Wat zijn we aan het bouwen? > Banen of diorama's

Station Rekerdam

(1/71) > >>

Joran:
Sinds deze zomer ben ik 'eindelijk' bezig met de bouw van een klein modulebaantje met de titel Rekerdan. Het zal uiteindelijk gaan bestaan uit 3 modules van 110x50 en een hoek module. De hoekmodule en de poldermodule zijn gebouwd.

Het baanplan:



De eerste modules:



Ik ben voor het water wat aan het experimenteren met water gedragen parketlak van Rambo. Ben hier nog niet helemaal tevreden over. Het geeft nog te weinig diepte. Ik zal nog eens een laag proberen. Verder ben ik bezig met de bouw van het bruggetje. Het linker brughoofd zal opnieuw gemaakt worden.

Chris:
Dit is al fraai :)

Falkenberg:
waarom een nieuw draadje? Je had er toch al 1 over de bouw  ???

Joran:
@Chris: Dank je wel!

@Falkenberg: Klopt, maar dat topic stond onder Baanplannen. En aangezien ik nu echt aan het bouwen ben, vond ik dat het niet meer daar thuis hoorde. Het uiteindelijke baanplan stond daar overigens niet in.

Ik ga morgen op vakantie en wilde de bakken nog een keer lakken, maar helaas. Deze verf bleef al lang plakken en met het licht opschuren liep gelijk mijn schuurpapier vol. Heb er al eens contact over gehad met Flexa, tijd geven was het devies. Maar de vorige laag is zeker 3 weken geleden. Nou ja, als ik terug kom dan schuur ik het nog wel een keer en rol ik er wel watergedragen verf op. Stinkt ook niet zo erg  :)

Joran:
En het is uiteindelijk watergedragen verf geworden op de bakjes (y)

Ik moest nog een bruggenhoofd maken, maar na wat experimenteren (en lezen) met water kwam ik er achter dat je toch al snel 2,5 mm 'water' nodig hebt om een beetje diepte te creƫren. En dat zou betekenen dat in de vorige constructie de horizontaal liggende stenen helemaal weg zouden vallen. Daarom maar besloten twee nieuwe bruggenhoofden te maken. De eerste is nu klaar.

1. Links de oude, rechts de nieuwe.


2. En als proef even op z'n plekje gezet.


Ben nog op zoek naar een goede kleur (liefst Humbrol) om de H balken mee te kleuren. Zal wel mengen worden ben ik bang.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie