Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:01:40
Einde Koemo ballast ??? door Nullem
19 april 2024, 23:27:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
19 april 2024, 23:00:41
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
19 april 2024, 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
19 april 2024, 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
19 april 2024, 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
19 april 2024, 14:07:20
  

Auteur Topic: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"  (gelezen 64862 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #60 Gepost op: 14 juni 2017, 10:58:02 »
Plakkerdeplak, plakkerdeplak.
Lekker, zo'n hart onder de riem van Team Klieder.  (y)
Of heet het nu niet meer zo?  ;D

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #61 Gepost op: 14 juni 2017, 19:05:08 »
Hmmm, de schade valt gelukkig mee en het spoor ligt aardig op zijn plek.
Er waren tijdens het plakken weer de nodige ongelukken gebeurd, maar het kwam allemaal aardig onder de plank met potten vandaan.
Ik moest nog wel het e.e.a. wegpulken, maar na een uurtje of zo was ik daarmee klaar.
Ik ben zeker niet ontevreden over het resultaat.  (y)
Het kan altijd beter, maar het kan een héééééleboel slechter.
En elektrisch klopt het ook nog, nergens kortsluiting.
Nu bak 2 nog.....

Foto's komen er later.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2017, 19:08:30 door St00mboy »

Arbhin

  • Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 573
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #62 Gepost op: 14 juni 2017, 19:11:24 »
Zeg Leen,

jij zit al weer aardig onder de plak, of niet dan?

...sorry, ik kon het niet laten...

Arbhin
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7182
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #63 Gepost op: 14 juni 2017, 19:53:18 »
Nee, Team Klieder kliedert niet meer zoveel..
Ik ben nu serieus bezig.... ;D
Mvh Steef

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #64 Gepost op: 14 juni 2017, 22:51:45 »
De plak.....
Vanmorgen gelijk kijken natuurlijk.
Dit stond er:


Onder de plank lag dit zootje:


Daarna aan de gang geweest met deze jongen:

Dat is een gekregen stofzuiger zonder zak. Ik had een nylon kous gekregen om de ballast in op te vangen, maar daar bleek een gat in te zitten.  >:( Toen heb ik maar even de bak schoongemaakt en het filter uitgeklopt en toen bleek de stofzuiger brandschoon te zijn. Hij zoog alles netjes op en ik kon het zo weer in de ballastbak gooien, geen nylon kous nodig. Het is het ideale ding voor dit soort werk. (y)

De rails lagen zowaar nog op hun plek, niet verkeerd dus.
Gisteren was ik even vergeten dat er ook nog een wissel was, dus in eerste instantie had ik die ook vastgeplakt. Ik had zelfs het gat niet geboord  :-[ :-[. , en was al bezig met ballasten toen ik het zag. Het was dus een bende om dat snel op te ruimen, maar het is aardig gelukt.
Verder was ik bang dat ik de lijm er te dik op gesmeerd zou hebben. Op sommige plekken was dat inderdaad zo, maar na een uurtje pulken viel het resultaat me niet tegen. Op andere plekken had de ballast nauwelijks gehecht, daar is het dus nog bijna kaal. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat je op deze manier in één keer perfecte ballast hebt. Dat is niet errug, want ik loop alles toch nog na op de bijna klassieke manier: eerst de ballast leggen en dan druppelen met Johnson's Klear.

Hier zijn wat foto's van het resultaat op bak 1 tot dusver.
Op deze foto is van het ene spoor de ballast al weggezogen en van het andere nog niet:
spoor

Hier zit nauwelijks ballast:


Een paar witte plekken waar het ballast  te dik was en ik het dus weggehaald heb. Je ziet ook het wissel en de kruising:


De frogs van het wissel en de kruising zijn nog intact:


Op de overgang naar de BB zitten schuiflasjes met gewone code 75 raillasjes. Dat past ook gewoon, maar het ziet er natuurlijk niet uit.  :-\
De PCB bielzen liggen nu nog los. Die krijgen later een VIP-behandeling met cyano en een paar Peco spijkertjes. Op de BB's zijn de raileinden weliswaar flexibel, maar ik wil graag dat de PCB bielzen aan het bakeinde muurvast komen te liggen.
Op de vorige bak had ik de PCB bielzen met cyano op kurk geplakt en ik vond het experiment geslaagd, dus nu gebruik ik hout:


Daarna gelijk verder met bak 2. Morgenavond zit ik op de woeste baren op weg naar het prototype en het zou mooi zijn als het spoor op bak 2 dan onder de plak zit, dus net zoals op de eerste foto met die potten. Op de rijdag van 24 juni moet de bak technisch gereed zijn.

