Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Combe Halt, Brits smalspoor

(1/63) > >>

GD:
Hoi,
Op de foto het idee voor een nieuw smalspoorbaantje in 009:



Het plan is om het zichtbare deel in een soort kijkdoos te maken. Links en rechts een boog naar een fidlle yard aan de achterkant. Hoe en wat weet ik nog niet precies. De baan zelf wil ik qua landschap zo tijdloos mogelijk maken. Ik weet nog niet of ik een museumlijntje wil uitbeelden, of een smalspoorlijntje ergens in de jaren dertig. Een neutraal landschap zonder tijdperkgebonden elementen moet allebei mogelijk maken. Een museumbaantje maakt het wat makkelijker om met materieel te rijden wat minder op elkaar afgestemd is. Momenteel heb ik alleen een Minitrains Baldwin 2-6-2, twee open wagentjes en een 4-assig rijtuig. Met de lage pond ga ik nog snel maar wat bestellen.
Op de verlanglijst staat in elk geval een model in de originele kleuren van de Lynton and Barnstaple railway Manning Wardle die Heljan uit gaat brengen. De bouw hoop ik later in het najaar te starten.

Groeten,
Gerard

Jeroen1975:
Goed bezig!

Verstuurd vanaf mijn S57 met Tapatalk

Ronald Halma:
We wachten weer met spanning af :)

GD:
Jeroen en Ronald, dank. Ter verdere toelichting op het plaatje (had vanochtend geen tijd meer). Rechts  (zie foto eerste post) komen een paar huizen om de uitgang van het spoor te verbergen. Er staat nu een snelle mock up gebaseerd op een tekening van Allan Downes:



Links komt een kort perron met een haltegebouwtje. Van de Glyn Valley railway staat nog een leuk vierkant haltegebouwtje waar ik een tekening van heb gevonden. Dat is wel een kanshebber. Links verdwijnt het spoor onder een viaduct. Het spoortje bij de halte zal doorgaans niet gebruikt worden, maar er kan altijd een wagentje of wat neergezet worden. Ik overweeg nog in het midden een (vervallen) schuur te bouwen waar de trein dan even achter verdwijnt. Het terrein moet licht glooiend worden. Het spoor ligt wat hoger dan het veld vooraan. Bij de huisjes komt nog een zogenaamde " cattle creep" waar het vee onder het spoor door kan. Hier en daar nog wat bomen en ander groen.

Groeten,
Gerard


Simplex:
Ja lekker, doe maar voort   (y)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie