Vraag en antwoord > Elektronica en analoog

Arduino en Selectrix

(1/21) > >>

gvandersel:
All,

Zo de boel is binnen uit China (verstuurd 20 juni 2015):

Na al het geweld om een Arduino te koppelen met DCC en een analoge baan kan ik als Selectrix rijder niet achter blijven. Als start een Arduino Uno gekocht (zijn zoveel varianten, dat ik met afvraag is het wel een Arduino Uno?). Tevens een experimenteershield waar een klein breadbord op zit. Om ook terugmelding van de Arduino te kunnen krijgen een display eraan en om de Arduino wat te kunnen vertellen een klein toetsenbord. Op internet is iets van een library te vinden voor een interface met Selectrix, maar daar staat bij dat deze niet met alle centrales werkt. Dit wordt dan een goed startpunt, om mijn ervaring met de AVR 2313 in te verwerken. Eerst kijken of alles wil werken en dan een knutselbordje maken met de Selectrix interface (goedkope variant).

Groet,

Gerard van der Sel.

smits66:
Hoi Gerard

Ik ga dit draadje volgen arduino en selectrix lijkt mij een goede combinatie.
Ik ben nu met zowel de arduino  als met selectrix bezig op mijn baan.

Blijf het draadje volgen.

Mvg Paul

Timo:
Kijk eens aan, helemaal mooi :D Redelijk snel binnen ook :)


--- Citaat van: gvandersel op 02 juli 2015, 08:54:01 ---zijn zoveel varianten, dat ik met afvraag is het wel een Arduino Uno?

--- Einde van citaat ---

Ja en nee. Ja, het is een Uno want de pinout klopt, heeft een ATmega328 en de Arduino bootloader. Nee, als je hem in China gekocht hebt en/of als je er geen €30,- voor betaald hebt is hij niet door Arduino.cc geproduceerd. (Blijf weg bij Arduino.org, dat zijn boeven...) Maar dat maakt voor gebruik niets uit. Het design voor de Arduino is open source dus iedereen mag ze produceren en verkopen.


Timo

HansQ:
Ik zie dat je een CH340 UNO kloon hebt gekocht, dus met afwijkende USB chip. Als je problemen hebt, drop me dan een berichtje... :)

gvandersel:
Wow, ik wist dat ik een cloon had, maar dat hij een eigen kenmerk heeft, met specifieke problemen, heb ik weer.
Voorlopig nog niet toe aan het starten van de Uno, eerst de IDE maar eens in de lucht zien te krijgen. Ik zie alleen flitsen van het splash screen, dus van het weekend maar eens een "cmd" window erbij halen. Er schijnt achter de schermen java gebruikt te worden. iTrain werkt normaal dus dat stuk zal wel actief zijn, en ik hoop dat er wat verteld wordt in het "cmd" window en kijken of ik de boel aan de praat kan krijgen.

Groet,

Gerard van der Sel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie