Google+
Doel:€250.00
Donaties:€185.75

Per saldo:€-64.25

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-05-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door phdirk
Vandaag om 16:21:45
Combe Halt, Brits smalspoor door Sven
Vandaag om 16:15:52
Controleren printplaatje Fleischmann BR81 door wob
Vandaag om 16:12:56
Kijken, Spelen, Leren ... en Maken! - 2017 door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:07:24
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 15:55:15
Maatschets van een simpel bruggetje door Paul de Goede
Vandaag om 15:47:05
ESU loksound NS3700, sound file verkrijgbaar? door Mark1979
Vandaag om 15:07:53
Ik wil de Z21 Start aan de 10764 koppelen en hiermee de rails voeden. door santerdam
Vandaag om 15:00:59
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door Johnnytrein
Vandaag om 14:13:29
Sporen naar het Verleden 2017 door Rondje_HO
Vandaag om 14:12:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door nkob
Vandaag om 13:54:29
Zwaarste trafo voor Marklin digitaal door laurent
Vandaag om 13:41:24
Overlijden Patrick Boer. door Joep-1851
Vandaag om 13:32:53
BNLS Baanbreker - Raamsdonk, in schaal 0, en verder alles wat er op rijdt. door peterha
Vandaag om 13:06:41
Gegevens gezocht over een AKI in de lijn Haarlem -Leiden bij Warmond door Peter Kleton
Vandaag om 12:34:39
Het meest Noordelijk station door 3dscaleworks
Vandaag om 12:27:35
Westlandbaan door Tulpendaal
Vandaag om 12:19:38
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Suchet
Vandaag om 12:19:17
Roco 1632 HSL zwartwit geblokt door prutser
Vandaag om 12:13:15
Spoorwachtershuisje of elektriciteitshuisje? door MOVisser
Vandaag om 11:36:10
Hoekse Lijn, fotodraadje v/d afbraak & wederopbouw door Kees Hoeks
Vandaag om 11:20:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:03:52
Hoeveel Marklin 1126'en zijn er op dit forum? door Martijn1974
Vandaag om 09:57:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rondje_HO
Vandaag om 09:50:58
Vraag over Märklin Sm24 Flachwagen door Sander Fondse
Vandaag om 09:22:07
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Daniels
Vandaag om 08:47:22
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Ad Cleijsen
Vandaag om 08:34:19
Stoptrein Ede-Wageningen, ontspoord om ongeluk te voorkomen. door Thom
Vandaag om 00:29:13
Raadplaatje door GerardvV
24 mei 2017, 23:53:32
Soundfile Ree models 231 stoomloc weg uit decoder door ingenium
24 mei 2017, 23:06:32
  

Auteur Topic: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.  (gelezen 20736 keer)

JvE

  • Offline Offline
  • Berichten: 170
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #120 Gepost op: 13 februari 2017, 12:27:23 »
Super mooie baan geworden. Ik zag hem gisteren ook toevallig in een filmpje op Youtube voorbijkomen (videorit 7 met zo'n Schienenbus).
Groetjes,
John

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #121 Gepost op: 13 februari 2017, 18:22:29 »
Dank je wel. Tja, de schienenbus, de enige DB-machine die er is en het zal ook de enige blijven. Niet omdat dat tijdperk niet leuk is, maar meer om de keus wat kleiner te houden.

In ruwbouw is het al aardig af. Er moet nog 1 hoek gebouwd worden, daarna is het vooral kleine dingetjes doen om het een wat meer bewoonde indruk te geven.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2017, 18:25:18 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #122 Gepost op: 15 april 2017, 19:59:30 »
Ik neem het risico om te reageren
Goede tip van jerry ,telegraafpalen is zeker een aanrader
mooie fotos trouwens
groet kees

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #123 Gepost op: 15 april 2017, 20:09:06 »
Dank je wel. Het is geen risico hoor. Ik vind het altijd leuk als mensen hier wat bekijken en laten weten wat ze ervan vinden. Er komt alleen steeds wat tussen als ik weer aan de gang wil gaan. Vandaag bijvoorbeeld onverwachts een 24 uursdienst draaien bij de brandweer. Tja, dan wordt het lastig klussen aan de baan.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2017, 20:16:53 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

PMBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #124 Gepost op: 15 april 2017, 20:19:45 »
Eindelijk nog een, teken van leven  (y)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 186
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #125 Gepost op: 17 april 2017, 23:10:51 »
Zo eindelijk weer even naar de zolder geweest om wat aan de baan te gaan doen en wat foto's te maken.


De wisselwachter en zijn vrouw kunnen dadelijk wat groenten gaan eten uit de moestuin. De bomen verbergen mooi de gekke bobbel van de tunnelingang en voorkomen dat je de hele rechterhoek in 1 oogopslag kan zien.


Ook naast de rechter lage tunnelingang staan nu wat bomen en groeit er al wat gras. Vanaf mijn stoel kan ik nu maar 1 tunnel en de  steile Kornbergersteige zien. Toch wat beter dan drie sporen heel dicht bij elkaar te zien liggen als het een zijlijn voor moet stellen.


Tja, een lading onderdelen voor mijn Fleischmann P4.2 (ja, nu doe ik het wel goed). Ik heb schijnbaar een onbewuste hekel aan lampen, de P4.2 was namelijk al de tweede loc die binnen 6 maanden na aanschaf een lamp miste en natuurlijk kan ik dat .....dingetje nergens meer vinden. En aangezien ik toch die lampjes moest bestellen dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om wat reserve onderdelen van de aandrijving en wielen in huis te hebben. Volgens een volkomen willekeurig systeem heb ik dus een aantal onderdelen besteld die volgens mij 1) slijten en 2) over een paar jaar wat lastiger te verkrijgen zijn.


En hier dan een plaatje van de P4.2 in herstelde toestand met nieuwe koplamp. Het was vandaag wat druk op station Eitdorf met treinen die hier normaliter niet komen. Behalve de P4.2 met 9 rijtuigen (ja, u leest het goed.), wat natuurlijk een voordeel is van tijdperk 1 rijden, er zijn dan ook nog kleine twee- en drie-assige rijtuigen. Dus waar anderen een geringe trekkracht ervaren heb ik er geen last van. Anders is het natuurlijk met de T3, maar die was in het echt ook snel aan de kant gezet op de Aartalbahn. De andere loc is de herstelde T11, die eind februari weer terug is gekomen, volledig hersteld van wat ik niet anders kan zeggen dan een TIA. Ze deed nog wel rijden maar ze deed geen geluidje meer maken. Deze avond is ze weer hijgend en puffend rondgegaan met een sleep van 2 couperijtuigen met als bestemming Wannsee. Ligt wel een beetje uit de richting maar een paar keer water en kolen nemen dan is dat ook weer verholpen.  ;D
Het blijven toch twee schoonheden.

Nah, weer genoeg voor vandaag, een fijne avond en welterusten.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2017, 12:40:56 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Esufreak

  • ESU E94
  • Offline Offline
  • Berichten: 980
  • Een trein rijdt op rails, niet op tijd.
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #126 Gepost op: 18 april 2017, 09:58:25 »
 (y) (y)

Gr, Arie
HO 3rail, ESU ECoS II, ESU Detector, Switchpilot+Extension, ESU Class77/BR218/V200/VT69900/E94/RRF31281 in bestelling-Brawa-Marklin.

Mijn baan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54735.0.html

PMBW

  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #127 Gepost op: 21 april 2017, 13:10:25 »
 Prachtige locs en scenery!!!(y) (y)