Google+
Doel:€250.00
Donaties:€156.49

Per saldo:€-93.51

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-11-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zand happen met dieselloc door Thom
Vandaag om 01:08:29
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 00:15:31
RTM in 0m door Sven
Vandaag om 00:13:33
Stremming Goes-Vlissingen door T.Spat
23 november 2017, 23:46:11
BNLS-module: "Groeten uit Jottum" door T.Spat
23 november 2017, 23:41:08
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door ingenium
23 november 2017, 23:37:33
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door ingenium
23 november 2017, 23:36:15
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Falkenberg
23 november 2017, 23:27:51
CC 72000 en Corail + rijtuigen, suggestie treinsamenstelling gevraagd. door Erwin Schuurman
23 november 2017, 23:19:11
Plaatjes gezocht auto's afladen van treinwagons door Buurman
23 november 2017, 23:09:45
Herrijzende Harlinger Jeugd op tafel: mijn eerste treinbaan. door jandcargo
23 november 2017, 23:08:42
DR4088LN-CS 1e contact zwak, 2e contact geen bericht door Karst Drenth
23 november 2017, 23:08:14
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door 44
23 november 2017, 22:59:17
Vuurtoren, bouwtekening of maatschets gezocht door FritsT
23 november 2017, 22:32:21
Servo bevestigingsbeugel. Suggesties? door Olivier77
23 november 2017, 22:14:54
Rangeerbolster door Arnold van Heyst
23 november 2017, 22:11:22
NS 2200 van Roco door Tedo
23 november 2017, 22:09:41
Bouw van een omC bij de SGB in Goes. door Pt47-65
23 november 2017, 22:08:38
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
23 november 2017, 21:26:26
Stoomtram op batterij radiografisch bestuurd. door Scratchbuilt
23 november 2017, 21:21:12
Combe Halt, Brits smalspoor door GD
23 november 2017, 21:05:10
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
23 november 2017, 20:45:10
Mini-oscilloscoop voor weinig door Timo
23 november 2017, 20:43:32
Without automatisch door Klaas Zondervan
23 november 2017, 20:34:57
Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc) door tothebeach
23 november 2017, 20:14:20
Roco Kraan 41296 Led knippert zeer snel door jerrytrein
23 november 2017, 19:59:18
Holnieten drijfstangen door JohnT
23 november 2017, 19:43:35
Märklin/Trix Koploper: reservekoppeling in 3D printen door MOVisser
23 november 2017, 19:34:24
Fleischmann sprinter beter rijgedrag geven door Stuurman Wil
23 november 2017, 19:11:48
Lima pannekoekmotor met kuren --aan uit aan uit door 72sonett
23 november 2017, 17:16:48
  

Auteur Topic: NS Diesel treinstel - ID gevraagd  (gelezen 7822 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2017, 19:31:42 »
Ja, nog maar eentje erbij maken dan maar. ;)
Echter, als ik dat mag aangeven, want het is tenslotte jouw model:
pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.





Succes verder.
Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2017, 19:50:33 »
Ronald, bedankt voor de info...

Maar deze pijlers waren echt puntig!
Zie foto ...Je zult wel op de link moeten klikken ...
http://www.beeldarchiefgildedeventer.nl/Deventer-Algemeen/Bruggen/i-VvDpsqJ/A

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2017, 22:15:43 »
Zo ontwerp ik ze nooit.
Heel goed. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2017, 22:30:30 »
Alle 4 Pijlers nu helemaal klaar.
De twee in de rivier bedding hebben ook de brug-hoogte-aanduiding. (Heet dat wel zo?)





Rechts de pijler aan de stadskant, links die in de uiterwaarden.
(Ja, er is hoogte-verschil tussen die twee, maar dat lossen we tzt nog wel op :) )



FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2017, 22:03:18 »
nog een extra stukje brug, en extra pilaar.
Dit is het deel aan de uiterwaarden kant, zie ook de foto gepost door SpoorZeven op pag. 2, en 't deel rechtsonderin de zwart-wit luchtfoto op pagina 1.


FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2017, 22:54:21 »
Rails erop gemonteerd, en dit is even een test-opzet van bodem en pijlers...

In totaal 1.70m lang, het laatste stukje (zie foto vorige post), met de vijfde pijler mist hier nog (hoort aan de linkerkant), want bij het opstellen lette ik even niet op, en viel die pijler eventjes uit elkaar doordat ik erop 'leunde' ...

En, de puntige pijlers staan verkeerd, moeten omgewisseld, de doorvaarhoogteaanduidingen zitten aan de verkeerde kant!



MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2017, 22:56:58 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2017, 23:18:30 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
;D

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2017, 18:55:11 »
Klaar!





Alle onderdelen bij elkaar...


En, het treinstel is er weer eentje van Piko (TT-Schaal), 't stelt een 1300 voor, met drie wagons... Er zit een opdruk op de loc, 'SNCF' en 'CC-7139', in relief :)
Maar goed, dat was 't enige dat ik op die schaal kon vinden...

En, hij doet 't ook nog, zie hier een video van een test, met een 9V batterij...
https://youtu.be/q73wdZtQRDA

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2017, 19:26:49 »
Het resultaat mag er zijn. Het is net een sprookje, aan het eind komt alles goed.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2507
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #55 Gepost op: 28 mei 2017, 22:45:44 »
 (y) (y)

en de CC7100 is een regelrechte broer van de NS 1300... ;)

Mooi resultaat geworden.

Mvg,

Tis
********

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3403
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #56 Gepost op: 29 mei 2017, 10:03:23 »
Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #57 Gepost op: 29 mei 2017, 10:13:30 »
Gert,
Bedankt voor de info.
Ik heb een civiel-technische achtergrond waarbij ijsgang etc bekend is. En bij veel pijlers betrokken geweest. Desondanks.... Oresontbroen (en ook Oude brug bij Nijmegen).

Voor zover.

Ronald Visser


Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #58 Gepost op: 29 mei 2017, 17:36:32 »
Bedankt voor de reacties!


Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.

Een Halfnul hondekop zal inderdaad niet passen, van dat 'plan' ben ik al lang afgestapt! De 1300 is prima zo!

En bedankt voor de info over de pijlers, is wel zo logisch ja.
Maar toch, de pijlers die in 1982 voor de nieuwe brug zijn gemaakt, zijn ook puntig! Misschien omdat die zijn gebouwd op de funderingen van de eerste spoorburg uit 1887?


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1690
  • Bruggen-IG:
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #59 Gepost op: 29 mei 2017, 22:43:46 »
Mooie totaalindruk! Een echte brug