Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)

(1/9) > >>

Jon:
Goedenavond,

Ik zie dat LSM het NS Buffetrijtuig (met gele baan) heeft uitgeleverd. Teven zie ik dat LSM een setje heeft met Bcvmh Couchette rijtuigen heeft. Is dit toevallig te combineren?


Bron:  www.hobby-trains.fr (bedankt Erwin)


Bron: www.tecnomodel-treni.it

En wat zijn de gebruikelijke combi’s die met de LSM rijtuigen te maken zijn. (Alpen Expres, Grill Express, Autoslaaptrein, bedevaarttrein ect)

Ik heb namelijk geen flauw benul hoe die treinen zijn samengesteld. Op LSM staat wel een pagina met treinencombi’s maar helaas loopt bij mij de boel vast als ik erop klik. (Treinen combi's nadat NS en NS cargo gesplitst is omdat ik met een 1800 wil gaan rijden)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

rail4marcel:
Je onderste foto knippert is dat de bedoeling?

NS 1100:
Je kan alle kanten op. Ik heb ooit eens een foto gezien van een of andere dinertrein met maar liefst 5 Buffetrijtuigen er in!

Je kan heel goed een Lourdestrein maken. Neem één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (Sächsenmodelle 14639 of 74515) en een stuk of 12 LSM Bcvmh's. Op zich heb je dan wel een vrij saaie trein, je kan er ook een aantal Bcvmh's door Franse ambulancerijtuigen aan vervangen.

In autoslaaptreinen reed normaal gesproken nooit een buffetrijtuig mee, alleen restauratierijtuigen (Allegro, Andante etc.).

Het buffetrijtuig kan je wel in een Ardennen-Expres stoppen. Men neme één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (plan E Df of de bovengenoemde Sächsenmodelle), één ICR A, één ICR BKD en een stuk of drie ICR B's.

Verder kan je een Alpenexpress maken. Hier kan je naar mijn mening de bonste treinen maken. Denk aan samenstellingen van 9 tot 15 rijtuigen, één buffetrijtuig per trein, een stuk of 4 slaapwagens (MU of AB30 bijvoorbeeld), een paar zitrijtuigen Avmz, enkele Bcm's en de rest Bcvmh. Stoer toch? 8)

Dit zijn de belangrijkste samenstellingen met vooral Nederlands materieel. Sommige treinen bestonden uit alleen NL-mat, anderen waren grotendeels samengesteld uit buitenlandse rijtuigen.  :)

Rick:

--- Citaat van: NS 1100 op 12 november 2007, 22:02:29 ---Het buffetrijtuig kan je wel in een Ardennen-Expres stoppen. Men neme één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (plan E Df of de bovengenoemde Sächsenmodelle), één ICR A, één ICR BKD en een stuk of drie ICR B's.
--- Einde van citaat ---
Volgens mij kunnen ze zelfs nog wat langer, nog een A en een stuk of 2 B's erbij moet wel kunnen.
Of je gaat voor de incidentele samenstellingen: een IC+ A is een keertje meegeweest naar Luxemburg, een andere trein reed met couchette en buffetrijtuig. De mooiste is nog met achterop de trein een DDM rijtuig plus mP ;D (uiteraard gingen die niet verder dan Maastricht).

Tot zover de amper voorkomende samenstellingen. :)

NS 1100:
Dat was geen couchetterijtuig, maar een zitrijtuig type Avmz. ;)

Het kan inderdaad een stuk langer gemaakt worden door 1x A en 2xB er bij te doen.

Heb je nu een goed antwoord op je vragen Jon, of wil je ergens meer van weten?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie