Hoi Ben,Wel toch... https://www.treinreiziger.nl/ns-bestelt-18-extra-icng-treinen-voor-ic-brussel/Ik las dat er 20 treinstellen worden aangepast voor het sporen naar België via HSL Zuid. MAX V 200km/uDe ICNG vervangt de 186 + ICRm die vanaf 2025 niet meer zullen mogen rijden op de "Benelux"De 186 + ICRm is terug op de IC"Benelux", (Nu IC direct zeker?) gekomen ter vervanging van de Fyra, dus de ICGN vervangt toch onrechtstreeks wel het Fyra verhaal, niet?
Niet toch.....
"Bijzonder dat je het rijcomfort concludeert aan de hand van de uitstraling van de trein zonder zelfs maar een stoel of indeling gezien te hebben ;p"Jaja, Ik ben een specialleke Thom, I judge the book by it's cover... Of toch niet... De Alstom Coradia Steam Pop stond op Innotrans2018 in Berlijn.De stoelen voor de ICNG zijn dezelfde als in deze trein. Zeer netjes, maar niet wat je zou verwachten om lange afstanden te zijden.En google het maar eens, het interieur van de Pop ziet er uit als in een tram, en net als de Desiro.Op zich allemaal niets mis mee hoor, en ook in Italië waar deze stellen al 6 maanden rijden zijn de verslagen toereikend, en ook de Desiro is best ok voor korte verplaatsingen van BV Antwerpen naar Gent.Maar:Vervolgens gaan ze deze trein die gebouwd is voor 160 km/u een upgrade geven naar 200 km/u, maar eigenlijk verandert er in het interieur enkel de indeling, om meer bagageruimte te hebben.Ik zag laatst een artikel waarin beschreven stond dat voor 200km/u kortere bakken nodig zijn, maar dat kan ik nergens verifiëren.Ik ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat, en vooral naar het verschil in comfort met de ICRm.Ik concludeer dus niet op "uitstraling" maar op jarenlange ervaring in treinrijden, treinkijken, treinlezen en treinbouwen
dus waarom zouden ze er andere stoelen inzetten?
De POP en de ICNG zijn voor zover ik weet dezelfde treinen, dus waarom zouden ze er andere stoelen inzetten?De NS wil het goedkoop houden, dus ik zie de speciale eisen enkel geld kosten.
Welkom in de moderne wereld. Blijf het knap vinden hoe sommigen hier blijven herhalen dat het blijkbaar allemaal goedkoop moet bij NS.Was jij bij de besluitvorming aanwezig Bericht door moderator aangepast
En als het om zitten gaat; als liefhebber van oude treinen zit ik liever wat minder goed in een mooie trein dan uiterst comfortabel in een lelijk hok Maar treinen zijn in mijn geval meestal om naar te kijken vanaf de buitenkant.