Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.65

Per saldo:€-230.35

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Met de Stoom Stichting Nederland langs de Rijn naar Koblenz door dennie
Vandaag om 03:10:34
Trix NS koploper digitaliseren door hmmglaser
Vandaag om 00:50:25
EifelBurgenBahn door jerrytrein
Vandaag om 00:19:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:14:09
Problemen met Fleischmann piccollo baan door jerrytrein
Vandaag om 00:10:47
Open dag Smilestones (nieuwe miniatuurbaan in Neuhausen am Rheinfall) door roadster36
Vandaag om 00:06:23
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door jerrytrein
Vandaag om 00:04:25
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Geert Kraai
Vandaag om 00:01:39
Aansturen 9e (paarse) draad van LokPilot 54611 door Martijn Bu
21 april 2018, 23:51:12
Intermodellbau 2018 door Don Arnoldus
21 april 2018, 23:51:01
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
21 april 2018, 23:05:36
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Chris80
21 april 2018, 22:41:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
21 april 2018, 22:22:21
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
21 april 2018, 22:16:02
Drie Nederlandse stoomtramwagens in 0 door roadster36
21 april 2018, 22:14:35
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
21 april 2018, 22:11:37
Smilestones, nieuwe modelbaan in Neuhausen am Rheinfall door Tulpendaal
21 april 2018, 22:10:53
Artitec Mat '54, materieelbespreking. door VAM65
21 april 2018, 22:10:20
Philotrain 3737 aandrijving door roadster36
21 april 2018, 22:03:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
21 april 2018, 21:58:08
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door NS1220
21 april 2018, 21:25:49
Bankenkleur NS AB 6231 door Modellbahnwagen
21 april 2018, 21:03:18
Nestor, 107 NRS, SS 13 door Lokführer Bas
21 april 2018, 20:30:49
Arduino Nano Loconet door fredjansen
21 april 2018, 19:58:19
  

Auteur Topic: NS Diesel treinstel - ID gevraagd  (gelezen 8346 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 761
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2017, 19:31:42 »
Ja, nog maar eentje erbij maken dan maar. ;)
Echter, als ik dat mag aangeven, want het is tenslotte jouw model:
pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.





Succes verder.
Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2017, 19:50:33 »
Ronald, bedankt voor de info...

Maar deze pijlers waren echt puntig!
Zie foto ...Je zult wel op de link moeten klikken ...
http://www.beeldarchiefgildedeventer.nl/Deventer-Algemeen/Bruggen/i-VvDpsqJ/A

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 761
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2017, 22:15:43 »
Zo ontwerp ik ze nooit.
Heel goed. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2017, 22:30:30 »
Alle 4 Pijlers nu helemaal klaar.
De twee in de rivier bedding hebben ook de brug-hoogte-aanduiding. (Heet dat wel zo?)





Rechts de pijler aan de stadskant, links die in de uiterwaarden.
(Ja, er is hoogte-verschil tussen die twee, maar dat lossen we tzt nog wel op :) )



FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2017, 22:03:18 »
nog een extra stukje brug, en extra pilaar.
Dit is het deel aan de uiterwaarden kant, zie ook de foto gepost door SpoorZeven op pag. 2, en 't deel rechtsonderin de zwart-wit luchtfoto op pagina 1.


FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2017, 22:54:21 »
Rails erop gemonteerd, en dit is even een test-opzet van bodem en pijlers...

In totaal 1.70m lang, het laatste stukje (zie foto vorige post), met de vijfde pijler mist hier nog (hoort aan de linkerkant), want bij het opstellen lette ik even niet op, en viel die pijler eventjes uit elkaar doordat ik erop 'leunde' ...

En, de puntige pijlers staan verkeerd, moeten omgewisseld, de doorvaarhoogteaanduidingen zitten aan de verkeerde kant!



MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 761
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2017, 22:56:58 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2017, 23:18:30 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
;D

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2017, 18:55:11 »
Klaar!





Alle onderdelen bij elkaar...


En, het treinstel is er weer eentje van Piko (TT-Schaal), 't stelt een 1300 voor, met drie wagons... Er zit een opdruk op de loc, 'SNCF' en 'CC-7139', in relief :)
Maar goed, dat was 't enige dat ik op die schaal kon vinden...

En, hij doet 't ook nog, zie hier een video van een test, met een 9V batterij...
https://youtu.be/q73wdZtQRDA

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 761
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2017, 19:26:49 »
Het resultaat mag er zijn. Het is net een sprookje, aan het eind komt alles goed.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2546
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #55 Gepost op: 28 mei 2017, 22:45:44 »
 (y) (y)

en de CC7100 is een regelrechte broer van de NS 1300... ;)

Mooi resultaat geworden.

Mvg,

Tis
********

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3497
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #56 Gepost op: 29 mei 2017, 10:03:23 »
Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 761
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #57 Gepost op: 29 mei 2017, 10:13:30 »
Gert,
Bedankt voor de info.
Ik heb een civiel-technische achtergrond waarbij ijsgang etc bekend is. En bij veel pijlers betrokken geweest. Desondanks.... Oresontbroen (en ook Oude brug bij Nijmegen).

Voor zover.

Ronald Visser


Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #58 Gepost op: 29 mei 2017, 17:36:32 »
Bedankt voor de reacties!


Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.

Een Halfnul hondekop zal inderdaad niet passen, van dat 'plan' ben ik al lang afgestapt! De 1300 is prima zo!

En bedankt voor de info over de pijlers, is wel zo logisch ja.
Maar toch, de pijlers die in 1982 voor de nieuwe brug zijn gemaakt, zijn ook puntig! Misschien omdat die zijn gebouwd op de funderingen van de eerste spoorburg uit 1887?


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1745
  • Bruggen-IG:
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #59 Gepost op: 29 mei 2017, 22:43:46 »
Mooie totaalindruk! Een echte brug