Wat zijn we aan het bouwen? > Trams en smalspoor

Kato Glacier express....iets voor een minibaantje?

(1/1)

T.Spat:
Sinds enige jaren is er een set van Kato op de markt van de Glacier express, en sinds kort ook
nog het Allegra treinstel van de Rhatische bahn. in de wat aparte schaal 1:150.
Nu krijg ik zo onder hand weer wat bouwkriebels en ben geneigd om wat van dit materiaal aan te schaffen :)

Nu mijn vraag; wie heeft ervaring met deze modellen? Ik heb er wat ytubefilmjes van gezien, en het rijd wel
netjes, alleen de koppeling tussen de wagons is bizar lang :P Ik wil wel de mogelijkheid hebben dat ze enigszins
kortgekoppeld kunnen zijn, mogelijk met Kadees o.i.d.

Wie heeft tips :D

Met vriendelijke groeten,

Tis

Marc tramt:
Niets aparts aan die schaal hoor, 1:150 is normaal voor Japans N-spoor, net zoals 1:148 dat in Engeland is en 1:160 in de rest van Europa. Valt allemaal onder de noemer N.

T.Spat:
Het blijft 9 mm spoor ;D ;)

Mvg,

Tis

HLM Bakker:
Beste Tis,

Kato heeft ook een ombouwset met kortkoppelingen en andere balgen. Hierdoor wordt de afstand tussen de wagons kleiner (zowel optisch als fysiek). Een hele verbetering.
De set bevalt mij prima. De Allegra heb ik inmiddels ook en die rijdt nog beter dan de Ge4/4's. De Allegra heeft al de kortere koppelingen af fabriek. Zelf heb ik daar ook de balgen van aangepast. Ombouwen naar digitaal is echter een hele klus en niet vanzelfsprekend, maar is me wel gelukt.

Groet en succes, Hans

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie