Overige spoorzaken > Treinsamenstellingen

Show je realistische treinsamenstelling

(1/74) > >>

1200blauw:
Laat in dit draadje je realistische treinsamenstelling zien. De bedoeling is de trein in één geheel, dus niet de losse rijtuigen en loc onder elkaar op een A4 oid, maar gewoon de trein zoals die zou kunnen rondrijden, geportretteerd op je baan, demospoortje, vitrine of ergens anders.
Om te voorkomen dat iemand zijn hele verzameling ineens laat zien lijkt het mij een goed idee je bijdragen te beperken tot max. 1 trein per dag.

Laat ik zelf beginnen.

Ik begin met een stammetje Plan E van Artitec, gesitueerd in 1968, bestaande uit P, B, RD, A, 2x B. Zo reed deze trein oa in de avonddienst naar Enschede. Tractie voor deze trein kan bestaan uit 1100, 1200 of 1300 (alles blauw zonder vignet). Ik heb in dit geval gekozen voor Märklin 37121, de bekende blauwe 1215. Een klein detail aan deze trein is niet helemaal correct: de P heeft computernummers en die zijn pas in 1969-'70 ingevoerd, gelijktijdig met het vignet. Het correcte exemplaar ben ik nog niet tegengekomen (ik ben er ook nog niet fanatiek genoeg naar op zoek geweest).



Zowel de trein als de omgeving verdienen nog wat detaillering, maar het idee is er.

Wie heeft er nog meer materieel dat naar werkelijkheid is samengesteld? Laat eens zien!


Peter Crossrail:
Leuk idee. Maar mijn treinsamenstellingen zijn allemaal ruim 4 meter lang. Dat wordt niet makkelijk om dat een beetje zichtbaar op 1 foto te krijgen ;-)

Mvg, Peter

1200blauw:
Meerdere foto's mag wel, maar wel van één trein - of liever gezegd één groot voorbeeld. Mocht je 'm bijvoorbeeld in 1:100 èn in 1:87 hebben, dan kan dat beiden. Ik ben benieuwd!

Ronald81:
Zomaar ff een idee hoor, maar is het misschien dan ook leuk, om de foto van het 'origineel' er bij te posten?

Niet persé met alle scenery details, maar in ieder geval het voorbeeld, van hoe de trein er in het echt uit ziet/zag?

Groet,

Ronald

1200blauw:
Dat kan, maar die heb je natuurlijk niet altijd (rechtenvrij) bij de hand. Het is natuurlijk altijd leuk dat je er wat achtergronden bij vertelt, dus foto's, dienstregelingen, plaatjes etc.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie