Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 20:48:21
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door San-Markos
Vandaag om 20:47:13
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:38:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
  

Auteur Topic: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig  (gelezen 4591 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #30 Gepost op: 01 juli 2021, 23:26:28 »

Het is niet logisch dat Prorail apart met andere gebruikers om tafel gaat zitten, alhoewel derden in de evaluatie wel worden genoemd.
Daarbij moet je niet alleen denken aan gebruikers betreffende reizigersvervoer, maar ook goederenvervoer.
Weliswaar worden dus derden genoemd, maar  dat betekend dan weer niet dat ze automatisch deel hebben genomen aan de evaluatie.


https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2021/06/30/evaluaties-winterweer-en-telefoniestoring-en-voortgang-introductie-icng

Off-topic: Zijn we nu ook meteen op de hoogte betreffende de voortgang van ICNG en telefonie.

Freek J.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2021, 08:59:42 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #31 Gepost op: 02 juli 2021, 10:40:31 »
Hoe weet je dat zo zeker? Of hebben ze hun evaluatie niet aan de openbaarheid prijs gegeven?
100% zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de overkoepelende organisatie van de andere personenvervoerders niks naar buiten heeft gebracht, verbaast mij dat. Over het algemeen is de baas van Arriva er als de kippen bij om zijn ongenoegen te uiten, via allerlei kanalen ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 151
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #32 Gepost op: 03 juli 2021, 16:20:26 »
Ja, dat gevoel had ik er ook bij 😏

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #33 Gepost op: 04 juli 2021, 00:27:51 »
Het is niet logisch dat Prorail apart met andere gebruikers om tafel gaat zitten, alhoewel derden in de evaluatie wel worden genoemd.
Daarbij moet je niet alleen denken aan gebruikers betreffende reizigersvervoer, maar ook goederenvervoer.
Weliswaar worden dus derden genoemd, maar  dat betekend dan weer niet dat ze automatisch deel hebben genomen aan de evaluatie.
Helemaal niet logisch om met goederenvervoerders apart om tafel te gaan zitten, hun belangen zijn anders dan dat van reizigers verkeer en omvatten ook andere gebieden waar het reizigersverkeer niet mee van doen had zoals een betuweroute, een havenlijn en dat van de omstandigheden op de goederenemplacementen als Kijfhoek, Waarhaven, Maasvlakte enz...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #34 Gepost op: 04 juli 2021, 19:54:35 »
Het is niet logisch dat Prorail apart met andere gebruikers om tafel gaat zitten, alhoewel derden in de evaluatie wel worden genoemd.
Daarbij moet je niet alleen denken aan gebruikers betreffende reizigersvervoer, maar ook goederenvervoer.
Weliswaar worden dus derden genoemd, maar  dat betekend dan weer niet dat ze automatisch deel hebben genomen aan de evaluatie.

Freek J.
Dat strookt toch niet ??
Alsof de hinder voor de goederenvervoerders,anders/minder is als voor de reizigers branche  ::)
Problemen aan/op het spoor treffen elke partij die op het spoor actief is.
Dus is elke uitsluiting van partijen die niks met raampjes treinen doen,een misser.

Uit eindelijk klinkt dit dan wel weer alsof ze een nieuw  excuus hebben gevonden om nogmaals te vragen om extra geld.
En we hebben hier feitelijk al redelijk milde winters ten over staan van vroeger,dus alsof de problemen nieuw zijn,dat geloof ik niet ::)
Het beleid en en de resources zijn eerder het probleem denk ik.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #35 Gepost op: 04 juli 2021, 21:02:58 »
Je trekt een conclusie op een mening/vermoeden van een “buitenstaander”  maar “we” weten verder niet met wie ProRail om te tafel heeft gezeten.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #36 Gepost op: 04 juli 2021, 22:40:07 »
Inderdaad het is een veronderstelling.
Overigens denk ik dat de problemen voor wat Prorail betreft bij andere gebruikers niet anders was. Uitzondering daarop zou de Betuwelijn kunnen zijn.
Een veronderstelling is ook dat Prorail door de gebruikers (bijvoorbeeld schriftelijk) op de hoogte is gesteld van de door hun ondervonden problemen. Als die niet anders waren als de problemen die NS ondervond ............................ stel ik mezelf de vraag of deelname aan de evaluatie iets toegevoegd had.
Daar komt dan nog bij dat NS ook tekst en uitleg moet geven aan den Haag.

Nogmaals, er wordt gebruik gemaakt (in de tekst van de evaluatie) van de term derden, dus anderen dan NS.

Niet meteen conclusies trekken over een stukje verbazing alhier geuit!

Freek J.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2021, 22:44:12 door Freek Jonkers »

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #37 Gepost op: 04 juli 2021, 22:57:02 »
Het is toch al sinds mensenheugenis kwakkelen met de sneeuwbestendigheid van het spoor in Nederland. Maar lang kon je maareen keer per uur een trein nemen of twee max. De mensen konden zich nog neer leggen bij overmacht. zowel de bazen als de arbeiders.
Nu willen we spoorboekloos rijden over vier sporen en wonen dik een uur treinen van het werk dus wordt de urgentie groter van sneeuwvastheid.
En nu het regeerakkoord er aan zit te komen moet opeens iedereen, dus ook Prorail, heel hard roepen om zijn miljarden veilig te stellen.
Ben benieuwd of ze gaan meetellen.  ;)

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #38 Gepost op: 05 juli 2021, 12:46:24 »
Maar voorlopig is er nog geen regeer accoord en zijn die miljarden dus ook niet gereserveerd/uitgegeven.

Eigenlijk is de boodschap simpel. Wordt er een winterbestendig net geeist om NS aan zijn verplichtingen te laten voldoen, dan zal dus de knip getrokken moeten worden. Wil men niet investeren dan kan je met winterse omstandigheden ellende verwachten en dan rest de reiziger acceptatie.
Het acceptatie vermogen van de reiziger wordt steeds minder en men wijst maar lukraak met vingers naar een vermeende schuldige. In dit geval is Prorail de zondebok omdat ze aangeven hoeveel geld er nodig is om het net winterbestendig te krijgen.
Het lijkt me heel realistisch dat men een "prijsopgave" doet. Ik zou dan ook wel eens willen weten wat daar mis mee is.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #39 Gepost op: 06 juli 2021, 03:01:00 »
Een winterbestendig net eisen kan nooit alleen om de verantwoordelijkheden van NS draaien.
Misschien zijn ze dan wel de grootste reizigersvervoer der, maar zeker niet de enige en ook niet de enige om wie het gehele net dus draait.

Dat de schuld bij ProRail gelegd word is niet zo gek gezien het feit dat het praktisch alleen kwam door een falend netwerk waar ProRail de beheerder en tevens verantwoordelijke van is.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #40 Gepost op: 06 juli 2021, 09:27:12 »
Omdat ProRail de boel heel snel plat heeft gelegd. Vorige winters kwamen heel wat treinen tot stilstand omdat ze niet tegen stuifsneeuw konden.
Nu kwamen de treinen er niet eens aan toe om te bewijzen dat ze wel stuifsneeuwbestendig zijn.  ;D (y)

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #41 Gepost op: 06 juli 2021, 18:00:08 »
Eigenlijk is de boodschap simpel. Wordt er een winterbestendig net geeist om NS aan zijn verplichtingen te laten voldoen, dan zal dus de knip getrokken moeten worden. Wil men niet investeren dan kan je met winterse omstandigheden ellende verwachten en dan rest de reiziger acceptatie.
Het acceptatie vermogen van de reiziger wordt steeds minder en men wijst maar lukraak met vingers naar een vermeende schuldige. In dit geval is Prorail de zondebok omdat ze aangeven hoeveel geld er nodig is om het net winterbestendig te krijgen.
Het lijkt me heel realistisch dat men een "prijsopgave" doet. Ik zou dan ook wel eens willen weten wat daar mis mee is.
Winterbestendigheid is niet enkel voor NS van belang,maar ook voor goederenvervoerders.
Het probleem lijkt me dat prorail 1st dingen weghaalt en bezuinigd op personeel en als er dan problemen opdoemen,dan wil prorail geld om eigen maatregelen ongedaan te maken.
Dat heeft niks te maken met zondebok willen zijn/als zijnde worden bestempeld.
En dat zelfde verhaaltje zal ook wel weer opduiken als er een wissel probleem issue opduikt.
Dan vraagt pror**l wel gaan vragen om geld om weer wissels terug te leggen die ze 1st zelf hebben weg gegumd omdat ze on nodig waren  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0