Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Punt- en hartstukken door Marc tramt
Vandaag om 19:25:26
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie  (gelezen 5360 keer)

Brs

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
    • Mat'89
Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Gepost op: 27 maart 2016, 20:36:50 »
Ik ben een poging aan het doen om mijn baan te besturen met Rocrail, na enige gewenning heb ik het grootste deel werkend, enkel op de configuratie van m'n lichtsein (Digikeijs dwergsein) aangesloten op de Digikeijs DR4018 loop ik vast.
Met behulp van de DR4018 handleiding heb ik het prima werkend gekregen in iTrain.

Heb ondertussen verschillende pagina's op de rocrail wiki doorgespit maar nergens kom ik tot een juist werkende configuratie. Het lijkt vergelijkbaar te zijn met de configuratie van een GCA187 (zie ook onderstaand lijstje).

Het "verste" ben ik gekomen met "Linear Control" en 8 aspects. Hier krijg ik echter alleen geel, geel-knipper, geel-gedimd en groen-knipper werkend.


Pagina's die ik heb doorgelezen:
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=signal-setup-en&s[]=binary&s[]=signal
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=signal-props-en#multi_aspects
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=addressing-examples-en
http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=gca187-en

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1404
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2016, 22:41:43 »
Misschien dit draadje eens doorspitten: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,61656.0.html
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2016, 21:48:35 »
Hallo "Brs" (jammer dat je je naam niet vermeldt, dat schrijft wat gemakkelijker...),

Ook ik ken Rocrail helaas niet, maar kan je misschien vanuit de werking van de DR4018 iets verder op weg proberen te helpen.

Het door Frans aangehaalde draadje bevat veel informatie over het gebruik van de DR4018 maar met name over het "definiëren" van seinen binnen de DR4018 zelf. Ik denk dat de inhoud daarvan misschien iets verder voert dan het probleem waar jij mee zit: "hoe definieer ik de aansturing van de DR4018 seinen binnen mijn specifieke software?"

Voor alle zekerheid eerst nog even stukje "basiskennis" DR4018...  ::)

Ik neem aan dat (gezien je het sein op iTrain werkend hebt gekregen) je het Digikeijs dwergsein afhankelijk van het hoeveelste sein (1e 2e 3e 4e) op de navolgende manier hebt aangesloten op de DR4018:

 - Rode led op de eerste aansluiting van de DR4018 linker OUTx-groep (dus 1, 5, 9 of 13)
 - Gele led op de tweede aansluiting van de DR4018 linker OUTx-groep (dus 2, 6, 10 of 14)
 - Groene led op de eerste aansluiting van de DR4018 rechter OUTx-groep (dus 3, 7, 11 of 15)
 - Common + op de C van de linker OUTx-groep (dus de C naast de 1, 5, 9, of 13)

Verder neem ik aan dat je de DR4018 ingesteld hebt op Preset 7 (NS seinbeelden) via CV47 = 7 onder POM.

Stel nu dat je de DR4018 als eerste adres het (wissel)adres 41 hebt meegegeven en dat het dwergsein aangesloten is als derde sein, dus op de uitgangen 9, 10 en 11.

De adressering van het bewuste sein gaat dan als volgt:

 - de seinbeelden worden aangestuurd via de (wissel)adressen 49, 50 en 51, de combinatie van deze drie adressen levert het gewenste seinbeeld
 - via het (wissel)adres 52 wordt de nachtdimstand aan/uit, deze hoeft niet elke keer te worden (mee)geschakeld

Voor het NS dwergsein zijn onderstaande combinaties de navolgende seinstanden oproepbaar:

 1. Rood                =  wissel [49] ROOD   + wissel [50] ROOD   + wissel [51] ROOD
 2. Groen              =  wissel [49] GROEN  + wissel [50] ROOD   + wissel [51] ROOD
 3. Geel                 =  wissel [49] ROOD   + wissel [50] GROEN + wissel [51] ROOD
 4. Groen knipper  =  wissel [49] GROEN + wissel [50] GROEN + wissel [51] ROOD
 5. Geel                 =  wissel [49] ROOD   + wissel [50] ROOD   + wissel [51] GROEN
 6. Groen knipper  =  wissel [49] GROEN + wissel [50] ROOD   + wissel [51] GROEN
 7. Geel knipper    =  wissel [49] ROOD   + wissel [50] GROEN + wissel [51] GROEN
 8. Geel                 =  wissel [49] GROEN + wissel [50] GROEN + wissel [51] GROEN

     NB: de "dubbele" seinbeelden ontstaan doordat ook de "ontbrekende" cijferbak aangestuurd wordt.

Voor het dwergsein zijn mogelijk vijf seinbeelden relevant: rood, geel, groen, geel knipper en groen knipper.
Voor het oproepen van deze seinbeelden zul je in RocRail dus een mogelijkheid moeten zoeken om per gewenst seinbeeld deze drie wisselschakelingen onder één of meerdere "toetsen" onder te brengen.
Een andere mogelijkheid is de gewenste wisselschakelingen voor een seinbeeld op te nemen als een "rijweg"- of "wisselstraat"-schakeling.

Je zult in ieder geval steeds de eerste drie adressen dienen te schakelen om tot een juist seinbeeld te komen.

Het "verste" ben ik gekomen met "Linear Control" en 8 aspects. Hier krijg ik echter alleen geel, geel-knipper, geel-gedimd en groen-knipper werkend.

Dat ook het seinbeeld geel-gedimd getoond wordt geeft aan dat je dus blijkbaar vier adressen schakelt in plaats van alleen de eerste drie.

Mocht deze uitleg je al bekend zijn dan kan ik je met het definiëren binnen Rocrail niet verder helpen, helaas...  :'(

Ik hoop dat andere Rocrail gebruikers (mogelijk nog zonder DR4018 kennis maar wel bekend met het schakelen van adresreeksen) je dan verder op weg kunnen helpen. De DR4018 is niet de enige wissel/sein-decoder die gebruik maakt van meerdere adresschakelingen om een seinbeeld op te roepen...

Groetjes,
Bert

« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 05:31:10 door Bert_Apd. Reden: Reden: kleine correcties/aanvullingen, foute preset 1 gecorrigeerd »

Brs

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
    • Mat'89
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2016, 23:47:34 »
Bedankt voor de uitleg, maar de werking van DR4018 is het probleem niet ;) dat werkt al jaren prima met iTrain, inderdaad met de preset die je noemt.

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2016, 23:54:06 »
Oké, geen oplossing dus....  ;)

Dan blijft alleen dit je laatste hoop:


Ik hoop dat andere Rocrail gebruikers (mogelijk nog zonder DR4018 kennis maar wel bekend met het schakelen van adresreeksen) je dan verder op weg kunnen helpen. De DR4018 is niet de enige wissel/sein-decoder die gebruik maakt van meerdere adresschakelingen om een seinbeeld op te roepen...

Groetjes,
Bert

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2016, 09:59:21 »
Hallo Brs,

Toch nog even een vraag aan je...

Ik ben een poging aan het doen om mijn baan te besturen met Rocrail, na enige gewenning heb ik het grootste deel werkend, enkel op de configuratie van m'n lichtsein (Digikeijs dwergsein) aangesloten op de Digikeijs DR4018 loop ik vast.

... maar de werking van DR4018 is het probleem niet ;) dat werkt al jaren prima met iTrain, inderdaad met de preset die je noemt.

Begrijp ik je goed dat je al die jaren via iTrain wel andere NS (drielicht)seinen op de DR4018 met preset 7 aangesloten en werkend hebt gehad? Heb je die seinen dus al wel werkend gekregen via Rocrail en heb je alleen problemen hebt met de definitie van het (nieuwe) NS dwergsein?

Of is het Digikeijs dwergsein toch het eerste NS sein dat je probeert te definiëren onder Rocrail?

Groet,

Bert
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2016, 10:08:23 door Bert_Apd »

Brs

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
    • Mat'89
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2016, 16:19:22 »
Ik heb zowel het 3-lichtsein als het dwergsein werkend in iTrain, het zijn allebei seinen met 3 lampjes ;)
Op rocrail heb ik het nooit werkend gekregen, gezien ik geen manier heb gevonden om bij een seinbeeld de juiste combinatie rood/groen van de 3 adressen in te stellen. De interface suggereert dat het wel kan voor twee adressen.

Via het log zie ik wel dat in de configuratie zoals in de bovenstaande screenshot, drie adressen geschakeld worden.
Een logische invulling zou ik vinden dat er bij 8 mogelijke aspects 3 adressen geschakeld worden

RRR
GRR
RGR
RRG
etc..
(0 t/m 7 zoals in de DR4018 handleiding)

Andere logische invulling zou ik bij binair het vertalen van de nummers naar binair vinden

NummerBinairRepresentatie
0000RRR
1001RRG
2010RGR
etc...

peterha

  • Offline Offline
  • Berichten: 1100
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2016, 17:16:47 »
Hi Brs,

Ik heb een tijd geleden mijn baan in Rocrail gedefinieerd en ook een paar Nederlandse 3-lichts hoofdseinen. Mijn digitale spullen zijn van Digitrax en 'speel' er nog wel eens virtueel mee. Tevens heb ik een aantal seinen aangemaakt in Rocrail en als ik virtueel rij dan schakelen de seinen ook conform werkelijkheid.

In 'Tabellen' > 'Seinen' > tabblad 'Interface' heb ik de 2 adressen die nodig zijn om de seinbeelden weer te geven als volgt gedefinieerd:

ROOD  : adres 0 Poort 257 radiobutton 'rood'
GROEN: adres 0 Poort 258 radiobutton 'rood'
GEEL   : adres 0 Poort 257 radiobutton 'groen'
WIT     : adres 0 Poort 258 radiobutton 'groen'

Op het tabblad 'Details' heb ik aangevinkt: Lichtsein en Hoofdsein.

Mijn echte baan wordt bestuurd met iTrain. Maar ook daarin moet ik 4 seinbeelden definieren (rood, groen, geel, groen knipper) en met de twee benodigde adressen werkt dat ook daar perfect.

Misschien heb je hier wat aan?

Groeten,
Peter
Met vriendelijke groet,
Peter

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2016, 16:04:43 »
Hallo Brs,

Sorry voor de wat verlate reactie maar ik had niet eerder tijd...

Ik heb zowel het 3-lichtsein als het dwergsein werkend in iTrain, het zijn allebei seinen met 3 lampjes ;)
Op rocrail heb ik het nooit werkend gekregen ...

Oké, je krijgt het dus niet voor elkaar om de "vier-adres" schakelmethode van de DR4018 gedefinieerd te krijgen in rocrail, duidelijk...  ;)

In je openingsvraag meldde je het volgende:

Het "verste" ben ik gekomen met "Linear Control" en 8 aspects. Hier krijg ik echter alleen geel, geel-knipper, geel-gedimd en groen-knipper werkend.

In mijn eerste antwoord meldde ik een eerste conclusie:

Dat ook het seinbeeld geel-gedimd getoond wordt geeft aan dat je dus blijkbaar vier adressen schakelt in plaats van alleen de eerste drie.

Blijkbaar gebruikt rocrail voor de door jou gekozen schakelmethode ""Linear Control" en 8 aspects" (ondanks dat 8 aspects met drie adressen kunnen worden gerealiseerd) dus toch in totaal vier adressen.

Ik baseer dit op het volgende:

  1. De seinstand geel-gedimd kan alleen worden verkregen via het "aan" schakelen van het 4e adres

  2. Alle door jou genoemde niet gedimde seinstanden kunnen alleen worden verkregen door het weer "uit" schakelen van het 4e adres


Voorts meldde je het volgende:

Via het log zie ik wel dat ..... drie adressen geschakeld worden.

Die conclusie heb ik  - gezien de door jou gemelde seinstanden (zonder Cijferbak) - inmiddels ook getrokken: rocrail schakelt òf alleen het 1e , 2e en 4e adres, òf alleen het 1e, 3e en 4e adres. Daarbij blijkt tevens het niet geschakelde adres op Groen te blijven staan anders zou geel knipper ( R G G R) niet getoond worden.

1. Schakeling via het 1e, 2e en 4e adres:

    R R G R  =  Geel + Cijfer
    G R G R  =  Groen knipper
    R G G R  =  Geel knipper  (dit is de enige mogelijkheid om geel knipper te tonen, al of niet gedimd)
    G G G R  =  Geel + Cijfer knipper
    R R G G  =  Geel + Cijfer [gedimd]
    G R G G  =  Groen knipper [gedimd]
    R G G G  =  Geel knipper [gedimd]
    G G G G  =  Geel + Cijfer [gedimd]

    Dat het 3e adres niet wordt geschakeld blijkt uit het feit dat R R R x (rood) en G R R x (groen) niet worden getoond.

2. Schakeling via het 1e, 3e en 4e adres:

    R G R R  =  Geel 
    G G R R  =  Groen knipper + Cijfer
    R G G R  =  Geel knipper (dit is de enige mogelijkheid om geel knipper te tonen, al of niet gedimd)
    G G G R  =  Geel + Cijfer knipper
    R G R G  =  Geel [gedimd]
    G G R G  =  Groen knipper + Cijfer [gedimd]
    R G G G  =  Geel knipper [gedimd]
    G G G G  =  Geel + Cijfer knipper [gedimd]

    Dat het 2e adres niet wordt geschakeld blijkt uit het feit dat R R R x (rood) en G R R x (groen) niet worden getoond.

Een heel eenvoudige mogelijkheid om te controleren over welke van de vier adressen rocrail schakelt is de DR4018 zelf als controlemiddel te gebruiken door deze (tijdelijk) in te stellen op Preset 1: 16 uitgangen aan/uit. Een reeds aangesloten sein (rood, geel, groen, cijfer) laat dan via zijn lampen zien welke adressen geschakeld worden:

   1. Rode lamp brandt wanneer 1e adres "AAN/Groen" geschakeld is
   2. Gele lamp brandt wanneer 2e adres "AAN/Groen" geschakeld is
   3. Groene lamp brandt wanneer 3e adres "AAN/Groen" geschakeld is
   4. Cijfer brandt wanneer 4e adres "AAN/Groen" geschakeld is
   5. Een niet brandende lamp geeft aan dat het betreffende adres "UIT/Rood" geschakeld is

Op deze manier kun je de door jou in rocrail ingestelde schakelmethode dus eenvoudig via het sein zelf controleren zonder verdere aanpassingen aan de DR4018. Nadien stel je weer preset 7 in en de DR4018 werkt weer als NS-sein decoder.

Eigenlijk best een leuke optie van de DR4018: je kunt hem ook als monitor gebruiken....  (y)


Ik weet niet of je in rocrail ook een ""Linear Control" en 16 aspects" kunt instellen. Voor deze schakelmethode zijn dan in ieder geval vier adressen nodig. Misschien kun je daarmee wel de juiste 4-adresschakeling voor de DR4018 instellen, waarbij dan de eerste drie adressen de juiste seinstand schakelen en het vierde adres permanent op ROOD ( = niet gedimd) blijft staan.

Ook al heb ik geen concrete oplossing, misschien kun je iets met mijn conclusies en suggesties....

Groetjes,
Bert

« Laatst bewerkt op: 30 maart 2016, 16:23:10 door Bert_Apd. Reden: kleine correcties/aanvullingen »

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2016, 19:32:26 »
Voor het dwergsein zijn mogelijk vijf seinbeelden relevant: rood, geel, groen, geel knipper en groen knipper.
Groen-knipper komt alleen voor bij hoge seinen. Groen-knipper bij hoge seinen geeft dezelfde opdracht als (gewoon) groen bij dwergseinen: Niet sneller rijden dan 40 km/uur. Wel is er tegenwoordig de mogelijkheid van rood-knipper!
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.

Brs

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
    • Mat'89
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #10 Gepost op: 02 april 2016, 20:08:49 »
Bedankt Bert_Apd voor de suggesties, excuses voor late reacties lijken me niet nodig. Het lijkt een veilige aanname dat de meesten niet elke dag met de hobby bezig kunnen zijn in verband met werk of studie :)

Het herprogrammeren van de DR4018 kan ik voorlopig niet testen, dan zou ik de boel moeten losschroeven e.d. wat me op dit moment nog teveel tijd kost voor wat het mogelijk oplevert.
Ik had echt gehoopt dat een programma als RocRail zich kan aanpassen aan de gebruikte hardware in plaats van andersom. Het monitoren van de geschakelde uitgangen is gelukkig wel goed te zien in het log. Het sein heeft adres 45 t/m 47 (en 48 voor nacht/dim-stand)

Bij configuratie "Linear Control" en zowel 4 als 8 aspects
Citaat
Command -> red
19:58:34 sw addr=44 port=0 value=0
19:58:29 sw addr=44 port=0 value=1

Command -> green
20:00:43 sw addr=44 port=1 value=0
20:00:38 sw addr=44 port=1 value=1

Bij configuratie "Binair" en 8 aspects
Citaat
Command -> rood
20:02:46 sw addr=46 port=0 value=0
20:02:46 sw addr=45 port=0 value=0
20:02:46 sw addr=44 port=0 value=0

Command -> groen
20:02:56 sw addr=44 port=0 value=0
20:02:56 sw addr=46 port=0 value=0
20:02:56 sw addr=45 port=0 value=0
20:02:56 sw addr=44 port=0 value=1

Vreemd dat hij ook adres 44 mee pakt overigens.
De aspects staan in deze volgorde: rood,groen,groen-cijfer,geel-cijfer,groen-knipper,geel-knipper,geel-cijfer-knipper

Meer dan 8 aspects schakelen lijkt problematisch, in alle gevallen die ik heb geprobeerd krijg ik de melding "Signal commands are no longer supported at this level." terug.
Zowel handmatig via "Command" in het context-menu als door het klikken in het schakelbord. Ik heb hierbij alle configuratie-combinaties geprobeerd die op http://wiki.rocrail.net/doku.php?id=signal-props-en#aspects te vinden zijn.

Al met al is rocrail bij lange na niet wat ik had gehoopt. Je bent meer bezig met uitvogelen hoe het programma werkt dan dat je kunt rijden, wat toch wel belangrijk is bij deze hobby ;)
Ook dat je verplicht bent om te doneren voordat je serieus de web-interface kunt testen, vind ik jammer.

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #11 Gepost op: 02 april 2016, 20:26:13 »
Hallo Brs,

Citaat
Het herprogrammeren van de DR4018 kan ik voorlopig niet testen, dan zou ik de boel moeten losschroeven e.d. wat me op dit moment nog teveel tijd kost voor wat het mogelijk oplevert.

Je kunt de DR4018 toch gewoon via POM (via loc-adres 9999) op het hoofdspoor tijdelijk herprogrammeren met CV47 = 1 (preset 1)? Je hoeft dan (althans naar mijn idee) helemaal niets los te schroeven...

Na het "testen" kun je daarna weer via POM preset 7 (CV47 = 7) instellen en de DR4018 werkt weer als NS lichtseindecoder.

Waar zie je de noodzaak tot losschroeven?

Citaat
Al met al is rocrail bij lange na niet wat ik had gehoopt. Je bent meer bezig met uitvogelen hoe het programma werkt dan dat je kunt rijden, wat toch wel belangrijk is bij deze hobby ;)

Inderdaad!  ;D   Dus dan toch maar geen rocrail?  ::)

Groetjes,
Bert
« Laatst bewerkt op: 02 april 2016, 20:31:37 door Bert_Apd »

Brs

  • Offline Offline
  • Berichten: 315
    • Mat'89
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #12 Gepost op: 02 april 2016, 23:10:52 »
Ik gebruik een Intellibox Classic, voor zover ik weet heeft die helaas geen PoM ondersteuning :( anders was het inderdaad geen probleem geweest.

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #13 Gepost op: 03 april 2016, 00:02:49 »
Nou, de IB classic heeft gewoon een POM programmeer optie.
Oftewel programmeren op hoofdspoor of programming on Main.
Zou de handleiding maar eens aandachtig lezen.  ::)

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

edwin.dekker

  • 3D print en lasercut
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
Re: Rocrail, DR4018 en NS lichtsein configuratie
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2018, 00:19:07 »
Hallo,

ik was even benieuwd of je dit ooit nog goed werkend hebt gekregen?
Ik heb dezelfde configuratie, en heb na weken puzzelen ondertussen de seinbeelden rood, groen, geel, groen knipperend aan de gang gekregen, maar oranje knipper mis ik dan nog.

Groet,

Edwin
DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI