Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 04:14:35
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:07:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 00:06:56
Efteling spoorweg gaat elektrisch door CAW
23 april 2024, 23:51:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
23 april 2024, 23:06:56
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door hmmglaser
23 april 2024, 22:48:27
Starten met messing kits door 1795
23 april 2024, 22:43:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
23 april 2024, 22:37:57
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ferdinand Bogman
23 april 2024, 22:37:02
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door MaraNCS
23 april 2024, 22:31:45
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Scratchbuilt
23 april 2024, 22:30:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald69
23 april 2024, 22:14:29
Treinreizen met m'n vader door defender
23 april 2024, 21:47:13
Pools diorama H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 21:44:11
19 Toen door defender
23 april 2024, 21:43:28
Station Roodeschool door Torikoos
23 april 2024, 21:43:23
Ton bouwt goederenwagens door TonM
23 april 2024, 21:33:46
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Priegelman
23 april 2024, 21:15:18
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:59:05
weerstandje en relais door Klaas Zondervan
23 april 2024, 20:47:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
23 april 2024, 20:45:40
DR4024 door Michaël dB
23 april 2024, 20:11:53
Haandrecht materieel door orientexpress
23 april 2024, 20:05:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
23 april 2024, 20:04:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
23 april 2024, 20:01:12
NS 8400 van Werps door Ivo tB
23 april 2024, 19:28:41
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
23 april 2024, 18:58:32
modulebaan jaren 60 door rudi van der Craats
23 april 2024, 17:30:56
Decals Star TE-5933 door Martijn193
23 april 2024, 17:12:11
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
23 april 2024, 16:59:09
  

Auteur Topic: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?  (gelezen 4046 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3703
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #30 Gepost op: 07 april 2020, 18:39:14 »
Hoi Klaas ,
Ik snap het.
Op mijn werk hadden we niet alleen te maken met de Europese stekers ,maar ook Amerikaanse stekers , vanwege de Amerikaanse fabrikant.
 Op onze werkbanken hadden we 115 V-60 Hz en 115V 400 Hz contactdozen., en overgangen van Eur>Am.
Maar van polarisatie heb ik nooit gehoord (Tot nu dan    ;)  )
Peter


NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1984
    • Baan in Los Angeles
Re: Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet?
« Reactie #31 Gepost op: 07 april 2020, 20:09:11 »
Nu we toch aan het 'dwalen' zijn in dit draadje ;-)

Dat van die stekkers heb ik hier dus ook last van. Veel transformatoren die ik hier gebruiken kunnen 110V-240V aan, 50-60Hz.
Maar ja, die stekkers.

In eerste instantie dus met verlopen gewerkt:



Maar daar was ik al gauw klaar mee. Dus toen ik in Thailand door de bouwmarkt heen liep, toch maar even wat Thaise stekkerdozen aangeschaft die beiden aankunnen:



Deze foto laat dus ook meteen de boosters zien waar ik het overhad, en her en der versprijdt over de baan liggen. Iedere booster heeft z'n eigen kleine voeding, en deze zijn op de 110V aangesloten die op vele plaatsen beschikbaar is gemaakt. Ook handig als je eens ergens op de baan met de dremel of soldeerbout aan de gang wilt gaan: geen verlengsnoer nodig. En verder kan ik de baan met 1 schakelaar van de stroom afhalen, ook soms handig, en alles achter een UPS, mocht de spanning weer eens een paar seconden uitvallen.

Moet er dus alleen voor waken dat specifieke 220-240V er niet op aangesloten wordt...