Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Erik's smalle kijk op de wereld - tram diorama.

(1/8) > >>

dretsome:
Zal mij even voorstellen, mijn naam is Erik Mosterd. Wellicht voor sommigen niet geheel een onbekende naam, ben verbonden aan Team Mitropa en heb tijdens een aantal edities van Ontraxs het een en ander tentoongesteld (Angstelkade, S.P.Oorgidee, Fa. Baulust, Corus, Mijn Stuthout).

Welnu, dit topic is eigenlijk een belofte die ik tijdens het evenement "de volgende halte" in het openlucht museum aan de forumleden Joke en Sven van de tramfabriek had gedaan. Dus hierbij iets van mijn knutselarijen binnen dit forum online gezet.

Even terug naar het onderwerp, ik heb een plastic kit van mini-art uit Ukraine gebouwd en deze voorzien van een aandrijving en nog wat snuisterijen zoals verlichting en een beugel voor de stroomafname (puur cosmetisch, maar kan wel omklappen). Alles in de schaal 1:35 waarbij ik het onderstel voorzien heb van spaakwielen van peco (nul). Smalspoor ja, maar zeker niet conform de werkelijkheid, tenminste niet dat ik weet.



Ik zal hier de voortgang van mijn 1e diorama tonen, het wordt een museumlijntje in een quasi landelijke omgeving bij mij in de buurt. Simpel vervoer van reizigers al pendelend heen-en-weer.

Impressie:



Het hele concept van het diorama staat in detail beschreven op mijn website: http://erikmosterd.wordpress.com/tag/eriks-smalle-kijk-op-de-wereld/

Wellicht interessant voor deze tramhoek!

Mvg,

Erik.
   

Ronald Halma:
Mooi idee Erik. Ben benieuwd naar je voortgang :)

RobK:
Welkom bij de trammers, Erik. Leuk dat je je laat inspireren door de EMA (afgaande op de tekening).

Als je met een lange sleepbeugel gaat rijden, hoe ga je die dan laten omklappen aan het einde van de lijn? Of ga je dat telkens met de hand doen? Het is misschien een voorbarige vraag, maar ik stel 'm toch maar. Of klapt hij vertikaal om, zoals het korte beugeltje van de Groningse 41 in Amsterdam? Dan is de vraag al beantwoord. [Edit: ja, zo gaat het dus worden, zo lees ik op je blog.]

Succes met het project!

dretsome:
Dank je wel Rob. Het is inderdaad een kleine uitsnede die ik wil nabouwen, het gaat om het bruggetje over de grote poel.




Marc tramt:
Mooi, weer een trambaan er bij. Verzoeken van Sven en Joke kun je nu eenmaal niet weigeren... 8).
De grote schaal vind ik mooi bij trams. Ik heb zelf al eens zitten dubben over een minibaan met de Lissabon-tram van Occre, maar dat is zelfs 1:24...
Plekje voor je inruimen in Arnhem 2017?  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie