Algemeen > Wim Mesu

Onderstation Vlissingen

(1/35) > >>

WimM:
Hallo,
In samenwerking met Markenburg brengen we een onderstation uit in Ho en in N.
Een onderstation is een spoor gerelateerd gebouw, wat in verschillende vormen langs de spoorlijn met bovenleiding, door heel het land aan te treffen is.



Het gebouw van deze topic is een gemetseld exemplaar, gebouwd, naar ik meen, in de jaren 50 van de vorige eeuw.
In en bij het gebouw wordt elektrische spanning omgevormd tot een voor het railbedrijf geschikte elektrische stroom. Dit type gebouw komt op verschillende plaatsen in Nederland voor.



Van het lange gebouw is hierboven de kop gevel met trafo te zien is. Ook is de vanille kleur van de stenen goed te zien.
We zijn nog bezig met onderdelen van de samenstelling van het model. 



Het hoofdgebouw en de basis voor de trafo's wordt op de bekende Markenburg manier opgebouwd. De trafo's worden gemaakt uit kunststof en zijn zeer gedetailleerd. De hekwerken, muursteunen en armaturen zijn van messing etswerk. Dak-luchters worden in N gemaakt uit kunststof, in Ho gegoten in resin. Een showmodel is op komende openbare evenementen, beurzen te bezichtigen.
We hopen binnenkort klaar te zijn met voorbereidingen.
W.M.

steven346:
Leuk zeg.... Hebben (y)

Klaas Zondervan:

--- Citaat van: WimM op 24 maart 2015, 22:01:51 ---Het gebouw van deze topic is een gemetseld exemplaar, gebouwd, naar ik meen, in de jaren 50 van de vorige eeuw.
--- Einde van citaat ---
De elektrificatie van de Zeeuwse lijn werd voltooid in 1957. Het gebouw zal dus ook van dat jaar zijn, misschien een jaar eerder.

everh003:
Echt zo'n gebouw waarvan je pas beseft dat je het miste als je het geplaatst hebt.

Jeroen

Chris:
Ik heb alleen interesse in het trafo gedeelte met hekwerk, is dat ook mogelijk ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie