Tomasso ik moet zeggen dat de NS 600/2000 van Wim Mesu een heel eind tegemoet aan jouw verzuchting. Behalve dan dat ik de aandrijving van de 6400 van Liliput heb met twee motoren (had ik nog liggen en wilde geen nieuwe/betere er voor aanschaffen ). Liep toch wel lekker uiteindelijk maar ligt intussen weer open om een LoSo in te proppen. Maar ja welke sound? Altijd wat.Is wel een kitje niet denken of eerst het leuke deel maar heel precies doen hoe Wim het beschrijft.Carel
Thomeven over die flap, als ik de tekening over de foto leg, dan matched de ets van het machinistenhuis exact met het machinistenhuis op de tekening, hoogte, breedte, maat van de flap. Dat betekend dat het machinistenhuis van de kit perfect is. Wat jij ziet over de flap en het wiel, komt omdat bij mijn model het machinistenhuis 2-3mm te ver naar achteren zit. Ook de maten van de ketel en vuurkist matchen perfect, alleen de rookkast zelf is op de tekening 1-2mm (geschat) korter.Ik wil je eventueel wel de OpenOffice draw tekening toesturen dan kun je zelf er mee spelen.Groet Meino
De voorkant van de lok lijkt op het bogiewiel na aardig op zijn plek te zitten. Dus als je nu alleen de vuurkist met cabine eens een paar mm naar voren schuift door de ketel iets in te korten, is dat dan niet goed genoeg?Leen.
De maat van de voorste drijfas tot middellijn draaistel/cilinder/schoorsteen klopt precies, en dan meet ik de afstand van hart as tot midden gleuf/rechthoekig gat waar de nokken van de cilinders in passen.En volgens mij zit het model zo in elkaar dat het midden van die vierkante opening ook het midden van de schoorsteen en het midden van de cilinders en het midden van het draaistel is.Alleen de tussenmaat van de wielen in het draaistel is 1mm. te kort. Stephan.