Google+
Doel:€250.00
Donaties:€118.25

Per saldo:€-131.75

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-09-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Advies gevraagd: passagiers 1:87 of 1:100 door rjr
Vandaag om 11:39:02
NVM/VMF Workshops en cursussen Onshape door rolfm
Vandaag om 11:35:44
Raadplaatje door könings
Vandaag om 11:29:20
BNLS-Module: "Bh0UB's" door Paul Bender
Vandaag om 11:20:52
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:48:20
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door Wouter_
Vandaag om 10:41:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 10:37:06
Hoe onderdelen slim op te bergen? door MarcNL
Vandaag om 10:36:45
Overzicht LGB treffen Eschershausen 2017 door PietB
Vandaag om 10:30:30
Project Halleberg door Ronaldp
Vandaag om 10:09:58
Artitec Dg door Reinier Z.
Vandaag om 09:30:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Remco vM
Vandaag om 09:14:02
BNLS Module: "Chicago Union" door NS8714
Vandaag om 09:12:55
Aansluitschema Fleischmann Draaischijf 6052 door Anijback
Vandaag om 09:12:18
Baanplan "Spoorhoek Holten" door hendrik0017
Vandaag om 09:02:09
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door jerrytrein
Vandaag om 08:52:03
Br 18 526, is er een model van, en wie maakt deze? door Biesje
Vandaag om 08:41:35
Trein door kapotte bovenleiding geraakt. door Henk Boshuyzen
Vandaag om 07:59:18
Schwarzburg door Basilicum
Vandaag om 07:43:39
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 07:09:17
Piko Silberlinge door EddyK
Vandaag om 02:37:50
Het 2e leven van een defecte Loksound 2 decoder: Generatorwagen A4Dtux door ingenium
Vandaag om 02:12:52
NS GZG van Jos Blatter door Floris Dilz
Vandaag om 01:49:20
Analoge baan aansluiting trafo en ringleiding door 72sonett
Vandaag om 00:41:56
Ik bouw een Inglenook rangeerbaantje in 0! door Hans van de Burgt
Vandaag om 00:03:58
Eerste Hengelose Elektrische Locomotief ESS 3201 door Jojo
Vandaag om 00:01:05
Video's over werken met Traincontroller door jowi
24 september 2017, 23:34:27
Wat wilde je altijd al hebben? door Ivo tB
24 september 2017, 23:20:52
Bezetmelders ook splitsen bij toepassen booster door Wim Ros
24 september 2017, 23:16:23
Neutraal Moresnet in H0 door Reinout van Rees
24 september 2017, 23:03:04
  

Auteur Topic: Boem is ho!  (gelezen 2109 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Boem is ho!
« Gepost op: 17 februari 2017, 19:36:17 »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3111
    • Modeltrein projecten
Re: Boem is ho!
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2017, 19:37:59 »
Een draufgänger noemen ze dat.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3703
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Boem is ho!
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2017, 20:12:31 »
dat is een beste klapper.

trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben  :o

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2916
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2017, 20:32:39 »
ICE vs stootblok ;D
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 965
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Boem is ho!
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2017, 20:42:32 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Boem is ho!
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2017, 21:36:34 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :



Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2017, 21:45:12 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2330
Re: Boem is ho!
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 23:14:49 »
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1654
Re: Boem is ho!
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2017, 23:44:58 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Mwa, valt wel mee hoor  ;D

kijk hier
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2017, 23:50:54 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald: geen toestemming tot plaatsing »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3763
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boem is ho!
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 23:52:38 »
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1654
Re: Boem is ho!
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 23:59:54 »
Ai, sorry  :-X

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2916
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2017, 00:30:38 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 1882
Re: Boem is ho!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2017, 09:00:49 »
Aparte titel van dit draadje!

Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
MfG, Arjan

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re: Boem is ho!
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2017, 10:36:45 »
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden...  ::) ;D
Niels

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2017, 12:43:17 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.