Google+
Doel:€250.00
Donaties:€185.75

Per saldo:€-64.25

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-05-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 08:51:49
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Daniels
Vandaag om 08:47:22
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Ad Cleijsen
Vandaag om 08:34:19
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Tulpendaal
Vandaag om 08:29:17
Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw door Landsee
Vandaag om 08:27:05
Overlijden Patrick Boer. door Sven
Vandaag om 08:23:40
Vraag over Märklin Sm24 Flachwagen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 03:23:41
Stoptrein Ede-Wageningen, ontspoord om ongeluk te voorkomen. door Thom
Vandaag om 00:29:13
Sporen naar het Verleden 2017 door Rondje_HO
Vandaag om 00:09:26
Raadplaatje door GerardvV
24 mei 2017, 23:53:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
24 mei 2017, 23:44:57
Controleren printplaatje Fleischmann BR81 door Klaas Zondervan
24 mei 2017, 23:37:29
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
24 mei 2017, 23:27:16
Soundfile Ree models 231 stoomloc weg uit decoder door ingenium
24 mei 2017, 23:06:32
Internationale Stoomdagen Nienoord!! door DJV
24 mei 2017, 22:58:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door W. Thomas
24 mei 2017, 22:55:03
ESU loksound NS3700, sound file verkrijgbaar? door ingenium
24 mei 2017, 22:45:54
Bouw Bahnhof Lippramsdorf in spoor Nul door bernhard67
24 mei 2017, 22:09:30
Puttense treinkelder door wesly
24 mei 2017, 21:59:04
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS8714
24 mei 2017, 21:49:29
Faller kermis zweefmolen, hoe stoeltjes monteren? door zwaanstad
24 mei 2017, 21:34:42
ICE-V door Dave.......
24 mei 2017, 20:45:23
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
24 mei 2017, 20:38:32
Baan in Los Angeles door AndrevdG
24 mei 2017, 20:27:15
Hondekop: 'snor' tussen de frontseinen door rpammeraal
24 mei 2017, 20:27:06
Eifelgeschiedenis door Reinout van Rees
24 mei 2017, 20:16:36
Zwaarste trafo voor Marklin digitaal door Bahn-AG
24 mei 2017, 18:44:52
Marklin Booster 60174 werkt niet icm CS2 voor 3 wegwissels door banne
24 mei 2017, 17:59:01
Nieuw in de winkel ! door VAM65
24 mei 2017, 16:53:07
Diorama H0 tijdperk II door Sobat Kras
24 mei 2017, 15:51:41
  

Auteur Topic: Boem is ho!  (gelezen 2017 keer)

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Boem is ho!
« Gepost op: 17 februari 2017, 19:36:17 »

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 2785
    • Modeltrein projecten
Re: Boem is ho!
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2017, 19:37:59 »
Een draufgänger noemen ze dat.  8)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 3595
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Boem is ho!
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2017, 20:12:31 »
dat is een beste klapper.

trouwens ook 2 beste spoorkranen die ze hebben  :o

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2017, 20:32:39 »
ICE vs stootblok ;D
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 942
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Boem is ho!
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2017, 20:42:32 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 443
Re: Boem is ho!
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2017, 21:36:34 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Heb ooit zo eens fotos gemaakt van treinongeval in Lier, Belgie :



Was een diesellok die toenertijd op het station van Lier s nachts rustig het station uitreed, maar de wissel stond verkeerd op een kort opstelspoortje waar ook nog een andere lok stond vlak aan een stootblok. Heeft ie gewoon door het stootblok geduwd, door een betonnen afsluiting, half de straat op, en was maar aan een heeeeele lage snelheid.

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2017, 21:45:12 »
Ik vraag mij af waarom ze alle kabels van de kopbak naar de tussenbak hebben doorgeknipt.
Het lijken allemaal een soort stekkers te zijn.

Flinke klap geweest, als je ziet dat bijna de complete kopbak op het perron staat.
Normaal gesproken zouden ze dat ook doen, maar dit is geen normale manier.
Uit eigen ervaring weet ik dat het soms niet verantwoord is om tussen de bakken te werken en dat je vanaf de zijkant moet knippen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2275
Re: Boem is ho!
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2017, 23:14:49 »
Als die bak omhoog staat word de ruimte tussen de bakken wat krapper ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1295
Re: Boem is ho!
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2017, 23:44:58 »
Ook al rijdt ie traag, het is gewoon de massa die de lok overal door en over boort.

Mwa, valt wel mee hoor  ;D

kijk hier
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2017, 23:50:54 door Reinout van Rees. Reden: Foto weggehaald: geen toestemming tot plaatsing »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 3559
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boem is ho!
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2017, 23:52:38 »
Ter info: foto weggehaald, verwijzing behouden. Je mag niet zomaar andermans foto's plaatsen, zeker niet als er "licentie: neem contact op" onder staat. Dat betekent namelijk dat hun portemonnee met verlangende oogjes onze kant op kijkt...

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 1295
Re: Boem is ho!
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2017, 23:59:54 »
Ai, sorry  :-X

nighttrain1

  • Powered bij Oltronix;2x300VA & plaatser moeilijkste raadplaat 2013
  • Offline Offline
  • Berichten: 2713
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Boem is ho!
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2017, 00:30:38 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Groeten Richard, nighttrain.

DCC,NS,H0,Tijdperk 3B t/m 5 met vleugje nu,Koploper,Intellibox.

2011-2016 ***** + 22x X
(X=extra plaatje geplaatst voor een ander :) )

Bouw: Zwederbaan met Ringvaartspoorbrug nabij Buitenkaag, deelnemer BNLS modulebaan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 1831
Re: Boem is ho!
« Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2017, 09:00:49 »
Aparte titel van dit draadje!

Slaat ook niet op het artikel, in het geval "boem is ho!" was de trein gehoot als hij op het stootblok was geboemd. Nu is hij doorgeschoven het perron op en kan er niet van "ho" worden gesproken.
MfG, Arjan

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
Re: Boem is ho!
« Reactie #13 Gepost op: 18 februari 2017, 10:36:45 »
In Amersfoort hebben ze het zelfs gepresteerd om een trein de voetgangersbrug in te rijden...  ::) ;D
Niels

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 766
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re: Boem is ho!
« Reactie #14 Gepost op: 18 februari 2017, 12:43:17 »

Deze machinist had wel trek in wat bonbons, echter de zaak was al gesloten en probeerde toen via de achterdeur toch binnen te komen  ;D
(Gebeurde ook maar met een kilometer of 40/p.u. remmen bleken defect of zoiets).
Was niks mis met de remmen!
Maar onvoeldoende materieelkennis van de machinist.
Met 40 binnenkomen en dan vol in de remmen gaan zonder rekening te houden met het overshoot moment tijdens de overname van pneumatisch naar ED remmen.
Dat wordt blokkeren en dan is het glijden of lijden.
In dit geval wou de machinist de rem lossen en opnieuw remmen maar daar had hij niet voldoende ruimte meer voor.