Eerst de bedding en het foam vastgeplakt. Ja, dat gaat ook met potten:

Je hoeft natuurlijk niet geen potten te kijken hoor, als je dat niet interessant vindt. ;)

Daarna het spoor voorbereiden. In het hoofdspoor van bak 2 zit alleen maar één wissel:

Op de foto zit hij met de priegelige Peco-raillasjes vast aan het korte stuk spoor bij de BB. De Peco raillasjes zijn over het algemeen iets te los, dus ik knijp ze van tevoren iets aan met een punttangetje. Soms zijn ze dan weer te strak....  :-\

Vanavond heb ik het spoor verder plakgereed gemaakt, maar geen foto's meer gemaok, want mijn accu was leeggelopen, omdat ik het toestel aan had laten staan.  :-[
Sja, dat krijg je als je maar één ding tegelijk kan..... ::)

De bedoeling is dat ik de rails morgen vastplak, maar ik denk dat ik dan geen tijd meer heb om hier nog te posten, dus dat zal wel volgende week worden met een verslagje in de Litter Bin o.i.d.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2017, 09:58:17 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #65 Gepost op: 15 juni 2017, 11:30:33 »
De boel ligt mooi op schema, want ook op bak 2 zijn de rails nu vastgeplakt en kan het drogen.
Het is mooi dat het nu kan drogen want volgende week zou het me weer een dag schelen.
En zaterdag 24 juni moet de bak in actie!!
Nu eerst in de snoepwinkel kijken of het wel een beetje klopt wat ik uitgespookt heb..... (y)

Leen.

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #66 Gepost op: 15 juni 2017, 18:36:24 »
Leen (en de rest of the gang)

Veel plezier aan de andere kant van de plas. Ik zie volgende week wel wat jullie op de kop getikt hebben.

Werner

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #67 Gepost op: 21 juni 2017, 22:26:10 »
Vanmorgen weer terug, de potten weggehaald, de ballast opgezogen en gekeken of het allemaal goed vastgeplakt zat:


Het kan beter, maar het kan een heleboel slechter.
Nu zaterdag eerst kijken hoe het rijdt en daarna nog een wissel ertussen plaatsen, die ik nog vergeten was... :-[

Leen.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2017, 10:18:19 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #68 Gepost op: 22 juni 2017, 22:59:27 »
Vanavond de bakken provisorisch bedraad om er zaterdag mee te kunnen rijden.
De frogs van de wissels en de kruising zijn voorlopig "vastgezet" op alleen hoofdlijnverkeer.
Alles is elektrisch doorgemeten en in orde bevonden.
De komende tijd eerst de rest van het terrein bouwen en ook nog maar eens kijken hoe we deze wissels gaan schakelen.  ???

De klittenband zit nu ook vastgeplakt. Ik wil best wel eens kijken hoe het eruit ziet met een "goods grey" gordijn onder de bak.
Morgenochtend eerst alles in de auto gooien, want vanaf 14h00 gaan we de boel opbouwen.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2017, 23:11:36 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #69 Gepost op: 25 juni 2017, 12:36:14 »
Nadat ik donderdagavond de bak doorgemeten had heeft hij gisteren op de Elfde BMB-rijdag de eerste vuurdoop ondergaan.
Het gordijn zat er nog niet op, want helaas was ik weer eens vergeten om dat mee te nemen.  :-[

Het bleek in het begin van de rijdag dat er diverse ontsporingen op de bak plaats vonden, vooral van Hornby Pullmans, waarvan bekend is dat zij daar met hun tension-lock koppelingen gevoelig voor zijn.
Maar ondanks mijn schoonmaakwoede na het ballasten zaten er toch nog nog steentjes aan de binnenkant van de rails, vooral op plekken waar je slecht bij kunt komen.
Zo zaten er bij de kruising steentjes in de krappe gleuf naast de frogs en er zaten daar zelfs één of twee kleine soldeer kloddertjes aan de binnenkant van de rails.

De twee wissels zijn z.g. "trailing points en nog niet aangesloten. Zij stonden niet 100% open en moesten dus "open gereden" worden. Nou, was dat maar waar.  :-X
Door dit alles werden er soms wielen opgetild en was een ontsporing weer een feit.  >:(

Ik heb de boel met een klein schroevendraaiertje en een mesje schoongepulkt en heb de wissels met een speld in de juiste stand vastgezet.
En de Hornby Pullman heb ik achteraan in de trein gezet i.p.v. vooraan (goeie suggestie van Werner  (y)).
Daarna ging het beter en bleven verdere ontsporingen achterwege.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2017, 12:40:53 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #70 Gepost op: 14 juli 2017, 23:32:00 »
De bak was voor de rijdag niet alleen provisorisch bedraad, maar ook provisorisch bespoord.
Ik was @$#! zomaar vergeten om er nog een wissel in te leggen! :-[
Het ontbrekende wissel bleek er zelfs niet eens meer tussen te passen, dus heb ik de beide wissels pas gemaakt door er ongeveer een bielslengte spoor vanaf te knippen.
Er ligt nu wel een nieuw stuk schuim klaar waarop het wissel geplakt gaat worden.
Plakkerdeplak! :-\

Daarna het kruiswissel gepast dat ik een paar jaar geleden op basis van een Peco template gemaakt heb. Daar zit trouwens een zelfbedachte constructie in en ik ben benieuwd of die goed werkt.  :o Er is trouwens ook al een plan B.
De hoek van het kruiswissel is groter dan die van de kruising in het hoofdspoor, dus ook dat moet ik pas maken, want ik ga er geen nieuw kruiswissel voor maken.
Hiervoor moet de tak van de kruising die naar de yard loopt iets verbogen worden om het spoor vanaf het kruiswissel evenwijdig te krijgen aan het hoofdspoor.
De grotere hoek van het kruiswissel is echter zeer gewenst i.v.m. de directe relatie tot de lengte van de opstelsporen op het rangeerterrein.
Een kleine hoek betekent automatisch een langer aanvoerspoor met kortere opstelsporen, dus minder karretjes.

Ik had een bedding van 3mm ply gemaakt voor het hoofdspoor, maar doordat de bielzen van SMP, C&L en ook deze Legacy heel dun zijn, kom ik lager uit dan met normale Peco code 75. Ik kon er ongestraft dus nog een laagje schuim onder leggen, zodat ik thuis hopelijk wat meer demping krijg. Ik kom nu wel een paar tiende mm hoger uit dan Peco code 75 op 3mm bedding, maar dat is niet errug, want dat wordt op de BB's wel opgevangen.
Het schuim wordt nu in feite de bedding. Vroeger waren beddingen lager dan tegenwoordig, dus dat komt goed uit.
Naast de bedding had ik gedacht een greppeltje voor de afwatering te maken, maar op foto's zie ik vrijwel nergens zo'n greppel.  :-\
Sja, op een tropisch eiland hoeft dat blijkbaar niet..... ;)
Mede door dit alles heb ik de rest van de bakken apart met 3mm ply opgehoogd en ben ik de laatste weken bijna niks opgeschoten.  :-\

Hierbij liep ik er ook nog tegenaan dat er een lelijk laagje ply aan de linker voorkant zichtbaar zou zijn, daar waar de brug eerst was en ook nu weer moet komen.
Daar moet een rechtopstaand stuk hout komen waar de brug ophoudt en daaronder zou het ply zichtbaar zijn..
Dus heb ik voor de brug en het talud vooraan maar een stuk ply weggehaald, zodat er nu een rechtopstaand stuk hout kan komen zonder 3mm ply eronder.

