Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Besselspoor
Vandaag om 10:15:20
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2  (gelezen 127072 keer)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #555 Gepost op: 22 mei 2017, 02:06:07 »
Dat klopt voor de '41 en de verbouwde stellen

Het geluid wat in de DE-1 zit, is ook opgenomen bij de 41.

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #556 Gepost op: 22 mei 2017, 09:10:47 »
Ja en het geluid wat in de gele DE2 zit, is opgenomen bij de HSA 186 wat niet wegneemt dat het geluid bij het optrekken niet overeen komt met de werkelijkheid.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1946
  • Allegra" treinstel
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #557 Gepost op: 22 mei 2017, 09:18:37 »
De verbouwde stellen hebben een Cummins NT 895-R2 diesel motor die klik anders dan de dieselmotoren uit de on verboude stellen die een AH 1100/6B dieselmotor hadden

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #558 Gepost op: 22 mei 2017, 11:05:43 »
Ja beste Edwin dat weten we ,maar het komt in model en met name de gemoderniseerde de2 niet zo goed over.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6264
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #559 Gepost op: 22 mei 2017, 15:10:53 »
Er is natuurlijk ook een andere route om tot het goede geluid te komen; wellicht zijn er soundfiles te vinden van Britse DMU's die met dezelfde motor zijn uitgerust. Helaas kom ik niet ver. De stellen die ik vind zijn uitgerust met de AEC 220 (en die hadden we al qua geluid). De AEC AH1100/6b is te vinden in de Portugese stellen en in Ierse DMU's. Ik vrees echter dat de modelspoorfabrikanten de Ierse en Portugese markt niet zo rijkelijk bedienen als de Britse, maar wellicht zit ik er naast.

Groeten, Paul
Boomshanka!

DelticPower

  • Offline Offline
  • Berichten: 249
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #560 Gepost op: 22 mei 2017, 15:19:20 »
Hallo, voor Britse geluiden heb ik goede ervaringen met: http://www.southwestdigital.co.uk/ Leveren ook geprogrammeerde ESU dec. Heb via hun ook speciale luidsprekers voor mijn Deltic's.

Groeten Jan
Ook een wijze uil is als uilskuiken begonnen.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6264
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #561 Gepost op: 22 mei 2017, 19:17:36 »
Mooi site Jan. Maar een eerste vereiste voor een brits geluid in een DE2 is een brits prototype met een AEC AH1100/6b motor. En die heb ik nog niet gevonden.

Mvg, Paul
Boomshanka!

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #562 Gepost op: 22 mei 2017, 20:07:52 »
Ikzelf ben blij met m'n Southwestdigital 158 Class DMU Locsound (Geplaatst in m'n Bachmann IE 2700 class motorwagen)
Een 2è speler op de Britse markt is "Digitrains". Die bieden geluiden geplaatst op Zimo en ESU decoders aan.
Ikzelf heb er nog geen ervaringen mee.

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6264
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #563 Gepost op: 22 mei 2017, 22:07:14 »
Maar heren, nogmaals... de vraag was niet in welke loc zitten toffe geluiden of welke britse leverancier levert deze, maar: is er een brits prototype met het juiste geluid voor een DE2
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2017, 22:10:09 door Paul de Goede »
Boomshanka!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #564 Gepost op: 23 mei 2017, 02:06:34 »
En dan moet je ook nogeens een zelfde trein vinden waar een AH1100 in ligt, en ook nogeens diesel-elektrisch is.
Elk andere overbrenging zal een andere belasting voor de motor zijn en danook anders klinken.

Ik vrees danook dat je voor een rode DE2 met AH1100 motoren nooit een gelijkend iets zult vinden.

Daarbij, ook de DE2'en zijn origineel afgeleverd met een AEC A220D en dus eigenlijk gelijkend aan de DE1.

Ik heb regelmatig in een gele 2 gezeten,maar ik heb nog nooit bij het optrekken een tssss geluid gehoord en dat de machinist de trein daarna stationair laat lopen,hij hoort net zo lang gas te geven tot de trein de gewenste snelheid heeft bereikt getuige dit filmpje.
https://youtu.be/-_wZk_Fakk8
Is die 'Tss' niet gewoon het lossen van de rem?

Wat ga je doen met die informatie Paul op zoek naar nog meer geluiden. ;D ;D
Ik weet wel dat er in Groot Brittannië ook veel dieseltreinen met AEC motoren heeft gereden.

Casmir
Als je gaat kijken naar de AEC A220D, die motor werd ook verkocht door BUT (British United traction) en Leyland.

https://www.youtube.com/watch?v=lQHoT18m68c als AEC
https://www.youtube.com/watch?v=qkhiCYPPDyk als Leyland
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2017, 02:18:51 door Thom »

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #565 Gepost op: 23 mei 2017, 08:41:25 »
Nee die Tssss is niet van het lossen van de remmen.

chrvdv37402

  • Offline Offline
  • Berichten: 294
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #566 Gepost op: 23 mei 2017, 11:15:20 »
Het probleem is volgens mij dat er geen Engelse combinaties zijn van een AEC motor met diesel-electrische transmissie. Alles mechanisch, als ik mij niet vergis.

Groeten Christian

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #567 Gepost op: 23 mei 2017, 12:56:43 »
Nee die Tssss is niet van het lossen van de remmen.
Het lijkt op het sluiten van de deuren?

Casmir

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #568 Gepost op: 23 mei 2017, 13:48:51 »
zoals ik al eerder zei,ik heb in het verleden vaak in deze treinen gereden en ik heb dat geluid nog nooit gehoord, en het lossen van de remmen doe je voor dat je wegrijd anders blijf je stil staan.

Casmir

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6264
Re: Fotorondzending rode DE-1 en DE-2
« Reactie #569 Gepost op: 23 mei 2017, 14:05:54 »
Alles recapitulerend lijkt de Britse route niet praktisch. Inderdaad gaat een diesel mechanische overbrenging anders klinken dan diesel-electrisch. Dat de AEC220D van oorsprong goed is voor de rode diesels klopt in theorie, maar in TPIV was dat niet het goede geluid voor een rood tweetje. Ik ben opgegroeid in de jaren '70 en bij mij staat dat latere geluid er in gebrand en dat zal voor meer mensen zo zijn. Wellicht kan de opname waar dit draadje een push mee kreeg digitaal worden opgekalefaterd, maar ik vrees dat er teveel rail en omgevingsgeluid tussen zit.

Het probleem van het geluid van de verbouwde tweetjes moet op te lossen zijn. Dat kan je desgewenst zelfs opnieuw opnemen.

Groeten, Paul
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2017, 14:27:25 door Paul de Goede »
Boomshanka!