Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
Vandaag
om 15:23:03
US diorama in H0
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:05
Welke Vallejo kleur?
door
Ronald69
Vandaag
om 15:20:31
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
Jelmer
Vandaag
om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei?
door
Dave.......
Vandaag
om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
RK
Vandaag
om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
mass am see
Vandaag
om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
Vandaag
om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
MacArthur
Vandaag
om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1
door
MaraNCS
Vandaag
om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:27:15
Bauarbeiten im gange
door
Dave.......
Vandaag
om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO
door
Duikeend
Vandaag
om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk)
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024
door
bernhard67
Vandaag
om 08:42:53
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan
door
J. Moors
Vandaag
om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
WimM
Vandaag
om 00:42:50
Raadplaatje
door
Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Waar is dit?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Vorige
-
Volgende
-
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
29
Omlaag
Auteur
Topic: Waar is dit? (gelezen 117082 keer)
RobK
Offline
Berichten: 339
Re: Waar is dit?
«
Reactie #300 Gepost op:
12 augustus 2021, 17:15:30 »
Snijgereedschap voor het trekken van koperen rijdraden. (Ik kwam op het idee door de opmerking van Klaas.)
Gelogd
Spoor Nul Weekeinde
* Trams in spoor nul *
Trammodelbouwblog
* Webman
Tramweg-Stichting
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12301
Re: Waar is dit?
«
Reactie #301 Gepost op:
03 oktober 2021, 20:32:29 »
Iemand enig idee waar of dat we hier naar kijken?
(Plaatje is vrij recent)
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
René 4312
Offline
Berichten: 751
Re: Waar is dit?
«
Reactie #302 Gepost op:
03 oktober 2021, 20:41:23 »
Mobile
Gelogd
René
Pro
Offline
Berichten: 344
Re: Waar is dit?
«
Reactie #303 Gepost op:
03 oktober 2021, 20:41:43 »
Is in de US of A gezien de HiCube boxcars op de 'ferry', zoals de makkelijk te herkennen TTX variant.
Het is dus de CG Railway ferry van Mobile AL naar Mexico.
https://www.youtube.com/watch?v=G3fFs_I5H2c
Gelogd
Groet JKLX
René 4312
Offline
Berichten: 751
Re: Waar is dit?
«
Reactie #304 Gepost op:
03 oktober 2021, 20:47:37 »
Screenshot van vesselfinder.com
Hij ligt er nu ook.
«
Laatst bewerkt op: 03 oktober 2021, 20:49:22 door René 4312
»
Gelogd
René
wimk
Offline
Berichten: 825
Re: Waar is dit?
«
Reactie #305 Gepost op:
04 oktober 2021, 16:32:46 »
Zie ik het nou goed op die luchtfoto (rechts onderaan) dat er een hellingbaan ligt naar het tweede niveau? Dat is wel een heel korte hellingbaan. Die helling lijkt wel 30 graden. Worden wagens dar met een lier naar boven gehaald?
Wim K
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #306 Gepost op:
04 oktober 2021, 16:43:50 »
Flinke helling lijkt inderdaad.
Of gezichtsbedrog.
Dat impliceert twee ferme knikken te passeren, wat in houdt dat de wagens per stuk het schip worden op/afgereden.
Ronald
Gelogd
Groet,
Ronald
Pro
Offline
Berichten: 344
Re: Waar is dit?
«
Reactie #307 Gepost op:
04 oktober 2021, 16:49:23 »
Op en afrijden indrukken:
https://www.youtube.com/watch?v=-Y0JnpeCdoQ
Gelogd
Groet JKLX
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12301
Re: Waar is dit?
«
Reactie #308 Gepost op:
04 oktober 2021, 16:50:39 »
Het filmpje hier boven verduidelijkt veel
CG Railway completes maiden voyage of new Rail Ferry
CG Railway, LLC (CGR), een joint venture tussen Genesee & Wyoming Inc. en SEACOR Holdings Inc., maakt bekent dat zijn nieuwe, ultramoderne spoorveerboot, de Cherokee, zijn eerste rondreis heeft voltooid met recordresultaten voor transportsnelheid en treinwagonvolumes.
De Cherokee vertrok op 12 september 2021 vanuit de haven van Mobile in Alabama en vervoerde 122 treinwagons en arriveerde op 15 september 2021 in de haven van Coatzacoalcos in Veracruz, Mexico. Het schip begon zijn terugreis vanuit Coatzacoalcos op 18 september 2021, met 130 treinwagons aan boord en lag drie dagen later weer aangemeerd in Mobile.
De Cherokee is 150 meter lang en is ontworpen om tot 135 treinwagons te vervoeren, een capaciteitstoename van 17% per vaart in vergelijking met de vorige spoorveerboten van CGR "We zijn erg blij met de prestaties van de Cherokee tijdens zijn eerste reis", aldus Todd Biscan van de "De spoorveerboot vervoerde meer dan 22.500 ton diverse grondstoffen, waaronder chemicaliën, kunststoffen, pulp en papier, landbouwproducten en voedsel. CGR is verheugd om de servicekwaliteit voor haar klanten. De veerboot brengt de treinwagons in drie dagen veilig van de VS naar Zuid-Mexico. Tijdens de reis worden door de douane de wagons in en uit geklaard. Op 22 september 2021 nam de CGR een tweede identieke nieuwe spoorveerboot in ontvangst die luistert naar de naam “Maya” naar verwacht zal de “Maya” in december volledig operationeel zijn. Na de indienststelling van de Maya zal de bestaande veerboot CGR “BANDA SEA”, uit de vaart worden genomen. Tot die tijd zal de BANDA SEA naast de Cherokee blijven opereren om klanten een constante service te bieden. "Met meer capaciteit en meer afvaarten per week tussen het zuidoosten van de VS en Mexico, is de CGR-service beter dan ooit", aldus CGR-president Hoffman Lijeron. "Bovendien zullen zowel de Cherokee als de Maya's een lagere CO2-uitstoot genereren dan landalternatieven en onze oude veerboten. Deze collectieve voordelen bieden een duurzame supply chain-oplossing voor bestaande en potentiële klanten op lange termijn."
CG Railway, LLC (CGR) werd bijna 20 jaar geleden opgericht als een klasse III-spoorweg om een snellere, kosteneffectievere route te bieden tussen de Verenigde Staten, Canada en Centraal - en Zuid-Mexico. Nu een joint venture van Genesee & Wyoming Inc. en SEACOR Holdings Inc., marktleiders in spoor- en zeevervoer. CGR biedt premium diensten door het exploiteren van twee dubbeldeks 585-voet roll-on / roll-off rail veerboten, elk met een capaciteit van 115 railcars. Gebruikmakend van haar zusterbedrijf, Central Gulf Railcar Services, LLC (CGRS) gevestigd in Mobile, Alabama, biedt warehousing, transloading en volledige railcar reparatie diensten. Met CG Railway krijgt u toegang tot een innovatief en toonaangevend transportservicebedrijf dat superieure tweetalige klantenondersteuning biedt, samen met meetbare servicevoordelen:
• Directe uitwisseling in de Amerikaanse spoorwegen met AGR, CN, CSXT, NS en TASD
• (verbinding maken met BNSF, KCS, MSE, UP) en in Mexico met FSRR (verbinding maken met
• FCCM / FIT, FXE, KCSM en TFVM).
• Concurrerende transittijd, port-to-port in slechts 5 dagen.•
• Interne logistieke expertise om het gemak van zakendoen van deur tot deur te garanderen over de grens.
• Omzeil congestie en vertragingen bij het verzenden van vracht over de grens.
Eenvoudig en snel inklaringsproces, omdat de meeste zendingen vooraf zijn gewist voor aankomst.
• Minimale blootstelling aan pieken tijdens het transport in de Golf van Mexico.
• Wagons staan 3000 km stil (heen en terug), besparing op de onderhouds- en kilometerkosten.
«
Laatst bewerkt op: 04 oktober 2021, 18:48:49 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12301
Re: Waar is dit?
«
Reactie #309 Gepost op:
05 oktober 2021, 10:26:11 »
Het laatste nieuws!!!!
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #310 Gepost op:
05 oktober 2021, 12:34:17 »
Heeft het schip geen boegdeuren?
Groetjes,
Ronald
Gelogd
Groet,
Ronald
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25180
Re: Waar is dit?
«
Reactie #311 Gepost op:
05 oktober 2021, 12:42:58 »
Zo te zien wordt het schip altijd over de achterkant geladen en gelost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
ArjanB
Offline
Berichten: 1407
Re: Waar is dit?
«
Reactie #312 Gepost op:
05 oktober 2021, 23:58:10 »
Veerboten zoals de Hoek/Harwich boot voor passagiers kun je wel aan beide kanten er oprijden. Pure vrachtferries voor trailers en aanverwanten hebben vaak alleen een achterklep. Als de boot groot genoeg is draaien ze een rondje in het laaddek en parkeren ze achteruit. Achteruit er oprijden wordt ook wel gedaan.
Die railferry heeft waarschijnlijk zijn hoofddek op het onderste raildeck. Zolang de water afvoer maar groot genoeg is van het hoofddek kan het gewoon open blijven. Er varen genoeg soort gelijk schepen rond waar het dek waar de raiicars staan geen dekopbouw heeft en dat voor lading wordt gebruikt. Bijv van Boskalis/Dockwise of Biglift/rolldock. Open laten van het laaddek scheelt ook in het tonnage en dus havenkosten etc. Eigenlijk zijn het niks meer dan grote zelf varende pontoons. Zie ook hier maar dan met trailer.
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=92922
Bij de Herald of Free Enterprise liep het afgesloten “hoofddek” vol met water dat vervolgens nergens heen kon met slagzij en kapseizen als gevolg.
Beetje technisch verhaal allemaal.
Arjan
Gelogd
NL baan in Canada
(
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=71130.msg3221692419#msg3221692419
)
hrp
Offline
Berichten: 4226
Re: Waar is dit?
«
Reactie #313 Gepost op:
06 oktober 2021, 08:34:54 »
...maar wel duidelijke uitleg.
Dank.
Gr.
Ronald
Gelogd
Groet,
Ronald
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12301
Re: Waar is dit?
«
Reactie #314 Gepost op:
13 oktober 2021, 14:23:57 »
Wat, waar en ter gelegenheid van?
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Vorige
-
Volgende
-
1
...
19
20
[
21
]
22
23
...
29
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Waar is dit?