Net eens de moeite genomen dit wat beter te lezen... Heel leuk verslag , maar ik vermoed dat onderstaande foto's in spiegelbeeld staan?
Vroeg mij nog 2 dingen af en wellicht weet iemand dit:- als ik het goed begrijp werden treinen met lok en al naar opstelsporen gerangeerd? Zo wordt het althans beschreven in dit mooie verslag: https://historischhoekvanholland.nl/?p=1160 en dit lijkt ook zo te zien/zijn op de foto, met de afgebeugelde 1600- Volgens mij reeds er tot eind '80/ begin '90 een buurtgoederentrein; op welk spoor kwam deze binnen? Of kwam deze 'gewoon' langs het perron aan en werd direct teruggedrukt? PS volgens mij komen deze foto's overeen met de BVS tekening op klassieke beveiliging; wellicht dat die laatste binnen kwam op het perronloze kopspoortje aan de waterzijde?https://www.klassiekebeveiliging.com/tekening/BVSTekeningHld.jpg
Schoorsteen van schip Maatschappij Zeeland.
Wat ik me afvraag is, wat de lijn ten opzichte van de NS-exploitatie ondanks de onverwachtte beroerde ombouwperiode en afgezien van de recente verlenging naar zee zo'n succes maakt....Ja, voor reizigers richting Rotterdam centrum, de universiteit is er nu een rechtstreekse verbinding.
Treinreizigers richting Utrecht en HSL zijn er duidelijk niet op vooruit gegaan, de late reiziger verder dan Schiedam evenmin, de laatste rit vertrekt er vlak na middernacht.