Google+
Doel:€250.00
Donaties:€151.85

Per saldo:€-98.15

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-07-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Keerlus of niet? door Te 2/2
Vandaag om 17:52:23
Autotransportwagens voor nieuwe auto's (af fabriek) door edwin1974
Vandaag om 17:51:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 17:35:05
Baanplan Ruhrgebied door Erwinmk
Vandaag om 17:32:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door JaJo
Vandaag om 17:29:25
Havenbaantje door Patrick1975
Vandaag om 17:01:05
Station Rekerdam door Joran
Vandaag om 16:46:11
Geknoei in 0 door Henk ho/0
Vandaag om 16:41:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 16:38:47
25 jaar geleden door RdJ
Vandaag om 16:17:55
the Quick & Dirty Railroad Company door clickmaniac
Vandaag om 16:13:01
GTW 13 Silvolde in 1:87 H0e/H0m door ingenium
Vandaag om 16:11:22
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Rockerbox2
Vandaag om 16:02:30
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 15:58:04
Arduino sketch voor aansturen servo door HansQ
Vandaag om 15:47:44
Vraag over sites met foto's over Italiaanse spoorwegen door mpol
Vandaag om 15:03:37
Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc) door Besselspoor
Vandaag om 14:56:23
Toebehoren in schaal 1:45 voor de Rhätische Bahn. door JaJo
Vandaag om 14:19:11
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door gvandersel
Vandaag om 14:14:28
Armita Wagons Amsterdam bv Tds door edwin1974
Vandaag om 14:04:50
Groenewoud 2.0 door Ronald69
Vandaag om 13:37:21
Model bestellen in VS door Ronald Halma
Vandaag om 13:28:53
Pc als eigen server inrichten i.p.v. Photobucket? door Ronald Halma
Vandaag om 13:11:29
Piko h0 NS 2200 door Chris
Vandaag om 12:14:32
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door JaJo
Vandaag om 11:30:19
Gaugemaster PM-1 Seep Point Motor with Built-In Switch GMC-PM1 door Hendrik Jan
Vandaag om 11:02:05
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door OlivierV
Vandaag om 10:15:19
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Falcon10
Vandaag om 06:57:50
Vraag aan de 1:1 treinbestuurders door Falcon10
Vandaag om 06:52:28
Project " Vlaardingen Centrum" het " Oude" door Rob Kramer
Vandaag om 00:13:55
  

Auteur Topic: NS Diesel treinstel - ID gevraagd  (gelezen 7136 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2017, 19:31:42 »
Ja, nog maar eentje erbij maken dan maar. ;)
Echter, als ik dat mag aangeven, want het is tenslotte jouw model:
pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.





Succes verder.
Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2017, 19:50:33 »
Ronald, bedankt voor de info...

Maar deze pijlers waren echt puntig!
Zie foto ...Je zult wel op de link moeten klikken ...
http://www.beeldarchiefgildedeventer.nl/Deventer-Algemeen/Bruggen/i-VvDpsqJ/A

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2017, 22:15:43 »
Zo ontwerp ik ze nooit.
Heel goed. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2017, 22:30:30 »
Alle 4 Pijlers nu helemaal klaar.
De twee in de rivier bedding hebben ook de brug-hoogte-aanduiding. (Heet dat wel zo?)





Rechts de pijler aan de stadskant, links die in de uiterwaarden.
(Ja, er is hoogte-verschil tussen die twee, maar dat lossen we tzt nog wel op :) )



FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2017, 22:03:18 »
nog een extra stukje brug, en extra pilaar.
Dit is het deel aan de uiterwaarden kant, zie ook de foto gepost door SpoorZeven op pag. 2, en 't deel rechtsonderin de zwart-wit luchtfoto op pagina 1.


FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2017, 22:54:21 »
Rails erop gemonteerd, en dit is even een test-opzet van bodem en pijlers...

In totaal 1.70m lang, het laatste stukje (zie foto vorige post), met de vijfde pijler mist hier nog (hoort aan de linkerkant), want bij het opstellen lette ik even niet op, en viel die pijler eventjes uit elkaar doordat ik erop 'leunde' ...

En, de puntige pijlers staan verkeerd, moeten omgewisseld, de doorvaarhoogteaanduidingen zitten aan de verkeerde kant!



MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2017, 22:56:58 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2017, 23:18:30 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
;D

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2017, 18:55:11 »
Klaar!





Alle onderdelen bij elkaar...


En, het treinstel is er weer eentje van Piko (TT-Schaal), 't stelt een 1300 voor, met drie wagons... Er zit een opdruk op de loc, 'SNCF' en 'CC-7139', in relief :)
Maar goed, dat was 't enige dat ik op die schaal kon vinden...

En, hij doet 't ook nog, zie hier een video van een test, met een 9V batterij...
https://youtu.be/q73wdZtQRDA

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2017, 19:26:49 »
Het resultaat mag er zijn. Het is net een sprookje, aan het eind komt alles goed.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2387
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #55 Gepost op: 28 mei 2017, 22:45:44 »
 (y) (y)

en de CC7100 is een regelrechte broer van de NS 1300... ;)

Mooi resultaat geworden.

Mvg,

Tis
********

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3326
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #56 Gepost op: 29 mei 2017, 10:03:23 »
Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #57 Gepost op: 29 mei 2017, 10:13:30 »
Gert,
Bedankt voor de info.
Ik heb een civiel-technische achtergrond waarbij ijsgang etc bekend is. En bij veel pijlers betrokken geweest. Desondanks.... Oresontbroen (en ook Oude brug bij Nijmegen).

Voor zover.

Ronald Visser


Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #58 Gepost op: 29 mei 2017, 17:36:32 »
Bedankt voor de reacties!


Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.

Een Halfnul hondekop zal inderdaad niet passen, van dat 'plan' ben ik al lang afgestapt! De 1300 is prima zo!

En bedankt voor de info over de pijlers, is wel zo logisch ja.
Maar toch, de pijlers die in 1982 voor de nieuwe brug zijn gemaakt, zijn ook puntig! Misschien omdat die zijn gebouwd op de funderingen van de eerste spoorburg uit 1887?


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1652
  • Bruggen-IG:
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #59 Gepost op: 29 mei 2017, 22:43:46 »
Mooie totaalindruk! Een echte brug