Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
Vandaag om 09:30:17
U plan H0 door Carel Ruysink
Vandaag om 09:23:10
MB-module: "Groeten uit Jottum" door nighttrain1
Vandaag om 09:21:28
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Gatho123
Vandaag om 09:05:20
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door KNed
Vandaag om 08:41:50
Etoile du Nord vooroorlogs, welke rijtuigen heb ik nodig? door Tomasso
Vandaag om 08:17:44
Fleischmann BR 24/4141, hoe digitaliseren met verlichting? door San-Markos
Vandaag om 08:15:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:13:57
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:45:45
Fleischmann "Prima-Lux" constante treinverlichting door henk
Vandaag om 06:27:25
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 06:24:57
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 04:13:49
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Edsko Hekman
18 februari 2019, 23:48:07
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door mwdb
18 februari 2019, 23:20:18
Buitenlust door mwdb
18 februari 2019, 23:17:05
BNLS-Werkspoor - Eerste keer Messing/Witmetaal Modelloco 3300 door Tomasso
18 februari 2019, 23:15:26
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door mDDM
18 februari 2019, 23:12:57
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS264
18 februari 2019, 23:06:13
Doornvliet door NS264
18 februari 2019, 23:02:14
LA Yard in 0 door Ronald Halma
18 februari 2019, 22:59:27
De Hondsrugbaan, H0 door NS264
18 februari 2019, 22:53:17
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door douweterpstra
18 februari 2019, 22:45:09
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
18 februari 2019, 22:35:04
Voor de betere priegelaars onder ons: rc in o.a. schaal 1:87 door DJV
18 februari 2019, 22:34:14
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
18 februari 2019, 22:29:37
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door DJV
18 februari 2019, 22:15:33
Bouw Bührtal III door nachbar
18 februari 2019, 22:13:10
BR97501 hoe werkt deze lok? door puntenglijder
18 februari 2019, 22:09:52
NS 4300 (in spoor 0) door FritsT
18 februari 2019, 21:53:33
Verbouwing Magic Train (schaal 0e) door Wim Corduwener
18 februari 2019, 21:49:04
  

Auteur Topic: Bröckenbahn  (gelezen 69296 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #390 Gepost op: 20 november 2018, 22:16:21 »
Deze is misschien beter, iets minder sfeer maar scherper (blijft iPad kwaliteit)..

Grenspaaltje tenminste wel herkenbaar :D
En we stomen door....

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 5144
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Bröckenbahn
« Reactie #391 Gepost op: 21 november 2018, 08:13:24 »
Heel mooi Frank  (y)
En lekker scherp!
Met vriendelijke groet,
Wim

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #392 Gepost op: 22 november 2018, 21:20:31 »
Zie nu pas dat ze weg gegaan zijn zonder de kabelgoot dicht te maken.. :o
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #393 Gepost op: 24 november 2018, 17:39:17 »
Binnenkort kunnen de reizigers ook het eilandperron bereiken....... wel zo makkelijk.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #394 Gepost op: 25 november 2018, 21:56:33 »
Omdat het zondagavond is...

Mis aan deze kant eigenlijk alleen de seinen nog.
En we stomen door....

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4823
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bröckenbahn
« Reactie #395 Gepost op: 25 november 2018, 23:17:24 »
Dit zijn plaatjes om van te smullen!

Een paar seinen zouden het hier ook leuk doen als extra kleurtje (rood/wit). En als extra vertikaal element.

Hoe zit het eigenlijk met de tunnelingang? Hij lijkt breed genoeg te zijn voor drie sporen terwijl de twee buitenste sporen allebei in een stootblok eindigen? Ik heb het even niet meer helder voor de geest of je een verhaal had qua "vroeger was het dubbelsporig".

Reinout
« Laatst bewerkt op: 25 november 2018, 23:21:09 door Reinout van Rees »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
Re: Bröckenbahn
« Reactie #396 Gepost op: 26 november 2018, 09:56:40 »
Oh, die open kabelgoot moet ik even onthouden :) Da's net zo'n goed detail.

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #397 Gepost op: 26 november 2018, 19:53:27 »
Dit zijn plaatjes om van te smullen!

Een paar seinen zouden het hier ook leuk doen als extra kleurtje (rood/wit). En als extra vertikaal element.

Hoe zit het eigenlijk met de tunnelingang? Hij lijkt breed genoeg te zijn voor drie sporen terwijl de twee buitenste sporen allebei in een stootblok eindigen? Ik heb het even niet meer helder voor de geest of je een verhaal had qua "vroeger was het dubbelsporig".

Reinout

Hoi Reinout,

Bedankt voor compliment. Wat de tunnel betreft, in eerste instantie had ik een dubbelspoor de tunnel in. Ik was alleen niet tevreden over het sporenplan van het station. Dit was eigenlijk alleen op te lossen door met een enkelsporig traject naar/ van het station te gaan. Daarom geworden zoals het nu is. Direct in de tunnel ligt een (verborgen) wissel en gaat het direct weer naar dubbelspoor via de helix naar boven. Om tunnelingang niet te hoeven slopen heb ik het nu zo gemaakt als of er een van de 2 sporen buitendienst is gesteld en nu alleen nog opstelspoor is. Achter het stootblok liggen ook nog de resten van het oude spoor.

Wist geen betere oplossing. Als iemand een betere weet dan hoor ik het graag.

Gr Frank
En we stomen door....

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4823
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bröckenbahn
« Reactie #398 Gepost op: 26 november 2018, 23:08:37 »
Prima oplossing hoor! Er zijn zat lijnen die dubbelsporig werden uitgevoerd (vaak met het oog op de wedstrijd Duitsland-Frankrijk zullen we maar zeggen) die in vreedzamer tijden slechts enkelsporig werden gebruikt.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #399 Gepost op: 27 november 2018, 08:21:02 »
Prima oplossing hoor! Er zijn zat lijnen die dubbelsporig werden uitgevoerd (vaak met het oog op de wedstrijd Duitsland-Frankrijk zullen we maar zeggen) die in vreedzamer tijden slechts enkelsporig werden gebruikt.

Reinout
Dat is mooi, de baan is niet naar voorbeeld gemaakt maar de bedoeling is wel dat het realistisch is. Weet jij toevallig ook nog of er dan nog extra bebording oid gebruikt werd (naast het stootblok).
Zoals al aangegeven komen de (uitrij) seinen nog. Denk wel dat ik voor lichtseinen ga, waren in periode 3b naar mijn info al op diverse baanvakken aanwezig.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2018, 08:22:43 door Frank 123 »
En we stomen door....

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 787
Re: Bröckenbahn
« Reactie #400 Gepost op: 27 november 2018, 12:53:21 »
Lang gedupt maar toch maar besloten om voor lichtseinen te gaan. Waren periode 3b al ruimschoots te vinden en past ook beter bij de elektrische wisselaandrijving....
Dat wordt interessant. Vorige week was ik bij de modelbeurs in Veendam. Daar waren een paar treinbanen met seinen, die voortdurend op groen stonden...
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32; eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4823
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Bröckenbahn
« Reactie #401 Gepost op: 27 november 2018, 13:51:12 »
Nee, afgezien van het reguliere zwart-met-witte bordje op het stootblok niets aparts.
Soms werd het resterende spoor voor het gemak in het midden van de tunnel gelegd, maar vaak ook niet. Tussen Gerolstein en Trier (Eifelbahn) heb je een dubbelsporige tunnel waar nu enkelspoor door loopt èn een fietspad :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #402 Gepost op: 28 november 2018, 20:11:32 »
Dat wordt interessant. Vorige week was ik bij de modelbeurs in Veendam. Daar waren een paar treinbanen met seinen, die voortdurend op groen stonden...
Dat was niet de planning... maar volgens mij ook te voorkomen door het goed te programmeren in de treinbesturingssoftware. Zouden alleen formeel uitreisienen moeten worden, denk alleen dat ik dan rangeersstand (dus Hp0 icm Sh1) niet vaak zal gebruiken.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #403 Gepost op: 09 december 2018, 10:18:10 »
Ivm verjaardag Houten overgeslagen maar er was wel een tripje naar modelspoorwinkel gepland..
Aldaar nodige rails ingeslagen zodat ik eindelijk eens aan schaduwstation (en 2e keerlus) ga beginnen.
Daarnaast nog gesloten goederen wagon met sluitverlichting.

Vandaag mooie dag om maar meteen met de bouw te starten. Nog geen tujdsplanning maar hoop einde van de winter weer “rond” te kunnen rijden.
En we stomen door....

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 596
Re: Bröckenbahn
« Reactie #404 Gepost op: 09 december 2018, 16:32:27 »
Helling naar schaduwstation is klaar. Houtwerk voor keerlus die aan andere kant komt ook..

Deze moet met houtwerk voor het station eerst passend gemaakt worden onder de baan. Dan weer los om op de grond de rails aan te leggen. Daarna wil ik alle in een keer op zijn plaats hangen. Zal niet meevallen maar is engige manier om deze extra laag onder de baan te maken. :(
En we stomen door....