Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Gooische stoomtram nr 18 in 1:87

(1/22) > >>

Sven:
Eerder was er een draadje over het maken van de Gooische Stoomtram nr 18 v/h Leeghwater, waarbij Frans van Harlingen deze als 3D print had gemaakt. Ik gebruik nu zijn ontwerp van de ketel, maar heb de hele buitenkant opnieuw ontworpen. Met alle respect voor Frans, ik ben er toch wat strenger op dat de maten, vormen en klinknagels exact zijn (bij de klinknagels moet je echter wel wat concessies doen in de aantallen). De buitenkant is van nieuwzilver gemaakt en een strip met klinknagels is op het model gesoldeerd met soldeerpasta. Ik ben dan wel geen Karst of Yvo, maar toen ik eenmaal doorhad wat daarvoor de beste techniek was (soldeerbout gewoon aan de zijkant houden, terwijl je het geheel samenknijpt met een pincet), ging het eigenlijk reuze makkelijk. Dit was stap 1, straks de onderdelen aan de koppen, waarna ik weer op nieuwe onderdelen moet wachten.

Mijn vader zegt dat ik het geen Leeghwater meer mag noemen, maar ik doe het stiekem toch. Ben er zo toch mee opgegroeid.  :P



Falkenberg:
Netjes!

willem22:
Zeer geslaagd Sven.
Weer een leuk draadje om te volgen.

willem.

Rondje_HO:
Ik heb net mijn eigen vingers even zo voor me gehouden en dan zie je pas hoe gigantisch klein het is  :D  erg indrukwekkend!

Ivo tB:
Ziet er strak uit hoor Sven!  (y)

Zelf geëtst of laten etsen in nieuwzilver?

Als je het solderen onder de knie hebt, levert dit een gladder en dunner resultaat op. Ik vind de 3D trammetjes van de tramfabriek ook mooi, maar dit heeft net iets meer.

mvg,
Ivo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie