Doel:€250.00
Donaties:€72.00

Per saldo:€-178.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-04-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB-Module: “Wateringbury” door Marcel112
Vandaag om 19:41:29
Bolle neus voor TEE trein door RikM
Vandaag om 19:35:26
NS 6100 van GM&S door RobBennis
Vandaag om 19:32:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:31:38
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:27:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 19:25:56
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 19:25:35
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 19:22:13
US Style freightcar kitje(s) door ArjanB
Vandaag om 19:18:24
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door iarnrod
Vandaag om 18:56:42
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 18:44:12
Raadplaatje door tothebeach
Vandaag om 17:38:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:29:11
Projekt 083-338 door tothebeach
Vandaag om 17:15:41
Hoe verkleuring van vernis te voorkomen ? door Carel Ruysink
Vandaag om 17:00:57
Digikeijs DR5052 draaischijfdecoder laten werken in Koploper door John18
Vandaag om 16:52:45
Twin center met decoders 6850 en 6852, minitrix wissels schakelen niet door Piet59
Vandaag om 16:44:48
Twin Center, kun je FMZ-booster gebruiken? door Piet59
Vandaag om 16:24:55
Mijn LEGO modellen. door Mcn1986
Vandaag om 16:07:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Esufreak
Vandaag om 15:42:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:42:49
Update: baan in de tropen door Eric B
Vandaag om 15:09:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 14:10:49
VERPLAATST: Twin center met decoders 6850 en 6852, minitrix wissels schakelen niet door Reinout van Rees
Vandaag om 13:51:28
Bijna-botsing tussen twee treinen bij station Castricum door Martin Hornis
Vandaag om 12:55:59
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Mike 1961
Vandaag om 11:31:48
Pret met Arduino door RudyB
Vandaag om 11:25:38
DM90-Buffel Dieseltreinstel door Trainhunter
Vandaag om 00:07:03
Micro-baantje in h0, Nederlands landschap door Ronald Halma
24 april 2019, 23:34:50
Start met TT door KNed
24 april 2019, 23:00:19
  

Auteur Topic: Het ontstaan van Trammenlandt  (gelezen 51978 keer)

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2575
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #225 Gepost op: 02 maart 2019, 22:05:04 »
 :D :D :D

Een telefooncel...

Anno 2019 al haast niet meer voor te stellen....iedereen heeft tegenwoordig een eigen
telefoon vastgesoldeerd aan de hand.... :)

Vriendelijke groet,
Tis
********

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4086
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #226 Gepost op: 02 maart 2019, 22:06:13 »
Oh. Dat heb ik wel is in het openluchtmuseum gezien.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #227 Gepost op: 02 maart 2019, 22:11:00 »
Telefooncel komt er ook.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

mvg
Marco

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 549
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #228 Gepost op: 02 maart 2019, 22:41:41 »
 (y) je had je al voorbereid !   ;D
De groeten van Rob

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #229 Gepost op: 04 maart 2019, 10:08:34 »
16 maart moet het baantje nog een dagje hobbelen,dus bezig met alle trams opnieuw in te regelen.
De Lima Javaanse Jongens reed redelijk maar naarmate deze warmer werd ging die steeds sneller rijden.

Die had ik even opnieuw geijkt en die reed ook in eerst instantie weer super mooi.
ongeveer een half uurtje, de nieuwe verrassing was dat deze nu naarmate hij warmer werd, langzamer ging rijden (lees veel slechter).
Ook de Lima Postbank vertoonde ineens, ook analoog, deze mij nog onbekende eigenschap.

Dinamo laat analoge treinen net zo mooi rijden als digitale, NEE is NIET waar.
Probleem zit vooral in de lage snelheden.
In iTrain 5 gezien dat er nog steeds geen compensatie factor zit dus, dan maar een een decoder er in.

Op hoop van zegen een Uhlenschrott er in, want die lagen er nog.
Op hoge toerentallen werken ze voor geen meter, maar omdat de snelheden laag zijn doen ze het hier net goed genoeg.
Je hoort ze wel lekker janken, heb meteen trams met sound.

Ook meteen mijn Rivarotzooi weer rijdend gemaakt, met een donor Lima tram, deze had een versleten aandrijf boogie, maar wel een werkende motor.
De Rivarossi motor was van begin af aan een een probleem kindje, die bleek dus gewoon sluiting te hebben.

