Google+
Doel:€250.00
Donaties:€19.30

Per saldo:€-230.70

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-12-2017
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke modellen staan boven aan verlanglijst voor komende Nürnberg Toy Fair? door sander1985
Vandaag om 07:34:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door CAW
Vandaag om 06:31:21
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 06:21:05
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Deetrein
Vandaag om 00:41:52
Mabar Tren, waar leverbaar in NL? door Rondje_HO
Vandaag om 00:29:04
Vrachtauto's in Schwarzburg door Ruud K
Vandaag om 00:16:34
BIELZ en het jaar 2017 door 3dscaleworks
Vandaag om 00:12:41
Nieuwbouw container overslag terminal door NS264
14 december 2017, 23:55:43
B-Models Sggmrss90 MAERSK Koelcontainer: in welke trein in te zetten? door jandcargo
14 december 2017, 23:06:03
3d Printen door 72sonett
14 december 2017, 22:48:49
vergroten van railsafstand Roco-Line zonder bedding door Nederlaantje
14 december 2017, 22:46:13
Documentaire over de verbouwing van de Hoekse Lijn door ReneN
14 december 2017, 22:38:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Gérard Drost
14 december 2017, 22:35:38
Interieur foto's 1200 loc door evert bennekom
14 december 2017, 22:34:17
Piko/Gutzold BR 52 2006 met kondenztender door Bahn-AG
14 december 2017, 22:18:35
Beïnvloeding schakeltijden wisseldecoders door centrales door Bert_Apd
14 december 2017, 22:08:53
3D/RM-IG: NS seinen (H0) door De eerste Ivo
14 december 2017, 21:54:11
Koploper crash met onbekende fout, i.c.m. DR5000 door Bert_Apd
14 december 2017, 21:49:31
Rangeren met de Sik - 120x40 in H0 door Jes
14 december 2017, 21:44:31
Rijtuigen spoorwegbouwbedrijf. 2 kleurig in 1955 door Jeff
14 december 2017, 21:29:26
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door waldberg
14 december 2017, 21:29:14
Railtalk Magazine December 2017 door Erik de Zeeuw
14 december 2017, 21:16:38
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
14 december 2017, 21:09:00
BNLS-module: "De Kolk" door Tulpendaal
14 december 2017, 20:46:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Ruud K
14 december 2017, 18:59:12
Hatzum, NL modelbaan naar voorbeeld uit Friesland door mass am see
14 december 2017, 18:28:41
Aansluiten schakelaar 1xAAN/UIT/AAN door frodo
14 december 2017, 18:25:04
Project Halleberg, een digitale tandrad pendelbaan door Robkop
14 december 2017, 17:44:24
Index artikelen Railmagazine door martijnhaman
14 december 2017, 17:44:21
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
14 december 2017, 17:37:27

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 228837 keer)

Thijs1271

• Offline Offline
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #2730 Gepost op: 10 november 2017, 23:34:25 »
Citaat
Toch staan er nog twee andere te koop
Niks kopen. Maken. Plasticard, karton. lijm. Vieze vingers. Frotten. ...Kopen. Pffff.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2731 Gepost op: 10 november 2017, 23:49:52 »
Aan het einde lijkt de trein wel een formule 1 wagen, zo hard word er gereden.

Hallo, wie rijd hier eigenlijk zo hard!  :police: :police: :police:

We zijn blij met de villum, maar er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen.

Leen.

Edsko Hekman

• Team Beurzen & PR
  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
« Reactie #2732 Gepost op: 11 november 2017, 00:04:17 »
Hallo, wie rijd hier eigenlijk zo hard!  :police: :police: :police:
Zo te zien Werner.  :police:

mdjr78

• Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • BMB & EMV
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #2733 Gepost op: 11 november 2017, 00:08:52 »
Wellicht is de diesel ergens halverwege een efficiente brandstof tegen gekomen waardoor die ineens harder ging lopen.  :angel:
Tregonissey Dries, China clay in Cornwall (1/76).

Mijn Flickr-pagina

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2734 Gepost op: 20 november 2017, 23:22:01 »
De bijna voltallige BMB heeft vanavond in gemoedelijke sfeer het BMB-optreden op Eurospoor geëvalueerd.
Wij zijn tevreden met de manier waarop Eurospoor voor ons verlopen is en hebben met elkaar de verbeterpunten bepaald.
Het betreft vooral technische punten om de baan beter en veiliger te laten lopen en meer mogelijkheden te creëren. We willen de baan ook sneller in 1 x goed op kunnen zetten en alle deelnemers betrekken bij het opzetten van de hele baan, dus ook bij de keerlussen en de fiddle yard. Hiertoe zullen twee projecten opgestart worden en er wordt een Bouwdag georganiseerd.
We hadden gehoopt op een of twee nieuwe deelnemers, maar hoewel er interesse was heeft na Eurospoor nog niemand zich aangemeld.

Verder werd er met elkaar naar de toekomst gekeken en wij blijven ons voornamelijk richten op onze BMB-rijdagen, zoals we dat vóór Eurospoor ook al deden. De veertiende rijdag zal op zeer korte termijn gepland worden.

Dankzij onze nieuwe vergadervoorzitter waren we ook weer op tijd thuis.  (y)
Dank zij onze nieuwe notulist ligt het verslag anderhalf uur na afloop hier ten kantore.  (y)
Een koningskoppel!!  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2017, 22:51:14 door St00mboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2735 Gepost op: 04 december 2017, 15:06:29 »
Bij het organiseren van BMB-optredens op rijdagen en sinds kort ook beurzen komt steeds weer in mindere of meerdere mate het transportprobleem om de hoek kijken. Naast de bakken van de deelnemers moeten er ook bakken t.b.v. keerlussen, schaduwstation (fiddle yard oftewel FY), bogen en soms ook bruggen vervoerd worden.
Vooral de bakken van de grote bogen vormen een steeds terugkerend transportprobleem en met de op handen zijnde uitbreiding van de FY moet er straks ook nog eens een zesde FY-bak opgeslagen en vervoerd kunnen worden. Bovendien heeft een aantal deelnemers, waaronder ikzelf, nu een dubbele i.p.v. een enkele bak en dus minder ruimte over in de auto:

https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1240509_1024x768.jpg

Soms kunnen we er kort voor een optreden voor zorgen om een of meerdere bakken alvast dichter bij de plaats van bestemming te krijgen. Dan dragen we bijv. op de beurs in Houten alvast wat spullen over aan degene die dichterbij de rijdaglocatie woont of meer ruimte in de auto heeft.

Toch kon ik naar Eurospoor alles niet in één keer meenemen. Dat was in dit geval niet zo'n probleem, want vrijdagochtend vroeg kon de baan alsnog snel even compleet gemaakt worden.  (y)
Maar gelukkig hebben andere BMB-ers zondag na afloop van Eurospoor een paar bakken meegenomen, anders had ik op zondagavond na 4 dagen beurs "even" twee keer heen-en-weer naar huis moeten rijden. :-\
Tot nu toe hebben we voor al onze 13 rijdagen nog maar één keer de toevlucht genomen tot het huren van een aanhanger.

Ja, je kan inderdaad een aanhanger huren. OK, de BMB-deelnemers wonen verspreid over het land, dus als we twee deelnemers hebben met een transportprobleem, dan hebben we misschien twee aanhangers nodig. De aanhangerhuur dichtbij grote steden is meestal wel aardig laag, maar als ik op vrijdagavond een aanhanger ga huren en die pas zaterdagavond of liever nog zondag terug wil brengen, dan moet ik twee keer 75 km naar Rotterdam rijden om er niet de hoofdprijs voor te betalen.
Er wordt door sommigen nogal lakoniek gedaan over €50,00 of misschien zelfs €100,00 huur, want het is slechts €5,00 of €10,00 p.p., maar ik koop liever een doos rails, een lok of een paar flessen wijn of whisky voor dat geld.  :P Of een heleboel bier, dan houden we een drinkdag i.p.v. een rijdag.  ;D
Nu weer even bij de les, Leen!  :police:

Ehh.....ik ben van mening dat de BMB laagdrempelig moet blijven. Zowel voor nieuwe als voor bestaande deelnemers moeten de kosten, en zeker de transportkosten, zo laag mogelijk gehouden worden.

Transport van de grote boogbakken is al vanaf het begin problematisch, maar gelukkig hebben we ze al wel een paar keer kunnen gebruiken. Je hebt er echt een supermooie boog mee als je ze gebruikt.  (y) Totaal zijn er 12 bakken nodig voor een boog van 360 graden, waarvan er 3 bij Rob in het westen van het land zijn, 6 bij Henk in Nunspeet en 3 hier bij mij.
Meestal hebben we er 3 of 6 nodig, omdat we tegenwoordig niet meer in een ovaal willen rijden, maar in een U-vormige baan, zoals bijv. op Eurospoor. Maar als ik mijn bak meeneem plus de FY-bak plus alle overige spullen kan er geen boogbak meer bij. Dat is op de foto duidelijk te zien. Datzelfde geldt in het kwadraat voor Henk en misschien ook voor Rob. Als wij drieën nu elk één bak meenemen zou het misschien nog net gaan, maar dat hebben we nog niet uitgeprobeerd. En als iemand van ons een nieuwe, kleinere auto krijgt, dan past het gewoon helemaal niet meer.... :'(

https://images.beneluxspoor.net/bnls/P1240472_1024x768.jpg
De bakken van de fiddle yard in Eindhoven met de bedrijfskleding (hoge hoed) van de Fat Controller op de rails.

We hebben 5 FY-bakken en de 6e is in aanbouw. De laatste keer na afloop van Eurospoor zijn transport en opslag van de 5 FY-bakken aardig over de deelnemers verdeeld. Er zijn er nu een paar in Huizen, in Eindhoven en de nieuwe bak is nog hier bij mij, omdat ik één FY-bak nog net wel mee kan nemen. Dat het nu over meerdere deelnemers verdeeld is, is mooi, maar er komt in Eindhoven nog een nieuwe dubbele deelnemersbak bij en dan passen één of meer FY-bakken niet meer in de voiture. :-\ Als er een rijdag in Eindhoven komt, is dat waarschijnlijk niet zo erg, want dan kan er desnoods twee keer heen-en-weer gereden worden, maar bij een rijdag elders in het land kan de bak in dat geval niet eens naar de bestemming vervoerd worden. E.e.a. hangt natuurlijk ook samen met de grootte van de auto van de deelnemers, maar we gaan er niet vanuit, dat iemand een grotere auto koopt om zijn bakken te kunnen vervoeren.
En....wat als iemand op de rijdag niet kan komen?  ::)

Hiervoor moet een oplossing komen, en omdat ik af en toe wilde ideeën heb vond ik het nodig dat er ook maar eens een wild idee moest komen om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen. Zonder wilde ideeën was de hele BMB er immers helemaal nooit gekomen.  ;)

Toen in 2015 bleek dat de grote bogen voor de eerste rijdag ongeschikt waren heb ik als de wiede..ehhh..wiet ( ;D ) platte kleine bogen met een kleinere diameter gemaakt, die makkelijk te transporteren zijn. We maken ze aan de bakken vast met z.g. brackets. De kleine bogen functioneren inmiddels al een jaar of twee probleemloos bij ons en bij de EMV, die ze voor het scholenproject gebruikt. We hebben 8 kleine boogstukken (en een mal) van 90 graden elk en ook onze beide keerlussen zijn op deze platte manier uitgevoerd. Het ziet er misschien minder chic uit dan een bak, maar het lost iedere keer weer een groot transportprobleem op. Kunnen we de grote bogen weer eens niet meenemen, dan nemen we de kleine toch mee? Zelfs al heb je een Goggomobil of een Trabant uit de jaren '60 passen ze er nog in.

Voor de FY hebben we alleen de twee buitenste bakken met de wissels altijd nodig. De nieuwe bak, ook met wissels, is optioneel, maar wel zeer gewenst. We moeten allereerst proberen erin te slagen om deze 3 bakken met de wissels op te slaan bij deelnemers zonder transportprobleem.
De 3 bakken met de rechte sporen dienen uitsluitend ter verlenging van de sporen. Ik wil eerst één, maar later nog één, platte FY-bak gaan maken met 8 rechte sporen. We bevestigen deze bak met een bracket aan de overige bakken. De opstaande kanten maak ik er alleen voor de voorkant los bij en die moeten gemakkelijk te bevestigen zijn. Op gewone rijdagen hebben we de zijpanelen in principe niet nodig. Wel even kijken of we iets kunnen bedenken met een lage opstaande rand aan de zijkant.
Indien we daarna met een 8-sporige grote bak een probleem hebben, dan nemen we gewoon zo'n platte bak mee. Die is net zo groot als een normale bak en werkt hetzelfde, maar hij past bij wijze van spreken in je handschoenenkastje.  ;)
Hebben we geen transportprobleem? Ook dan kunnen we ze meenemen en hebben we gewoon 90 cm extra opstelruimte.

In de koker hier zit ook nog een soortgelijke oplossing voor de grote bogen, maar nu nog even niet.
Eén ding tegelijk.....  :angel:

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2017, 22:17:53 door St00mboy »

Edsko Hekman

• Team Beurzen & PR
  • Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #2736 Gepost op: 04 december 2017, 16:25:28 »
Waar ga je dit allemaal laten Leen? Mijns inziens bouw je steeds meer om een probleem op te lossen, maar vergroot je daarmee het probleem alleen maar onbedoelt. Ik begrijp je redenatie, maar weer iets nieuws bouwen vraagt ook weer om opslag capaciteit...

Is het een optie om een kleine aanhanger te (ver)bouwen waarin je zo alle elementen kunt schuiven? Ik zag zoiets op Eurospoor. Dan heb je alleen een plek nodig voor een kleine aanhanger en ben je verder klaar. Gaat de persoon die de aanhanger stalt niet, dan haalt iemand anders de aanhanger op en neemt deze mee naar een rijdag of beurs.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2737 Gepost op: 04 december 2017, 16:50:00 »
Edsko, opslag is (nog) niet het probleem, alleen het transport.
De platte bakken nemen nauwelijks opslag- en transportruimte in.
Ik neem met groot gemak twee keerlussen in de auto mee.

Ik heb geen plek voor een aanhanger.
Die moet dan zomaar ergens op straat staan en daar voel ik erg weinig voor.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2017, 17:15:53 door St00mboy »

Edsko Hekman

• Team Beurzen & PR
  • Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #2738 Gepost op: 04 december 2017, 18:32:55 »
Het gaat ook niet zozeer om opslag waar ik problemen mee zie, maar wel om transport zoals je zelf al aangeeft. En door nog meer te maken, wordt je transport probleem groter en groter. En je hoeft niet alles zelf op te slaan. Er zal vast iemand zijn die wel plek heeft voor een kleine aanhanger. Niet iedereen heeft een schuur voor opslag tot zijn/haar beschikking. ;)
Overigens, wij moeten nu ook met een bestelbus met laadklep rijden, anders krijgen we de boel niet meer over. Dus....

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2739 Gepost op: 04 december 2017, 18:43:37 »
Als we kleine platte bakken mee kunnen nemen i.p.v. grote volumineuze, dan lijkt mij dat een oplossing van het transportprobleem.
En dat is precies het plan.
Met de keerlussen doen we dat al langer, maar ik wil het nu ook voor meer bakken gaan doen.

Leen.

Basmans

• Offline Offline
« Reactie #2740 Gepost op: 04 december 2017, 18:57:10 »
Leen misschien iets om over na te denken .
Bij onze club hebben wij een lid die een gesloten aanhanger heeft en ik denk dat ik daar wel gebruik van mag maken dus eventueel spullen vam jullie transporteren .
Ik weet ik roep nu maar iets maar wel misschien een idee om over na te denken .
Denk er eens over na ga ik nu ook doen

Groet Bas

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2741 Gepost op: 04 december 2017, 19:07:32 »
Bas, bedankt voor het meedenken.
Dat waardeer ik bijzonder.

Maar ik ga eerst zo'n platte bak maken en kijken in hoeverre die het beoogde doel bereikt.
Het kan nog even duren, want het heeft geen haast, maar dit wordt vervolgd, want wat ik in mijn kop heb..... ::)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2017, 20:56:38 door St00mboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2742 Gepost op: 05 december 2017, 10:58:17 »
Leuk, zojuist zag ik dat deze discussie twee jaar geleden ook al gevoerd werd voor en na post #1074 en 1075 van dit topic:

......................We moeten eerst de bakken maar eens 100% gereed en getest hebben, ook de boogbakken.
Ondertussen kunnen we nadenken over verdere stappen, zodat we een goed plan voor opslag en transport hebben als de bakken klaar zijn.

Voor de BMB is het van belang dat niemand van ons transportproblemen heeft. Mijn wagen was de laatste keer propvol met mijn bak plus 4 boogbakken. De brug kon niet eens mee.
Schaduwstation en boogbakken zijn samen 16 bakken, die allemaal een eigenaar hebben. Aan de meeste daarvan wordt nog volop gebouwd, zodat we ze nu niet zo maar ergens kunnen opslaan.....................

Toen hadden we dezelfde uitdaging, lagen er nog niet eens rails op de grote bogen en waren de keerlussen en de FY nog niet gebouwd. Ook toen waren er van diverse zijden - ook binnen onze groep - bedenkingen, maar we mogen blij zijn met wat we sindsdien tot stand hebben kunnen brengen.

Het genoemde opslag- en transportplan is er (wegens gebrek aan .......zin? ;D ) nooit gekomen, maar ik moet zeggen dat we in de twee afgelopen jaren aardig met het transport omgegaan zijn, complimenten aan de crew.  (y)
Als je van 13 rijdagen eens één keer een aanhangertje huurt om een baan van >70 meter rijlengte in Limburg te bouwen dan moeten we daar wel mee kunnen leven.

Maar we zullen zien hoe het volume van de te transporteren baandelen de komende tijd nog een flink stuk kleiner kan en ook hoe we met medewerking van de BMB-ers de baandelen strategisch beter kunnen opslaan.

En ook, als we er toch een keer in slagen om echt alles naar een rijlocatie te slepen, hoe we een baan kunnen maken met een nog grotere rijlengte dan 70 - 75 meter.  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2017, 16:11:04 door St00mboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2743 Gepost op: 06 december 2017, 22:39:21 »
Voordat we platte bakken gaan bouwen, maken we eerst nog een gewone.
Die dient ervoor om meer mogelijkheden te creëren bij het treintje spelen op de baan en bij het opstellen van korte en lange treinen.
De bak staat al sinds mei in de opslag, want omdat we Eurospoor voorrang gaven hebben we er nog maar even niets mee gedaan.
Maar nu moet hij er aan geloven: grootse plannen!  ;D

Ik ben hem vandaag hier thuis aan het berailen geweest en de helft zit er al op:

De andere helft moet nog:

Het is een gezamenlijk project: Henk heeft de bak gebouwd, René heeft hem geverfd, ik schroef de rails en wissels er bedraad (maar niet aangesloten) op en Werner en John bouwen hem af en testen hem.

Morgen eerst op ziekenbezoek bij Hans en daarna weer verder.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2017, 22:10:10 door St00mboy »

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2744 Gepost op: 07 december 2017, 20:44:22 »
Vandaag ben ik in een voor mij ongebruikelijke rol namens heel de BMB op ziekenbezoek geweest bij Hans van de Burgt.
Ongebruikelijk omdat het voor mij, nogal onwennig, een beetje aanvoelde als de rol van BMB-hotemetoot. En dat terwijl de BMB geen hotemetoten heeft. ::)

Wat er gebeurd is:
Hans lag tijdens Eurospoor in het ziekenhuis en kon daardoor met zijn bak helaas niet deelnemen. Wij hebben tijdens Eurospoor wel steeds met de app contact gehouden om hem er een beetje bij te betrekken. Vlak na Eurospoor heeft hij een heel zware hartoperatie ondergaan en is daarvan nu aan het recupereren. Hij kon pas sinds heel kort weer bezoek ontvangen.
Een week of twee geleden had ik mezelf al uitgenodigd om op ziekenbezoek te gaan. Dat kon toen nog niet, maar het kwam nu beter uit.
Lees zelf maar waarom.

Hans keek al maanden uit naar het pakketje met de Hornby "H" Class lok. Hij heeft het lokje al lang geleden besteld en heeft het plaatje ervan zelfs in zijn avatar op het forum gezet:
https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF3193_2.jpg

Maar nadat de lok eind oktober eindelijk uitkwam bleef het pakje maar weg en is het zelfs tot nu toe niet bezorgd. Tegelijk is het lokje in Engeland zo populair dat het inmiddels binnen een paar weken vrijwel overal uitverkocht is. Hier en daar is er tegen een dikke meerprijs nog eentje te koop.
Maar Hans zijn leverancier is uitverkocht en kan hem nu geen vervangend lokje meer sturen. Hij biedt hem aan zijn betaling terug te storten. Dat is misschien wel correct, maar daarmee krijgt Hans zijn lokje niet en komt het er ook niet meer. Dat is een grote teleurstelling en sneu, erg sneu.  :-\
En zeker niet bevorderlijk voor het genezingsproces.

Ondertussen hebben een paar BMB-deelnemers vorige week het initiatief genomen voor een passend cadeautje voor de zieke en vandaag mocht ik het namens de hele wereldwijde BMB overhandigen. Vandaar het officiële hotemetoten-gedeelte van het bezoek. En omdat hotemetoten de boel vaak foppen moest ik dat volgens afspraak nu ook doen.
Ja, eigenlijk hoort het niet, maar er waren ondeugende afspraken gemaakt.  ;D

Aan de koffie liet ik Hans "mijn" meegenomen nieuwe Hornby lokje besnuffelen. Hij was erg onder de indruk en natuurlijk klaagde hij over de slechte bezorging. Daarna pakte ik het weer in.
We praatten verder en op een geven moment gaf ik hem het doosje weer terug.
 ??? ??? ??? ???
"Is die voor mij?"
"Ja, deze is echt voor jou."

Ach, we zijn allemaal maar mensies maar hier had hij echt niet op gerekend en het werd hem even teveel.

Verder hebben we tot een uur of drie nog gezellig gekletst. Ondertussen hield ik de BMB-groep per app op de hoogte.
Tot slot kan ik melden dat Hans inmiddels weer aardig aan de beterende hand is, hoewel het best nog enige tijd zal duren eer hij weer voor 100% de oude zal zijn en bijv. aan de BMB kan deelnemen. Hopelijk verloopt het genezingsproces vanaf nu nòg sneller.

Ik ben heel trots op de groep BMB-deelnemers, die er gezamenlijk voor gezorgd heeft dat Hans als grote verrassing zijn mooie lokje toch nog gekregen heeft.
Natuurlijk is het deels ook eigenbelang omdat we hopen we het nog vaak op de BMB-baan rond te zien rijden. ;D

Met dank aan Hans zijn vrouw voor het transport van en naar het station en de goede zorgen.  (y)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 08 december 2017, 11:28:45 door St00mboy »