Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop
door
Marco Staartjes
Vandaag
om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:19:47
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
20
Omlaag
Auteur
Topic: Het ontstaan van Trammenlandt (gelezen 92948 keer)
T.Spat
Offline
Berichten: 2905
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #225 Gepost op:
02 maart 2019, 22:05:04 »
Een telefooncel...
Anno 2019 al haast niet meer voor te stellen....iedereen heeft tegenwoordig een eigen
telefoon vastgesoldeerd aan de hand....
Vriendelijke groet,
Tis
Gelogd
********
martijn v m
Offline
Berichten: 4451
Heerwijk in H0
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #226 Gepost op:
02 maart 2019, 22:06:13 »
Oh. Dat heb ik wel is in het openluchtmuseum gezien.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #227 Gepost op:
02 maart 2019, 22:11:00 »
Telefooncel komt er ook.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Gelogd
mvg
Marco
Robkop
in 1964 met modelspoor begonnen
Offline
Berichten: 930
M* & bezig te digitaliseren
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #228 Gepost op:
02 maart 2019, 22:41:41 »
je had je al voorbereid !
Gelogd
De groeten van Rob
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #229 Gepost op:
04 maart 2019, 10:08:34 »
16 maart moet het baantje nog een dagje hobbelen,dus bezig met alle trams opnieuw in te regelen.
De Lima Javaanse Jongens reed redelijk maar naarmate deze warmer werd ging die steeds sneller rijden.
Die had ik even opnieuw geijkt en die reed ook in eerst instantie weer super mooi.
ongeveer een half uurtje, de nieuwe verrassing was dat deze nu naarmate hij warmer werd, langzamer ging rijden (lees veel slechter).
Ook de Lima Postbank vertoonde ineens, ook analoog, deze mij nog onbekende eigenschap.
Dinamo laat analoge treinen net zo mooi rijden als digitale, NEE is NIET waar.
Probleem zit vooral in de lage snelheden.
In iTrain 5 gezien dat er nog steeds geen compensatie factor zit dus, dan maar een een decoder er in.
Op hoop van zegen een Uhlenschrott er in, want die lagen er nog.
Op hoge toerentallen werken ze voor geen meter, maar omdat de snelheden laag zijn doen ze het hier net goed genoeg.
Je hoort ze wel lekker janken, heb meteen trams met sound.
Ook meteen mijn Rivarotzooi weer rijdend gemaakt, met een donor Lima tram, deze had een versleten aandrijf boogie, maar wel een werkende motor.
De Rivarossi motor was van begin af aan een een probleem kindje, die bleek dus gewoon sluiting te hebben.
En van een Hornby product dat een jaar of 3 oud is hoef je niet te verwachten dat er nog spare parts te koop zijn.
De motor kost geen drol maar is niet leverbaar.
De Lima (Buhler) motor was een mooie vervanging, maar die is net 1 mm dikker.
Dan de bodemplaat maar geheel vervangen en de aandrijf bogie van de Rivarossi er onder, ja helaas de wormwiel as is net wat korter.
As-je omgewisseld en het werkt. Loopt niet super mooi maar rijdt tenminste weer.
De Javaanse Jongens reed wel netjes zelfde motor, zelfde jankende decoder.
Net voor ik hem wilde opruimen, want de test was geslaagd, tak tak tak tak , en de tram blijft staan.
Ja hoor ook hier slaat het wormwiel over het aandrijftandwiel heen, ook versleten, Lima is prima, amehoela.
De Rivarossi / Electrotren hebben dezelfde aandrijf wielen, dus wil ik graag nieuwe wielen kopen, en ook hier blijkt weer de geweldige Hornby service op zijn plek.
Niet leverbaar.
Zo zit het mee, maar het zit vooral weer tegen.
Gelogd
mvg
Marco
martijn v m
Offline
Berichten: 4451
Heerwijk in H0
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #230 Gepost op:
04 maart 2019, 12:25:12 »
Op shapeways staan onderstellen die je met halling draaistellen en motor kan compleet maken voor je Lima/ Rivarossi trams.
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #231 Gepost op:
04 maart 2019, 12:34:21 »
Dan ga ik eens zoeken, bedankt
Gelogd
mvg
Marco
Sven
Offline
Berichten: 7833
Eton Wick, UK
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #232 Gepost op:
04 maart 2019, 18:58:33 »
Je kunt ook deze beste man proberen:
https://www.petersspares.com/hornby.irc
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #233 Gepost op:
06 maart 2019, 10:54:51 »
In Duitsland een paar aandrijf wielen kunnen bemachtigen, helaas onder het moto, liever te duur dan niet te koop.
