Doel:€250.00
Donaties:€40.00

Per saldo:€-210.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 16:44:22
Detectie van een kopspoor in Koploper? door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:29:42
Waar gekweekt zeeschuim verkrijgbaar door WesleyMunnik
Vandaag om 16:19:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:05:10
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door 44
Vandaag om 15:24:32
Modelbahn Knittelfeld door BrightonBelle
Vandaag om 15:16:54
Vloerbaan op een studentenkamer... door zuylen
Vandaag om 15:06:58
Stelcon platen door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:06:06
Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 14:55:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 14:22:02
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 13:19:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mardig23
Vandaag om 13:02:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 12:42:21
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door Ivo tB
Vandaag om 12:35:12
Bröckenbahn door willem7853
Vandaag om 12:07:42
Wisselaandrijving Fleischmann trilt, maar schakelt soms niet? door L.Zwaneveld
Vandaag om 11:53:19
Artitec NS 1300 veroorzaakt kortsluiting in Digikeijs keerlusmodule DR5013 door Jeronimos
Vandaag om 11:52:17
Digikeijs DR5052 draaischijfmodule door MdBruin
Vandaag om 11:48:49
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 11:08:10
MK Modelbouwstudio NBDS 118/119, een probeersel door MOVisser
Vandaag om 10:59:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Marco1044
Vandaag om 10:50:39
Baan in Los Angeles door Patrick1975
Vandaag om 10:36:49
NS SLT in 1:45 door Harold Content
Vandaag om 10:05:40
NS 8100 in Spoor-1 door daempfer
Vandaag om 09:04:48
V-IRM in 1:45 door Mitchell
Vandaag om 08:31:11
Wissels eerst vastlijmen en daarna servo's monteren? door Klaas Zondervan
19 augustus 2019, 23:23:52
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door nighttrain1
19 augustus 2019, 22:56:10
Kruiswissel / Hosenträger isoleren en aansluiten door Te 2/2
19 augustus 2019, 22:37:33
Mijn baan (Erwin) door erwin janssens
19 augustus 2019, 22:27:48
Geisoleerd puntstuk of niet? Ik twijfel. door Te 2/2
19 augustus 2019, 22:23:16
  

Auteur Topic: Het ontstaan van Trammenlandt  (gelezen 58350 keer)

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 1855
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #195 Gepost op: 07 februari 2019, 21:15:49 »
Man man man wat een creativiteit. (y) (y) 8) 8)



Grtz,

Samuel.

Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #196 Gepost op: 08 februari 2019, 08:46:26 »
Man man man wat een creativiteit. (y) (y) 8) 8)



Grtz,

Samuel.

Moet jij zeggen  :)
Vind mooi rommeltjes maken erg lastig, heb niet genoeg zooi verzameld en ook geen geduld.
mvg
Marco

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #197 Gepost op: 08 februari 2019, 09:07:53 »
Moet jij zeggen  :)
Vind mooi rommeltjes maken erg lastig, heb niet genoeg zooi verzameld en ook geen geduld.

Ah, een man naar mijn hart....  Rommel maken lukt me nog wel, maar rommeltjes maken is een heel ander verhaal idd.

Albert

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #198 Gepost op: 08 februari 2019, 17:29:52 »
Eindelijk werkplaats is klaar, was er ook echt klaar mee.



De dakplaten hebben nog wat saus gekregen en er zijn kiezeltjes op gelegd.
Vind ik net wat leuker dan alleen een beetje verf.





Er liggen er nog wat op de schuine daken maar die veeg ik wel weg als de rest vast zit.

De verlichting wordt apart geschakeld in de verschillende ruimtes.





Het kantoortje heeft ook een inrichting.



Nog een paar sfeer plaatjes.







Nu nog wel even alles elektrisch aanluiten onder de baan.
En uiteraard de plek waar de werkplaats op de baan komt aankleden, maar dat later.
En eigenlijk, denk je dan, waarom zoveel werk in in huisje wat je straks waarschijnlijk niet eens ziet.
Want de werkplaats staat achter de huizen.



Sorry erg wazig.





mvg
Marco

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5927
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #199 Gepost op: 08 februari 2019, 23:18:08 »
Ik ben onder de indruk van de slimme veranderingen die je aan het dak hebt doorgevoerd: dakpannen vervangen, kiezelsteentjes... Ik vind dat echt heel leuk bedacht.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #200 Gepost op: 08 februari 2019, 23:41:40 »
Dankjewel Sven.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

mvg
Marco

Zoedelaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 503
  • Den Zoedel; trein en tram van toen en nu!
    • Den Zoedel; trein en tram van toen en nu!
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #201 Gepost op: 09 februari 2019, 09:20:22 »
Geweldig en inspirerend om de vorderingen te zien. Niet alleen de kleine details inside maar ook de staat waarin de gebouwen kunnen verkeren. De roestplekken en andere verouderingstechnieken die je toepast komen erg realistisch over. Blijf het volgen!  (y)
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'!

link naar 'Den Zoedel Tramt':
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88561.0

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #202 Gepost op: 09 februari 2019, 21:56:37 »
Dank je, al doende leert men is het. Gewoon veel om je heen kijken hoe het er in het echt uit ziet. Kijk ook een beetje af bij "militaire" modelbouw (ook een interesse) en probeer gewoon wat uit, vaak ontdek je je wel een techniek die je gewoon prettig vindt. Ondanks dat ik veel moderne acrylverfjes heb, pak ik toch vaak oeroude (zeker 40 jaar) Humbrol en Revell olie verf en wasbenzine voor vervuiling.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

mvg
Marco

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8525
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #203 Gepost op: 09 februari 2019, 23:20:01 »
Mooi gedaan inderdaad Marco. Ik Google altijd veel foto's van voorbeelden en sla die op ter inspiratie.
Dakpannen op een dak met zo'n flauwe helling is niet realistisch. Bitumen of zink past veel beter dus mooi werk.  (y)
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2019, 16:59:05 door Marc tramt »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #204 Gepost op: 10 februari 2019, 16:49:50 »
Het dak was nog iets te schoon, voor een oud gebouw. Beetje drybrush en een paar verschillende kleuren strooisel voor mos aangroei, is net weer wat realistischer.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

mvg
Marco

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #205 Gepost op: 10 februari 2019, 17:58:04 »
Top!

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #206 Gepost op: 12 februari 2019, 09:01:32 »
Gelukkig de baan doet zijn naam weer eer aan.
Maar op dit moment ben ik nog niet zo gelukkig.

Gisteren avond had ik het geweldige idee om de baan weer eens te laten werken.
Tram 1 er op rijdt prima, tram 2 er op niets aan de hand.
Mooi, wacht nee hé, Raspberry overleden.

Niets aan de hand kopen wel weer een nieuwe (grmbl)
nu ff snel de laptop er aan kan de boel gewoon rijden. had een back up van het iTrain bestand van de laatste rij dag.

Eeeh nee niet rijden. ja wel rijden maar niet zoals het hoort, zal alle vage klachten even besparen.
Oja, de Raspberry draaide nog op iTrain versie 4.0.1, die heeft perfect gewerkt op 2 dagen Hobby beurs, 3 dagen Eurospoor, 2 dagen verzamelaars beurs, dus was gewoon echt helemaal dik in orde.

De laptop had ik 4.1.8 gezet, een keer updaten is toch niet erg.

Van een andere baan en eigen baantje, wist ik dat er iets gewijzigd was met de relais schakelingen en dat je in de teken grid, even met het "magneetje" de koppelingen moet verbinden.

Ook de relais geschakelde wissel straat met Engelsman is weer werkend.
Maar de sporen naar de remise zijn niet bruikbaar heb nu continu melding route niet mogelijk, ik zie het echt niet meer, dat probleem hoop ik via het iTrain forum opgelost te krijgen.
Ongetwijfeld dat ik wat fout doe maar, frustrerend is wel, van goed werkend geheel naar af.
mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #207 Gepost op: 13 februari 2019, 08:49:23 »
De baan rijdt weer.
Maar er zit nog 1 uitdaging
Op de oude iTrain versie gingen de remise deuren eerst open dan pas reed de tram.
Heeft maken met allerlei verbindingen software matig die ik niet begrijp, maar het werkte keurig.

Helaas moet met de update deze verbinding anders door middel van acties.
prima

De deuren werken, maar de tram gaat ook direct rijden gevolg de tram rijdt tegen de nog dichte / half geopende deuren aan.

Dit proces moet nog verder uitgeplozen worden.
mvg
Marco

Marco EB

  • Offline Offline
  • Berichten: 369
  • spelen met Dinamo iTrain Digikeijs en treintjes
    • Het ontstaan van Trammenlandt. Hoe een test baantje uit de hand loopt.
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #208 Gepost op: 14 februari 2019, 22:08:51 »
Nog steeds een probleem met iTrain, want ik heb nog steeds niet uitgevogeld hoe ik de tram kan laten vertrekken nadat de deuren open zijn.

Mijn frustratie maar even met een mes op een onschuldig huisje losgelaten.
 
Nieuw idee om uit te proberen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

mvg
Marco

Dave.......

  • Online Online
  • Berichten: 1319
Re: Het ontstaan van Trammenlandt
« Reactie #209 Gepost op: 15 februari 2019, 11:42:17 »
Als het niet lukt, inderdaad gewoon even wat anders gaan doen.