Doel:€250.00
Donaties:€125.00

Per saldo:€-125.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eurospoor 2018 door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:24:48
Verzendperikelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:23:39
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door NS1220
Vandaag om 14:13:47
Treinbaan gezocht voor commercial door JPB
Vandaag om 13:50:08
Rhb (H0m) - Station “Versam-Safien” (Swiss-Almere) door TinTin
Vandaag om 13:31:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 13:19:20
Rommelig Roco NS 600 spuitwerk door Besselspoor
Vandaag om 13:11:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 13:05:14
Falkensteiner bockerl door Reinout van Rees
Vandaag om 13:03:28
Digitaal starten met beperkt elektrotechnische kennis - welk systeem? door Ad Cleijsen
Vandaag om 12:46:17
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Sicco Jan
Vandaag om 12:45:24
Waar is dit? door Sobat Kras
Vandaag om 12:44:43
VERPLAATST: Een sein aansluiten op de remmodule en schakeldecoder - uitleg door Reinout van Rees
Vandaag om 12:19:46
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
Vandaag om 11:57:10
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rondje_HO
Vandaag om 11:55:19
DE 64/6500 verbouwde varianten in model door Albert Bas
Vandaag om 11:55:11
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 11:42:39
Nieuwe dienstregeling NS: bijna alles hetzelfde en nieuwe sprinters door André82
Vandaag om 11:39:43
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 11:39:39
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 11:12:15
LS NS fiets/bagage rijtuig D/Df van modeltreinexpress exclusief door Reinout van Rees
Vandaag om 11:04:56
Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Frans Peeters
Vandaag om 11:04:21
Rookontwikkeling Suethe in Br 85 trix (22702) Digitaal door Timo
Vandaag om 10:49:58
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 10:47:20
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:30:24
Mass am See door mass am see
Vandaag om 10:07:02

Auteur Topic: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N  (gelezen 18221 keer)

NS264

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Koen Frijlink
    • Midland
Re: Stamlijn Oosterhout de Vijf Eiken in N
« Reactie #105 Gepost op: 12 augustus 2018, 21:46:22 »
Hoi,

Volgens mij ben je behoorlijk fan van Markenburg, het zijn ook mooie producten.

Gr Koen.

Hoontje

• Offline Offline
  • Bouwt aan [Racc. Oosterhout de Vijf Eiken] in N
    • Emplacement Oosterhout vijf Eiken in N
« Reactie #106 Gepost op: 12 augustus 2018, 22:16:18 »
Hoi Koen,

Ja daar lijkt het op zo hé. Vind ze oprecht heel mooi inderdaad. Maar heb ook een zwak voor Artitec bijvoorbeeld. Alleen momenteel is het echt een Markenburg project aan het worden. Heel deze module word dat eigenlijk wel...
Vandaag bezig geweest met de detaillering van de fietsenmaker. Ben benieuwd wat je ervan vind. Foto's volgen binnenkort.
Groetjes

Hoi tie
Bouwt aan modulebaan [Raccordement Oosterhout de Vijf Eiken] in 1:160
Tijdvak 1978 - 2000

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #107 Gepost op: 19 augustus 2018, 17:51:01 »
VLOG-Update:

Zondag vlogdag, ditmaal een korte video over hoe ik de tuin van de fietsenmaker inricht.

De nieuwste VLOG vind je hier!

Langzaam maar zeker komt er een einde aan dit project en ik ben me aan het orienteren waar ik het vanaf volgende week over wil gaan hebben. Heb jij ideeën? Laat ze weten! (boompjes maken staat al op m'n to do lijst!)

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tijdvak 1978 - 2000

Marcel112

• Lid EMV
  • Offline Offline
    • Project "Spoor op Vleugels"
« Reactie #108 Gepost op: 31 augustus 2018, 20:51:51 »
Alwin,

Leuk artikel over je in het Brabants Dagblad.  (y)
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #109 Gepost op: 31 augustus 2018, 22:07:56 »
Hoi,

Dankjewel! Ik zal het t.z.t. hier delen. Daar heb ik afspraken over gemaakt. Kennelijk heeft het in alle regionale kranten gestaan :) Erg leuk!

Groetjes

Hoontje
Tijdvak 1978 - 2000

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #110 Gepost op: 28 september 2018, 21:34:03 »
Bouwupdate:

Zo en dan is het opeens bijna anderhalve maand stil hier. Geen vlogs, geen bouwupdates. Dat had alles te maken met een samenloop van omstandigheden. Een week ziek zijn waarin ik niet eens in staat was een nieuwe vlog te maken, laat staan te denken aan de modelbaan en daarna begonnen de examens voor mijn andere 'hobby', namelijk de brandweer. Vorige week ook nog een weekje lekker op vakantie geweest, dus dan schiet het allemaal alweer erg op!
Nu ben ik weer terug, helaas niet alle examens gehaald, dus daarvoor mag ik nog een keer terug, maar de theoriepapieren zijn in elk geval binnen. Dus is er weer meer 'bouwtijd' aan de baan! :D

Afgelopen weken niet helemaal stil gezeten, ik ben bezig geweest met de achterwand en verlichting rond de baan. Mijn baan heeft geen frieslijst of koof, dus heb ik een alternatieve verlichting bedacht. IKEA-spotjes! Ze waren in de aanbieding. Per module komen er, naargelang verlichtingsbehoefte, 3 of 4. Ze worden gemakkelijk op de achterwandplaat geklemd. De bedrading is in kabelgoten weggewerkt én omdat het LED-spots zijn, werken ze ook prima op een MEANWELL voeding van 7,5V. Ze komen op een aparte voeding, zodat de baan/scenery voedingen niet overbelast worden. In Amperes zou het namelijk allemaal net niet lekker passen en zeker als de baan uitgebreid wordt, dan heb ik hem toch nodig. Dus gelijk ook die aangeschaft en in orde gemaakt.
Onder de baan moet e.e.a. nog aangesloten worden, ik weet nog niet of ik het via een OC32/iTrain wil bedienen of via een drukknop in een van de modules, vandaar.

Goed, het volk wilt foto's neem ik aan?

De spotjes hier in 'proefpassing'. De armpjes zijn zeer buigzaam, waardoor ik ervoor kan kiezen bepaalde delen van een module wat beter uit te lichten dan andere delen. Dat geeft leuke effecten!

Aan de achterzijde komen er wel tal van losse kabels/draden bij. Dat is niet mooi én niet handig, als ik erachter blijf hangen bijvoorbeeld!

Zo is het al een stuk strakker en netter afgewerkt. Gewone goedkope plastic kabelgoot uit de bouwmarkt...

Via de zijkant van een van de poten van de module, loopt de kabelboom naar beneden, richting de voeding...

Netjes afgewerkt, al zeg ik het zelf! Bedenk me wel dat ik geen stekkers heb gemaakt tussen de boven en onder module. Dat is niet handig, dus daar ga ik nog wat op bedenken. Ze moeten wel los kunnen van elkaar namelijk!

Uitrichten van een spotje richting het stationsgebouw...

Goed, verder bij PEARD enkele achtergronden besteld. Tevens ben ik bezig daar een VLOG over te maken, dus ze zitten nog niet vast op de achterwand. Welke vinden jullie mooier? Ik twijfel tussen een woonwijk-achtergrond of gewoon een groen/loofbomen achtergrond. Enkele plaatjes ter vergelijk:

Geen achtergrond...

Woonwijk-achtergrond...

Loofbomen-achtergrond...

Welke is mooier?

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tijdvak 1978 - 2000

NS264

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Koen Frijlink
    • Midland
« Reactie #111 Gepost op: 28 september 2018, 22:13:09 »
Hoi,

Beide valt iets voor te zeggen.

Misschien delen kopiëren en die delen knippen en plakken op die van Peard.
Op aanvraag kun je volgens mij ook iets laten samenstellen.

Gr Koen.

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #112 Gepost op: 03 oktober 2018, 11:42:30 »
@ Koen, dank je. Heb een keuze kunnen maken!

