijkt de achterste toch ook met de cabine tegen de rijtuigen te staan. Gezien het weggeschilderde radiosymbool op de 2271 is deze opname uit de jaren '80.
Ik had het over de treinen op Arnhem - Winterswijk...
Zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,74070.msg3221751077.html#msg3221751077.
Zal me leren niet in elke reactie weer al het relevante opnieuw op te nemen  ::) (ondanks pogingen van BNLS nodeloos quoten tegen te gaan)

Dus nogmaals: alléén op Ah-Ww (in de periode 12/82-5/83 en 5/85-5/87) stonden de 2200en altijd met cabine buiten, daarbuiten was het doodnormaal als een van de locs met de neus naar buiten stond.
(oh ja: Ah=Arnhem, Ww=Winterswijk; is voor de luie Facebookgeneratie kennelijk niet te onthouden en teveel moeite om op te zoeken, liever plaatsers van foto's schofferen)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1982
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #192 Gepost op: 19 juni 2017, 14:23:27 »
Heb je het warm?  ;)
Grtz!
Tedo

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
  • NS Tijdperk II-III Vlaardingen
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #193 Gepost op: 19 juni 2017, 14:28:24 »
 ;D.

Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1761
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: Piko h0 NS 2200
« Reactie #194 Gepost op: 19 juni 2017, 20:01:54 »
 :P