Google+
Doel:€250.00
Donaties:€118.25

Per saldo:€-131.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-09-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 18 526 door Biesje
Vandaag om 19:35:31
Straatspoor voor Delft/ Westlandbaan door Marco D
Vandaag om 19:32:49
Gezocht: decals voor NS-Buffetrijtuig door janw
Vandaag om 19:31:56
Functiemapping LoPi V4.0 DCC door wob
Vandaag om 19:20:54
Wat wilde je altijd al hebben? door Stedahult
Vandaag om 19:18:41
Depot door Sobat Kras
Vandaag om 19:16:26
Bezetmelders ook splitsen bij toepassen booster door Wim Ros
Vandaag om 19:14:20
Dirty Stuff door Milocomarty
Vandaag om 19:13:08
Bramsburg door Patrick1975
Vandaag om 19:06:26
Open dag door JohnT
Vandaag om 19:05:46
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 18:54:31
Hoe onderdelen slim op te bergen? door MarcNL
Vandaag om 18:47:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door dh3201
Vandaag om 18:25:15
Aansluitschema Fleischmann Draaischijf 6052 door trabiarie
Vandaag om 18:11:51
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 18:03:39
Ik bouw een Inglenook rangeerbaantje in 0! door Ronald Halma
Vandaag om 17:54:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door frys600
Vandaag om 17:35:33
Iris handregelaar, hoe aansluiten op DR5000? door W.Broere
Vandaag om 16:37:16
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jan Bennink
Vandaag om 16:26:59
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door Jan Bennink
Vandaag om 16:17:26
Modelbaan in Trainz door olaf99
Vandaag om 16:14:41
Bouw spoor nul module baan bahnhof Königshofen tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 15:57:40
Analoge baan aansluiting trafo en ringleiding door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:39:32
3D/RM-IG: Onshape.com kinderlijk eenvoudig door Rondje_HO
Vandaag om 15:30:32
BNLS-Module: "Bh0UB's" door Walter Smit
Vandaag om 15:22:01
Iarnród Eireann - CIE - Irish Rail door class 37
Vandaag om 14:32:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:31:48
NS GZG van Jos Blatter door ronald1956
Vandaag om 14:12:58
Starten vanaf 1 door Ad Cleijsen
Vandaag om 14:12:07
Jerry's baan weer verder door jerrytrein
Vandaag om 14:09:57
  

Auteur Topic: NS Diesel treinstel - ID gevraagd  (gelezen 7624 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2017, 19:31:42 »
Ja, nog maar eentje erbij maken dan maar. ;)
Echter, als ik dat mag aangeven, want het is tenslotte jouw model:
pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.





Succes verder.
Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2017, 19:50:33 »
Ronald, bedankt voor de info...

Maar deze pijlers waren echt puntig!
Zie foto ...Je zult wel op de link moeten klikken ...
http://www.beeldarchiefgildedeventer.nl/Deventer-Algemeen/Bruggen/i-VvDpsqJ/A

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2017, 22:15:43 »
Zo ontwerp ik ze nooit.
Heel goed. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2017, 22:30:30 »
Alle 4 Pijlers nu helemaal klaar.
De twee in de rivier bedding hebben ook de brug-hoogte-aanduiding. (Heet dat wel zo?)





Rechts de pijler aan de stadskant, links die in de uiterwaarden.
(Ja, er is hoogte-verschil tussen die twee, maar dat lossen we tzt nog wel op :) )



FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2017, 22:03:18 »
nog een extra stukje brug, en extra pilaar.
Dit is het deel aan de uiterwaarden kant, zie ook de foto gepost door SpoorZeven op pag. 2, en 't deel rechtsonderin de zwart-wit luchtfoto op pagina 1.


FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2017, 22:54:21 »
Rails erop gemonteerd, en dit is even een test-opzet van bodem en pijlers...

In totaal 1.70m lang, het laatste stukje (zie foto vorige post), met de vijfde pijler mist hier nog (hoort aan de linkerkant), want bij het opstellen lette ik even niet op, en viel die pijler eventjes uit elkaar doordat ik erop 'leunde' ...

En, de puntige pijlers staan verkeerd, moeten omgewisseld, de doorvaarhoogteaanduidingen zitten aan de verkeerde kant!



MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2017, 22:56:58 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2017, 23:18:30 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
;D

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2017, 18:55:11 »
Klaar!





Alle onderdelen bij elkaar...


En, het treinstel is er weer eentje van Piko (TT-Schaal), 't stelt een 1300 voor, met drie wagons... Er zit een opdruk op de loc, 'SNCF' en 'CC-7139', in relief :)
Maar goed, dat was 't enige dat ik op die schaal kon vinden...

En, hij doet 't ook nog, zie hier een video van een test, met een 9V batterij...
https://youtu.be/q73wdZtQRDA

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2017, 19:26:49 »
Het resultaat mag er zijn. Het is net een sprookje, aan het eind komt alles goed.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2439
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #55 Gepost op: 28 mei 2017, 22:45:44 »
 (y) (y)

en de CC7100 is een regelrechte broer van de NS 1300... ;)

Mooi resultaat geworden.

Mvg,

Tis
********

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3359
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #56 Gepost op: 29 mei 2017, 10:03:23 »
Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 514
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #57 Gepost op: 29 mei 2017, 10:13:30 »
Gert,
Bedankt voor de info.
Ik heb een civiel-technische achtergrond waarbij ijsgang etc bekend is. En bij veel pijlers betrokken geweest. Desondanks.... Oresontbroen (en ook Oude brug bij Nijmegen).

Voor zover.

Ronald Visser


Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #58 Gepost op: 29 mei 2017, 17:36:32 »
Bedankt voor de reacties!


Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.

Een Halfnul hondekop zal inderdaad niet passen, van dat 'plan' ben ik al lang afgestapt! De 1300 is prima zo!

En bedankt voor de info over de pijlers, is wel zo logisch ja.
Maar toch, de pijlers die in 1982 voor de nieuwe brug zijn gemaakt, zijn ook puntig! Misschien omdat die zijn gebouwd op de funderingen van de eerste spoorburg uit 1887?


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1672
  • Bruggen-IG:
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #59 Gepost op: 29 mei 2017, 22:43:46 »
Mooie totaalindruk! Een echte brug