Google+
Doel:€250.00
Donaties:€29.30

Per saldo:€-220.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-06-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Arduino Mega 2560, voor spoorwegoverweg met fotocellendetectie door Daan Neijenhuis
Vandaag om 07:33:12
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door martijn v m
Vandaag om 06:32:44
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 01:01:49
GTM AB48 in 0e door Sven
Vandaag om 00:08:51
Flm 4028 kortsluiting door Hendrik Jan
Vandaag om 00:02:38
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Chris80
17 juni 2018, 23:50:48
Raadplaatje door Klaas Zondervan
17 juni 2018, 22:46:11
Vraagje aan de messingbouwers.... hoe buig ik een messing buisje? door Klaas Zondervan
17 juni 2018, 22:44:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 juni 2018, 22:44:06
3D/RM: HTM 215: De Zwitser door GerardvV
17 juni 2018, 22:08:43
Is er een draadje over wissel(Hand)bediening met een schuifschakelaar ? door Peter Kleton
17 juni 2018, 22:07:00
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door laurent
17 juni 2018, 21:55:08
Station Arnhem Velperpoort spoor 0 door Marco Staartjes
17 juni 2018, 21:53:10
Br52 van Trumpeter in 1:35 door Harryku
17 juni 2018, 21:49:15
Oersik in schaal 1 door Eucalypta
17 juni 2018, 21:36:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
17 juni 2018, 21:00:07
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22. door vanderHoek
17 juni 2018, 20:19:54
AVT SRV-wagen voor DC-Car/Faller Car door Marcel112
17 juni 2018, 19:50:52
3D/RM IG: Onshape - Wateringbury Railway Station door MOVisser
17 juni 2018, 19:08:56
Hulp aan huis door Dirk
17 juni 2018, 18:13:56
marklin/trix Rheingold '1928' set door Karben
17 juni 2018, 17:27:34
Mehano Thalys door Falcon10
17 juni 2018, 17:18:33
Lima SBB Re 6/6 met kapotte tandwielen door NS1220
17 juni 2018, 17:01:32
Modelspoorwinkels in Google Earth door trabiarie
17 juni 2018, 16:28:49
BNLS-Module: Brandland door Spoortief
17 juni 2018, 16:28:01
  

Auteur Topic: NS Diesel treinstel - ID gevraagd  (gelezen 8486 keer)

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: 14 mei 2017, 19:31:42 »
Ja, nog maar eentje erbij maken dan maar. ;)
Echter, als ik dat mag aangeven, want het is tenslotte jouw model:
pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.





Succes verder.
Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: 14 mei 2017, 19:50:33 »
Ronald, bedankt voor de info...

Maar deze pijlers waren echt puntig!
Zie foto ...Je zult wel op de link moeten klikken ...
http://www.beeldarchiefgildedeventer.nl/Deventer-Algemeen/Bruggen/i-VvDpsqJ/A

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: 14 mei 2017, 22:15:43 »
Zo ontwerp ik ze nooit.
Heel goed. (y)

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2017, 22:30:30 »
Alle 4 Pijlers nu helemaal klaar.
De twee in de rivier bedding hebben ook de brug-hoogte-aanduiding. (Heet dat wel zo?)





Rechts de pijler aan de stadskant, links die in de uiterwaarden.
(Ja, er is hoogte-verschil tussen die twee, maar dat lossen we tzt nog wel op :) )



FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2017, 22:03:18 »
nog een extra stukje brug, en extra pilaar.
Dit is het deel aan de uiterwaarden kant, zie ook de foto gepost door SpoorZeven op pag. 2, en 't deel rechtsonderin de zwart-wit luchtfoto op pagina 1.


FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #50 Gepost op: 20 mei 2017, 22:54:21 »
Rails erop gemonteerd, en dit is even een test-opzet van bodem en pijlers...

In totaal 1.70m lang, het laatste stukje (zie foto vorige post), met de vijfde pijler mist hier nog (hoort aan de linkerkant), want bij het opstellen lette ik even niet op, en viel die pijler eventjes uit elkaar doordat ik erop 'leunde' ...

En, de puntige pijlers staan verkeerd, moeten omgewisseld, de doorvaarhoogteaanduidingen zitten aan de verkeerde kant!



MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #51 Gepost op: 20 mei 2017, 22:56:58 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #52 Gepost op: 20 mei 2017, 23:18:30 »
O,O,O, frotteltrottel.

Ronald Visser
;D

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2017, 18:55:11 »
Klaar!





Alle onderdelen bij elkaar...


En, het treinstel is er weer eentje van Piko (TT-Schaal), 't stelt een 1300 voor, met drie wagons... Er zit een opdruk op de loc, 'SNCF' en 'CC-7139', in relief :)
Maar goed, dat was 't enige dat ik op die schaal kon vinden...

En, hij doet 't ook nog, zie hier een video van een test, met een 9V batterij...
https://youtu.be/q73wdZtQRDA

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2017, 19:26:49 »
Het resultaat mag er zijn. Het is net een sprookje, aan het eind komt alles goed.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2546
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #55 Gepost op: 28 mei 2017, 22:45:44 »
 (y) (y)

en de CC7100 is een regelrechte broer van de NS 1300... ;)

Mooi resultaat geworden.

Mvg,

Tis
********

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 3533
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #56 Gepost op: 29 mei 2017, 10:03:23 »
Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

pijlers zijn niet altijd zo scherp van vorm als jij nu hebt gemaakt. Meestal een ronde vorm, of parabool.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
    • Modelbouw in't algemeen.
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #57 Gepost op: 29 mei 2017, 10:13:30 »
Gert,
Bedankt voor de info.
Ik heb een civiel-technische achtergrond waarbij ijsgang etc bekend is. En bij veel pijlers betrokken geweest. Desondanks.... Oresontbroen (en ook Oude brug bij Nijmegen).

Voor zover.

Ronald Visser


Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen.

FoolTrottel

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #58 Gepost op: 29 mei 2017, 17:36:32 »
Bedankt voor de reacties!


Het is een leuk ding geworden, ik vraag me alleen af of een HalfNul-hondekop hier doorheen gaat passen, die is bijna 40% groter dan een TT-loc.

Even een verheldering; rivierpijlers waren puntig in de tijd dat er nog sprake was van zware ijsgang. Om te zorgen dat in de winter het rivierijs de brug niet van de pijlers zou stoten heeft men de pijlers als ijsbrekers uitgerust. Het rivierijs wat met de stroom mee de rivier afzakte werd door het obstakel dan omhoog gedrukt op de rug van de scherpe punt waarna het brak en in losse stukken ijs om de pijler heen verder dreef. Gezien foto's uit ca 1940 was kruiend rivierijs niet denkbeeldig, met de huidige opwarming van rivieren dankzij diverse energiecentrales die hun koelwater eruit betrekken en op de rivier lozen tegenwoordig niet meer voor te stellen.

Een Halfnul hondekop zal inderdaad niet passen, van dat 'plan' ben ik al lang afgestapt! De 1300 is prima zo!

En bedankt voor de info over de pijlers, is wel zo logisch ja.
Maar toch, de pijlers die in 1982 voor de nieuwe brug zijn gemaakt, zijn ook puntig! Misschien omdat die zijn gebouwd op de funderingen van de eerste spoorburg uit 1887?


janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1751
  • Bruggen-IG:
Re: NS Diesel treinstel - ID gevraagd
« Reactie #59 Gepost op: 29 mei 2017, 22:43:46 »
Mooie totaalindruk! Een echte brug