Maar geen rijdend materieel is nog duurder.
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #234 Gepost op:
17 maart 2019, 15:54:10 »
16 maart op de opendag bij DTS de trambaan baan weer eens een volle dag dag laten draaien.
baantje werkte niet direct geweldig, ondanks proef draaien toch vage storingen.
Met 4 trams reed heet prima, maar er konden er makkelijk 6 rijden.
Zodra er een 5e tram bij kwam gingen de remise deuren ineens niet meer open met rijden naar de remise.
Gelukkig was Xander er ook en met een beetje brainstormen de actie aangepast.
Vaak werkt direct contact wel veel makkelijker dan een forum, spraak en interpretatie verwarring kan dan snel opgelost worden.
Na de aangepaste instellingen, weer zelfs met 6 trams gereden.
Gelogd
mvg
Marco
Pietervde
Offline
Berichten: 151
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #235 Gepost op:
18 maart 2019, 21:32:38 »
was inderdaad apart om het eerst zonder problemen te zien gaan, en even later de tram tegen te houden omdat ie door een dichte deur wilde gaan, terwijl t op eurospoor allemaal prima ging. maar, het blijft een leuk baantje.
wat was nou uiteindelijk het probleem?
Gelogd
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #236 Gepost op:
19 maart 2019, 08:04:24 »
Ja wat het nu exact was? Een combinatie van veel meer mogelijkheden in versie 4 en te weinig diepgaande kennis, Om het exact te kunnen bepalen zou Xander file moeten analyseren.
In versie 3 was een servo toevoegen veel simpeler omdat er geen onderscheid gemaakt werd van naar volgende of vorige.
Nu is de servo gekoppeld aan het blok en in de acties opgenomen, veel meer handelingen, maar nu leek het te blijven werken.
In de actie lijst maakt het ook uit of deze als eerste of als laatste is aangegeven.
Het was wel enorm frustrerend om van werkende baan naar probleem baan te gaan.
En als je dan denkt, hoera het werkt, er toch nog steeds onbetrouwbaar gedrag is, zoals je gemerkt had.
Na de aanpassing had ik de indruk dat alles weer naar behoren werkte er reden op het laatst weer 6 trams rond, dat is ook wel het maximum op zo'n klein baantje.
het zijn tenslotte ook maar 7 actieve blokken.
Gelogd
mvg
Marco
St00mboy
Offline
Berichten: 12018
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #237 Gepost op:
19 maart 2019, 10:58:34 »
Mooi dat het weer opgelost is, Marco.
Leen.
Gelogd
Voor INDEX LITTER BIN (t/m 2012 - pag. 192) HIER klikken
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #238 Gepost op:
21 december 2019, 12:32:30 »
Zo nu weer eens wat energie in de tram baan stoppen.
Beginnen met een plaats bepalend gebouwtje.
Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Gelogd
mvg
Marco
Marco EB
Offline
Berichten: 543
spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
«
Reactie #239 Gepost op:
23 december 2019, 11:16:50 »
In Trammenlandt, moet ook een kerkje komen.
De kerk is een beetje geïnspireerd op de kerk bij mij in het dorp.
Nu heeft Kibri heeft een kerkje wat er een beetje op lijkt.
Er zal een klein beetje verbouw werk moeten gebeuren.
Want ik wil de torens aan de voorkant.
De rechter toren voor de kijkers links
zit in de origenele setting een een gebouwtje, dat komt te vervallen dus moet er een beetje hak en zaag werk plaats vinden.
Het gebouwtje komt te vervallen, dus het stukje muur wordt ingepast.
met als bijna klaar resultaat
de oplettende kijker heeft de verzakte bakstenen gezien, daar zat een verdikking voor een schoorsteen.
En omdat er een gebouwtje, aanbouw, komt te vervallen, moet ik ook creatief zijn met de achterzijde.
De muurplaten daar kloppen nu ook niet meer.
Dat wordt dan ouderwets kopieer werk.
de originele als voorbeeld.
Die worden overgoten met silicone.
Waarna ik een mal heb om de resin in te gieten.
en het resultaat, foto is niet scherp.
1 goed gelukt, 1 mislukt, raampje ook mislukt.
En voordat iemand begint te roepen, de lucht moet er uit.
Er wordt een vacuum pomp gebruikt.
En dan nog een foto voor het contrast.
Straks maar weer verder en op zoek naar de juiste kleur verf voor de kerk, want deze plastic look kan natuurlijk niet.
Gelogd
mvg
Marco
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
20
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Het ontstaan van Trammenlandt