Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door Sven
Vandaag om 08:06:20
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Tulpendaal
Vandaag om 05:55:24
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 03:30:21
Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555) door prutser
Vandaag om 00:35:55
BNLS-Module: "L'Esimé" door Chris80
21 februari 2018, 23:43:22
Diode-ketting Busch 5406 blijft knipperen ondanks condensator 1000uf, 25 V door 72sonett
21 februari 2018, 23:41:10
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Peter Crossrail
21 februari 2018, 23:37:20
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
21 februari 2018, 23:04:44
Russische modelbaan van Alexander door Sicco Jan
21 februari 2018, 22:59:41
ICR Rijtuigen LS-Models hebben schokbrekers verloren. door Eric B
21 februari 2018, 22:55:50
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
21 februari 2018, 22:55:13
Programmeren ESU 54611 met Roco z21 wit door Martijn Bu
21 februari 2018, 22:52:36
De bouw van de Gemeente Tram Waelstede Deel 2 door Waelsteder
21 februari 2018, 22:46:08
Falkensteiner bockerl door Eric B
21 februari 2018, 22:45:28
NL baan: Frotterdam in h0 door Frank103
21 februari 2018, 22:37:54
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door timtrein
21 februari 2018, 22:34:43
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Taigagaai
21 februari 2018, 22:25:31
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
21 februari 2018, 22:22:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
21 februari 2018, 22:22:17
fleischmann v100 gedigitaliseerd. Verlichting werkt niet door marctrein
21 februari 2018, 22:15:06
instellen CV 6 bij ESU sounddecoder door Coen Burki
21 februari 2018, 22:09:06
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door Marc tramt
21 februari 2018, 22:01:48
Vrachtauto's in Schwarzburg door Ruud K
21 februari 2018, 21:47:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 februari 2018, 21:47:29
Modelbaan Waldbach Süd door MWS
21 februari 2018, 21:28:40
Station Apeldoorn in opbouw (3D print) door martijn v m
21 februari 2018, 21:13:21
Dahinterhofen im Bau door Basilicum
21 februari 2018, 21:05:22
Afwrijf-transfers of decals gezocht t.b.v omnummeren CIWL EdN-couplage. door janw
21 februari 2018, 20:18:38
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door john 56
21 februari 2018, 19:53:08
Soetermeer H0 door iDave
21 februari 2018, 19:52:24
  

Auteur Topic: Cottage Railways  (gelezen 8813 keer)

Cottage Railways

  • Joost Henze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Fantasie kent geen grenzen
    • De Achtertuin Driebergen
Re: Cottage Railways
« Reactie #45 Gepost op: 14 juni 2017, 14:19:22 »
Weinig nieuws te melden, ook de laatste spullen verhuizen nu in dozen. De modules staan op schragen klaar om naar het nieuwe huis te worden gebracht, het deel met het Circus en het station blijft onveranderd, de rest moet allemaal worden aangepast. Straks een ruimte van 11 x 3,25 meter tot mijn beschikking, een hele uitdaging om die weer optimaal te vullen. Heb heel wat inspiratie opgedaan bij mijn speurtochten op het internet en zal dat goed kunnen gebruiken. Zodra de werkelijke bouw begint zal ik weer wat vaker posten.
Om te weten - Moet je proberen.

Cottage Railways

  • Joost Henze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Fantasie kent geen grenzen
    • De Achtertuin Driebergen
Re: Cottage Railways
« Reactie #46 Gepost op: 28 december 2017, 10:45:12 »

Beetje onduidelijke foto, maar dit is het onderstel met de keerlus, daar bovenop komt het circus en in het verlengde het hoofdstation van mijn baan.


Hier staan beide modules nog op een ander onderstel van de baan, op dit deel komen de bergen en een halve spiraal die de treinen naar andere niveaus gaat brengen.

Er is nog heel veel te doen, maar de ideeen zijn er dus met volle moed er tegenaan.

Voor iedereen gezellige jaarwisseling en een bouwvol 2018.
Om te weten - Moet je proberen.

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: Cottage Railways
« Reactie #47 Gepost op: 29 december 2017, 22:59:40 »

Ha Joost.

Sucses joh met de opbouw van je baan!

Je hebt er in ieder geval een prachtige ruimte voor!

Ook allemaal een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst!

mvg Walter

Cottage Railways

  • Joost Henze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Fantasie kent geen grenzen
    • De Achtertuin Driebergen
Re: Cottage Railways
« Reactie #48 Gepost op: 03 januari 2018, 10:38:54 »

Een foto vanaf de andere kant, een lekkere rommel zoals je ziet maar dat komt goed. Het is een ruimte van maar liefst 11 bij 3.25 meter dus niets te klagen, door de uitbraak van een muur heb ik twee toegangsdeuren naar de gang, dat geeft weer nieuwe mogelijkheden zoals een grote tafel omdat die aan beide zijden bereikbaar is. Er is alleen een plan voor de raam-zijde - Circus met keerlus, hoofdstation en een verbinding naar het berggedeelte, echte plannen maak ik eigenlijk niet, het komt tijdens het bouwen wel boven borrelen.
Om te weten - Moet je proberen.

Cottage Railways

  • Joost Henze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Fantasie kent geen grenzen
    • De Achtertuin Driebergen
Re: Cottage Railways
« Reactie #49 Gepost op: 23 januari 2018, 19:08:36 »
Lekker opgeschoten de afgelopen dagen, het onderstel is compleet opgebouwd en diverse platen al gemonteerd. De delen, die zijn overgebleven na afbraak en verhuizing van de vorige baan, staan voor het grootste deel al op hun plek. Nu wordt het tijd om verbindingen te maken tussen deze delen.


Het begin is gemaakt.


Een overzicht van de ruimte waar mijn baan wordt opgebouwd, ik mag absoluut niet klagen.  11 x 3.25 meter.


Op de achtergrond een poster van een mooie "Route Master".


Op de voorgrond het circus, net als alle andere overgebleven delen moet er flink worden gerestaureerd en verfraaid. Door de nieuwe opstelling kan ik nu wel overal goed bij.   (y)
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2018, 19:10:29 door Cottage Railways »
Om te weten - Moet je proberen.

Cottage Railways

  • Joost Henze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Fantasie kent geen grenzen
    • De Achtertuin Driebergen
Re: Cottage Railways
« Reactie #50 Gepost op: 29 januari 2018, 15:11:29 »
Vandaag de keerlus onder het circus aangesloten op de module van het hoofdstation.


Omdat de opstelling anders wordt dan in het vorige huis moet er hier en daar wat aangepast worden. Lat op maat zagen en tussen de beide delen plaatsen.


Met de isolatie ondervloerplaten van de Kwantum de zaak op de juiste hoogte brengen en er is weer een fluisterstille verbinding gemaakt, de compensatierails van Fleischmann vind ik echt een uitkomst en nu kan ik hier mooi een overweg maken. Uiteraard wordt als alle delen zijn samengevoegd en de treinen rijden de baan afgewerkt, maar dat kan nog wel even duren.


Ondervloerplaten van de Kwantum, voordeel vind ik dat ze zwart zijn en ook nog eens heel goedkoop. Met een styrophor snijder zijn ze heel makkelijk en netjes op maat te maken. Heel wat prettiger werken dan die groene zachtboardplaten die snel uit elkaar vielen.
Om te weten - Moet je proberen.

Cottage Railways

  • Joost Henze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1369
  • Fantasie kent geen grenzen
    • De Achtertuin Driebergen
Re: Cottage Railways
« Reactie #51 Gepost op: 13 februari 2018, 17:00:37 »
Eén van de oude delen van de vorige baan is deze kolenbuffer, omdat ik er niets aan wil veranderen (alleen de transportschade repareren) deze met een oprit aangesloten op de rest van de baan. de hellingshoek is 2,5% en voor geen van de loks te steil.


Uiteraard wordt alles nog mooi afgewerkt, maar eerst de rest van de rails leggen en test rijden.


Achter de draaischijf en de kolenbuffer liggen de sporen naar het station, op deze manier ziet het er niet uit, dat moet dus anders.


Dat loopt een stuk soepeler en ziet er ook fraaier uit, de overdreven slinger is er uit. Het rechter spoor is Fleischmann Profi rails en het linker de oude standaard rails, de hele baan is zo gebouw. Op de standaard rails rijden de stoom en dieseltreinen en op de nieuwe Profi rails de E.treinen, later krijgt die ook bovenleiding.
Om te weten - Moet je proberen.