De brug komt op een soort van standaard onderstel met vaste afmetingen.
Het onderstel wordt 78mm breed, heeft een vaste lengte en bestaat aan de onderkant uit 2 stukken 18mm softwood (vuren) van 70mm breed die plat op de bak liggen aan weerszijden van het spoor. Aan beide zijkanten wordt er een stuk 4mm ply aan vastgemaakt in de vorm, dus met de openingen van de gewenste brug en met een vaste lengte en een max. hoogte. In de stukken hout boor ik een gat naar beneden en ik doe bovenop het hout een M6 inslagmoer. Dan bout ik de brug van onderen vast, zoals ik dat ook met de berg en het talud doe.
Alles ligt al klaar en ik ga een stuk of 3, 4 van die onderstellen maken. Dan kan ik af en toe van brug, en evt. ook van talud en van berg wisselen.

Ik heb in Engeland bij Skytrex een resin brug gekocht, maar ik vind de boog te groot. Die zal dus op maat gemaakt moeten worden. Bovendien ben ik vergeten om de "parapets", de muurtjes bovenop de brug, voor de andere kant van de weg te kopen.  :-[

Een alternatief is om een brug te maken met verknipte Peco LK-33 enkelspoors GWR type road bridges, waarvan ik enkele exemplaren in het archief heb:

Foto © hattons.co.uk

Ik denk dat de bogen en de buttresses, de steunberen (?) heel bruikbaar zijn. Eén LK-33 heb ik al compleet verknipt om te kijken of ik die om kan toveren tot de door mij gewenste brug. Hiertoe maak ik de opening wat breder voor het hoofdspoor en maak ik ernaast met een tweede LK-33 een kleinere opening voor het enkele rangeerspoor van de headshunt, die, evenals op de vorige bak, naast het hoofdspoor de BB oploopt. De verknipte delen plak ik op een stuk 4mm ply van het onderstel in de vorm van deze brug. Door te kliederen met DAS, lijm en verf ga ik proberen om daar een nette "stone" brug van te maken in de geest van de GCR en de L&Y. Geen idee of dat goed lukt. ???

Maar op die manier wordt dat allemaal wel weer een aardige klus met een onzekere uitkomst en daar zit ik nu eigenlijk niet op te wachten. Daarom ga ik eerst maar weer zo'n brug maken als ik eerst had, omdat die heel makkelijk en snel met steentjespapier te maken is. Bovendien heb ik de girders al.
Hier zie je hem, links op de foto:


En hier sta je er bovenop:


Alleen ga ik nu het weggetje iets breder maken, dat is het meeste werk.

De huidige stand van zaken is dat de bovenkant van de rechter bak nu gereed is om zwart geverfd te worden en de andere bak helemaal vol staat met potten verf, planken, balken en lijmklemmen om de vanavond vastgeplakte 3mm ply plat op de bak te drukken. Die was nl. een beetje kromgetrokken.  :-\ Hopelijk zit die morgen goed vastgeplakt.
Plakkerdeplak!  :-\

Het is nu zo'n bende dat ik er maar geen foto's van gemaakt heb.  ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2017, 19:41:48 door St00mboy »

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #71 Gepost op: 15 augustus 2017, 19:59:18 »
Eindelijk na een week of vier weer eens wat aan de bak gedaan.
Er moet nog heel veel aan gebeuren en met al die vakanties en weekjes weg kon ik de juiste mindset even niet vinden..... :-\

Er moest nog wat puin geruimd worden en dat zijn altijd nare klusjes. Maar het vergeten wissel ligt er al bijna in en de kruising is aangepast voor de double slip.
Het lijkt er nu op dat er eindelijk langzaam wat voortgang kan komen, ook al ben ik nog niet erg opgeschoten.
Doordat ik schuim onder de rails van het hoofdspoor heb gelegd kom ik op de yard nu eigenlijk te hoog uit, en daarvoor heb ik een oplossing moeten bedenken.
En die oplossing betekent weer meer werk en dus kost hij meer tijd.  :-\

De bullhead rail van Legacy, SMP en C&L heeft lage bielzen, waardoor de railhoogte ca. 2mm lager uitkwam. Omdat ik mijn bakken ook in de thuisbaan wil gebruiken heb ik ca. 2,7mm dik schuim onder de rails gelegd in de hoop dat daardoor het geluid enigszins gedempt wordt. Ik dacht er wel mee weg te komen dat het schuim op de yard niet nodig zou zijn, maar helaas..... Op de yard komt nu ook schuim, maar alleen onder de rails. Tussen de sporen in wil ik eigenlijk 2mm dik triplex hebben - dat is ietsje lager dan het schuim -  maar dat kan ik nergens vinden en dus komt er nu 2mm dik met fixatief ingespoten karton. Er ligt een proefstuk klaar om te kijken of dat naar wens werkt. Morgen gaan we er de Klear en de houtlijm op aanbrengen en dan maar zien of het in vorm blijft.

Toch heeft het gezwoeg al wat voortgang opgeleverd: het baanplan, ruwweg gebaseerd op de oude foto van Meldreth uit de eerste post van dit topic, is nu wel zo'n beetje rond. Ik moet alleen nog wel een paar wissels en nòg een kruising maken. De aanpassing voor de double slip is al gedaan.
Als ik gewoon met Peco code 75 had gewerkt, dan was ik al een heel stuk verder geweest, maar dat kan de pret niet drukken: die paar wisseltjes komen er wel....  ::)

Verder heb ik een ei gelegd over de aansturing van de yard. Ik wilde aanvankelijk de yard gewoon vanaf het hoofdspoor aansturen en dan kortsluitingen voorkomen door te werken met frog juicers. Je kan het nl. niet in je hoofd halen om het risico van kortsluitingen op je wissels te nemen, waardoor de hele BMB-baan telkens uitgeschakeld wordt. Afgelopen vrijdag hadden Hans, Henk en ik het erover, dat er in dat geval een plan moet komen voor de wisselnummers vanaf de centrale. Je kan in dat geval immers niet met zijn drieën of vieren hetzelfde wisselnummer (1 , 2 etc...) gebruiken. Dan zouden er bij het omschakelen onbedoeld 3 of 4 wissels tegelijk omgaan. Bovendien heb ik 2 à 3 hex frog juicers nodig en dat is een aardige investering van ca. € 80,00 per stuk.

Ik vind dat allemaal nogal bezwaarlijk en heb daarom nu bedacht dat ik de yard toch maar weer met een aparte Roco-centrale ga aansturen, net als bij de vorige bak. Als er dan op de yard een kortsluiting is, dan heb ik er zelf alleen maar last van. Het voorkomt dat je weer een administratie moet bijhouden en het bespaart me tegelijkertijd flink geld. Alleen de wissels en de kruising in het hoofdspoor worden nu aangesloten op een frog juicer.
Het spoor wat naast het hoofdspoor ligt en er met de kruising en een wissel op aangesloten is wordt nu volledig geïsoleerd en het wordt omschakelbaar gemaakt: als je met een trein het hoofdspoor oprijdt, of andersom als je vanaf het hoofdspoor naar de yard rijdt, dan wordt het spoor verbonden met het hoofdspoor. De rest van de tijd is het verbonden met de yard. In feite zou de omschakeling moeten plaatsvinden als je het wissel in het hoofdspoor omzet voordat je met je trein gaat rijden. Nog wel even bedenken hoe dat te realiseren.

Morgen weer verder....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2017, 09:31:30 door St00mboy »

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #72 Gepost op: 17 augustus 2017, 10:54:05 »
Citaat
De huidige stand van zaken is dat de bovenkant van de rechter bak nu gereed is om zwart geverfd te worden
Niet 7043?

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #73 Gepost op: 17 augustus 2017, 11:57:42 »
Nee, 7043 is grijs.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2017, 12:25:19 door St00mboy »

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: BMB-Module: "Blackwater Goods Yard"
« Reactie #74 Gepost op: 17 augustus 2017, 12:54:56 »
Wel leuk, die verhalen dat het steeds niet helemaal is wat je wilt, maar het kost je veel tijd en je schiet er maar weinig mee op.
Tip:
Maak een to do lijstje, zo kan je afstrepen wat je gedaan heb en vergeet je niet snel iets wat je nog moet doen....

Succes verder...............
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken