Google+
Doel:€250.00
Donaties:€202.40

Per saldo:€-47.60

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 27-05-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Werken met foamboard. door J. Moors
Vandaag om 00:47:19
Puttense treinkelder door jandcargo
Vandaag om 00:19:33
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door MDK193
Vandaag om 00:05:18
Gegevens gezocht over een AKI in de lijn Haarlem -Leiden bij Warmond door Hans Gvz
27 mei 2017, 23:53:37
Groeten uit Jottum door NS8714
27 mei 2017, 23:52:40
Roco 2017 door Rondje_HO
27 mei 2017, 23:52:03
Knipperen effect bij inschakelen TL verlichting Lopi4 door ruudns
27 mei 2017, 23:40:04
Raadplaatje door KNed
27 mei 2017, 23:30:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mallet96
27 mei 2017, 23:26:36
Gezocht Zweedse bovenleiding masten in H0 door nighttrain1
27 mei 2017, 23:16:23
Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc) door ingenium
27 mei 2017, 23:07:01
Een NS Roco 1100 in TEE-uitvoering door nighttrain1
27 mei 2017, 22:55:55
Station Barneveld-Dorp -> wanneer vonden de grote wijzigingen plaats en waarom? door GeertK
27 mei 2017, 22:51:29
27 Mei Stoomtrein? door Nijboer
27 mei 2017, 22:21:48
BNLS-Module L'Esimé door Edsko Hekman
27 mei 2017, 21:38:25
Sporen naar het Verleden 2017 door Tulpendaal
27 mei 2017, 21:31:28
Diorama: "In de Wieldraaierij" door Hoontje
27 mei 2017, 21:29:15
HSM koelwagen 11911-11913 door Sobat Kras
27 mei 2017, 20:52:19
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Hendrik Jan
27 mei 2017, 20:47:00
Lofterdam (N) 285x90 - meerjarenplan door jowi
27 mei 2017, 20:20:03
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
27 mei 2017, 19:32:55
Code 100 rails R1 & R2. Welk merk is de beste rail? door Ronald Halma
27 mei 2017, 19:17:39
Theemsweg ipv Callandbrug door Rondje_HO
27 mei 2017, 18:48:05
Beurzen board: foute banner door Ben
27 mei 2017, 18:26:56
Westlandbaan door Jan-Peter
27 mei 2017, 17:59:56
Hookyville (schaal N) door Hookies
27 mei 2017, 17:55:41
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door RikM
27 mei 2017, 17:09:14
Voorde dok door sdz1976
27 mei 2017, 16:25:50
Piko mat 54 Hondekop door DE-II
27 mei 2017, 15:00:27
Stoptrein Ede-Wageningen, ontspoord om ongeluk te voorkomen. door dwem
27 mei 2017, 14:54:14
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 14584 keer)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 877
    • Ons plan, Bramsburg-Otisdorf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #60 Gepost op: 27 december 2016, 12:48:48 »
Super (y)
Have fun every day, before you know it's..........

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #61 Gepost op: 27 december 2016, 14:27:07 »
 (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Hopen lol

Marij Stoffels

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #62 Gepost op: 27 december 2016, 19:17:59 »
Vandaag even dit draadje bekeken. Mooi en realistisch gebouwd. De foto's spreken voor zich.  (y)

Gr. Bert.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #63 Gepost op: 09 januari 2017, 18:35:37 »
Volgend jaar bestaat badkuipenfabrikant Kaldewei 100 jaar. In de jaren vijftig werden veel producten per trein vervoerd. Aanvankelijk in gesloten wagens G10 met reclameopschriften, halverwege de jaren '50 werden deze wagens vervangen door moderne Gms54. En ook die maakten reclame voor de firma. Met de modelwagens van Brawa ook in model mogelijk!



Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

könings

  • Offline Offline
  • Berichten: 137
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #64 Gepost op: 09 januari 2017, 19:08:57 »
Geloof dat Ruud in zijn draadje deze ook al heeft toegelicht.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 10777
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #65 Gepost op: 09 januari 2017, 19:51:06 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Joeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 101
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #66 Gepost op: 09 januari 2017, 20:51:43 »
Mooie plaatjes Wim , ik had dit draadje nog niet gezien maar je bent goed bezig.

Groeten Joeke
Bouwend aan Klein Höllental
tijdperk III-VI DB H0 met Multimaus en Koploper.

Stedahult

  • Offline Offline
  • Berichten: 5836
  • Team Mitropa - GDMB
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #67 Gepost op: 09 januari 2017, 20:55:19 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.

Kan allemaal zijn Wim, maar je stelt het wel samen. En genoeg kunnen dat niet.
Mvh Steef

Sønder Omme.
Midsommar på Högskogen.
Et stykke af Odsherreds.
Na zdrowie!

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1944
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #68 Gepost op: 09 januari 2017, 21:28:09 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud

Ik denk dat ze in Göppingen nog wat verliesposten willen compenseren... ;)

Rob

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #69 Gepost op: 09 januari 2017, 21:46:12 »
Hallo

Relatief gezien zelfs goedkoper dan een plan U, maar absoluut gezien geen kattenpis.  :-X

Bart

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1301
  • Westlandbaan
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2017, 06:05:56 »
Goedemorgen,
Had dit draadtje nog niet gezien, maar blijf het zeker volgen. Wouw mooie baan, heb je ergens ook een overzichts foto? (y) (y) (y)

Die foto met die Badewannen, vraagt erom in model om te zetten.Super foto.
Gr. Joke

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1262
  • werken met de aaiket
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2017, 11:07:52 »

Eigenlijk is het niets meer dan lekker kliederen en kladderen terwijl je wat geschikte voorbeeldfoto's bij de hand hebt.

Grtz,
Wim

Had ik jouw geklieder maar eerder gezien, dan was mijn geklieder meer geworden zoals ik het hebben wilde. Wat een fraaie landschappen laat jij hier zien. Je legt de lat lekker hoog, Wim, heel inspirerend !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1981
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2017, 18:25:09 »
Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.
Als je serieus interesse hebt zou ik bij Lippe maar gewoon eens inloggen. Ik krijg een prijsje te zien die net geen 60 euro lager ligt dan die je zonder inloggen ziet. En dan krijg je nog bonuseuro's ook. Maar inderdaad, het is een flink prijsje. Alhoewel mij opvalt dat ook bijv. Piko al aardig richting Märklin prijzen begint te gaan, zeker op het gebied van goederenmaterieel. En we zeggen wel Märklin, maar wat betaal je bij Roco voor een soundloc? 2 vergelijkbare machines (beide Rh 1216 ÖBB, met sound), UVP Märklin 300, UVP Roco 350.

Nadeel aan onze hobby, zullen we maar zeggen... :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn site: Sporingerdam
Youtube Kanaal Laatste update 23-07-2015!
Railion 6513

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #73 Gepost op: 15 april 2017, 14:17:03 »
Met behulp van de "Grasmatten Plus" van Milcomarty's Wellberg Scenery zijn natuurgetrouwe scenes mogelijk.






en intussen wordt druk gewerkt aan de telegraafverbinding tussen de verschillende stations:



grtz,
Wim



« Laatst bewerkt op: 15 april 2017, 14:34:27 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Wijktrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1944
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #74 Gepost op: 15 april 2017, 15:45:02 »
Mooie telegraafpaal (y) ;). Zelf of k&k?

Rob