Google+
Doel:€250.00
Donaties:€160.59

Per saldo:€-89.41

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-08-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het blijft rommelen bij ROFL door 44
Vandaag om 12:01:47
Modelspoorbeurs Houten 26 augustus 2017 voor / na praat ! door Myuktrains
Vandaag om 12:01:40
030 TJ3 door 72sonett
Vandaag om 11:59:43
De (SGB-)ringlijn door de zak van Zuid-Beveland door Sobat Kras
Vandaag om 11:59:03
Piko h0 NS 2200 door Rick
Vandaag om 11:52:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijn v m
Vandaag om 11:51:08
Hoe sound in Piko-loc toewijzen aan andere functietoetsen? door MartinH0
Vandaag om 11:49:38
De 23 023 van de SSN, hoeveel luchtpompen? door Peter Kleton
Vandaag om 11:46:48
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 11:07:00
Baan in Los Angeles door charp
Vandaag om 11:02:02
Welke screensaver heb je op je PC draaien? door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:56:38
Kleur Strukton lok door WilcoV
Vandaag om 10:52:49
Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 10:10:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:35:48
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 09:34:23
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Chris Westerduin
Vandaag om 09:30:13
Koploper/aansturing/mardec/enz door Remunj
Vandaag om 09:29:33
Terugmelding, op de rode of bruine draad aansluiten? door Remunj
Vandaag om 09:21:16
Schrijfblokkarton, correspondentiekaarten en wat verf. (h0) door tothebeach
Vandaag om 07:32:20
BNLS Baanbreker - Mesu models NS 2000 door Biesje
Vandaag om 02:48:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
20 augustus 2017, 23:45:12
Decoder defect? door derrick23
20 augustus 2017, 23:35:16
Makette TA52 "Transport Citron" door maarten van der burgt
20 augustus 2017, 23:33:58
Oost Europa-draadje door GerardvV
20 augustus 2017, 23:33:39
Schaal 0, HSM Buikje in messing door FritsT
20 augustus 2017, 23:00:47
Zelf wissels bouwen door St00mboy
20 augustus 2017, 22:54:57
Gezocht in mijn buurt door Erik
20 augustus 2017, 22:50:34
DR5000 en Lenz terugmelders (rail+schakeldecoder) door De eerste Ivo
20 augustus 2017, 22:37:31
DB autotransporter Laaes door Rondje_HO
20 augustus 2017, 22:16:54
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
20 augustus 2017, 21:56:26
  

Auteur Topic: the Quick & Dirty Railroad Company  (gelezen 1995 keer)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2017, 17:59:31 »
En waar de klimspiraal op komt, ziet er ongeveer zo uit:



Sent from my iPhone using Tapatalk

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • MIL MOD
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2017, 18:18:03 »
Oei........dit wordt een heel flink baan  (y)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #17 Gepost op: 07 juli 2017, 15:33:25 »
Dilemma.

Na een paar weken elders met knagende twijfel in achterhoofd gisteren nog even nagemeten en jawel hoor: het onderste niveau, waarvan het timmerwerk zo'n beetje klaar is, had eigenlijk een flink stuk lager moeten zitten.

Mrde alors. Sch**sse.

Zoals het nu is, wordt het een 7-sporig schaduwstation met plafondhoogte van 17 cm. Minus geluidsisolatie en rails: 15,5 cm. Minus een geparkeerde trein: 9cm, om hand, pols en arm doorheen te wriemelen. En dat is tussen de spantjes, onder de spantjes wordt het nog minder. Als ik tenminste het modelniveau +1 op ooghoogte vanuit mijn luie stoel wil kunnen bekijken. En dat wil ik.

Hoogte was gebaseerd op reeds bestaande tafel. Lekker makkelijk, dacht ik nog.

Dus, wat te doen? Gewoon dr, en ermee leren leven?

Of slopen, verbouwen, demonteren, poten afzagen? Er ligt nog nt geen rails...

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 9016
  • OntraXS Layout Division
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2017, 15:35:57 »
Beter nu aanpassen.... later ga je je er echt aan irriteren en moet je misschien veel meer slopen met alle gevolgen van dien.

trainiac

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2017, 15:48:55 »
Wat een prachtige grote ruimte!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #20 Gepost op: 07 juli 2017, 16:49:53 »
@Ronald - had net een ei van Columbus-moment: de stoel verhogen. En dan meteen 20 cm... 29 cm om met je hand over geparkeerd materieel te gaan is toch o.k.?
@trainiac: ja echt. Alleen jammer van die ruimte dat er een enorme groene heuvel in komt... weg ruimte ;-) 

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #21 Gepost op: 07 juli 2017, 16:52:41 »
of nee dat ei kan toch de prullebak in: elke cm omhoog is ook een cm naar binnen ivm het dak. En hou ik niet genoeg ruimte over voor ruime lus op niveau +1, boven het schaduwstation.

Aanpassen dus. Je hebt gelijk. Beter ten halve gekeerd etc. Tra lala lala... en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet etc etc

Ronald Halma

  • Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 9016
  • OntraXS Layout Division
    • Team USA Metusa Junction
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #22 Gepost op: 07 juli 2017, 16:57:42 »
Hobby h?  ;D ;)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #23 Gepost op: 07 juli 2017, 17:02:51 »
 8)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2017, 16:13:01 »


Na 3 dagen vloeken, zweten en bloeden is alles bijna terug bij waar het 2 weken geleden was. Maar dan 14cm lager.


Sent from my iPhone using Tapatalk

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: the Quick & Dirty Railroad Company
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2017, 19:06:12 »


Onderstel van klimspiraal. Nee dat is niet de vervorming van de lens, die schuine poten, dat is hoe ze toevallig terechtkomen nadat alle kabels gespannen zijn. Kabeltje spannen is altijd nog makkelijker dan netjes timmeren ;-)
Het ziet er lullig uit maar het is zo sterk als een klimrek.