Bouwupdate:

Afgelopen week zoals gezegd aan de achtergrond gewerkt van mijn modelbaan. Ik moet zeggen, dat brengt een heel nieuwe dimensie aan de baan! Ik heb, na adviezen hier en op een ander forum, gekozen voor de achtergrond met de woonwijk erop voor de Module [Station Rijen anno 1980].
Hoe heb ik dat gedaan?

De fotoachtergrond komt van PEARD en werd opgerold in een stevige koker geleverd. Inclusief duidelijke beschrijving hoe ermee om te gaan. Deze heb ik gevolgd, dus eerst de boel uitgerold op tafel en een nachtje door zware boeken laten 'rechten'...

Eenmaal zonder boeken, is de meeste bolling verdwenen. Aan de randen krult de boel nog iets, maar straks bij het aanbrengen heb ik nog wat stukken over, het gedeelte wat ik gebruik, is mooi vlak nu...

De boel afgedekt met kranten ter bescherming. Mijn bedoeling was om fotolijm uit een spuitbus te gebruiken, deze was echter nergens in huis meer te vinden. Anyway, de achtergrond plaat is nu nog saai, donker hout...

Bij gebrek aan fotolijm de andere constructieoptie gekozen, namelijk dubbelzijdige plakband. Hiervan hadden we nog veel rollen liggen na de verhuis, dus dat kwam mooi van pas. Tussen de banen zit ongeveer 3 - 5 cm. Kijken hoe dat gaat!

Het eindresultaat. Aan de randen heb ik de foto strak naar achteren gevouwen en ook vastgezet. Zo bleef hij het netste zitten. Bij mijn diorama heb ik de foto precies passend afgesneden, nu, 2 jaar later is er toch wat krimp opgetreden en zie je dus houten randjes...

Nog enkele detail/perspectief foto's...

Uiteraard wordt e.e.a. nog afgewerkt.

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje
Tijdvak 1978 - 2000

Hoontje

• Offline Offline
« Reactie #113 Gepost op: 21 oktober 2018, 15:59:04 »
Bouwupdate:

Brrrr, het begint weer kouder te worden, ondanks de zonnige, droge dagen. Dus hobbytijd!!!
Afgelopen tijd vooral bezig geweest met het uitdokteren van 'hoe nu verder', de How To vlogs en electra voor de spotjes. Benieuwd hoe ik dat aangelegd heb? Kijk dan vanaf vanavond mijn nieuwste Vlog hierover.

Terwijl de computer de benodigde bytes aan het streamen is naar jijbuis, ben ik verder gaan knutselen aan de achtertuin bij de fietsenmaker.
Na allerlei pogingen er een toonbare achtertuin van te maken met bloemen en paden etc, alles eruit gehaald en ervoor gekozen om een paar flinke bomen te planten. Je ziet dan nagenoeg geen tuin meer, maar dat is niet erg. Het zorgt voor leuke doorkijkjes en hints 'dat er iets is', maar de aandacht gaat vooral naar de voorzijde van het huis en de fietsenmaker zelf.

Goed, foto's dan:

De achtertuin ligt er wat verwilderd bij. Het gras is een mix van strooisels van Woodland Scenics fine turfs (blended, burned en green grass, op het oog gemixt).
Achter het huis en naast de schuur heb ik een betegeld terras aangelegd. Helaas kon ik mijn ge-etste tuinset niet meer vinden, dus die staat maar in de garage...

De bomen geplaatst. Het zicht op de achtertuin is gelijk een stuk minder. Ik vind het echt wat hebben...

Enkele doorkijkjes hierboven. Poging gedaan de achtergrond mee te laten blenden. Op het oog ziet het er goed uit vind ik. Op de foto's met tegenlicht op de achtergrondfoto, maakt dat je ziet dat het een foto is en er dus een 'harde overgang' ontstaat. Da's wel spijtig. Met betere verlichting in deze hoek ga ik dat op proberen te lossen. Echter is er nu even geen geld voor een LEDpaneel van €200,-...

Ook het 'woeste land' naast de fietsenmaker probeer ik te laten blenden met de achtergrond. Mogelijk steek ik hier nog wat droge boompjes/takken er tussen, zodat de achtergrond nog beter aansluit...

Wat vinden jullie ervan?

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2018, 16:07:50 door Hoontje »
Tijdvak 1978 - 2000