Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

  

Auteur Topic: Swird HO  (gelezen 11211 keer)

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Swird HO
« Reactie #45 Gepost op: 11 februari 2019, 11:15:28 »
Ja, tussen 0 en 1 mag (en zelfs groter dan 1 als je een route echt heel veel voorkeur wilt geven) maar ik heb nog geen nadelige gevolgen gezien. Als iets echt niet mag is een kans van 0.0 gewoon mogelijk. (Zoals bijvoorbeeld een wisselstraat als stop gebruiken)
Maar het bied ook wel wat leuke voordelen: Ook in 1:1 zijn er altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld de route over verkeerd spoor: die wordt in 1:1 ook bijna nooit genomen, maar zo nu en dan kan het wel. Als ik die nu een lage kans geef (b.v 0.001) dan zal dat bij mij ook zo nu en dan gebeuren.

Het geeft de software ook nog een extra manier om deadlocks te voorkomen. Als alle gewenste routes niet beschikbaar zijn, kan een minder gewenste route een oplossing bieden. Als er maar een route is die een kans hoger dan absoluut 0.0 heeft kan er al gereden worden.

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Swird HO
« Reactie #46 Gepost op: 07 januari 2020, 00:53:46 »
In de maanden dat de dagen kort zijn kom ik weer wat meer toe aan de baan.
Dit jaar is het middenperon afgebouwd en is het station (bijna volledig) van ballast voorzien.

Ook heeft het stoomdepot een verzorgings spoor gekregen met kolenbunker(tje)














Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re: Swird HO
« Reactie #47 Gepost op: 07 januari 2020, 00:56:20 »
Ook de besturingssoftware heeft de nodige updates gehad.
Het bepalen van de 'achterkant' van de trein (en daarmee de positie) is nauwkeuriger geworden en de interface heeft nu ook een layout weergave. (Symbolen geinspireerd door spdrs60)