Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dirty Stuff door Dave.......
Vandaag om 03:55:05
's-Heer Heinkenspolder door Bastaard
Vandaag om 03:46:00
Overweglichten voor Viessmann 5900 N door Keessap
Vandaag om 01:54:38
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Rockerbox2
Vandaag om 01:15:05
Grote Henschel van Erwin Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:13:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:02:57
NS C 6207-6308 en NS AB 6231-6345 De Bouw door prutser
20 februari 2018, 23:51:25
Saint Tourbičre, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Schachbrett
20 februari 2018, 23:50:56
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
20 februari 2018, 23:36:30
Lokpilots en ontstoring door Antoine.
20 februari 2018, 23:26:15
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door JeanR
20 februari 2018, 23:10:29
Vroeger (oude dia's uit Noord-Nederland en Oost-Nederland, 1985-1990) door Thom
20 februari 2018, 23:06:41
Huidskleur blanke figuren door roadster36
20 februari 2018, 23:04:35
Raadplaatje door Eric B
20 februari 2018, 22:54:58
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door sdz1976
20 februari 2018, 22:37:42
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Reinier Z.
20 februari 2018, 22:32:01
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
20 februari 2018, 22:20:16
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door Waelsteder
20 februari 2018, 22:18:50
Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012 door 44
20 februari 2018, 21:48:38
Electrostatisch begrassen door Milocomarty
20 februari 2018, 21:48:02
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
20 februari 2018, 21:26:35
VERPLAATST: BNLS-Werkspoor - DEMEL Hellingwagen door 44
20 februari 2018, 21:25:33
VERPLAATST: BNLS-Werkspoor - NS Instructie ketelwagen bij de Brandweer door 44
20 februari 2018, 21:24:53
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door jakeman
20 februari 2018, 21:20:14
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Ric
20 februari 2018, 21:18:12
Ultrasoon spoorstaafonderzoekswagen door Sobat Kras
20 februari 2018, 21:08:12
Dahinterhofen im Bau door Basilicum
20 februari 2018, 20:26:02
Frank Oude Elferink over Hondekoppen en dieseltjes door Mispoes
20 februari 2018, 20:04:31
BNLS-Werkspoor - Pimp my hondekop door rik s
20 februari 2018, 19:56:37
Baan in Los Angeles door AndrevdG
20 februari 2018, 19:55:20
  

Auteur Topic: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn  (gelezen 2831 keer)

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1749
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Gepost op: 04 april 2017, 18:51:55 »
http://www.rijnmond.nl/tv/programma/110/Halte-Hoek/gemist

De komende maanden verandert de Hoekse Lijn ingrijpend. Het treinspoor verdwijnt en de RET metro komt ervoor in de plaats. De 8-delige documentaire reeks Halte Hoek vertelt het verhaal van de mensen achter de Hoekse Lijn. Halte Hoek is iedere dinsdag om 17.30 uur (ieder uur herhaald) te zien bij TV Rijnmond.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4146
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2017, 14:23:33 »
Er stonden hier drie berichten die beter in het fotodraadje pasten, dus ik heb ze verplaatst :)

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1691
Niels

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 2457
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2017, 16:38:47 »
Als dat klopt, kan de stelling dat alles in het Rotterdamse snel en zonder poespas en moeilijkheden verloopt voorgoed bij het grof vuil. Wat een blamage, lijkt de noord-zuid lijn wel! Vraag mij ook af of Vopak daar op wacht en dit niet ook de doodsteek voor het goederenvervoer daar is (en alle speciale voorzieningen weggegooid geld)
« Laatst bewerkt op: 13 december 2017, 17:12:57 door spoorzeven »
Groet, Frank

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2218
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2017, 16:45:51 »
Misschien is het geen Rotterdammer ,die het project leidt. :(
Wat zijn  de problemen   nu dan weer ?
 Peter
« Laatst bewerkt op: 14 december 2017, 16:31:53 door Peter Kleton »
Grootbedrijf NS 1924-heden .
 0 baan  met NS loks  2100 en 3900  en  eloks  1100, 1200, 1300 en Mat 24  2 rail en bovenleiding .
 De  baan heeft een kopstation en  een kruisingsstation in een ovaal .Werkende lichtseinen Een  lok BR 023 is  in planning.

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 588
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2017, 17:35:46 »
Ik wist het al aan het begin dat het helemaal niets werd
Zogenaamt beter en comfortabler, ja mijn reet  :'(
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

Klik hier voor mijn foto's

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 2016
  • NS tijdperk IIIc
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #6 Gepost op: 13 december 2017, 17:59:39 »
Lijkt de N32 wel... daar hadden we nu ook zo'n beetje overheen moeten rijden, maar wordt ook pas eind  ̶2̶0̶8̶1̶ 2018...
( ̶2̶0̶8̶1̶  was geen typo maar een geintje wat deze zomer is uitgehaald, door de stickers om te plakken op één van de projectborden, na bekendmaking van de staking van de werkzaamheden aan de N32 door Heijmans)

Het kan overigens wel goed, de omtrekkende beweging van de A9 om het beruchte Bad ho even dorp, is daar een voorbeeld van :)
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7568
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2017, 14:20:25 »
Wat zijn nu de problemen dan weer ?
 Peter
O.a problemen met de beveiliging van Bombardier.
Het schijnt een specifiek en ander soort beveiliging te wezen die daar moet komen en tests,onderdelen,etc lopen allemaal vertraging op.
Ook (je gelooft het niet) zijn ze tijdens de ombouw tot nu toe kabels en leidingen tegen gekomen die niet op tekening staan of op een ander plek dan een tekening liggen.
Ook schijnen er problemen te zijn met de brug in Vlaardingen.
En nu loopt de verlenging ri HvH strand ook gevaar op omdat er misschien geen geld overblijft voor die verlenging.
Vopak,tja wordt dit de doodsteek voor hun railvervoer en wat vinden hun hiervan,wie betaald het vervangend vervoer daar ??
Kortom er is nogal wat aan de hand.
Vooralsnog zijn er nu 2 directeuren ontslagen/van het project afgehaald en hoopt men eind volgend jaar klaar te zijn,natuurlijk is het bonnetje van (nu) met de extra kosten t.w.v. ong 90miljoen ook nog iets dat ergens vandaan moet komen  ::)

Een normaal denkend mens had toch niet echt gedacht dat die ombouw binnen een paar maanden klaar zou zijn,binnen budget,ofwel  ??? ::)
(althans ik heb die flauwekul nooit gelooft,dat is hier al heel lang niet meer gebeurt/een sprookje)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2017, 22:22:47 »
Ook (je gelooft het niet) zijn ze tijdens de ombouw tot nu toe kabels en leidingen tegen gekomen die niet op tekening staan of op een ander plek dan een tekening liggen.
Als er 1 zekerheid in de bouw is, dan is het wel dat je altijd kabels tegen komt die niet of niet goed gedocumenteerd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn site: Sporingerdam
Youtube Kanaal Laatste update 23-07-2015!
Railion 6513

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 7568
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #9 Gepost op: 15 december 2017, 14:10:02 »
Als er 1 zekerheid in o.a. de bouw is, dan is het wel dat je altijd kabels en andere zaken tegen komt die niet of niet goed gedocumenteerd zijn.
Dat weet ik maar al te goed,heb vroeger een tijdje meegelopen in de bouw,hoevaak we dingen vonden onder de grond op een plek die leeg had moeten zijn,ik kan ze niet meer tellen  ;D
Des temeer verbaas ik me,dat als een simpel iemand dat al op voorhand in het achterhoofd houd als hij naar zn werk gaat,dat een consortium dat schijnbaar niet of te weinig doet.
Ik zou een klus berekenen uitgaande van dat alle normale dingen tegenzitten,dan heb je denk ik genoeg marge in je bouwproject,zowel qua tijd als financieel.
De kans dat zoiets dan vlotter klaar is en binnen budget is alleen maar toegenomen  (y)
Natuurlijk is er dan nog een mogelijkheid dat er iets buitensporigs compleet misgaat,maar veelal heb je voor jouw deel in elk geval alles "ingedekt"
Maar ja dit ben ik maar met mn simpele denkwijze's en ook maar een simpel mens,het is natuurlijk van de zotte om denkwijzes over te nemen van iemand die geen doctoraat heeft in alles  ::)
Wat kan een simpel iemand nou immers weten  ;) ;)

Gek is het wel dat er heel veel projecten zijn die allemaal vertraagd zijn en duurder uitvallen.
De bouw van de vele nieuwe trein stations is op een enkeling na,duurder geworden in kosten en heeft langer geduurd dan verwacht.
(Rotterdam is er een voorbeeld van,dat het niet ging zoal bedacht)
Die Noord-Zuid lijn in Amsterdam is helemaal een gapend gat op allerlei vlakken.
De beruchte HSL met betonrot en verzakkingen,beveiligings problemen en nog maar zwijgen over rijdend materieel.
Enz enz.
Als ze alles qua fouten op wc rol zouden drukken,dan heb ik niet alleen voor mezelf voor de rest van mn leven genoeg wc rol,dan kan ik heel wat anderen ook nog voorzien  ;D

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 495
  • Ben uitgeblust
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #10 Gepost op: 15 december 2017, 14:16:50 »
Eigenlijk wordt bij vrijwel geen enkel ov-project de deadline gehaald of binnen het budget gebleven.

Soms gaat het ook nog goed hoor.

https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2017/09/19/miljoenennota-financiele-meevaller-voor-ov-saal-54-miljoen/
De bouw van Berkendam is begonnen.

Gerrit K

  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #11 Gepost op: 15 december 2017, 15:28:49 »

De bouw van de vele nieuwe trein stations is op een enkeling na,duurder geworden in kosten en heeft langer geduurd dan verwacht.
(Rotterdam is er een voorbeeld van,dat het niet ging zoal bedacht)

https://www.ad.nl/rotterdam/bouw-rotterdam-centraal-ruim-binnen-begroting~acbfab0f/

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #12 Gepost op: 15 december 2017, 15:33:42 »
Dat is natuurlijk positief, maar eerder uitzondering dan regel...

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4146
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #13 Gepost op: 15 december 2017, 17:15:24 »
De minder of meer politiek getinte berichten heb ik naar het stationsplein verplaatst. Misschien dat het later ook daar weggehaald wordt, want "wees terughoudend met politieke stellingnames" staat niet voor niets in de forumregels. Daar hebben we andere fora voor :)

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn
« Reactie #14 Gepost op: 15 december 2017, 17:23:07 »
Ik begrijp dat niet helemaal. Het Openbaar Vervoer is nu eenmaal een politiek gebeuren. Staatsbedrijf of Privaat is duidelijk politiek evenals het aanleggen van Infra. Dat ontkennen is gewoon de werkelijkheid onrecht aandoen.