En van een Hornby product dat een jaar of 3 oud is hoef je niet te verwachten dat er nog spare parts te koop zijn.
De motor kost geen drol maar is niet leverbaar.
De Lima (Buhler) motor was een mooie vervanging, maar die is net 1 mm dikker.
Dan de bodemplaat maar geheel vervangen en de aandrijf bogie van de Rivarossi er onder, ja helaas de wormwiel as is net wat korter.
As-je omgewisseld en het werkt. Loopt niet super mooi maar rijdt tenminste weer.

De Javaanse Jongens reed wel netjes zelfde motor, zelfde jankende decoder.
Net voor ik hem wilde opruimen, want de test was geslaagd, tak tak tak tak , en de tram blijft staan.
Ja hoor ook hier slaat het wormwiel over het aandrijftandwiel heen, ook versleten, Lima is prima, amehoela.

De Rivarossi / Electrotren hebben dezelfde aandrijf wielen, dus wil ik graag nieuwe wielen kopen, en ook hier blijkt weer de geweldige Hornby service op zijn plek.
Niet leverbaar.

Zo zit het mee, maar het zit vooral weer tegen.
mvg
Marco

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4086
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #230 Gepost op: 04 maart 2019, 12:25:12 »
Op shapeways staan onderstellen die je met halling draaistellen en motor kan compleet maken voor je Lima/ Rivarossi trams.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #231 Gepost op: 04 maart 2019, 12:34:21 »
Dan ga ik eens zoeken, bedankt
mvg
Marco

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5761
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #232 Gepost op: 04 maart 2019, 18:58:33 »
Je kunt ook deze beste man proberen: https://www.petersspares.com/hornby.irc
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #233 Gepost op: 06 maart 2019, 10:54:51 »
In Duitsland een paar aandrijf wielen kunnen bemachtigen, helaas onder het moto, liever te duur dan niet te koop.
Maar geen rijdend materieel is nog duurder.

mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #234 Gepost op: 17 maart 2019, 15:54:10 »
16 maart op de opendag bij DTS de trambaan baan weer eens een volle dag dag laten draaien.
baantje werkte niet direct geweldig, ondanks proef draaien toch vage storingen.
Met 4 trams reed heet prima, maar er konden er makkelijk 6 rijden.

Zodra er een 5e tram bij kwam gingen de remise deuren ineens niet meer open met rijden naar de remise.
Gelukkig was Xander er ook en met een beetje brainstormen de actie aangepast.
Vaak werkt direct contact wel veel makkelijker dan een forum, spraak en interpretatie verwarring kan dan snel opgelost worden.
Na de aangepaste instellingen, weer zelfs met 6 trams gereden.

 
mvg
Marco

Pietervde

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #235 Gepost op: 18 maart 2019, 21:32:38 »
was inderdaad apart om het eerst zonder problemen te zien gaan, en even later de tram tegen te houden omdat ie door een dichte deur wilde gaan, terwijl t op eurospoor allemaal prima ging. maar, het blijft een leuk baantje. :)

wat was nou uiteindelijk het probleem?

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #236 Gepost op: 19 maart 2019, 08:04:24 »
Ja wat het nu exact was?  Een combinatie van veel meer mogelijkheden in versie 4 en te weinig diepgaande kennis, Om het exact te kunnen bepalen zou Xander file moeten analyseren.
In versie 3 was een servo toevoegen veel simpeler omdat er geen onderscheid gemaakt werd van naar volgende of vorige.
Nu is de servo gekoppeld aan het blok en in de acties opgenomen, veel meer handelingen, maar nu leek het te blijven werken.
In de actie lijst maakt het ook uit of deze als eerste of als laatste is aangegeven.
Het was wel enorm frustrerend om van werkende baan naar probleem baan te gaan.
En als je dan denkt, hoera het werkt, er toch nog steeds onbetrouwbaar gedrag is, zoals je gemerkt had.

Na de aanpassing had ik de indruk dat alles weer naar behoren werkte er reden op het laatst weer 6 trams rond, dat is ook wel het maximum op zo'n klein baantje.
het zijn tenslotte ook maar 7 actieve blokken.
mvg
Marco

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 8927
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #237 Gepost op: 19 maart 2019, 10:58:34 »
Mooi dat het weer opgelost is, Marco.  (y)

Leen.