Algemeen > Wim Mesu

Onderstation Vlissingen

<< < (31/35) > >>

gtw6016:

--- Citaat van: Rondje_HO op 02 juni 2017, 07:16:04 ---Het is wel grappig, nu ik erop lette heb ik met Hemelvaart op weg naar Goes, er wel 3 of 4 gezien langs het spoor  :)  Dit past echt overal.

--- Einde van citaat ---
Als je aanhoud dat er gemiddeld om de 21 km een staat (uitzonderingen daar) hoort een onderstation op elke nl baan thuis.

Wim, tussen 2 onderstation's staat altijd een schakelstation.
Misschien leuk om deze ook te maken, deze is namelijk veel kleiner en past helemaal op de gemiddelde modelspoor baan.
(Foto uploaden werkt niet via de telefoon maar als je Googled op schakelstation ns krijg je genoeg voorbeelden ;D this maar een idee  :P)
Gr marc

WimM:
Hallo,
Ja, ik weet het. Aan ideeën geen gebrek.
Als je op de onderstaande link klikt krijg nog zo'n karakteristiek schakelgebouw;

http://sleutelspoor.nl/inhoud/uploads/2015/12/SchakelstationVogelenzang.jpg

Ik heb er één van hem (Sleutelspoor) gebouwd van geplot styreen. Ik zal er nog een foto van plaatsen.
Ik weet niet of die nog te koop zijn.
Bij AVT heb ik ook nog zo'n moderne gezien, met die gele steentjes.

Ik ga hierna snel verder met rollend materieel projecten, die al zo lang half-af op de plank liggen.
Dus gaten in de markt voor heren huizenbouwers.
Met vriendelijke groeten,

Wim Mesu

Duvel:

--- Citaat van: gtw6016 op 05 maart 2018, 07:37:14 ---
Wim, tussen 2 onderstation's staat altijd een schakelstation.

--- Einde van citaat ---
Dat gaat niet meer op, met alle verzwaringen van de tractie de laatste twee decennia staan er ook vaak twee of meer onderstations na elkaar. Ook de afstand van 21 km is iets uit de oudheid. :)

Klaas Zondervan:
Die 21 km (3x7) is wel iets uit de oudheid, maar die zie je nog wel overal terug.

WimM:
Goed zo.
Des te meer reden om meer onderstations en meer schakelstations op de modelbaan te plaatsen.
Met natuurlijk de bovenleidingmastschakelaars (zie ander draadje) erbij.
Je kan gewoon niet meer zonder, als je een waslijn, pardon, bovenleiding op je Nederlandse modelspoorbaan heb.  (y)
Groeten,
Wim Mesu

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie